Vad är Hamiltons / Alonsos eventuela WDC titel värd?

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Vad är Hamiltons / Alonsos eventuela WDC titel värd?

Inlägg av Gösta »

Med tanke på vad som har hänt och hur saker och ting utvecklar sig så kan ingen tycka att Hamiltons eller Alonsos eventuella WDC titel 2007 vara något värd med facit i hand!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

McLarens agerande tycker jag bara visar hur genomkorrumperat och ruttet det stallet är. Kan man inte slå Ferrari hederligt så vill man i bästa McMülegg stil fuska sig till en titel.

Rättvisan segrar alltid!

FORZA FERRARI!!! :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
GMD

Inlägg av GMD »

De kommer förmodligen inte få någon titel nu om de här senaste uppgifterna i spionspektaklet stämmer. Den stora frågan är snarare konsekvenserna av spektaklet i sig. Var återfinns Hamilton och Alonso? Kommer McLaren någonsin tillbaka? Vad händer med det beryktade Prodrive? Kommer McLaren sasta allt krut på sitt kommande kundstall? Då kanske vi får se Prodrive ta hem titlarna 2008. Vad händer med sporten och dess rykte? Kommer Ecclestone någonsin att byta frisyr? Vad ska jag laga till middag? Vi kan bara spekulera...
Mr Hunt

Re: Vad är Hamiltons / Alonsos eventuela WDC titel värd?

Inlägg av Mr Hunt »

Gösta skrev:Med tanke på vad som har hänt och hur saker och ting utvecklar sig så kan ingen tycka att Hamiltons eller Alonsos eventuella WDC titel 2007 vara något värd med facit i hand!!!!
Vilket facit ?

Nog verkar Mclaren vara illa ute men denna topic kan väl vänta tills Fia har sagt sitt alt Mclaren kastar in handuken och kryper till korset.

Undrar hur snacket går i styrelserummet i Merzedes Benz ?

En kollega som inte är intresserad av F1 noterade att all "publicitet är inte bra marknadsföring"
Mr Hunt

Inlägg av Mr Hunt »

GMD skrev:De kommer förmodligen inte få någon titel nu om de här senaste uppgifterna i spionspektaklet stämmer. Den stora frågan är snarare konsekvenserna av spektaklet i sig. Var återfinns Hamilton och Alonso? Kommer McLaren någonsin tillbaka? Vad händer med det beryktade Prodrive? Kommer McLaren sasta allt krut på sitt kommande kundstall? Då kanske vi får se Prodrive ta hem titlarna 2008. Vad händer med sporten och dess rykte? Kommer Ecclestone någonsin att byta frisyr? Vad ska jag laga till middag? Vi kan bara spekulera...
En ren spekulation från min sida är MB köper hela rasket och till skillnad från Bmw inte behåller grundaren av stallet som "senior advisor"
stoff

Inlägg av stoff »

Som tidigare talare sagt - vi får väl vänta att se hur det går. Vad jag läst än så länge är det spekulationer hit, "konfirmerat av anonym källa" dit och en slutsats här. Inte så mycket facit i handen där.
Jag är Ferrari fan men jag vill inte att Ferrari ska vinna på det här sättet. Jag gillade det officiella uttalandet från ferrari - "Our President [Luca di Montezemolo] following the race in Budapest requested us to secure six consecutive one-two successes, and we are fully concentrated on our goal"

Så det ska gå till! Sen får advokaterna ta hand om resten...
:up:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Mr Hunt skrev:En ren spekulation från min sida är MB köper hela rasket och till skillnad från Bmw inte behåller grundaren av stallet som "senior advisor"
Grundaren av stallet är död sedan 37 år tillbaka.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:
Mr Hunt skrev:En ren spekulation från min sida är MB köper hela rasket och till skillnad från Bmw inte behåller grundaren av stallet som "senior advisor"
Desto större anledning att inte behålla honom i stallet.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det är kanske det som de ha gjort och det i så fall är därför som det har börjat lukta en del om McLaren?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Mr Hunt

Inlägg av Mr Hunt »

Razor skrev:
Jag avsåg givetvis grundaren av Sauber.
Jag är ledsen att jag var så otydlig att ett missförstånd uppstod.

Razor !
Jag menade Peter Suber.

Det är bra att du är kritisk mot det du läser men att du inte förstod vem som avsågs får mig att undra över ev slutledningsförmåga.

Du kanske precis börjat "digga f1"

Kämpa på !
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Mr Hunt skrev:Jag avsåg givetvis grundaren av Sauber.

Razor !
Jag menade Peter Suber.
Nja, den där undanflykten köper jag inte...
MB köper hela rasket och till skillnad från Bmw inte behåller grundaren av stallet som "senior advisor"
Det stycket implicerar att MB, vid ett ev köp av McLaren, skulle låta bli att behålla grundaren som rådgivare... till skillnad då mot BMW som j använder Peter Sauber i en sådan roll.
Eftersom det är svårt att göra annat än att låta bli att behålla honom då han är död, så får det i alla fall mig att tro att det är Ron Dennis som du felaktigt avsåg med "grundaren".
Det är bra att du är kritisk mot det du läser men att du inte förstod vem som avsågs får mig att undra över ev slutledningsförmåga.

Kämpa på !
Vad söt du är när du försöker raljera över sånt som du uppenbarligen inte har en susning om :D

Äntligen!
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Kämpa på !
Ser ju ut att vara tvärtom
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Mr Hunt skrev:
Razor skrev:
Jag avsåg givetvis grundaren av Sauber.

Razor !
Jag menade Peter Suber.

Kämpa på !
Haha, det lama försöket till räddning får nog pris som forumets hittills sämsta. :P
Ett tips kan vara att försöka igen och nu gå på project 4-spåret, så kanske det blir lite mer troligt.
Alternativt erkänna att du trodde att Ron Dennis grundat McLaren... :roll:
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

/agree
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Svaret på denna tråds frågeställning är något tveeggad.

Å ena sidan kan man tycka att det är fusk att sno information från konkurrenterna, det är verkligen inte snyggt...

Å andra sidan, om man lägger detta faktum åt sidan, så kör ju McLaren inte med material som i sig är reglementmässigt otillåtet d.v.s. när man tävlar med Ferrari på "lika villkor" och med liknande setup så vinner man emellanåt.

Missförstå mig nu inte...
Har McLarens ingenjörer tagit en genväg genom att utnyttja information som någon annan räknat sig till och svettats fram genom otaliga tester, ja då är det en stor skandal.
Inget som hör hemma i F1 eller någon annanstans heller förresten
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

PC: skrev:Svaret på denna tråds frågeställning är något tveeggad.

Å ena sidan kan man tycka att det är fusk att sno information från konkurrenterna, det är verkligen inte snyggt...

Å andra sidan, om man lägger detta faktum åt sidan, så kör ju McLaren inte med material som i sig är reglementmässigt otillåtet d.v.s. när man tävlar med Ferrari på "lika villkor" och med liknande setup så vinner man emellanåt.

Har McLarens ingenjörer tagit en genväg genom att utnyttja information som någon annan räknat sig till och svettats fram genom otaliga tester, ja då är det en stor skandal.
Ditt svar låter precis som allt annat, ända undantaget är längre meningar.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Historien dömmer aldrig vinnarna. :D
Det är bara fria ordet, som gör det :D :D :D
Senast redigerad av Nisse den fre sep 07, 2007 23:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
PC:

Redbullgerdigvingar skrev:
PC: skrev:Svaret på denna tråds frågeställning är något tveeggad.

Ditt svar låter precis som allt annat, ända undantaget är längre meningar.
Eehh... Låter som vadå...? Ge gärna ett exempel.
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Missförstånd där. Hoppas det inte förstörde din fredagskväll totalt. :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Värdet på en vm-titel varierar från år till år. Skummin har en sex-sju stycken med ganska pissigt värde pga diverse fusk och rackartyg. Att Nigel Stepney och McLaughlan klantat till det i år borde drabba dessa två herrar mest och för dem som önskar ett konkurrentstall uteslutning för ett antal år vill jag säga:
Racing handlar om att vara snabbast på banan, inte att hitta den mest gångbara vinklingen i någon rättssal.
Antingen är man racefan eller inte.

Man skall helst vinna titlar som Mika gjorde det, renhårigt och på banan mot bästa möjliga motstånd...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Jari skrev: Racing handlar om att vara snabbast på banan, inte att hitta den mest gångbara vinklingen i någon rättssal.
Det ar val precis vad det handlar om - att tanja pa reglerna sa mycket det gar sa konkurrenterna klagar hogljutt men att det med nod och nappe inte haller i FIAs domstol och reglerna skriv om till nasta ar (eller race).
This post was submitted using 100% recycled electrons
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:Värdet på en vm-titel varierar från år till år. Skummin har en sex-sju stycken med ganska pissigt värde pga diverse fusk och rackartyg. Att Nigel Stepney och McLaughlan klantat till det i år borde drabba dessa två herrar mest och för dem som önskar ett konkurrentstall uteslutning för ett antal år vill jag säga:
Racing handlar om att vara snabbast på banan, inte att hitta den mest gångbara vinklingen i någon rättssal.
Antingen är man racefan eller inte.

Man skall helst vinna titlar som Mika gjorde det, renhårigt och på banan mot bästa möjliga motstånd...
Gärna med motståndaren gipsad. :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Om motståndaren bara hade haft förstånd att bromsa i tid så hade han aldrig behövt ta ledigt för lite fotboll med grabbarna...
Användarens profilbild
PC:

Re: .

Redbullgerdigvingar skrev:Missförstånd där. Hoppas det inte förstörde din fredagskväll totalt. :wink:
Ingen fara, ibland kan man ha lite för bråttom. Har också hänt mig, även om det kan tyckas otroligt... ;)

Dock ska mer till för att förstöra min sinnesstämning. Jag går frivilligt i clinch med Gösta emellanåt... då måste man ha ett starkt psyke... :D
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Haha, Sant :D :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Mr Hunt skrev:

Kämpa på !

Den är fullständigt lysande.

Vilket jävla självmål. :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Värdet på en vm-titel varierar från år till år. Skummin har en sex-sju stycken med ganska pissigt värde pga diverse fusk och rackartyg. ..
"Jag e inte bitter"

:D :D :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Om motståndaren bara hade haft förstånd att bromsa i tid så hade han aldrig behövt ta ledigt för lite fotboll med grabbarna...
Kimi verkar inte heller ha lärt sig bromsa i tid...

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Razor skrev:
Jari skrev:Om motståndaren bara hade haft förstånd att bromsa i tid så hade han aldrig behövt ta ledigt för lite fotboll med grabbarna...
Tycker det är storsint av honom att rakt erkänna att det var hans fel. Allt för många förare skyller på materialet.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Pastis skrev:Tycker det är storsint av honom att rakt erkänna att det var hans fel. Allt för många förare skyller på materialet.
Ja, det eller otur.
Skönt att han verkar vara ärlig.

Äntligen!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Pastis skrev:
Razor skrev:
Tycker det är storsint av honom att rakt erkänna att det var hans fel. Allt för många förare skyller på materialet.
Nu kanske Kimi lär sig att ge tusan i att pilla på allt. :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Kimi räcker inte till och tyvärr sackar även bilen för honom.
Det känns oerhört märkligt att ha så otroligt mång lopp utan Mersa-poffar och anledningen måste vara pga varvtalsregleringen...
Men vart 'r Ferraris fart?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ferrari behöver ingen fart längre. Dom satsar på att vinna titlarna i domstolen. Dom tror nämligen att det är där det riktiga rejset är.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Ferrari behöver ingen fart längre. Dom satsar på att vinna titlarna i domstolen. Dom tror nämligen att det är där det riktiga rejset är.
Om motståndarna fuskar så är det i domstolarna de skall slås, det är svårt att slå en fuskande motståndare på banan, det finns det massor med bevis för. Ben Johnsson var snabbast på löparbanan men förlorade i "domstol", liksom Mülegg. Nu skall en domstol snart avgöra om McLaren var snabbast eller om någon annan var det!

I mina ögon är de skyldiga till motsatsen bevisas. :D

Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Jari skrev:Kimi räcker inte till och tyvärr sackar även bilen för honom.
Det känns oerhört märkligt att ha så otroligt mång lopp utan Mersa-poffar och anledningen måste vara pga varvtalsregleringen...
Men vart 'r Ferraris fart?
Till Kimis försvar måste man ju säga att han hade duktigt ont i nacken, men helt klart saknar Ferrari fart och tillförlitlighet.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jögga skrev:....... men helt klart saknar Ferrari fart och tillförlitlighet.

Det enda Ferrari verkligen saknar är Maestro!!!!

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Gösta skrev:
Jögga skrev:....... men helt klart saknar Ferrari fart och tillförlitlighet.

Det enda Ferrari verkligen saknar är Maestro!!!!
Håller med, det var ännu roligare att se Alonso runda Schummie. :up:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tycker att Kimi gjorde ett bra lopp med tanke på omständigheterna. Misstaget i kvalet landar dock på minuskontot.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är det inte egentligen ett ganska enkelt svar på topicens titelfråga?

Fälls McLaren för fusk och blir avstängda är det väl troligt att det inte blir någon titel utan att en av Ferrariförarna blir världsmästare.

Och blir McLaren inte fällda så är titeln värd lika mycket som vilken VM-titel i F1 som helst.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Men vart 'r Ferraris fart?
Den försvann med Maestro.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Gösta skrev:Det enda Ferrari verkligen saknar är Maestro!!!!
Jag kan bara hålla med. Alesi är saknad i den röda 27:an. :cry: :cry:
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Alesi syntes ju i depån. Bakåt slickat hår och allt. Han såg ut och tycka att han själv är snygging!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Sami skrev:Alesi syntes ju i depån. Bakåt slickat hår och allt. Han såg ut och tycka att han själv är snygging!
Hos något stall eller? Skulle bli förvånad om något team ville ta i Alesi ens med tång. Varenda stall Alesi körde för blev ju bara sämre och sämre när Alesi kom dit och något stall gjorde även konkurs efter att Alesi kört för dom.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Lemon skrev:
Sami skrev:Alesi syntes ju i depån. Bakåt slickat hår och allt. Han såg ut och tycka att han själv är snygging!
Hos något stall eller? Skulle bli förvånad om något team ville ta i Alesi ens med tång. Varenda stall Alesi körde för blev ju bara sämre och sämre när Alesi kom dit och något stall gjorde även konkurs efter att Alesi kört för dom.

Som VIP-gäst hos ett stall gör han nog ganska lite skada. Bara han håller sig ifrån att köra stallets bilar eller ge teknisk feedback (it's like a broken banana) så är det nog ingen större fara. ;)

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag kan inte komma på någon större "looser" än Alesi!!!

Några kan säkert hävda att Fisichella är det.

Men Alesi intar en särställning, mannen är ju fullständigt tallanglös. :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Till skillnad från Fisichella som är talanglös.

Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

LuckyStrike1 skrev:Till skillnad från Fisichella som är talanglös.
:D
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Jag kan inte komma på någon större "looser" än Alesi!!!:D
Vad är det som han lösgör då?

Äntligen!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Till skillnad från Fisichella som är en loser. :D
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Lemon skrev:Hos något stall eller?
Ja hos Ferrari, förmodligen för att diskutera nästa års säsong när han ska ersätta Kimi.
¨°º© woodi ©º°¨