Behovet av "bad boys" inom F1

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Christoffer

Behovet av "bad boys" inom F1

Inlägg av Christoffer »

Intressant att se hur Alonso som de senaste åren ansetts vara den artige och ödmjuke stjärnan nu har blivit en veritabel buse. Förut var Schumi och Villeneuve det. För några år sedan min favorit Eddie Irvine. Han var alltid underhållande. Listan kan göras lång genom historien.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

gillade scott speed, han var ju lite åt det hållet.
men så sparkas man ju ut om man syns för mycket i andra ärenden än teamens..
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Sånt här ser man ju inte mycket av idag http://youtube.com/watch?v=Xb5K3ksOfEk . Tyvärr var inte resten av den helgen vidare trevlig.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:Sånt här ser man ju inte mycket av idag http://youtube.com/watch?v=Xb5K3ksOfEk . Tyvärr var inte resten av den helgen vidare trevlig.
Riktiga gentlemän!!! :down:

VEM FAN SLÄPPER IN DEN TYPEN AV IDIOTER I MOTORSPORTEN??? F1 handlar inte bara om att köra bil fort, det handlar lika mycket om att vara gentleman och uppträda på ett sådant sätt. Att de kubbas med bilarna är helt ok, men att använda våld är fökastligt och borde medföra omedelbar avstängning. Har sett andra puckon göra liknande, tes jubelidioten Senna som gav sig på gentlemannen Irvine!! :down: :down: :down:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det behövs fler slagsmål mellan förare i F1!

Det hela upphörde vara en gentlemannasport hösten 1991 ialla fall.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

ooh!! Nu börjar det hetta till :)
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Har sett andra puckon göra liknande, tes jubelidioten Senna som gav sig på gentlemannen Irvine!! :down: :down: :down:
Ivrigt påhejad av gamängen Gerhard Berger.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:ooh!! Nu börjar det hetta till :)

Inte alls! LS1 är bara på sitt "motvallskärringhumör" idag, jag har lärt mig det efter flerårig kartläggning av hans humörsvängningar och går inte in i polemik med honom en dag som denna! :D

Andra dagar är han älskvärd. :roll:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Du vet ju att jag har rätt också, dessutom är det vad F1 skulle behöva. Mer kontroverser mellan förarna, även fysiska sådana.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Du vet ju att jag har rätt också, dessutom är det vad F1 skulle behöva. Mer kontroverser mellan förarna, även fysiska sådana.
Inte fysiska kontroverser efter loppet, det tycker jag är lite pöbelaktigt. Det får dom syssla med i gärsgårdsserier som STCC, i F1 så tycker jag att det är förkastligt!!!

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Lite så faktiskt. Det var kul mellan Alonso och Massa. Klar tantvarning. http://youtube.com/watch?v=f7N587Qfh3w Try to learn something, Ty to learn something. Fast det är klart, svårt att bråka när man inte pratar sitt modersmål.
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:Du vet ju att jag har rätt också, dessutom är det vad F1 skulle behöva. Mer kontroverser mellan förarna, även fysiska sådana.
Inte fysiska kontroverser efter loppet, det tycker jag är lite pöbelaktigt. Det får dom syssla med i gärsgårdsserier som STCC, i F1 så tycker jag att det är förkastligt!!!
Motorsport är till att börja med pöbelaktigt redan från starten, så varför inte göra det ordentligt?

Fysiska kontroverser är bara en extra krydda, det är bara ditt nymoraliska tänk som får dig att sätta emot det per automatik utan att inse fördelarna med det.

Det är ju inte direkt frågan om hög misshandel.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Christoffer skrev:Fast det är klart, svårt att bråka när man inte pratar sitt modersmål.
En rak höger är universellt begriplig.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:
Christoffer skrev:Fast det är klart, svårt att bråka när man inte pratar sitt modersmål.
En rak höger är universellt begriplig.
:up:

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Dubbla hoppsparkar är visserligen överkurs, men mer sånt här
http://youtube.com/watch?v=qbCqKgprR64

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev: VEM FAN SLÄPPER IN DEN TYPEN AV IDIOTER I MOTORSPORTEN??? F1 handlar inte bara om att köra bil fort, det handlar lika mycket om att vara gentleman och uppträda på ett sådant sätt.
Den du själv ständigt höjer till skyarna d.v.s. Den Vinglande Krauten von Kerpen körde rakt in i dimman och växellådan på DC på Spa ett år.

När han linkat in i depån rusade han mot McLarens garage med näven i högsta hugg och hävdade att DC försökt ta livet av honom.

Knappast gentlemanna-mässigt beteende av den du anser så förträfflig, så vad är det du ogillar egentligen...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Schumacher smällde till Sato på hjälmen på Spa också för något år sen.

En nymoraliserande person som Gösta skulle säkert kunna lyfta upp flertalet felaktigheter i det beteendet:
- det är inte gentlemannamässigt att slå andra även om de har hjälm på sig.
- det är farligt att göra det ute på banan under pågående race istället för att sätta sig i säkerhet.
- det är ett billigt och pöbelaktigt sätt att uttrycka sin frustration och besvikelse på.

Vi andra tycker det behövs mer sånt, men Gösta verkar ha mycket emot Michael Schumachers beteende.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Här är en favorit! Machomannen Montoya går på en kamera och reagerar konsist och manligt. http://youtube.com/watch?v=nGlTo0w8ReM
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Schumacher smällde till Sato på hjälmen på Spa också för något år sen.

En nymoraliserande person som Gösta skulle säkert kunna lyfta upp flertalet felaktigheter i det beteendet:
- det är farligt att göra det ute på banan under pågående race istället för att sätta sig i säkerhet.
- det är ett billigt och pöbelaktigt sätt att uttrycka sin frustration och besvikelse på.

Vi andra tycker det behövs mer sånt, men Gösta verkar ha mycket emot Michael Schumachers beteende.
Inte nog med det, han förespråkar ett folk som söp bort hela romarriket OCH gav oss fredliga profiler som Mussolini...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
Gösta skrev: VEM FAN SLÄPPER IN DEN TYPEN AV IDIOTER I MOTORSPORTEN??? F1 handlar inte bara om att köra bil fort, det handlar lika mycket om att vara gentleman och uppträda på ett sådant sätt.
Den du själv ständigt höjer till skyarna d.v.s. Den Vinglande Krauten von Kerpen körde rakt in i dimman och växellådan på DC på Spa ett år.

När han linkat in i depån rusade han mot McLarens garage med näven i högsta hugg och hävdade att DC försökt ta livet av honom.

Knappast gentlemanna-mässigt beteende av den du anser så förträfflig, så vad är det du ogillar egentligen...?
Att köra på någon på banan är inte samma sak som att smälla någon på käfften i bästa Sennapöbelstil!

Du verkar ha koll hör jag. :roll:

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Schumacher smällde till Sato på hjälmen på Spa också för något år sen.

Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att Maestro skulle sjunka så lågt som att klippa till någon, med eller utan hjälm!!!!! :o

Han är för tok för civiliserad för det!!!!! :o

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Att köra på någon på banan är inte samma sak som att smälla någon på käfften i bästa Sennapöbelstil!

Fast skulle inte skummit göra både och?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:

Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att Maestro skulle sjunka så lågt som att klippa till någon, med eller utan hjälm!!!!! :o

Han är för tok för civiliserad för det!!!!! :o
Klippet finns säkert därute nånstans. Jag har sett det ett otal gånger.
Senast redigerad av Jari den fre sep 21, 2007 14:54, redigerad totalt 1 gång.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Dubbla hoppsparkar är visserligen överkurs, men mer sånt här

Det verkar vara ifrån usa!! Hela samhällsstrukturen där bygger på våld. Jag ärt förvånad över att han inte tog fram en pistol och sköt honom!!!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Razor skrev:Dubbla hoppsparkar är visserligen överkurs, men mer sånt här

Det verkar vara ifrån usa!! Hela samhällsstrukturen där bygger på våld. Jag ärt förvånad över att han inte tog fram en pistol och sköt honom!!!
Vilket också verkar gillas bland rednecksen med tanke på vad som skrks i bakgrunden.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev:

Jodå. Dessutom blundar jag inte för verkligheten som vissa.

Om det inte varit för mekanikerna hade stoppat den hetlevrade tysken, så hade han flugit på DC.

Så du kan rulla med ögonen hur mycket du vill...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

Jag minns den incidenten mycket väl. I början av loppet orsakade DC en krash som innebar ett 40+ minuter avbrott och mer än hälften av fältet fick sätta sig i T-car. Det har inte med saken att göra iofs.

Det regnade häftigt hela racet och när Schumi skulle varva DC så bromsade DC in väldigt underligt så Schumi träffade honom bakifrån och bröt höger hjulupphängning. Det var en extremt opassande manöver från David's sida, särskillt med tanke på rådande omständigheter. Jag kan mycket väl förstå att Schumacher blev sur.

Hade det inte varit för denna manöver hade Schumacher vunnit VM det året (1998).
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

SF-Tifoso skrev: Jag minns den incidenten mycket väl. I början av loppet orsakade DC en krash som innebar ett 40+ minuter avbrott och mer än hälften av fältet fick sätta sig i T-car. Det har inte med saken att göra iofs.

Det regnade häftigt hela racet och när Schumi skulle varva DC så bromsade DC in väldigt underligt så Schumi träffade honom bakifrån och bröt höger hjulupphängning. Det var en extremt opassande manöver från David's sida, särskillt med tanke på rådande omständigheter. Jag kan mycket väl förstå att Schumacher blev sur.

Hade det inte varit för denna manöver hade Schumacher vunnit VM det året (1998).
Och om man har de lite mer opartiska glasögonen på sig kan man hävda att DC inte alls orsakade den kraschen samt att [Schumacher] skulle ha sett sig lite för innan han varvade en Skotte i regnet och gjorde om sin Ferrari till en Reliant.

Den största skandalen det loppet hade varken [Schumacher] eller DC med att göra, det var att Alesi fick order om att inte köra om de två gula fula bilarna framför. Surast på podiet var Raffe som om han hade fått göra ett försök köra om Hill hade tatt hela pallen av banan och då hade HHF vunnit och Diniz kommit tvåa :o

Om inte om...
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

SF-Tifoso skrev:

Det här har vi diskuterat här några ggr, men det var några år sedan sist, så vi kan ta det igen.
Om jag kommer ihåg kurvnumren rätt, så fick DC i kurva 7 reda på att Schumi låg bakom och ville varva honom, varpå DC saktade ned i kurva 8 och 9, samt gasade inte på så mycket ut på rakan därefter, så Schumi brakade in i honom i fullfartsböjen. Så han bromsade inte alls på rakan och anledningen att han körde sakta var att han helt enkelt trodde att Schumi var på väg om - lite svårt att se bakåt i hällregnet. Hans misstag var väl möjligen att han skulle ha gasat på lite tidigare när han märkte att Schumi inte körde om, men knappast DC:s fel då det ju kunnat uppfattats som något obstinat, utan Schumi skulle ha sett sig för lite bättre innan han körde om. Om man inte ser ett piss bakåt kan man ju inte gärna flytta sig ur racelinjen, eftersom det skulle innebära en säker smäll om någon är på väg om - det är alltid den omkörande som har ansvaret vid omkörning, så länge den andre håller sitt spår. Men i grunden olyckliga omständigheter - formelbilar i hällregn innebär stora risker och då speciellt vid varvningar.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev: knappast DC:s fel då det ju kunnat uppfattats som något obstinat, utan Schumi skulle ha sett sig för lite bättre innan han körde om.
Coulthard har ju själv medgivit långt senare att det inte var någon bra idé att köra med halvgas i idealspåret i ösregnet.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Razor skrev:
Gösta skrev:Har sett andra puckon göra liknande, tes jubelidioten Senna som gav sig på gentlemannen Irvine!! :down: :down: :down:
Jaså? Det har jag missat...
Användarens profilbild
ANFRAN

Re: Behovet av "bad boys" inom F1

Inlägg av ANFRAN »

Christoffer skrev:För några år sedan min favorit Eddie Irvine. Han var alltid underhållande. Listan kan göras lång genom historien.
Ett gammalt klipp som jag hade glömt bort:

http://youtube.com/watch?v=XtlNxwu43g8
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Hahaha :p så jäkla kul klipp :)
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Men du kan väll inte säga så! Gösta vet varför han slog sato...skyller nog på att han hade en spindel på hjälmen..haha
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Lemon skrev:
AndersF1 skrev: knappast DC:s fel då det ju kunnat uppfattats som något obstinat, utan Schumi skulle ha sett sig för lite bättre innan han körde om.
Coulthard har ju själv medgivit långt senare att det inte var någon bra idé att köra med halvgas i idealspåret i ösregnet.
Det där har [Schumacher]-maffian hävdat länge, jag har inte läst erkännandet av DC själv men det vore skoj att läsa. Välkommen att leta fram uttalandet

Det vore ganska intressant om man som bakomvarande och omkörande förare kunde skylla på att den i bilen framför saktade ner.

Jag tror i så fall att det bara är en pensionerad tysk före detta så kallad rejserförare i racinghistorien som har den uppfattningen.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Cheever skrev:
Lemon skrev:
Det där har [Schumacher]-maffian hävdat länge, jag har inte läst erkännandet av DC själv men det vore skoj att läsa. Välkommen att leta fram uttalandet

Det vore ganska intressant om man som bakomvarande och omkörande förare kunde skylla på att den i bilen framför saktade ner.

Jag tror i så fall att det bara är en pensionerad tysk före detta så kallad rejserförare i racinghistorien som har den uppfattningen.
Körde skomakaren in i en jordan bil oxå på utvarvet till start?. Innan loppet starta.Tror att det var han från Indien som blev på körd..Även där gjorde skomakaren inte fel enligt han själv!Kommer inte ihåg när och var.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Det är nog Kinas GP 2005 du tänker på?

Schumacher körde in i Albers under utvarvet till racet.

Vems fel är väl svårt att utse - Schumacher borde kanske inte svängt över till vänster så kraftigt, men samtidigt körde Albers lite väl fort kan jag tycka. Visst, man får hålla vilken fart man vill på ett utvarv, men ändå, det var ju bara ett utvarv och inget hastighetstest.
Ferrari.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Eau Rouge skrev:Det är nog Kinas GP 2005 du tänker på?

Schumacher körde in i Albers under utvarvet till racet.

Vems fel är väl svårt att utse - Schumacher borde kanske inte svängt över till vänster så kraftigt, men samtidigt körde Albers lite väl fort kan jag tycka. Visst, man får hålla vilken fart man vill på ett utvarv, men ändå, det var ju bara ett utvarv och inget hastighetstest.
Men skomakaren körde väll lika fort om man inte hant bromsa? Jag kommer inte riktigt ihåg smällen.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Schumacher körde sitt varv väldigt långsamt runt, något Albers inte gjorde utan brände på för max som det ser ut som. Samtidigt borde Schumacher ha tittat i backspegeln bättre.

http://youtube.com/watch?v=VlaaijYs1YE
Ferrari.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Eau Rouge skrev:Schumacher körde sitt varv väldigt långsamt runt, något Albers inte gjorde utan brände på för max som det ser ut som. Samtidigt borde Schumacher ha tittat i backspegeln bättre.

http://youtube.com/watch?v=VlaaijYs1YE
ok då var det Alberts som körde in i skomakaren. fel av mig. Man undra hur bra dom backspeglarna är. Dom är mindre än dom jag har på min bil.
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

Jag vill inte gå in i jordens debatt om Spa 98 men när man blir varvad så ska man gå ur spåret, om man inte gör det så saktar man inte in som DC gjorde (särskillt inte i ösregn). MS höll sitt spår och gasade på som vanligt ut ur (var det inte Fagnes?) medans DC inte gasade på alls. Jag håller med om att DC inte bromsade, men det var en totalt opassande manöver.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Cheever skrev:Det där har [Schumacher]-maffian hävdat länge, jag har inte läst erkännandet av DC själv men det vore skoj att läsa. Välkommen att leta fram uttalandet
Varsågod
The reality is that I lifted to let him pass me, but I lifted in heavy spray on the racing line. You should never do that. I would never do that now. In 1998, I didn't have the experience and the knowledge, and I had never had someone run into the back of me.

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

ANFRAN skrev:
Razor skrev:
Ja, om jag minns rätt så var det när en varvad Irvine "tar tillbaka ett varv" på Senna, som Senna fick frispel efter loppet och frågade vad i helvete Irvine – som väl var rookie då – höll på med. "I was racing", svarar Irvine med och så håller de på ett tag.
Berger ska, enligt legenden, ha peppat Senna att ge Irvine en dagsedel varpå Irvine kommer med sitt "Insurance claim here".

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

SF-Tifoso skrev:Jag vill inte gå in i jordens debatt om Spa 98 men när man blir varvad så ska man gå ur spåret, om man inte gör det så saktar man inte in som DC gjorde (särskillt inte i ösregn). MS höll sitt spår och gasade på som vanligt ut ur (var det inte Fagnes?) medans DC inte gasade på alls. Jag håller med om att DC inte bromsade, men det var en totalt opassande manöver.
Nej, du skall absolut inte byta spår mitt på en raka, nåt man lär sig redan i första licenskursen. Sånt brukar bara leda till missuppfattningar och krascher. Tvärnita är ju inte heller någon höjdare, men att t.ex. gasa lite mindre ut ur kurvor så att bakomvarande kan gasa om funkar, eller bromsa djupare in i kurvorna och undvika att gå in till apex, hålla sig till innerkanten i utgångar, etc.. Problemet med DC:s manöver var som sagt att det var störtregn och att Schumi inte låg så nära som han uppenbart trodde.
Men du behöver ju inte tänka till länge över vad som hade kunnat hända om DC bytt spår mitt på en raka med totalt noll sikt bakåt och Schumi kanske var på väg om.
Jag tycker nog att DC är alldeles för mycket gentleman när han tar på sig skulden för den incidenten.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:
ANFRAN skrev:
Razor skrev: Ivrigt påhejad av gamängen Gerhard Berger.
Ja, om jag minns rätt så var det när en varvad Irvine "tar tillbaka ett varv" på Senna, som Senna fick frispel efter loppet och frågade vad i helvete Irvine – som väl var rookie då – höll på med. "I was racing", svarar Irvine med och så håller de på ett tag.
Berger ska, enligt legenden, ha peppat Senna att ge Irvine en dagsedel varpå Irvine kommer med sitt "Insurance claim here".
Berger hade väl sagt åt Senna att Irvine påstått att Senna var en idiot och att han lätt hade kört om honom, etc., samt dessutom lyckats få i Senna lite sprit, så stämningen var väl lite upphetsad redan innan de träffades, vilket inte blev bättre av att Irvine blev heltvär när Senna kom med sitt utfall.

Piquet sparkade väl förresten någon på smalbenen en gång har jag för mig? Dessutom påstod han att Senna var bög, samt att hans teamkamrat Mansells fru var ful som en skata...

En lustig episod med Senna än när Schumacher gör nåt dumt under en uppvärmning, men Senna säger ingenting direkt efteråt. Däremot alldeles i sista sekunden innan start går han fram till Schumacher som då sitter i sin bil och skäller ut honom efter noter, samt kommenterar det efteråt med att han ville få [Schumacher] att tänka på nåt annat i starten...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det är förresten lite Fangio över Alonsos sätt att ge sina mekar bonus ur egen ficka om han kommer före sin stallkompis, eller vad det nu var han betalade bonus för.
Det är i detaljerna det sitter... :)

Om det blir riktigt fult psykkrig tror jag inte Hamilton har en chans.
Han verkar ha ett enormt revanschbegär Alonso, oklart för vad, vilket han visade redan efter sin första WDC-titel, då han mer talade om hur mycket han hade fått kämpa med små resurser och mot alla, etc., istället för att enbart utrycka glädje över titeln.
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

AndersF1 skrev:
SF-Tifoso skrev:Jag vill inte gå in i jordens debatt om Spa 98 men när man blir varvad så ska man gå ur spåret, om man inte gör det så saktar man inte in som DC gjorde (särskillt inte i ösregn). MS höll sitt spår och gasade på som vanligt ut ur (var det inte Fagnes?) medans DC inte gasade på alls. Jag håller med om att DC inte bromsade, men det var en totalt opassande manöver.
Nej, du skall absolut inte byta spår mitt på en raka, nåt man lär sig redan i första licenskursen. Sånt brukar bara leda till missuppfattningar och krascher. Tvärnita är ju inte heller någon höjdare, men att t.ex. gasa lite mindre ut ur kurvor så att bakomvarande kan gasa om funkar, eller bromsa djupare in i kurvorna och undvika att gå in till apex, hålla sig till innerkanten i utgångar, etc.. Problemet med DC:s manöver var som sagt att det var störtregn och att Schumi inte låg så nära som han uppenbart trodde.
Men du behöver ju inte tänka till länge över vad som hade kunnat hända om DC bytt spår mitt på en raka med totalt noll sikt bakåt och Schumi kanske var på väg om.
Jag tycker nog att DC är alldeles för mycket gentleman när han tar på sig skulden för den incidenten.
Jag menar inte att någon ska byta spår på någon raka, jag menar att en varvad bil inte ska hålla idealspår genom en kurva. I detta fall låg DC och MS i samma spår och om man tittar på krocken så ser man hur stor skillnad i hastighet bilarna har, det är uppenbart att DC släppt på tok för mycket. På det hela taget var det ett dumt ställe att göra varvningen, DC hade lika gärna kunnat vänta till Blanchimont för att släppa Schumi.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

AndersF1 skrev: Piquet sparkade väl förresten någon på smalbenen en gång har jag för mig?
http://www.youtube.com/watch?v=3SXbGDcMeo8
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Razor skrev:
Cheever skrev:Det där har [Schumacher]-maffian hävdat länge, jag har inte läst erkännandet av DC själv men det vore skoj att läsa. Välkommen att leta fram uttalandet
Varsågod
The reality is that I lifted to let him pass me, but I lifted in heavy spray on the racing line. You should never do that. I would never do that now. In 1998, I didn't have the experience and the knowledge, and I had never had someone run into the back of me.

Vilket inte bevisar mer än just att DC saktade ner i regnet för att släppa förbi Schumacher, precis min poäng...