Vad kommer hända med Alonso nu??
-
Vad kommer hända med Alonso nu??
Tydligen blir det nytt stall nästa år. Vilket?
Kvinna.... OCH Skåning !! Kan det bli bättre ??
-
Re: Vad kommer hända med Alonso nu??
Om nu mclaren inte diskas och FA förlorar vm till LH, då vet i fan faktiskt!Millan-72 skrev:Tydligen blir det nytt stall nästa år. Vilket?
Men annars bmw, toyota eller tom ferrari kanske!
-
-
Inte Ferrari. Ryktet säger de är efter Hamilton.Budo skrev:Om nu mclaren inte diskas och FA förlorar vm till LH, då vet i fan faktiskt!Millan-72 skrev:Tydligen blir det nytt stall nästa år. Vilket?
Men annars bmw, toyota eller tom ferrari kanske!
-
alosno vill nog tillbaka till renault va?
inte världens snabbate bilar just nu kanske.
bmw hade varit spännande, då kan de nog rycka upp lite till ohc utmana. allt som stärker konkurrensen och skapar fler toppteam är bra.
ferrari skulle bli samma situtation som nu..
toyota hade varit riktigt kul. men de kör för dåligt nu så.
bmw hade varit spännande, då kan de nog rycka upp lite till ohc utmana. allt som stärker konkurrensen och skapar fler toppteam är bra.
daniel @ http://f1bloggen.se
-
Nja, vill renault ha honom tillbaka tror du?molle2 skrev:alosno vill nog tillbaka till renault va?
-
Budo skrev:Nja, vill renault ha honom tillbaka tror du?molle2 skrev:alosno vill nog tillbaka till renault va?
Pat Symonds, intervju F1 Racing skrev: Q: Would you have Fernando back? Could you have Fernando back?
A: Would we? Yes. Could we? I hope so. Having said that, I bet he's glad he's not with us this year, since we haven't come up with a car he'd want to drive. He's a damn good driver, though, and we'd happily have him back.
Q: Do you think there's a possibility that he may decide that he isn't happy where he is?
A: I don't know. I haven't really spoken to Fernando since the season started, so I can't answer that question with any knowledge. But I can speculate like anyone else. So, yes, I don't see why not. Particurarly when you're young, you often think that the grass is greener on the other side of the fence, don't you? That's true to all kind of employees, not just drivers. I've known engineers who have let us to join other teams, but then they have come back. And they've often said "They weren't quite what Id' thought they were going to be." And in F1 terms, Fernando had only ever driven for Minardi before arriving for us, so he probably looked at outfits such as Ferrari and McLaren and though "Hmm, there's a lot more money there ..."
Q: Yes, but in his defence at the time he signed for McLaren, there were rumours that Renault were going to pull out of F1. So I don't think his reasons for moving were purely financial, or even chiefly financial ...
A: Yes, true and they were strong rumours, so I absolutely don't criticize him for taking the decision to leave. But now that he's there, well I don't know. I'm sure there are aspects of McLaren's operation that are a damn' sight better than Renault's but, there again, I hope there are aspects that aren't as good. I'd love to think that one day he might come back.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
Kanske att Briatores uttalanden om spionhärvan egentligen var avsedda att sätta lite press på Alonso. Jag tror definitivt att han kommer tillbaka till Renault. Jag hoppas verkligen det, för sportens skull. Och efter vad som hänt i år vill nog Alonso ha lite lugn och ro, inte behöva bygga upp en helt ny relation igen (om han skulle gå till BMW) och fokusera på det han är bäst på.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
.
Hamilton/Räikkönen låter bra.. ingen av dem klagar på varandra.. Alonso och massa är båda sura och dåliga förlorare..
Alonso/Massa i ett team.. skulle vara lite extra kul ^^
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
Re: .
Massa har fanken kört ihop med Shumi. Tror Alonso är en lätt match för Massa & ha i samma stall.Redbullgerdigvingar skrev:Hamilton/Räikkönen låter bra.. ingen av dem klagar på varandra.. Alonso och massa är båda sura och dåliga förlorare..
-
- Moderator
Hamilton/Räikkönen kommer aldrig att hända, vare sig i Ferrari eller McLaren, det är jag helt övertygad om.
Tärnström
Tärnström
-
Förhoppningsvis kan Ron få lite ordning i sitt stall, kombination han har just nu är svårslagen.
Men det behövs kvartssamtal med de inblandade, om nån av dem känner sig förfördelad och upplever att det är stalledningen som sanktionerat beslutet är det kört.
Det är väl inget som är så kul att följa som "elitidrottare" som hela tiden gör det yttersta för att få nån liten fördel.
Har de dessutom samma förutsättningar och bara sig själva och det egna likvärdiga materialet att jobba med så är det optimalt.
Men det behövs kvartssamtal med de inblandade, om nån av dem känner sig förfördelad och upplever att det är stalledningen som sanktionerat beslutet är det kört.
Det är väl inget som är så kul att följa som "elitidrottare" som hela tiden gör det yttersta för att få nån liten fördel.
Har de dessutom samma förutsättningar och bara sig själva och det egna likvärdiga materialet att jobba med så är det optimalt.
-
´Nisse skrev:Förhoppningsvis kan Ron få lite ordning i sitt stall, kombination han har just nu är svårslagen.
Tydligen har Ron redan sagt att Alonso kan leta sig vidare till nästa år. Och Alonso verkar inte vilja va kvar heller. Men man vet inte, hur mycket är rykten o hur mycket är sanning
-
Ron bad alla flyga och fara i sitt stall under lördagen. Sen har pressen hängt upp sig på Alonso. Så det behöver inte betyda något speciellt.
Han var väldigt tydlig på den punkten när han fick frågan om det gällde Lewis också så var svaret att det gällde alla i stallet som inte rättade in sig i ledet.
Han var väldigt tydlig på den punkten när han fick frågan om det gällde Lewis också så var svaret att det gällde alla i stallet som inte rättade in sig i ledet.
-
Tydligen enligt vadå? Frågan är uppriktig alltså, för jag har inte sett nåt uttalande från Alonso om att han vill byta stall.Millan-72 skrev:Tydligen blir det nytt stall nästa år. Vilket?
-
Tack Är nämligen lite trött på pressen & deras vinklingar så om du har annan info tar jag den gärna till mig. Kan förstå Ron där emot.....Nisse skrev:Ron bad alla flyga och fara i sitt stall under lördagen. Sen har pressen hängt upp sig på Alonso. Så det behöver inte betyda något speciellt.
-
Ska ta redan på det efter jobb vart fanken jag läste det. Men kan vara rykten som allt annat. Vad vet jag?? Vet inte riktigt vad man ska lite på längre.ANFRAN skrev:Tydligen enligt vadå? Frågan är uppriktig alltså, för jag har inte sett nåt uttalande från Alonso om att han vill byta stall.Millan-72 skrev:Tydligen blir det nytt stall nästa år. Vilket?
-
Jag gjorde en liten lam research och hittade den här som citeras på grandprix.com (där de är skeptiska):
Och i något sammanhang sa Ron Dennis häromdagen:Fernando Alonso has been informed by Ron Dennis, the McLaren Mercedes team principal, that he can leave at the end of this season, well-placed sources have told The Times.
(...)
The source said last night: “My understanding is that he’s been told he can go because they’re so fed up with him. Ron is just very p***ed off with both of them [Alonso and Hamilton].”
Så jag vet inte. Det verkar ju vara långt ifrån klart att Alonso får kicken eller vill bort från McLaren...However, we have two drivers who are contracted for several years into the future. We will respect our part of that bargain and that part of the situation. We hope that the drivers respect theirs because that's what a contract is about.
-
Jag vet inte om detta är ursprunget, men det kommer ifrån att Ron ska ha sagt åt Alonso att han kan räkna med att slutai McLaren efter säsongen.Millan-72 skrev:Ska ta redan på det efter jobb vart fanken jag läste det. Men kan vara rykten som allt annat. Vad vet jag?? Vet inte riktigt vad man ska lite på längre.ANFRAN skrev:Tydligen enligt vadå? Frågan är uppriktig alltså, för jag har inte sett nåt uttalande från Alonso om att han vill byta stall.Millan-72 skrev:Tydligen blir det nytt stall nästa år. Vilket?
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 211563.eceFernando Alonso has been informed by Ron Dennis, the McLaren Mercedes team principal, that he can leave at the end of this season, well-placed sources have told The Times.
I was misled and that is the way it went
-
-
Vilket är spekulation byggd på en anonym källa till The Times.
I nuläget är det nog bara en massa rykten och spekulationer.
Ron själv är ju citerad med att ha sagt att han räknar med att båda hans förare kommer att vara kvar kontraktstiden ut och respekterar sina kontrakt - vilket är vad McLaren tänker göra.
Fernandos manager sa enligt Autosport idag att han haft samtal med Ron som säger att det inte stämmer att han har givit Alonso något ultimatum.
Alonso själv har väl inte sagt något? Det enda han sagt är väl "I don't know" på frågorna om han tror det går att fortsätta jobba så här, och om han funderar på att bryta kontraktet ... i en intervju med Autosport efter racet i Ungern.
Som sagt - det är mycket rykten och spekulationer, främst från brittisk press föga förvånande. Det var ju de som trodde det förekom stallorder i Monaco också ... Även spansk press spekulerar vilt och brett.
Det enda man väl kan konstatera är att båda McLarenförarna verkar ställa till det en hel del hos McLaren, ingen nämnd ingen glömd. Att stämningen i det teamet kunde vara bättre. Att Ron har huvudvärk.
I nuläget är det nog bara en massa rykten och spekulationer.
Ron själv är ju citerad med att ha sagt att han räknar med att båda hans förare kommer att vara kvar kontraktstiden ut och respekterar sina kontrakt - vilket är vad McLaren tänker göra.
Fernandos manager sa enligt Autosport idag att han haft samtal med Ron som säger att det inte stämmer att han har givit Alonso något ultimatum.
Alonso själv har väl inte sagt något? Det enda han sagt är väl "I don't know" på frågorna om han tror det går att fortsätta jobba så här, och om han funderar på att bryta kontraktet ... i en intervju med Autosport efter racet i Ungern.
Som sagt - det är mycket rykten och spekulationer, främst från brittisk press föga förvånande. Det var ju de som trodde det förekom stallorder i Monaco också ... Även spansk press spekulerar vilt och brett.
Det enda man väl kan konstatera är att båda McLarenförarna verkar ställa till det en hel del hos McLaren, ingen nämnd ingen glömd. Att stämningen i det teamet kunde vara bättre. Att Ron har huvudvärk.
-
- Varnad
-
-
Tror att de visade en intervju med RD före eftersändningen av loppet som Viasat sport hade i söndags.
Det är därifrån eller någon av alla snuttar på youtube, som jag såg och hörde en trött RD tala om att det var fritt för vem som helst att sluta hos McLaren om de ville. I samma intervju så talade han även om att det fanns en falang i stallet som favoriserade Lewis när de kunde samt några som stod på Alonsos sida.
Det är därifrån eller någon av alla snuttar på youtube, som jag såg och hörde en trött RD tala om att det var fritt för vem som helst att sluta hos McLaren om de ville. I samma intervju så talade han även om att det fanns en falang i stallet som favoriserade Lewis när de kunde samt några som stod på Alonsos sida.
-
Om Hamilton tror att Ferrari vill ha honom t.ex. nästa år - så tror jag han är grundlurad. Och jag tror det enbart är ett smart taktiskt drag av Ferrari för att störa Hamilton.
Som det är nu känns Kimi solklar för nästa år i Ferrari. Och jag tror även Massa får 1 år till.
Alonso kör McLaren nästa år med - tror jag.
Som det är nu känns Kimi solklar för nästa år i Ferrari. Och jag tror även Massa får 1 år till.
Alonso kör McLaren nästa år med - tror jag.
-
Jo, Felipe verkade ju inte särskilt skrämd av att ha Shumi i samma stall. Tror han sa nåt om det också vid en fråga, att han inte brydde sig om att Shumi var mångfaldig världsmästare och allt. Så nej, att köra bredvid Alonso skulle nog inte bli några problem för honom på så sätt.Millan-72 skrev:Massa har fanken kört ihop med Shumi. Tror Alonso är en lätt match för Massa & ha i samma stall.Redbullgerdigvingar skrev:Hamilton/Räikkönen låter bra.. ingen av dem klagar på varandra.. Alonso och massa är båda sura och dåliga förlorare..
Var aldrig för optimistisk- ljuset i tunneln kan vara ett tåg
-
Senaste ryktet är att Ferrari lägger ned sina anklagelser i spionhärvan mot att Ron släpper babyface.
http://www.globesports.com/servlet/stor ... Other/home
-
sant, nästan märkligt att det kommer nu först.Nisse skrev:Senaste ryktet är att Ferrari lägger ned sina anklagelser i spionhärvan mot att Ron släpper babyface.
massa snack om att det vill ha hamilton, men så samtidigt pressar ganska hårt. kanske läge för en deal under bordet?
daniel @ http://f1bloggen.se
-
Nirak...Massa sa att han inte hade något emot av att köra med Schumacher av anledningen att han inte kunde få bättre hjälp och feed-back från någon annan. " He´s the best driver of all time and I will try and learn as much as possible" lär han ha sagt. Jag tror inte att han är lika sugen på att lira andrafiolen till Alonso dock, han har väl inte ens blivit omtalad som en av de 3 största genom tiderna Dock så har han ju endel år kvar...
Vi får se vad Alonso gör nästa säsong, det beror nog mycket på om han vinner eller förlorar...vinner Hamilton så lär vi få se Alonso sur, dålig förlorare, knäckt men framför allt besviiken på teamet och varför de "favoriserat" Lewis hela året..
Vi får se vad Alonso gör nästa säsong, det beror nog mycket på om han vinner eller förlorar...vinner Hamilton så lär vi få se Alonso sur, dålig förlorare, knäckt men framför allt besviiken på teamet och varför de "favoriserat" Lewis hela året..
-
Är nog därför jag gillar Massa mer & mer. Han klagar inte utan ser till & göra ett rätt bra jobb med det han har.Nirak skrev:Jo, Felipe verkade ju inte särskilt skrämd av att ha Shumi i samma stall. Tror han sa nåt om det också vid en fråga, att han inte brydde sig om att Shumi var mångfaldig världsmästare och allt. Så nej, att köra bredvid Alonso skulle nog inte bli några problem för honom på så sätt.Millan-72 skrev:Massa har fanken kört ihop med Shumi. Tror Alonso är en lätt match för Massa & ha i samma stall.Redbullgerdigvingar skrev:Hamilton/Räikkönen låter bra.. ingen av dem klagar på varandra.. Alonso och massa är båda sura och dåliga förlorare..
-
Tror inte Massa vill va andreförare bakom någon. Skulle inte förvåna mej om bara bilen håller bättre än sist hamnar han högt på listan när året är slut. En jämn säsong helt enkelt.Crazy F1 skrev:Nirak...Massa sa att han inte hade något emot av att köra med Schumacher av anledningen att han inte kunde få bättre hjälp och feed-back från någon annan. " He´s the best driver of all time and I will try and learn as much as possible" lär han ha sagt. Jag tror inte att han är lika sugen på att lira andrafiolen till Alonso dock, han har väl inte ens blivit omtalad som en av de 3 största genom tiderna Dock så har han ju endel år kvar...
-
Tror inte att någon VILL vara andreförare bakom någon, men det finns väl de som man hellre arbetar "för" och de man mindre hellre arbetar för...Enligt massa så var schumi ett bra alternativ så att säga. Tror även Button sa någon om det i en intervju, att ska man vara andraförare till någon så är det MS....
Massa är bra. JA, men han har inte spetskompetensen, förhoppningsvis lär han sig att ta fram det där lilla extra när det behövs som bäst, men tyvärr tror jag den förmågan är medfödd...
Massa är bra. JA, men han har inte spetskompetensen, förhoppningsvis lär han sig att ta fram det där lilla extra när det behövs som bäst, men tyvärr tror jag den förmågan är medfödd...
-
-
- Moderator
Alltså, det där faller nästan på sin egen orimlighet. Jag tror att FIA skulle ha en hel del att säga om den saken. Om Ferrari o McLaren kommer till en uppgörelse så lär ju Mosley och grabbarna med fog anta att det faktiskt har förekommit fusk.Nisse skrev:Senaste ryktet är att Ferrari lägger ned sina anklagelser i spionhärvan mot att Ron släpper babyface. :D
Tärnström
-
-
-
JTarnstrom skrev:Alltså, det där faller nästan på sin egen orimlighet. Jag tror att FIA skulle ha en hel del att säga om den saken. Om Ferrari o McLaren kommer till en uppgörelse så lär ju Mosley och grabbarna med fog anta att det faktiskt har förekommit fusk.Nisse skrev:Senaste ryktet är att Ferrari lägger ned sina anklagelser i spionhärvan mot att Ron släpper babyface.
Tärnström
-
Källa: ArkNewsNisse skrev:JTarnstrom skrev:Alltså, det där faller nästan på sin egen orimlighet. Jag tror att FIA skulle ha en hel del att säga om den saken. Om Ferrari o McLaren kommer till en uppgörelse så lär ju Mosley och grabbarna med fog anta att det faktiskt har förekommit fusk.Nisse skrev:Senaste ryktet är att Ferrari lägger ned sina anklagelser i spionhärvan mot att Ron släpper babyface.
Tärnström
-
- Moderator
Du måste ha skojat. Jag trodde att du återgav nyheten...Nisse skrev:JTarnstrom skrev:Alltså, det där faller nästan på sin egen orimlighet. Jag tror att FIA skulle ha en hel del att säga om den saken. Om Ferrari o McLaren kommer till en uppgörelse så lär ju Mosley och grabbarna med fog anta att det faktiskt har förekommit fusk.Nisse skrev:Senaste ryktet är att Ferrari lägger ned sina anklagelser i spionhärvan mot att Ron släpper babyface. :D
Tärnström
:D
Tärnström
-
Nyheten som jag tolkade den. Men vem vetJTarnstrom skrev:Du måste ha skojat. Jag trodde att du återgav nyheten...Nisse skrev:JTarnstrom skrev: Alltså, det där faller nästan på sin egen orimlighet. Jag tror att FIA skulle ha en hel del att säga om den saken. Om Ferrari o McLaren kommer till en uppgörelse så lär ju Mosley och grabbarna med fog anta att det faktiskt har förekommit fusk.
Tärnström
Tärnström
-
Enligt en källa hos Ferrari, så har Alonso redan bränt sina skepp hos Ferrari, då han för några år sedan hade mer eller mindre skakat hand med Jean Todt men sedan annonserade kontrakt med Renault en vecka senare.
Fakta i målet är väl dock att det finns kontrakt. Ska något kunna ändras, så måste McLaren gå med på en förändring, t.ex. att ett annat stall får köpa loss Alonso. Tror inte det blir en billig affär...
Sen tror jag att Hamilton är betydligt mer slipad än vad många förstår. Han gömmer sig bakom rookiestatusen och fina ord om team, sponsorer och Alonso, men det är ju bara rökridåer. En mycket smart kille både på och utanför banan.
Fakta i målet är väl dock att det finns kontrakt. Ska något kunna ändras, så måste McLaren gå med på en förändring, t.ex. att ett annat stall får köpa loss Alonso. Tror inte det blir en billig affär...
Sen tror jag att Hamilton är betydligt mer slipad än vad många förstår. Han gömmer sig bakom rookiestatusen och fina ord om team, sponsorer och Alonso, men det är ju bara rökridåer. En mycket smart kille både på och utanför banan.
---------------------------------------------
"Detta är ju skandal! Varför kollar han inte bensinmätaren!?" - Artur Ringart
"Detta är ju skandal! Varför kollar han inte bensinmätaren!?" - Artur Ringart
-
-
Det där låter klart konstigt med tanke på att Flavio var hans manager redan innan Minardi-tiden och satte honom i Minardi som en lärotid, med avsikten att sedan köra i Renault. Att Alonso sedan gick till McLaren när Renault-kontraktet gick ut är ju en annan sak, men nog borde han väl haft ett kontrakt med Flavio redan efter F3000-tiden, som gick ut på att han skulle köra för Renault.ballkula skrev:Enligt en källa hos Ferrari, så har Alonso redan bränt sina skepp hos Ferrari, då han för några år sedan hade mer eller mindre skakat hand med Jean Todt men sedan annonserade kontrakt med Renault en vecka senare.
-
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Nä, skärp dig nu. För det första var året Kimis första i F1, för det andra hade han 23 lopps vana i formelklasser som Formel Renault och kom in på kometvis till superlicensvärlden och skrev under året kontrakt med McLaren vilket missgynnade honom inom stallet i flera lopp. Ändå var han lika snabb eller snabbare än Nick det året.
Tillförlitlighet i bilen däremot, hade han inte...
Tillförlitlighet i bilen däremot, hade han inte...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Den sässong som Nick körde tilsammans med Kimi så fick Kimi stryk. Det är ett faktum som varken du eller någon annan kan bortse från!!!!!!
Sen kan du alltid leta efter orsaker och bortförklaringar. Liksom i år så kör Hamilton i åttor kring Kimi, de sitter visserligen inte i lika dana bilar men Kimi blir klart distanserad.
Sen kan du alltid leta efter orsaker och bortförklaringar. Liksom i år så kör Hamilton i åttor kring Kimi, de sitter visserligen inte i lika dana bilar men Kimi blir klart distanserad.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad