Vad är din känsla för Lewis Hamilton?
-
- Mr Forza Motorsport
Vad är din känsla för Lewis Hamilton?
Jag är intresserad att veta vad ni tycker om guldpojken Lewis Hamilton så här långt. I början hade jag bara superlativ att ta till om honom och tyckte bara det var kul med hans framgångar. Men det är inte hans framgångar på banan jag vill ni skall tycka till om. Det är PERSONEN jag vill ha era synpunkter på. Eftersom ingen av oss känner honom, så kan vi bara förmedla den känsla han ger oss via media. Det handlar alltså om känslor och inte vetande och inte hans framgångar på banan!
Personligen börjar jag reta upp mig på honom och tycker han är totalt urtråkig som bara kan säga "Stallet har gjort ett fantastiskt arbete... bla bla bla." och inte han några som helst personliga synpunkter på någonting annat än att Alonso ibland kör fult och hindrat honom... Senast nu efter Belgiens GP var han sur på Alonso för starten. Man kan fråga sig ifall han då såg sitt eget beteende i Italien då han ställde sig snett i starten och pressande ut andra förare i gräset? Nej, jag tycker mig se något jag inte riktigt tycker om och mina känslor säger mig att killen inte är så renhårig som många verkar tro. Undrar hur han är när de riktiga motgångarna kommer? Men som sagt, det BARA mina egna känslor och inga fakta. Men det skulle vara kul att höra hur ni andra uppfattar Hamilton så här långt. Tänkt nu inte resultatmässigt, utan beteenden och känslor!
Om ni undrar så valde jag: ” Han börjar irritera mig!”
Personligen börjar jag reta upp mig på honom och tycker han är totalt urtråkig som bara kan säga "Stallet har gjort ett fantastiskt arbete... bla bla bla." och inte han några som helst personliga synpunkter på någonting annat än att Alonso ibland kör fult och hindrat honom... Senast nu efter Belgiens GP var han sur på Alonso för starten. Man kan fråga sig ifall han då såg sitt eget beteende i Italien då han ställde sig snett i starten och pressande ut andra förare i gräset? Nej, jag tycker mig se något jag inte riktigt tycker om och mina känslor säger mig att killen inte är så renhårig som många verkar tro. Undrar hur han är när de riktiga motgångarna kommer? Men som sagt, det BARA mina egna känslor och inga fakta. Men det skulle vara kul att höra hur ni andra uppfattar Hamilton så här långt. Tänkt nu inte resultatmässigt, utan beteenden och känslor!
Om ni undrar så valde jag: ” Han börjar irritera mig!”
-
Jag tycker att han kör lite småfult emmelanåt, speciellt lite väl mycket Schumi-stängningar, vilket jag kraftigt ogillar och det i sin tur ger lite negativa vibbar till personen Hamitlon, liksom det i mitt fall gjorde i fallet [Schumacher].
Betydligt fulare än Alonso, som brukar köra rätt schysst, även om han i sin tur inte alltid framstår som helt schysst utanför själva banan och kanske inte alltid på banan heller när det gäller Hamilton...
Betydligt fulare än Alonso, som brukar köra rätt schysst, även om han i sin tur inte alltid framstår som helt schysst utanför själva banan och kanske inte alltid på banan heller när det gäller Hamilton...
-
- Varnad
-
-
Största talangen i F1 sen jag vet inte när. Otroligt att en liten pojkspoling kan hantera sådan press så bra, även om jag instämmer i kritiken till tendensen till sick-sack-åkande a la skomakarn. Men nu var det inte förarprestationerna det gällde...
Tycker det är svårt, för att inte säga omöjligt, att ha någon uppfattning om personen Hamilton genom TV. Den bild man får från intervjuer säger ju inte mycket eftersom förarna är så mediatränade och fått lära sig vad de ska och inte ska säga. Härav fraserna där de tackar teamet osv.
Tycker det är svårt, för att inte säga omöjligt, att ha någon uppfattning om personen Hamilton genom TV. Den bild man får från intervjuer säger ju inte mycket eftersom förarna är så mediatränade och fått lära sig vad de ska och inte ska säga. Härav fraserna där de tackar teamet osv.
-
Min uppfattning om honom kan sammanfattas i ett enda ord: Broiler.
Killen är helt klart jävligt duktig på att ratta en räserbil, den saken är ju klar, och jag imponeras över hans jämnhet så här långt men hela Hamilton-konceptet känns lite trist.
Det är precis som med de 12-åringar som får kontrakt med någon engelsk storklubb i fotboll och får hela sin väg fram till Premiere League utstakad, plogad och sopad.
Att sedan den brittiska pressen har gått i spinn och framställer honom som gudarnas skänk till F1-världen gör ju inte saken bättre.
Man undrar ju i o f s lite över hur den svenska pressen skulle hantera Alx om han hamnade i F1?
Killen är helt klart jävligt duktig på att ratta en räserbil, den saken är ju klar, och jag imponeras över hans jämnhet så här långt men hela Hamilton-konceptet känns lite trist.
Det är precis som med de 12-åringar som får kontrakt med någon engelsk storklubb i fotboll och får hela sin väg fram till Premiere League utstakad, plogad och sopad.
Att sedan den brittiska pressen har gått i spinn och framställer honom som gudarnas skänk till F1-världen gör ju inte saken bättre.
Man undrar ju i o f s lite över hur den svenska pressen skulle hantera Alx om han hamnade i F1?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
-
-
-
-
Jag tycker att han är helt rätt. Berömmer Schumi för att han är trevlig och kritiserar de andras njugga inställning. Sedan är han ju en uppenbar racer det syntes på hans omkörning av Kimi på Monza. Har han blivit regelrätt omkörd på banan än? Passering under depotstopp ej inräknat. Det vore förstås mer underhållande om kunde vara lite mera grinig så som Massa och Alonso var på varandra efter Tysklands GP.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
Jag valde "beundrar", men jag hade hellre valt "gillar". Jag har inte läst några intervjuer med honom, men under första halvan av säsongen tycker jag att han var ovanligt frispråkig och ödmjuk på presskonferenserna. Risken finns kanske att han är FÖR trevlig, men med tanke på att han bad Ron Dennis dra åt helvete tror jag att han är, öh, balanserat sympatisk.
Och det är klart att han är förbannad på Alonso efter starten igår. Snacka om medveten prejning! Alonsos bortförklaring på presskonferensen var ju löjlig.
Men jag tycker det är svårt att redan nu få grepp om hur Hamilton är som person. Ge mig ett år till eller nåt...
Och det är klart att han är förbannad på Alonso efter starten igår. Snacka om medveten prejning! Alonsos bortförklaring på presskonferensen var ju löjlig.
Men jag tycker det är svårt att redan nu få grepp om hur Hamilton är som person. Ge mig ett år till eller nåt...
-
i början av säsongen tyckte jag rätt bra om honom, men under resans väg så har jag börjat störa mig lite på honom. Hans sätt att framställa sig som charmig och mild(Tiger Woods stilen) börjar kännas som en allt förmedveten och inövad roll. Stallkamraten Alonso har ju också sjunkit rätt mycket i anseende under säsongen i mina ögon.
-
Låter ungefär som att du känner honom och vet att han inte alls är så trevlig som han verkar!Sami skrev:Hans sätt att framställa sig som charmig och mild(Tiger Woods stilen) börjar kännas som en allt förmedveten och inövad roll..
Skriver under på det. Efter Ungern kan man inte ha några högre tankar om den pojken.Sami skrev:Stallkamraten Alonso har ju också sjunkit rätt mycket i anseende under säsongen i mina ögon.
-
-
Det kanske det gör! men det är enbart spekulationer från min sida. Jag går på magkänsla och andra vibbar i detta fall.Cuscino skrev:Låter ungefär som att du känner honom och vet att han inte alls är så trevlig som han verkar!Sami skrev:Hans sätt att framställa sig som charmig och mild(Tiger Woods stilen) börjar kännas som en allt förmedveten och inövad roll..
-
- Mr Forza Motorsport
Precis det som jag vill ni ska göra. Det är KÄNSLAN jag är ute efter och en sådan har man även fast man inte känner en person.Sami skrev:Det kanske det gör! men det är enbart spekulationer från min sida. Jag går på magkänsla och andra vibbar i detta fall.Cuscino skrev:Låter ungefär som att du känner honom och vet att han inte alls är så trevlig som han verkar!Sami skrev:Hans sätt att framställa sig som charmig och mild(Tiger Woods stilen) börjar kännas som en allt förmedveten och inövad roll..
-
Har inte varit inne här på ett tag - sorry. Min magkänsla innan säsongen var ganska neutral, men under loppet där fylldes jag direkt av negativa känslor omkring Lewis Hamilton. Det var starten som gjorde det. Hans överambitiösa start - hans sätt att ligga före Alonso även om han var ny i F1 och det såg ut som Alonso var snabbare.
Jag tycker inte att just det behöver vara fel. Men kombinationen av medias smekmånad och hans snälla uppsyn var bara så falsk och det syntes direkt. Jag gillar inte sånt. Det hade varit en helt annan sak om han hade varit mer vid sidan av banan så ambitiös och äregirig som han verkar vara där. Jag klarar inte dubbla budskap helt enkelt.
Sen att jag tycker att han har fått massor gratis i och med att han kommer till McLaren just när de har sin bästa säsong sen 1999 eller något - ja - klart det spelar in. Att han är Rons ögonsten. Ja - det spelar in. Att McLaren har värvat mästaren och snarare gjort saker riktigt jävla svåra för honom - det spelar in. Att Lewis inte har någon som helst ödmjukhet. Att han är som en bortskämd 12-åring. Det spelar in.
Jag gillar verkligen Storbritannien, men det faktum att brittisk press och F1 media i allmänhet har kört det ena mer värdelösa och okritiska reportaget efter det andra om honom har inte heller gjort det bättre.
Jag hoppas verkligen att Alonso eller Räikkönen vinner VM. Jag tycker inte Lewis Hamilton är så bra som de är - än.
Min känsla för Lewis? Jag blir glad när han får problem och måste kämpa lite. Det kanske blir annorlunda något annat år när han har visar andra kvaliteter som förare än den ganska enkla resa han har haft i år.
Jag tycker inte att just det behöver vara fel. Men kombinationen av medias smekmånad och hans snälla uppsyn var bara så falsk och det syntes direkt. Jag gillar inte sånt. Det hade varit en helt annan sak om han hade varit mer vid sidan av banan så ambitiös och äregirig som han verkar vara där. Jag klarar inte dubbla budskap helt enkelt.
Sen att jag tycker att han har fått massor gratis i och med att han kommer till McLaren just när de har sin bästa säsong sen 1999 eller något - ja - klart det spelar in. Att han är Rons ögonsten. Ja - det spelar in. Att McLaren har värvat mästaren och snarare gjort saker riktigt jävla svåra för honom - det spelar in. Att Lewis inte har någon som helst ödmjukhet. Att han är som en bortskämd 12-åring. Det spelar in.
Jag gillar verkligen Storbritannien, men det faktum att brittisk press och F1 media i allmänhet har kört det ena mer värdelösa och okritiska reportaget efter det andra om honom har inte heller gjort det bättre.
Jag hoppas verkligen att Alonso eller Räikkönen vinner VM. Jag tycker inte Lewis Hamilton är så bra som de är - än.
Min känsla för Lewis? Jag blir glad när han får problem och måste kämpa lite. Det kanske blir annorlunda något annat år när han har visar andra kvaliteter som förare än den ganska enkla resa han har haft i år.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
-
-
-
-
-
-
-
Min spontana och subjektiva uppfattning om Hamilton så här långt är att han är falsk och oäkta. Det var inte min första uppfattning om honom - i början verkade han verkligen framstå som sympatisk och normal.
Men allt eftersom säsongen har fortsatt har en känsla krupit på mig att han jobbar alltför hårt på att visa en image utåt som inte är hans. Det känns inte äkta utan falskt och jag får ett intryck av att han fått en alltför stor mediaträning av McLaren genom åren som byggt på manipulation.
Jag tror inte vi har sett den riktiga Hamilton ännu, och jag har en känsla av att det inte blir en vacker syn när vi får se den riktiga Hamilton.
Inget snack om saken att han kan köra racerbil, det har han bevisat att han kan som få andra.
Men det är något med sättet han framträder på som känns oäkta och falskt, och alltför genomtänkt och alltför lite spontant. Det gör att han är den första brittiska F1-förare jag faktiskt inte kan glädjas åt att se ha framgångar.
Har alltid gillat de brittiska F1-förarna och trots den inhemska pressens hype ändå uppskattat när de har haft framgångar. Men den här gången gör jag det inte - och det blir givetvis ännu svårare när han kör för McLaren och Ron Dennis so har fostrat honom sedan go-kart. Ett stall jag alltid har haft ganska svårt för, och de senaste 4-5 årens händelser har inte gjort det lättare direkt.
Det är bara synd att det andra toppstallet i F1 är precis lika svårt att tycka om numera.
Men allt eftersom säsongen har fortsatt har en känsla krupit på mig att han jobbar alltför hårt på att visa en image utåt som inte är hans. Det känns inte äkta utan falskt och jag får ett intryck av att han fått en alltför stor mediaträning av McLaren genom åren som byggt på manipulation.
Jag tror inte vi har sett den riktiga Hamilton ännu, och jag har en känsla av att det inte blir en vacker syn när vi får se den riktiga Hamilton.
Inget snack om saken att han kan köra racerbil, det har han bevisat att han kan som få andra.
Men det är något med sättet han framträder på som känns oäkta och falskt, och alltför genomtänkt och alltför lite spontant. Det gör att han är den första brittiska F1-förare jag faktiskt inte kan glädjas åt att se ha framgångar.
Har alltid gillat de brittiska F1-förarna och trots den inhemska pressens hype ändå uppskattat när de har haft framgångar. Men den här gången gör jag det inte - och det blir givetvis ännu svårare när han kör för McLaren och Ron Dennis so har fostrat honom sedan go-kart. Ett stall jag alltid har haft ganska svårt för, och de senaste 4-5 årens händelser har inte gjort det lättare direkt.
Det är bara synd att det andra toppstallet i F1 är precis lika svårt att tycka om numera.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Varnad
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
Kunde inte ha sagt det bättre själv... så därför låter jag bli.Sami skrev:Hamilton har varit bäst och förtjänar titeln. Men nästa år vill jag se någon spöa honom. Sedan är det trist att Kubica fick straff för sitt omkörningsförsök på Hamilton, medan andra inte fick det när dom gjorde likartarde manövrar på andra förare.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Finns väl inte mycket att säga mer än att fusk visst lönar sig!!!Pastis skrev:Lewis "The Lucky Golden Boy" Hamilton blir världsmästare i år. Vad ska man säga...
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
- Utvisad
-
-
-
Lite småfult var det. Men som andra här inne säger. vill man vara världsmästare måste man göra så!(Då ingår parkering.avprejning mm i det paketet) Men det kunde staraffa sig att göra så. se webber.Sami skrev:När han krokade ihop med Kubica hade han tur att det inte slutade med ett brutet lopp. Förövrigt så körde han stabilast idag. Dock så håller han på med lite småfula grejer bakom säkerhetsbilen. Att hålla på så under torrt väglag är en sak, men att gör det i regn verkar lite väl extremt.
Tur i detta lopet hade Massa kubica. det var rena vildavästern.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
- Utvisad
Ja en jävla tur har han .olag skrev:Tur? Han var snabbast och snurra inte av.Knappast bara tur!Rexa skrev:Tror nog han är mer inblandad än det kommit fram .Sami skrev:Lewis visste ju ingenting om spygate
Och idag hade han bara tur igen .
Hur många depo stopp hade han 1eller 2 missa början kimi hade 4 st och var 9 sek efter .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
Hamilton hade möjligen tur att han klarade kollisionen med Kubica så pass bra som han gjorde annanrs fanns det betydligt mer erfarna förare som gjorde ett sämre lopp än rookien Hamilton.Rexa skrev:Ja en jävla tur har han .olag skrev:Tur? Han var snabbast och snurra inte av.Knappast bara tur!Rexa skrev: Tror nog han är mer inblandad än det kommit fram .
Hur många depo stopp hade han 1eller 2 missa början kimi hade 4 st och var 9 sek efter .
Måste säga att jag var klart impad av Hamilton idag, och samtidigt lite besviken att Alonso var så lam - hade nog trott på en rejäl fight där med Ferrarina borta.
I was misled and that is the way it went
-
Att göra depåstop när man ligger sist är väll ingen konst. det var massa som var inne 4 gånger kimi var inne mindre. och att kimi kom ifatt var tack vare sc som samla upp fältet . lite tur hade han i krocken men annars var det inte turRexa skrev:Ja en jävla tur har han .olag skrev:Tur? Han var snabbast och snurra inte av.Knappast bara tur!Rexa skrev: Tror nog han är mer inblandad än det kommit fram .
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
McLaren komer inte att sparka Alonso innan VM är avgjort. Möjligen att han inte skulle få köra sista loppet om Hamilton säkrar titeln i Kina men jag tror nog Alonso får köra även i Brasilien. Men Alonso kör nog knappast för McLaren nästa år. Det blir nog en sists hos Renault, eller ett sabbats år från F1.
-
Det har ju egentligen inte alls med detta att göra, men jag läste nånstans att Alonso inte vill ha Heikki som teamkompis i Renault om han går dit. Han kanske är rädd att säsongen i McLaren ska upprepa sig
Men det vore ju synd om Heikki, om han måste söka en ny plats, iofs kanske det är fler som vill ha honom i sitt stall nu.
Men det vore ju synd om Heikki, om han måste söka en ny plats, iofs kanske det är fler som vill ha honom i sitt stall nu.
Keep on Boppin´
-
- Moderator
Alonso är Fisichellas livlina men jag kan inte tänka mig att ens Renault går med på att behålla italienaren bara för att Alonso skulle kräva det. Det bästa vore dock om Alonso drog sig tillbaka och lade av.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-