Domen mot McLaren - Var den för hård eller för mjuk?

Kungaklassen av motorsport...

Vad anser du om staffet?

För hårt. McLaren skulle ha friats.
20
27%
Lagom.
11
15%
För mesigt. Förarna skulle också bestraffats.
29
39%
För mesigt. Stallet och förarna skulle ha stängts av i år och 2008.
15
20%

Antal röster: 75

Transalp

Inlägg av Transalp »

Geer skrev:
Transalp skrev:
Geer skrev: Tydligen har DLR och Alonso skickat mailen till FIA.
Som jag förstår det så har dessa mail avslöjats innan de lämnat in dem. Man kan ju fråga sig varför de annars skulle lämnat dem till FIA, har de gjort det frivilligt utan att någon vetat om att de existerat så är de ju otroligt korkade.
Ron sa till Max att Alonso säger att han har information om spion dokumenten. Max skriver till Alonso och DLR att om dom lämnar information så kommer dom inte att straffas. Dom skickar mailen till Max.
Om det är som du säger så är ju Ron, Alonos och DLR idioter alla tre. Jag trodde att man behövde ett visst mått av hjärna för att kunna köra Formel 1, så är det tydligen inte...
Geer

Inlägg av Geer »

Transalp skrev:
Om det är som du säger så är ju Ron, Alonos och DLR idioter alla tre. Jag trodde att man behövde ett visst mått av hjärna för att kunna köra Formel 1, så är det tydligen inte...
Det finns ju en förklaring till varför dom aggerade som dom gjorde. Den bottnar i sammarbetsproblem mellan Alonso och Teamledningen.
Frippe

Inlägg av Frippe »

Transalp skrev:Är det inte spioneri att läsa andras e-mail? Någon måste ju uppenbarligen ha gjort det.
Det beror på i vilket syfte det gäller.
I det här fallet var det ju uppenbart att det behövdes.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:Jag har inte lyckats uttyda något klander mot Hamilton i denna affär, någon som har bättre koll?

Att hamilton åtnjutit en del oförtjänta förbättringar på sin bil som ett resultat av spionaffären må va hänt, men jag har en känsla av att han hölls utan vetskap om vad som pågick?!?!?!
Hans ingenjörer har vetat vad Kimi tänker göra i t.ex Melbourne och har kunnat lägga upp sitt rejs efter det.
En fördel som knappast gynnat Kimi...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:Jag har inte lyckats uttyda något klander mot Hamilton i denna affär, någon som har bättre koll?

Att hamilton åtnjutit en del oförtjänta förbättringar på sin bil som ett resultat av spionaffären må va hänt, men jag har en känsla av att han hölls utan vetskap om vad som pågick?!?!?!
Hans ingenjörer har vetat vad Kimi tänker göra i t.ex Melbourne och har kunnat lägga upp sitt rejs efter det.
En fördel som knappast gynnat Kimi...
Min fråga gällde om Hamilton visste någo eller inte!!!!!!!

Att hans ingenjörer visste är en helt annan sak, frågan är vad visste Hamilton! Lite svårt att straffa någon för något de inte är skyldiga till. Ingenjörerna deltar i WCC kampen och de har straffats rejält!

(varför anstränger jag mig, du VILL INTE förstå eftersom du är oförmögen att varsebli omvärlden med dina sinnen utan har en vit bindel för ögonen och blå proppar i öronen)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du som närmar dig 50 bast med ilfart borde inte vara så naiv att du inte begriper att den information (780 SIDOR!!!) man fått tag i från Ferrari har mjölkats ut på precis allt väsentligt inklusive vilka gaser man använder i däcken. Vem eller vilka har gynnats av detta?
Att Alonso och Delaråsa skickat mejl till varandra med frågor till och från Coughlan med frågor om detaljer innebär självklart också att Hamilton dragit nytta av denna information. Vem vet, han kanske skötte sånt via sms?
Det faktum att att han inte skickat mejl (som kommit till allmän kännedom) innebär självklart INTE, att han inte tagit del av information av vikt. Eller så är han inte intresserad av vad ingenjörerna gör för honom.
Att han dragit nytta av det är solklart och att han INTE dragits med i härvan kan vara lika mycket av hänsyn till och för hans nya och världens nya F1-fans tack vare hans profil som ny "älskvärd" britt av mörkare härkomst.
Hade han vetat om något (bevisligen) hade Ecclestone själv stoppat eventuell info om detta...
Transalp

Inlägg av Transalp »

780 sidor på italienska innehåller väl ungefär samma information som en mening på finska.
Geer

Inlägg av Geer »

Transalp skrev:780 sidor på italienska innehåller väl ungefär samma information som en mening på finska.
Varför skulle den vara på Italienska?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:
Transalp skrev:780 sidor på italienska innehåller väl ungefär samma information som en mening på finska.
För att en mening skall uppta 780 sidor!! :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Du som närmar dig 50 bast med ilfart borde inte vara så naiv att du inte begriper att den information (780 SIDOR!!!) man fått tag i från Ferrari har mjölkats ut på precis allt väsentligt inklusive vilka gaser man använder i däcken. Vem eller vilka har gynnats av detta?
Att Alonso och Delaråsa skickat mejl till varandra med frågor till och från Coughlan med frågor om detaljer innebär självklart också att Hamilton dragit nytta av denna information. Vem vet, han kanske skötte sånt via sms?
Det faktum att att han inte skickat mejl (som kommit till allmän kännedom) innebär självklart INTE, att han inte tagit del av information av vikt. Eller så är han inte intresserad av vad ingenjörerna gör för honom.
Att han dragit nytta av det är solklart och att han INTE dragits med i härvan kan vara lika mycket av hänsyn till och för hans nya och världens nya F1-fans tack vare hans profil som ny "älskvärd" britt av mörkare härkomst.
Hade han vetat om något (bevisligen) hade Ecclestone själv stoppat eventuell info om detta...
Med all respekt för din spekulation, vi skall inte dömma Hamilton för något han eventuellet har gjort!!! Framkommer det bevis för att han personligen haft sin näsa i syltburken så skall han ha kritik för det, men fram till dess vill åtminståne jag vara försiktig med att kasta dynga på honom!!

Däremot går det alldelles utmärkt att kasta dynga på Ron, han har gjort sig förtjänt av all världens dynga långt innan denna skandal uppdagades. Dyngan på Ron är för gamla meriter. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

NU känner jag igen sydeuropeen i dig.
Fullständigt ologisk rappakalja och en syndabock som var självaste budbäraren. Inte undra på att rom brann...
Transalp

Inlägg av Transalp »

Gösta skrev:
Geer skrev:
Jag tog mig friheten att översätta dokumentet till svenska:
"Vi har gas i däcken och viktfördelningen 46/54."
Gösta

Inlägg av Gösta »

Transalp skrev:
Gösta skrev:
Geer skrev: Varför skulle den vara på Italienska?
Jag tog mig friheten att översätta dokumentet till svenska:
"Vi har gas i däcken och viktfördelningen 46/54."
Den där översättningen var i prosa. För att skriva det i poesi så krävs det säkerligen ca 800 sidor!!

Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:NU känner jag igen sydeuropeen i dig.
Fullständigt ologisk rappakalja och en syndabock som var självaste budbäraren. Inte undra på att rom brann...
Det var fortfarande inte något om hurvida Hamilton var inblandad / hade kännedom om spionaget personligen.

Inget i Fia´s kommentarer till "domen" tyder på det!!!

Följdaktligen får Hamilton anses som oskyldig!!!!!

Medan romarna skrev poesi, drack vin och hade ett parlament så åt man varandra och bodde i grottor i det som senare skulle bli Finland!!!

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Har ni läst i aftonbladet om herr Alonso?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Det var fortfarande inte något om hurvida Hamilton var inblandad / hade kännedom om spionaget personligen.

Medan romarna skrev poesi, drack vin och hade ett parlament så åt man varandra och bodde i grottor i det som senare skulle bli Finland!!!
Om alla andra förare inklusive testförarna visste om det och mjölkade informationen så gott det gick känns det mycket märkligt att Hamilton skulle varit ovetande.
Att hans ingenjörer visste allt de ville och lite till råder det väl ingen tvekan om, eller?
Han är ju trots allt bara apan som kör, som Niki Lauda skulle ha sagt...

Medan romarna fjollade sig med poesi och annan manlig kärlek på fyllan byggde svenskar och finnar upp sitt samhälle från grunden.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:

Om alla andra förare inklusive testförarna visste om det och mjölkade informationen så gott det gick känns det mycket märkligt att Hamilton skulle varit ovetande.
Att hans ingenjörer visste allt de ville och lite till råder det väl ingen tvekan om, eller?
Han är ju trots allt bara apan som kör, som Niki Lauda skulle ha sagt...

Medan romarna fjollade sig med poesi och annan manlig kärlek på fyllan byggde svenskar och finnar upp sitt samhälle från grunden.
Det är mycket som är märkligt här i världen!! Vem kunde tro att Dennis, Kirvisniemi och Mylälla skulle avslöjas som storfuskare???? Ron var nästan helgonförklarad av dig för något år sedan. Ferrari var enligt dig en enda stor mygelapparat, det verkar vara lite andra tongångar på dig nu!!!

Frågan kvarstår, finns det eller finns det inte bevis för Hamiltons inblandning???? Vi kan spekulera, titta på indicier mm mm, men vi bör vara försiktiga att dömma någon på så lösa grunder (såvida det inte rör sig om Ron Dennis) .

Jaha, då får väl Italien lämna sin plats i G7 gruppen till Sverige eller Finland!!!! Medan Italien exporterar bilar, flygmotorer, läkemedel, mm mm så kränger finländarna fortfarande pappersmassa !!!!

Finland var en bananrepublik, en rysk koloni för 15 år sedan du verkar ha glömt det!!!!!!!! :D

Boxster

Inlägg av Boxster »

"Finland var en bananrepublik, en rysk koloni för 15 år sedan du verkar ha glömt det!!!!!!!! "

Och Gösta är fortfarande en stor tönt. :down:
Rubriken på tråden = var domen mot mclaren för hård ??
Gösta ! det finns forum som kanske skulle passa dig bättre än detta.

mvh. boxster
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det har väl aldrig odlats bananer i Finland? Och om så vore fallet, varför i helvete importerar vi våra från Sydamerika?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

för att finlands odlade sovjetiska bananer var planekonomiskt raka!!!!!!!!!!!
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Geer

Inlägg av Geer »

Det verkar som att dom odlar F1 förare i Finland. Blir lite avundsjuk ibland.
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

Även Ferrari borde straffas. Det var ju trots allt en Ferrari-anställd som var upprinnelsen till hela affären. 0 p i konstruktörs-VM vore rättvist.

Uppenbarligen finns det Ferrari-fans här på forumet som tycker att McLaren-förarna skulle ha straffats. Men då hade man dödat hela Formel 1 för lång tid framöver - inte bara i år. Ett fiasko som skulle vara betydligt större än Indianapolis häromåret.

Typiskt att domar från FIA gynnar det ekonomiskt mest inflytesrika stallet.
Geer

Inlägg av Geer »

:lol: :lol:
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

En sak som jag måste tycka är rent paradoxal är dock att de enda "hårda" bevis som finns för att någon annan än Coughlan har fått ta del av informationen från Stepney är några email och sms till just förarna (åtminstone två av dem). Varför skall då just förarna slippa straff? Borde det inte vara mer logiskt om istället McLaren som konstruktör fick behålla sina poäng medans förarnas försakades.

Dock gav Max Mosley förarna amnesti mot att de delgav all information de hade, det var ju tydligen Alonso själv som var "whistle-blower". Och om man läser FIA's beslut så resonerade de hela tiden att "en enkel testförare kan inte tagit dessa beslut själv, alltså måste fler i stallet varit inblandade". Men ändå.

I övrigt tror jag att Hamilton varit ovetande. De spanska förarna samarbetade nog (skrupelfritt) utan tanke på att blanda in färskingen.

Det som är mest absurt av allt är att jag ger mig tusan på att Alonso nu kommer vinna VM eftersom han är betydligt mindre berörd av det hela än unge Hamilton och därför kommer prestera bättre än honom de tre kommande loppen. Då har verkligen Alonso's rävspel gått hem, snacka om att göra vad som helst för titeln.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nu finns protokollen från förhören för nedladdning. Inklusive alla de konfidentiella uppgifter som FIA har strykit över men som går att läsa om man klipper ut texten och klistrar in den nånstans. :wink:

http://www.fia.com/mediacentre/Press_Re ... 07-01.html
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fast nu har de visst tagit bort länkarna till protokollen. Ni får skicka ett PM om ni vill ha den första, ocensurerade versionen. ;)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det finns fler som har originaldokumenten, med de taffliga försöken att maskera viss information :lol:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Betyder det här att FIA döms för att ha spridit hemlig information?
Eller är det kanske de stall som läst den som åker dit?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:Betyder det här att FIA döms för att ha spridit hemlig information?
Det beror på vem som delar ut info och vem som läser.
T.ex om Ferrari läcker info så döms läsaren. Vore det tvärtom så skulle McLaren åka dit för spridande av hemlig information.
Huvudsaken är att man siktar på Ron i alla lägen oavsett om han är skyldig eller inblandad eller inte.
Allt Italienskt är heligt och vore det inte för dem fanns det inget F1 alls...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Betyder det här att FIA döms för att ha spridit hemlig information?
För att vara lite allvarlig en stund, så tror jag inte att den maskerade informationen är speciellt hemlig, men man anser kanske inte att t ex Coughlans årslön är något som bör basuneras ut, även om sådana uppgifter kanske kan vara offentliga även i Storbritannien på samma sätt som här.

Vid flera tillfällen så säger man att viss information inte ska nämnas under mötet just för att den är konfidentiell och inte ska hamna i några protokoll.

Hur som helst... Max och Ron gillar verkligen inte varandra, den saken står väldigt klar efter att ha läst en del i dokumenten.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ANFRAN skrev:Nu finns protokollen från förhören för nedladdning. Inklusive alla de konfidentiella uppgifter som FIA har strykit över men som går att läsa om man klipper ut texten och klistrar in den nånstans. :wink:

Den finns bevarad på flera ställen bland annat här: https://f1.tauzero.se/etc/wmsc-transcri ... ersion.pdf
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Vilken underbar relation de verkar ha, Ron och Alonso...

De har tydligen inte pratat med varandra sedan bråket i Ungern.

Hmm, jag gissar att Ron och några till inte skulle bli allt för ledsen om Hamilton tar titeln istället för Alonso, om det skulle stå mellan de två.

Alonso och Flavio var väl inte heller bästa kompisar när han gick bakom ryggen på Flavio och skrev på för McLaren.

Men inget verkar beröra Alonsos prestationer på banan, snarare tvärtom.

Jag förstår inte riktigt den där delen där Max verkar vilja framställa det som att Ron ringde till honom och mer eller mindre krävde att det inte skulle gå vidare. Om det var så var det väl ingen lysande ide att ringa till sin gamla antagonist och tillika ordf. i FIA.

Konstigt med överstykningarna förresten, då det ju tydligen fanns representanter från de andra stallen närvarande, och alldeles speciellt ifrån både Ferrari och McLaren. Vem skall det hållas hemligt för, allmänheten?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Förresten var det intressant att läsa om hur de hade räknat ut de andras viktfördelning när de lyftes med kran, samt hur de räknade ut de andras strategi genom att kolla på varvtidsändringarna.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pastis skrev:
ANFRAN skrev:Nu finns protokollen från förhören för nedladdning. Inklusive alla de konfidentiella uppgifter som FIA har strykit över men som går att läsa om man klipper ut texten och klistrar in den nånstans. :wink:

Den finns bevarad på flera ställen bland annat här: https://f1.tauzero.se/etc/wmsc-transcri ... ersion.pdf
Haha, bra där. :up:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kolla på den här, fempappskonkurrenter:
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 0setup.jpg
(efter titten är det bara att betala i kassan och lämna över teampoängen...)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

En fråga bara: Did you use a valve?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ju mer man läser de där förhören - desto mer känns det som ett stort skådespel. T.ex. tror jag inte att Ron och Alonso har så dålig kontakt utan det känns mer som en genomtänkt taktik från Rons sida. Antingen för att Alonso sa för mycket i Ungern - eller för att Ron vill skydda sina förare helt enkelt. Det är så väldigt markerat. Eller så är det nån konstig utpressning som pågår. Alonso säger till Ron i Ungern - nej nu jävlar är jag trött på det här - jag säger allt jag vet om fusk - eller...ja möjligheterna är oändliga...:)

Jag tror inte heller att det som vi "vet" om vad som har hänt är hela sanningen. Det känns som det ligger mer under ytan och att det här officiella förhöret är den perfekta slutpunkten på något som var lite värre än vad som har kommit fram.

Får väl erkänna att jag inte är direkt förfärad över att McLaren har spionerat. Det har andra team gjort före dem - eller tänjt på regler - iofs - ingen ursäkt - men det är inte utan att jag undrar om det inte ligger mer under ytan och att det är därför de bestraffas.

Låter kanske galet. Jag är normalt inte mycket för konspirationer men det känns lite välregisserat. Det är inte utan att jag undrar om det inte har hänt värre saker än det som har framkommit.

I och för sig är straffet bra - om de har spionerat på fel sätt. Men har de använt det i bilen...? Nja...däremot kanske de har vetat för mycket om Ferraris taktik eller till och med hämmat deras utveckling...eller Stepney har hämmat Ferrari i början av säsongen och därför blir McLaren bestraffade...kanske...

Bra att McLaren får ett straff. Kanske borde även förarna ha straff. Men där väger nog politiken och sportens bästa riktigt tungt. F1 är ju en väldigt exklusiv liten klubb där man måste vara lite försiktig om sina medlemmar.

Några blir väl förbannade men om det hade varit tvärtom så tror jag inte Ferrari hade tackat nej till information om McLaren. Men efter det här domslutet kanske teamen tänker ett steg längre. Vad vet jag.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Vem som straffas och hur mycket gör nog ingenting för sportens anseende. All publicitet är bra publicitet. Är det tex någon här på forumet som skulle sluta titta på F1 om förarna också blev diskade? Nu när förarna har kvar sina poäng men inte stallet blir det bara knäppt.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
aikaik

Däcken är runda och dommarna dömmer

Inlägg av aikaik »

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Däcken är runda och Dommarna dömmer.Man har sneglat på dom snabbare stallen i snart 100år men alla vet att inställningar är personliga och unika för varje förare så det slutar oftast med att man inte har någon användning av andras inställningar.Men hamnar man i ingemansland och helt enkelt aldrig hittar fäste ikurvorna tappar man självförtroende som mekaniker och sneglar på andras inställningar. I fallet Maclarengate07 tror jag inte dom var desperata men kastade man en bunt papper med rött omslag precis när dom bytt däcksmärke från Michelin till Bridgestone så tror jag inte ens Jesus el Påven hade kastat dom i papperskorgen. :wink:
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Stepney påstår visst att han fick en massa info ifrån Coughlan om McLaren och att han spred den vidare till flera inom Ferrari.
Sant eller inte är väl omöjligt att veta då Stepneys trovärdighet inte direkt är på topp, men det vore onekligen ett intressant scenario om det visade sig vara sant och att Ferrari dessutom kan bevisas ha haft nytta av det.
Nu verkar ju inte Stepney ha varit allt för benägen att hjälpa Ferrari i år, så ytterst tveksamt om han spridit vidare det han ev. fått veta, men det vore väl den ultimata hämnden att sätta dit stallet för spionage. :)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Haha, om det han säger stämmer känns det som att McLaren kan få konstruktörstiteln i år. Och varför inte ställa in säsongen 2008 i väntan på fler utredningar och förhör?

Vem är Nigel Stepney förresten? För mig är han bara ett namn och ett ansikte som har skymtats mellan varven. Det känns som att det vore intressant att veta mer om människan Stepney. Och Coughlan. Om Coughlan vet jag bara att he is not a nice person.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

AndersF1 skrev:Stepney påstår visst att han fick en massa info ifrån Coughlan om McLaren och att han spred den vidare till flera inom Ferrari.
Va? Är det sant? Har inte Ferrari heller någon moral? :)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Skall vi gissa att information byter ägare betydligt oftare än vi låts veta?
Tror dock att hela arkivskåp med material mer sällan lämnar "byggnaderna" vars säkerhet är hygglig åtminstone. Fråga Gösta som besökt anläggningen i Woking.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

ANFRAN skrev:Haha, om det han säger stämmer känns det som att McLaren kan få konstruktörstiteln i år. Och varför inte ställa in säsongen 2008 i väntan på fler utredningar och förhör?

Vem är Nigel Stepney förresten? För mig är han bara ett namn och ett ansikte som har skymtats mellan varven. Det känns som att det vore intressant att veta mer om människan Stepney. Och Coughlan. Om Coughlan vet jag bara att he is not a nice person.
Info om Stepney http://www.grandprix.com/gpe/cref-stenig.html
dito omCoughlan http://www.grandprix.com/gpe/cref-coumik.html
Jävligt bra site om allt nödvändigt. http://www.grandprix.com/gpe/encyclopedia.html
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:Skall vi gissa att information byter ägare betydligt oftare än vi låts veta?
Tror dock att hela arkivskåp med material mer sällan lämnar "byggnaderna" vars säkerhet är hygglig åtminstone. Fråga Gösta som besökt anläggningen i Woking.
Den information som avhandlades i de la Rosas och Alonsos email och som McLaren fälldes för, verkar ju inte komma ifrån de stulna dokumenten, utan muntligen ifrån Stepney via Couglan.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hur kom du fram till det?