Franssons artikel om Schumacher!

Kungaklassen av motorsport...
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Fel Fel Fel!!! (Brasse kommer farande ur tv-rutan)

Det står "I vågsvallet efter den senaste fadäsen i USA:s GP ger Anders Fransson sin syn på det inträffade:"

Skulle vara bra om det syntes redan från framsidan att det är fråga om en krönika. Kan ju lägga det i ena sidomenyn eller nåt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2002-10-03 22:43, regenmeister wrote:
Fel Fel Fel!!! (Brasse kommer farande ur tv-rutan)

Det står "I vågsvallet efter den senaste fadäsen i USA:s GP ger Anders Fransson sin syn på det inträffade:"

Skulle vara bra om det syntes redan från framsidan att det är fråga om en krönika. Kan ju lägga det i ena sidomenyn eller nåt.
Under rubriken, på förstasidan, följer texten "Under rubriken följer texten "Läs Anders Franssons krönika i vågsvallet efter den senaste fadäsen i USA:s GP". Är det fortfarande otydligt att det är en krönika vi talar om?
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Oj, jag som läser på fel sida. :down: för mig.

Ja, det är fortfarande otydligt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det är lugnt. :wink:

Vi kommer som sagt att göra det tydligare på förstasidan med vad som är krönikor. Tills vidare har vi nöjt oss med att, direkt under rubriken, (ganska tydligt?) uppmärksamma om att det rör sig om en krönika.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

On 2002-10-03 22:22, Integralmannen wrote:

Rubriken: "Krönika - En lögnare och hans propagandamaskin" hade räckt för min del.
Det var precis så jag försökte lösa det när jag la krönikan under rubriken Aktuella artiklar. Tyvärr föll "Krönika:" bort av någon anledning (SBS?) och jag uppfattade inte det i brådskan (hade dottern att ta hand om).

Tärnström

Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
FerrariTess

Inlägg av FerrariTess »

Nu har jag också läst och självklart håller jag inte med om vad Anders Fransson skriver...men om nu "krönikan" är skriven av en person som inte tillhör redaktionen så är den helt ok. Ordet är väl fritt?

Och sedan måste jag få skriva om allt klagande om Ferraris team order... Jag hoppas att ni förstår att team order har funnits sedan första början och är inget nytt inom motor sporten. Vissa team visar det mer tydligt än andra... Och kom ihåg, Schumacher bestämmer inte team ordern! Men visst tyvärr blir sporten tråkig när det ska göras upp så tidigt. Jag vill se racing! Som alla andra...
Och jag kan hålla med om att Schumacher kunde va en "skit stövel" förr men nu tycker jag att han är en väldigt sympatisk förare och att han visst har ett hjärta (och då inte av sten som Hill sa). :smile:
Anders Fransson skriver "det er hjälte säger ska alltid tas med en nypa salt."
Om jag ska va ärlig så finns det många förare (inte bara i F1) som jag tar med en "nypa salt".

Hoppas att någon förstår något av vad jag har skrivit...jag är trött. Natti

Hej hopp!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag förstod klockrent, men håller inte helt med. Anders Fransson är en del av F1-redaktionen och Schumacher har begärt stallorder vid något/några tillfällen. Däremot är jag helt för racing och det kan man bara få om man tillåts att tävla på någorlunda lika villkor.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det var ju en väldigt intressant artikel som det borde skrivas fler av. Mer personlighet tack.
Sedan om man gillar innehållet eller ej är ju upp till var och en, men den var värdefull.

Det är inte Schumacher som har gjort F1 till vad det är.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Nu duggar krönikorna tätt. :smile:

:wink:

Nu var det svårt att missa vad det rörde sig om.
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

Elakt förtal....
Boost

Inlägg av Boost »

Jag förstår inte den kritik som riktas mot denna krönika. Är det nu förbjudet för en människa att ha en egen åsikt i en fråga utan att människor här skall börja stortjuta som de värsta kärringarna? Ni som så flitigt kritiserar borde istället själva komma med en längre inlaga och dela med er av era egna synpunkter snarare än per automatik bara framföra en icke kreativ kritik. Kan ni bara klaga och gnälla eller har ni något eget att komma med? Nej, jag tänkte väl det!
/
Johannes Bohström
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Det är helt enkelt inte tillåtet att kasta skit på Michael Schumacher... däremot går det bra med Jacques villeneuve, David Coulthard, JP Montoya m fl... *suck*

Vad hände med det fria ordet egentligen? Schumi-lovers tillåts prata skit om alla utom Schumi men vad händer då vi icke-Schumi-fans (läs schumi hatare) skriver VÅRA åsikter?

MAYHEM är ett fint engelskt/amerikanskt ord för det

Ja, jag hatar Schumi, tycker han är en riktig skitstövel

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hasse M den 2002-10-09 21:09 ]</font>
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

On 2002-10-09 21:08, Hasse M wrote:
Oj?
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Jag hatar ingen förare, jag älskar bara F1
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-10-09 22:46, llowgren wrote:
Jag hatar ingen förare, jag älskar bara F1

Det blir sådär när man ska impa på bröderna brothers på Fria ordet... då hatar man folk på grundval att man anser dem vara skitstövlar...nästa steg är att hata dem som gillar skitstövlar...

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-10-10 00:03, EnzoF1 wrote:

Det blir sådär när man ska impa på bröderna brothers på Fria ordet... då hatar man folk på grundval att man anser dem vara skitstövlar...nästa steg är att hata dem som gillar skitstövlar...

/E
Hehe, jag såg det också när jag letade efter kritik mot min Häkkinenartikel.
Det verkar oerhört svårt att vara positiv till något där när; Anfrans krönika blir en "Utmärkt artikel" :grin: och min artikel blir "Droskförarens krönika". Till slut vet ingen vilket som är vilket och då hoppar nålen åter på "HATA SLP, [Schumacherfans] är bölande fjollor".
Jag tror att jag vet ett par syskon som inte fick lov att gråta en skvätt när dom slagit sig.

Anki

Inlägg av Anki »

Jättebra krönika AnFRAN den var väldigt välskriven.Jag tycker att det var rätt att den blev publicerad , vi lever i ett fritt land där var och en har rätt att tycka vad den vill.Jag tycker att det var väldigt starkt gjort att stå upp för dina åsikter.

Det som har gjort mig riktigt förbannad rent utsagt är du ZZ och dina kommentarer. Jag vet inte om du har hört men som man behandlar andra blir man behandlad själv....

Du skriver att AnFRAN besitter tvivelaktiga amatörpsykologkunskaper då han med en terminologi inte behärskar förklara Schumacher. Hoppla , hoppla jaha du så bra att du besitter de kunskaperna som kan göra den bedömningen , bara en diskret liten fråga när blev du psykolog ???

DU skriver även vidare att AnFRAN är en skribent som på intet sätt är en journalist, oj jag visste inte att det var ett krav att redaktionsmedlemmarna skulle vara utbildade journalister.
Sedan måste jag meddela dig att "riktiga journalister" även de har rätt att uttrycka sina åsikter och hela redaktionen behöver inte gilla dem.

Jag tycker att du sätter dig på dina höga hästar och det är väldigt beklagligt.

Jag tycker att du satt ett rejält lågvattenmärke när du publicerade redaktionslistan där din bedömning var den avgörande för vad redaktionsmedlemmarna stod i denna fråga.
Jag frågar dig hur f-n din bedömning skall anses som rätt , när blev du en sådan hejare på psykologi att du kan göra en sådan bedömning.Du skriver att tystnad från redaktionsmedlemmarna är att ställa sig på AnFRAN´s sida, herregud ta och lugna ned dig människa.

Jag vill ge Forza en eloge som gör ett toppenjobb jag hade inga som helst problem att förstå att det var AnFRAN´s personliga åsikter. Men jag läste på Forza först idag så layouten kanske är ändrad, vad vet jag.

Dessutom Tärnström är chefredaktör och han har mitt fulla förtroende och jag tycker att han har agerat bra i den här debatten.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Med anledning av åsikterna om Hamiltons egentliga personlighet och att det är femårsjubileum för den här krönikan, så är det kanske dags för en ny krönika om en GP-vinnare? :D

Hej, vad det var livat!
Den där zz verkar förresten ha varit en sällsynt stor idiot, tur att han inte skriver här längre. :)