Vad kommer hända med Alonso nu??

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Det finns något som brukar kallas, lögn, förbannad lögn och statistik.
Anser du att en resultattabell säger hela sanningen?
I så fall behöver du ju aldrig titta på F1 utan kan koncentrera dig på att läsa resultaten rakt upp och ner.
Det är ju det Gösta gör.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Det finns något som brukar kallas, lögn, förbannad lögn och statistik.
Anser du att en resultattabell säger hela sanningen?
I så fall behöver du ju aldrig titta på F1 utan kan koncentrera dig på att läsa resultaten rakt upp och ner.
Jari, du skall inte förväxla F1 med konståkning eller konstsim(sk artswim :roll: ). F1 mäts med en klocka och inte med "jag tycker att han var bäst". Varför kör man överhuvud taget, du vet ju redan vem som är den snabbaste föraren, slopa all dyrbar tidtagning och fokusera på hur föraren håller i ratten, vickar på häcken på väg till och från bilen samt hur denne vinkar till publiken. Det är tydligen ointressant hur många poäng man tar, bara man är Finländare så är man snabbast. Det är inte mitt fel att både Heidfelt och nu Massa är snabbare (det visar sig vid sässongens slut) än Kimi. Han (paketet bil / förare / stallpersonal) är inte bättre än 3á än så länge. En ful spanjor och en ännu fulare britt är snabbare än Kimi just nu, jag vet att det svider i själen men det är inget mot vad det kommer att göra då sässongen summeras om några månader. :D

Jag tittar på resultattabellen för att få reda på vem som var snabbast, däremot så ser jag på racen för att se vem som är snabbast.

Vem tyckte du vann respektive var snabbast i Ungern? Var det samma snubbe som dommarna och klockan tyckte?? :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jari, här måste även jag lägga mig i. Även om nu Kimi var grön i gemet det året så var ju faktikst Heidi lika snabb om inte snabbare vid vissa tillfällen. De kallades ju tvillingarna eftersom de var lika snabba och alltid kvalade in brevid varandra.

Jag tror att Heidi skulle göra ett bra jobb i MacLaren om han får chansen, han har väl aldrig suttit i en riktigt bra bil utan han har väl mest kört "halvbra" bilar.
Användarens profilbild
Nirak

Inlägg av Nirak »

Crazy F1 skrev:Jag tror att Heidi skulle göra ett bra jobb i MacLaren om han får chansen, han har väl aldrig suttit i en riktigt bra bil utan han har väl mest kört "halvbra" bilar.
Och så hade någon redan sagt det jag ville säga. Typiskt. *s* Men här håller jag helt med. Så jag är lite kluven. *s* Å andra sidan vill jag att han ska stanna i BMW (tror kontraktet han har fått fortfarande är opåskrivet, även om hans manager tydligen sagt att det bara är formaliteteter kvar innan han gör det), och å andra sidan vill jag att BMW och McLaren ska byta förare (om det nu ligger någonting alls i ryktena om Nando till BMW) så att jag får se hur Nick klarar sig i en McLaren.
Var aldrig för optimistisk- ljuset i tunneln kan vara ett tåg
NWISC

Inlägg av NWISC »

Om man leker med tanken att Alonso skulle gå till Renault, vem tror ni får gå Fisichella eller Kovalainen?
En söndag utan F1 är ingen riktig söndag....
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fisichella får då gå.
NWISC

Inlägg av NWISC »

Tror jag med han har aldrig blommat ut riktigt som man trodde han skulle göra.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det är väl bara Gösta som trodde att Fisichella skulle blomma ut?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
NWISC

Inlägg av NWISC »

Nja Gösta kanske är den enda som har hoppet kvar :lol: Nog har Fisichella varit en talang... någon gång för länge sen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Fisichella är fortfarande en talang!

Jag tror att han vinner ett race i år! :up:

Varför inte redan nästa race, han har aldrig vunnit i Turkiet, så då är det väl dax för det nu. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vi är alla talanger på något ...

Frågan är bara vad Fisichella har talang för ...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Hans talang är att hans ändalykt är extremt tänjbart.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hahah...
Såsom visat i Brasilien för något år sedan. Gösta har nog lite problem ändå med hur och vad som skall bedömas när det gäller F1. Man får inga poäng för en snygg omkörning, man kan leda med fyra minuter fram till sista kurvan där man blåser av och inte ha varit snabbast i det loppet. Man skulle till och med kunna tänka sig att på en bana som t.ex Hungaroring eller Monaco att någon tveklöst är snabbare än bilen framför, men att det bara är stört omöjligt att ta sig förbi, men den typen av "fakta" existerar bara om de går att läsa ut av resultattabellen enligt Gösta.
Jösses vad tråkigt F1 skulle vara om man såg det strikt på detta sätt. Undra på att hah blir bitter och inåtvänd. Jag bjuder på kaffe och syltmunk i morgon så kanske du piggnar till...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
PC:

Re: .

Inlägg av PC: »

Millan-72 skrev:Är nog därför jag gillar Massa mer & mer. Han klagar inte utan ser till & göra ett rätt bra jobb med det han har.
Eeeh...?

Menar du den Massa som kör för Ferrari...? Eller någon annan Massa...?

Den Massa jag sett beter sig som bortskämd slyngel så fort något går honom emot, en riktig liten gnällspik med sotsvart blick.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

Pepparkvarnen skrev:BMW kommer att köpa loss Alonso från McLarens kontrakt. I utbyte mot Alonso får McLaren Heidfeld och en stor summa pengar.
fast är det inte mer troligt att bmw skulle släppa iväg kubica i så fall?

det blir väl knappast till maclaren, men nick och tyska marknaden är nog inget bmw vill släppa på.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

molle2 skrev:
Pepparkvarnen skrev:BMW kommer att köpa loss Alonso från McLarens kontrakt. I utbyte mot Alonso får McLaren Heidfeld och en stor summa pengar.

det blir väl knappast till maclaren, men nick och tyska marknaden är nog inget bmw vill släppa på.
Nej, Nick har inget större marknadsvärde.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Såvitt jag minns var Fisichella rätt bra i DTM, han kanske skulle ha stannat där..
Budo

Inlägg av Budo »

PC: skrev:
Millan-72 skrev:Är nog därför jag gillar Massa mer & mer. Han klagar inte utan ser till & göra ett rätt bra jobb med det han har.
Eeeh...?

Den Massa jag sett beter sig som bortskämd slyngel så fort något går honom emot, en riktig liten gnällspik med sotsvart blick.
Du menar nog Fonzo :)?
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Budo skrev:
PC: skrev:
Eeeh...?

Du menar nog Fonzo :)?
Även massa, "He stole my win" o'rly? kimi var bättre i Frankrike
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Pepparkvarnen skrev:
molle2 skrev:

Nej, Nick har inget större marknadsvärde.
Kubica får dra, tycker inte han kommer upp i bättre form än han var i hans 3 första lopp Heidfeld får väll någon säsong till sen håller väll han till i Toyota med Ralf Schumacher..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

kanotisten skrev:Såvitt jag minns var Fisichella rätt bra i DTM, han kanske skulle ha stannat där..
Han skulle ha stannat i de nordafrikanska kamelmästerskapen. Då hade han redan varit mästare flera gånger, eller åtminstone ha vunnit några lopp på egna meriter.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

:roll: sant
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Redbullgerdigvingar skrev:Kubica får dra, tycker inte han kommer upp i bättre form än han var i hans 3 första lopp Heidfeld får väll någon säsong till sen håller väll han till i Toyota med Ralf Schumacher..
Samme Kubica som har en svit på 4-4-7-5 sen comebacken från sin vådliga krasch i Montreal. Tycker det är starkt att överhuvudtaget köra jämnt med Heidfeld efter en sån krasch. Kubica har totalt 16p sen han kom tillbaka på Magny-Cours. Heidfeld har också 16p! Tämligen jämnt alltså! Tror nog att båda BMW-förarna sitter rätt säkert inför nästa säsong.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Q3-tider korrigerat för bränslemängd så är Kubica dryga tiondelen snabbare än Heidfeld de senaste fyra loppen i gneomsnitt och har kvalat ut Nick 3-1. Totalt över säsongen skiljer det bara tusendelar dem mellan till Nicks fördel.

Och som sagt - resultatmässigt har de kört jämnt på sistone. BMW-förarna presterar väldigt jämnt. Nick hade en bättre start på säsongen än Kubica och det förklarar avståndet mellan de två i tabellen.

Kubica behövde nog anpassa sin körstil mer till de nya däcken än Nick, då Kubica haft en mer aggressiv körstil vilket straffar sig mer på de nya däcken. Alonso har ju haft liknande problem, Hamilton har en mjukare körstil än Alonso som ju har ganska aggressiva ingångar. Det var bra för Michelindäcken, men på Bridgestones nya enhetsdäck fungerar det inte lika bra.

Att anpassa en körstil på det sättet görs inte i en handvändning.