Italiens GP 2007
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Italiens GP 2007
Banbeskrivning: Autodromo di Monza
Tidschema
Fredag 2007-09-07, CET
Träning 1 10:00-11:30
Träning 2 14:00-15:30
Lördag 2007-09-08, CET
Träning 3 11:00-12:00
Kvalificering 14:00-15:00
Söndag 2007-09-09, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla 56 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14:51,975
2005: Juan Pablo Montoya - McLaren # 1:14:28,659
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:15:18,4482
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14:19,838
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:16:19,982
2001: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:16:58,4932
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:27:31,638
1999: Heinz-Harald Frentzen - Jordan # 1:17:02,923
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17:09,672
1997: David Coulthard - McLaren # 1:17:04,609
1996: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17:43,632
1995: Johnny Herbert - Benetton # 1:18:27,916
1994: Damon Hill - Williams # 1:18:02,754
1993: Damon Hill - Williams # 1:17:07,509
1992: Ayrton Senna - McLaren # 1:18:15,349
1991: Nigel Mansell - Williams # 1:17:54,319
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:17:57,878
1989: Alain Prost - McLaren # 1:19:27,550
1988: Gerhard Berger - Ferrari # 1:17:39,744
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:14:47,707
1986: Nelson Piquet - Williams # 1:17:42,889
1985: Alain Prost - McLaren # 1:17:59,451
1984: Niki Lauda - McLaren # 1:20:29,065
1983: Nelson Piquet - Brabham # 1:23:10,880
1982: Rene Arnoux - Renault # 1:22:25,734
1981: Alain Prost - Renault # 1:26:33,897
1979: Jody Scheckter - Ferrari # 1:22:00,220
1978: Niki Lauda - Brabham # 1:07:04,540
1977: Mario Andretti - Lotus # 1:27:50,300
1976: Ronnie Peterson - March # 1:30:35,600
1975: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:22:42,600
1974: Ronnie Peterson - Lotus # 1:22:56,600
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 1:29:17,000
1972: Emerson Fittipaldi - Lotus # 1:29:58,400
1971: Peter Gethin - BRM # 1:18:12,600
1970: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:39:06,880
1969: Jackie Stewart - Matra # 1:39:11,260
1968: Denny Hulme - McLaren # 1:40:14,800
1967: John Surtees - Honda # 1:43:45,000
1966: Ludovico Scarfiotti - Ferrari # 1:47:14,800
1965: Jackie Stewart - BRM # 2:04:52,800
1964: John Surtees - Ferrari # 2:10:51,800
1963: Jim Clark - Lotus # 2:24:19,600
1962: Graham Hill - BRM # 2:29:08,400
1961: Phil Hill - Ferrari # 2:03:13,000
1960: Phil Hill - Ferrari # 2:21:09,200
1959: Stirling Moss - Cooper # 2:04:05,400
1958: Tony Brooks - Vanwall # 2:03:47,800
1957: Stirling Moss - Vanwall # 2:35:03,900
1956: Stirling Moss - Maserati # 2:23:41,300
1955: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:25:04,400
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:47:47,900
1953: Juan Manuel Fangio - Maserati # 2:49:45,900
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 2:50:45,600
1951: Alberto Ascari - Ferrari # 2:42:39,300
1950: Nino Farina - Alfa Romeo # 2:51:17,400
Alla 56 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2006: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:21,484
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:20,878
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:20,089
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:20,963
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:20,264
2001: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:22,216
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:23,770
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:22,432
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:25,289
1997: Jean Alesi - Benetton # 1:22,990
1996: Damon Hill - Williams # 1:24,204
1995: David Coulthard - Williams # 1:24,462
1994: Jean Alesi - Ferrari # 1:23,844
1993: Alain Prost - Williams # 1:21,179
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:22,221
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:21,114
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:22,533
1989: Ayrton Senna - McLaren # 1:23,720
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:25,974
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:23,460
1986: Teo Fabi - Benetton # 1:24,078
1985: Ayrton Senna - Lotus # 1:25,084
1984: Nelson Piquet - Brabham # 1:26,584
1983: Riccardo Patrese - Brabham # 1:29,122
1982: Mario Andretti - Ferrari # 1:28,473
1981: Rene Arnoux - Renault # 1:33,467
1979: Jean-Pierre Jabouille - Renault # 1:34,580
1978: Mario Andretti - Lotus # 1:37,520
1977: James Hunt - McLaren # 1:38,080
1976: Jacques Laffite - Ligier # 1:41,350
1975: Niki Lauda - Ferrari # 1:32,240
1974: Niki Lauda - Ferrari # 1:33,160
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 1:34,800
1972: Jacky Ickx - Ferrari # 1:35,650
1971: Chris Amon - Matra # 1:22,400
1970: Jacky Ickx - Ferrari # 1:24,140
1969: Jochen Rindt - Lotus # 1:25,480
1968: John Surtees - Honda # 1:26,070
1967: Jim Clark - Lotus # 1:28,500
1966: Mike Parkes - Ferrari # 1:31,300
1965: Jim Clark - Lotus # 1:35,900
1964: John Surtees - Ferrari # 1:37,400
1963: John Surtees - Ferrari # 1:37,300
1962: Jim Clark - Lotus # 1:40,350
1961: Wolfgang von Trips - Ferrari # 2:46,300
1960: Phil Hill - Ferrari # 2:41,400
1959: Stirling Moss - Cooper # 1:39,700
1958: Stirling Moss - Vanwall # 1:40,500
1957: Stuart Lewis-Evans - Vanwall # 1:42,400
1956: Juan Manuel Fangio - Ferrari # 2:42,600
1955: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:46,500
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 1:59,000
1953: Alberto Ascari - Ferrari # 2:02,700
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 2:05,700
1951: Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo # 1:53,200
1950: Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo # 1:58,600
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
En snabb bana som sliter mycket på motor & bromsar, därför kommer Kimi att köra sönder den fina bil han kvitterar ut efter lunchen på Söndag.Pastis skrev:Kimi är snabb här! Pole 2006 och 2005 (Montoya startade först 2005 eftersom Kimi bytte motor, men Kimi var den "rätta" pole vinnaren).
Därför bör Kimi + Ferrari = pole position && vinst.
Ett lopp som Massa kommer att vina från 2á startrutan!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det blir Kimi. Banans karaktär passar honom som hand i handske. Tvåa blir Sutil och Yamamoto blir trea. Övriga förare bryter efter en gigantisk startkrasch orsakad av att Alonso parkerar sin bil i första böj och vägrar åka därifrån.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 210
- Blev medlem: tis jul 10, 2007 23:28
- Ort: Silverstone
.
JTarnstrom skrev:Det blir Kimi. Banans karaktär passar honom som hand i handske. Tvåa blir Sutil och Yamamoto blir trea. Övriga förare bryter efter en gigantisk startkrasch orsakad av att Alonso parkerar sin bil i första böj och vägrar åka därifrån.
Tärnström
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ess? Du menar som när Massa "hindrades" av Alonso förra året?Lemon skrev:Ferrari brukar oftast ha några ess att plocka ur rockärmen när det vankas Monza. Detta plus deras fina form den senaste tiden borgar för en Ferrari-seger. Tror på Massa.
Men jag tror att Ferrari klarar sig bra utan sådana rackarknep. Monza och Spa är deras banor, Kina blir det kanske värre med.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nej, jag menar att Ferrari alltid brukar plocka fram lite extra speed till Monza.
Alonso flyttades väl ner från femte till tionde plats på gridden ifjol, så även om han startat femma i loppet och inte skjutit motorn tror jag inte han hade hotat Schumachers seger.
Alonso flyttades väl ner från femte till tionde plats på gridden ifjol, så även om han startat femma i loppet och inte skjutit motorn tror jag inte han hade hotat Schumachers seger.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jag är helt övertygad om att Ferrari gör en dubbel på Monza. Sen blir de återstående 3 loppen en nagelbitare där Hamilton drar det längsta strået tätt följd av Massa.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön jul 22, 2007 13:45
- Ort: Oslo
men mclaren var bra mycket snabbare på träningen nu i dagarna, en sekund var det väl som skilde en dag där, även om de testar olika saker och sånt.Gösta skrev:Jag är helt övertygad om att Ferrari gör en dubbel på Monza. Sen blir de återstående 3 loppen en nagelbitare där Hamilton drar det längsta strået tätt följd av Massa.
men tror också på hamilton till slut. han är för säker för att missa. gör ju knappt misstag ens.
daniel @ http://f1bloggen.se
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Träning`??? Det är sådant som JTarnstrom och andra förståsigpåare tittar på för att sen komma med en profetia innan loppet som därefter skall förklaras varför det inte blev så. Dynga med andra ord. Racing är psykologi, Instrumenter för Massas monzaseger står inte parkerad i garaget, den finns i pannloben. Träning är till för att hålla mekaniker sysselsatta så dom inte skall bli uttråkade.molle2 skrev:men mclaren var bra mycket snabbare på träningen nu i dagarna, en sekund var det väl som skilde en dag där, även om de testar olika saker och sånt.Gösta skrev:Jag är helt övertygad om att Ferrari gör en dubbel på Monza. Sen blir de återstående 3 loppen en nagelbitare där Hamilton drar det längsta strået tätt följd av Massa.
.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Inte för att Hamilton gjorde många misstag i GP2 men de förekom. Han har gjort en del misstag i år också men då har det varit på de fria träningarna då det inte har haft så stor betydelse i jämförelse med om det har inträffat under kval eller race. Hamilton har haft ett sällsynt flyt och jag tror att han kommer att göra ett eller annat misstag på sluttampen av mästerskapet. Om det räcker för att han ska tappa titeln eller inte, det vete fan, men helt osårbar tror jag inte att han är.molle2 skrev:men mclaren var bra mycket snabbare på träningen nu i dagarna, en sekund var det väl som skilde en dag där, även om de testar olika saker och sånt.Gösta skrev:Jag är helt övertygad om att Ferrari gör en dubbel på Monza. Sen blir de återstående 3 loppen en nagelbitare där Hamilton drar det längsta strået tätt följd av Massa. :up:
men tror också på hamilton till slut. han är för säker för att missa. gör ju knappt misstag ens.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Där tar du fel. Jag lägger inte någon större vikt vid tester. Det går inte att dra några större slutsatser av dem. De fria träningarna däremot säger mer men då måste man sätta dem i ett större sammanhang - hur har det sett ut tdiigare under säsongen etc.Gösta skrev:Träning`??? Det är sådant som JTarnstrom och andra förståsigpåare tittar på för att sen komma med en profetia innan loppet som därefter skall förklaras varför det inte blev så. Dynga med andra ord. Racing är psykologi, Instrumenter för Massas monzaseger står inte parkerad i garaget, den finns i pannloben. Träning är till för att hålla mekaniker sysselsatta så dom inte skall bli uttråkade.molle2 skrev:men mclaren var bra mycket snabbare på träningen nu i dagarna, en sekund var det väl som skilde en dag där, även om de testar olika saker och sånt.Gösta skrev:Jag är helt övertygad om att Ferrari gör en dubbel på Monza. Sen blir de återstående 3 loppen en nagelbitare där Hamilton drar det längsta strået tätt följd av Massa.
.
Och du har nog ganska mycket rätt i att det är psyket som fäller avgörandet. En förare som bekräftar det är din gamle favorit, Fisichella
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Att McLaren var snabba på testet inför tävlingen innebär ju inte att Ferrari inte kan klå dem på söndag, vi vet ju inte vad dom testade och med vilken bränslemängd detta gjordes.molle2 skrev: men mclaren var bra mycket snabbare på träningen nu i dagarna, en sekund var det väl som skilde en dag där, även om de testar olika saker och sånt.
men tror också på hamilton till slut. han är för säker för att missa. gör ju knappt misstag ens.
Jag tror att Ferrari avgår med en dubbelseger på Monza.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 50
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 20:48
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
McLaren kan hamna i problem igen !
I Ungern körde man med en lättviktsväxellåda utan att krocktesta den först. Händelsen undersöks nu av FIA.
Det är ju knappast någon risk att man förlorar märkes poäng från Ungern race, man fick ju inga där. Finns nog en lite risk för nerflyttning på griden i Italien. Vad håller dom på med ? Skärpning Ron !
I Ungern körde man med en lättviktsväxellåda utan att krocktesta den först. Händelsen undersöks nu av FIA.
Det är ju knappast någon risk att man förlorar märkes poäng från Ungern race, man fick ju inga där. Finns nog en lite risk för nerflyttning på griden i Italien. Vad håller dom på med ? Skärpning Ron !
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Det är vilda spekulationer. Men man kan leka med tanken att Alonso pratat brevid mun, om Ferrari dokumenten.
Det skulle förklara varför Alonso klagat på McLaren och sagt att han kanske kör någon annanstans nästa år.
Han vill i så fall att det skall låta som att han slutar för att han inte trivs fast det kanske är av andra orsaker. Som sagt...spekulationer.
Det skulle förklara varför Alonso klagat på McLaren och sagt att han kanske kör någon annanstans nästa år.
Han vill i så fall att det skall låta som att han slutar för att han inte trivs fast det kanske är av andra orsaker. Som sagt...spekulationer.
-
- Inlägg: 33
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 18:53
Att Fia tar upp frågan igen måste vara oroväckande för Mclaren.
Fia som har en egen domstol ang reglemente som tilllämpar vilken rättstradition ?
Någon som vet ?
Själv skulle jag gärna få veta hur Mclaren kunde anpassa sig till Bridgestone så fort samtidigt som Renult verkade köra på mina personbildäck.
För info så kör jag på Potenza som funkar bra med mina 140 hk då det regnar tungt.
Jag värmer däcken hårt innan chikanen vid daghemmet.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Låter mycket märkligt... Om scenariot med PdlR och Alonso stämmer så har ju bra många fler än som tidigare har medgivits haft vetskap om informationen. I så fall är McLaren rökta. Men spekulationen väcker mer frågor än den besvarar. Hur har FIA fått tag i informationen? För den verkar inte ha kommit från Alonso, då skulle inte FIA erbjuda honom att gå fri om han berättar - hade han självmant lämnat informationen till FIA skulle han inte haft något att frukta eftersom det hade omfattats av "whistleblower"-skyddet. Om informationen inte kommer från Alonso eller de la Rosa så ligger även de risigt till (beroende på hur medvetna de har varit om att informationen inte har varit laglig att använda). Skulle tippa att även de riskerar att stängas av för en längre tid om det skulle visa sig vara sant.
Ron, Ron... vad fan har du ställt till med?
Tärnström
Ron, Ron... vad fan har du ställt till med?
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 33
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 18:53
whistleblower"-skyddet är väl snarast tänkt att användas vid kartellbildningar som skydd för konsumenter av en viss vara.JTarnstrom skrev:Låter mycket märkligt... Om scenariot med PdlR och Alonso stämmer så har ju bra många fler än som tidigare har medgivits haft vetskap om informationen. I så fall är McLaren rökta. Men spekulationen väcker mer frågor än den besvarar. Hur har FIA fått tag i informationen? För den verkar inte ha kommit från Alonso, då skulle inte FIA erbjuda honom att gå fri om han berättar - hade han självmant lämnat informationen till FIA skulle han inte haft något att frukta eftersom det hade omfattats av "whistleblower"-skyddet. Om informationen inte kommer från Alonso eller de la Rosa så ligger även de risigt till (beroende på hur medvetna de har varit om att informationen inte har varit laglig att använda). Skulle tippa att även de riskerar att stängas av för en längre tid om det skulle visa sig vara sant.
Ron, Ron... vad fan har du ställt till med?
Tärnström
Mindre straff om du golar fast du är delaktig.
Min fråga som förmodligen är svår att svara på är just vilken rättstradition Fia utövar.
Får man mindre straff om man avslöjar ?
Har Mclaren gjort det största självmålet i världshistorien ?
För sportens bästa är det bara att hoppas att sakerna utreds och att de ansvariga straffas.(2 st kommer garanteras att straffas)
Mclaren hade till årets säsong bundit till sig ett antal nya sponsorer varav ett stort telebolag som nog lär ha ställt skumpan på kylning,bokstavligen.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
FIA har gått ut med en sorts allmän "amnesti" till förare som lämnar in information i det här fallet, så att de ska undgå ev. bestraffning.Mr Hunt skrev:whistleblower"-skyddet är väl snarast tänkt att användas vid kartellbildningar som skydd för konsumenter av en viss vara.
Mindre straff om du golar fast du är delaktig.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Oavsett vad whisstleblower-skyddet omfattar så är ju ingen bunden av kontrakt att hålla inne med olagligheter så Alonso har inget att frukta av McLaren om han säger något.Mr Hunt skrev:JTarnstrom skrev:Låter mycket märkligt... Om scenariot med PdlR och Alonso stämmer så har ju bra många fler än som tidigare har medgivits haft vetskap om informationen. I så fall är McLaren rökta. Men spekulationen väcker mer frågor än den besvarar. Hur har FIA fått tag i informationen? För den verkar inte ha kommit från Alonso, då skulle inte FIA erbjuda honom att gå fri om han berättar - hade han självmant lämnat informationen till FIA skulle han inte haft något att frukta eftersom det hade omfattats av "whistleblower"-skyddet. Om informationen inte kommer från Alonso eller de la Rosa så ligger även de risigt till (beroende på hur medvetna de har varit om att informationen inte har varit laglig att använda). Skulle tippa att även de riskerar att stängas av för en längre tid om det skulle visa sig vara sant.
Ron, Ron... vad fan har du ställt till med?
Tärnström
whistleblower"-skyddet är väl snarast tänkt att användas vid kartellbildningar som skydd för konsumenter av en viss vara.
Mindre straff om du golar fast du är delaktig.
Min fråga som förmodligen är svår att svara på är just vilken rättstradition Fia utövar.
Får man mindre straff om man avslöjar ?
Har Mclaren gjort det största självmålet i världshistorien ?
För sportens bästa är det bara att hoppas att sakerna utreds och att de ansvariga straffas.(2 st kommer garanteras att straffas)
Mclaren hade till årets säsong bundit till sig ett antal nya sponsorer varav ett stort telebolag som nog lär ha ställt skumpan på kylning,bokstavligen.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 33
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 18:53
Jag noterade samma sak idag.Razor skrev:FIA har gått ut med en sorts allmän "amnesti" till förare som lämnar in information i det här fallet, så att de ska undgå ev. bestraffning.Mr Hunt skrev:whistleblower"-skyddet är väl snarast tänkt att användas vid kartellbildningar som skydd för konsumenter av en viss vara.
Mindre straff om du golar fast du är delaktig.
Max Mosley har tydligen skrivit till de förare i Mclaren som innehar sk superlicens och upplyst dessa att det blir konsekvenser i fall man undanhåller information.
Max Mosleys brev finns att läsa på Fias officiella hemsida.
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6723.html
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Nu bara måste jag wesserbissra lite
Det där är inte FIA:s officiella hemsida... den återfinns på http://www.fia.com
Däremot så är det någon sorts officiell F1-sida.
Det där är inte FIA:s officiella hemsida... den återfinns på http://www.fia.com
Däremot så är det någon sorts officiell F1-sida.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 33
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 18:53
Du har helt rätt.Razor skrev:Nu bara måste jag wesserbissra lite
Det där är inte FIA:s officiella hemsida... den återfinns på http://www.fia.com
Däremot så är det någon sorts officiell F1-sida.
Jag skäms.
En sak ska´ du ha djävligt klart för dig.
Den enda som kan ta använda en "Mad" logga och komma undan med det just nu verkar vara Ron Dennis.
Observera ironin
Alfred samtycker
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön jul 22, 2007 13:45
- Ort: Oslo
de har dessutom en media-sida som är rätt cool, lite sån kartor över banorna och sånt.GMD skrev:Det är FIA:s officiella F1-sida.
http://www.fia.com/italygp/index.html
daniel @ http://f1bloggen.se
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Antingen har Massa vitt pulver i tanken eller också ha Ferrari kört med sandsäckar. McLaren ser mycket starka ut.Pastis skrev:Har han vitt pulver i fickan också?Geer skrev:MS på plats i depån igen.. och tekniska fel för Kimi igen.
Men lite lustigt är det att när MS är på besök då verkar det skita sig för Kimi. Kanske blir även teknikerna lite darriga när mästaren kliver in i Cowboy look.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
http://www.youtube.com/watch?v=UyD84bdzNFk
Liten länk som fungerar ännu innan Bernie plockar bort den
Liten länk som fungerar ännu innan Bernie plockar bort den
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön jul 22, 2007 13:45
- Ort: Oslo
fan den är grym. riktigt illa. men han lyckades byta motor va, till andra bilen, så inget straff där. men verkar ju itne fått upp farten ritkigt i nya bilen.Nisse skrev:http://www.youtube.com/watch?v=UyD84bdzNFk
Liten länk som fungerar ännu innan Bernie plockar bort den
daniel @ http://f1bloggen.se
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Synd om Kimi. Tror dock att han har en del bränsle ombord vilket borde ha varit en rimlig strategi om han och stallet ändå kände att de inte skulle kunna konkurrera om pole.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 69
- Blev medlem: tor aug 17, 2006 08:14
- Ort: Erm... I en F1-paddock? Jaså inte det...? Fasen.