Tidschema Fredag 2007-08-24, CET
Träning 1 09:00-10:30
Träning 2 13:00-14:30 Lördag 2007-08-25, CET
Träning 3 10:00-11:00
Kvalificering 13:00-14:00 Söndag 2007-08-26, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla två; segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp. 2006: Felipe Massa - Ferrari # 1:28:51,082 2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:24:34,454
Alla två; kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp. 2006: Felipe Massa - Ferrari # 1:26,907 2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:26,797
Det blir Alonso eller Kimi. Om nu inte Massa gör en sån där comeback igen. Han är bra på att studsa tillbaka den lille brassen. Hamilton gör sitt första misstag för i år - om man undantar att han bad Ron fara åt helvete - och blir poänglös. Ska bli kul att se hur BMW går, om Ungern var en tillfällighet, eller om de verkligen har flyttat fram positionerna. Självklart Heidi före Kubica.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Broiler med curling-Ron vid sin sida, men han har hyfsad facit i år, Hamilton:
3-2-2-2-2-1-1-3-3-9-1, plus 4 pole.
Blir han världsmästare i år så har han skapliga tre år bakom sig; mästare i Euro F3, GP2 och F1 - tjohej.
Men i Turkiet tror jag på Alonso som segrare, med Kimi som tvåa, Massa trea, samt Hamilton femma.
I Italien finns det uppgifter på att även Lewis Hamilton kan vara på väg bort från McLaren.”Tuttosport”, som står Fiatkoncernen nära, skriver att Ferrari har erbjudit McLaren-Mercedes 35 miljoner Euro ( 319,5 miljoner kr) för den unge britten. Italienarna anser att han skulle kunna ta över där Michael Schumacher slutade och i så fall är det Felipe Massa som får flytta på sig nästa säsong.
Jaha, Om alonso går till Renault så blir det väll Gary Paffet och Pedro Del a Rosa .. Skulle vara extra kul om någon av dem vinner VM året där på..
Senast redigerad av Redbullgerdigvingar den tis aug 07, 2007 17:05, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari verkar klart starkare just nu. Kimi var ju precis i bakhasorna på Hamilton i Ungern på en bana där McLaren på förhand var tippade att dominera.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Faktum är, jag har vistats i Finland en hel del i min ungdom (området kring Kuopio) och sett de mest konstiga namn på små byar och samhällen. Ibland har jag undrat "hur i hel-ete utalas detta!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Faktum är, jag har vistats i Finland en hel del i min ungdom (området kring Kuopio) och sett de mest konstiga namn på små byar och samhällen. Ibland har jag undrat "hur i hel-ete utalas detta!!
Till skillnad från både skånskan och hrwatskan uttalas allt precis som det stavas.
För inte stavas det väl skeääääaaanuuuuneh?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Till skillnad från både skånskan och hrwatskan uttalas allt precis som det stavas.
Här kommer några smakprov:
Pöytyä
Uusikaupunki
Kruunupyy (jo det är sant, 2 y efter varandra!)
Kristiinankaupunki
Porkkalanselkä
Ahvenanmaa
Hur f-n kan man utala dessa utan att slå knut på tungan????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Här kommer några smakprov:
Pöytyä
Uusikaupunki
Kruunupyy (jo det är sant, 2 y efter varandra!)
Kristiinankaupunki
Porkkalanselkä
Ahvenanmaa
Hur f-n kan man utala dessa utan att slå knut på tungan????
Hur man lyckas med uttalen, beror väl hur tungan ser ut.
Har man en lång och svart tunga, då är det nog problem.
Själv så hade jag inga problem med att uttala orterna, kan iofs kanske bero på att jag satt ensam och högläste.
Har inget emot Ferrari. Men gillar inte den arogante, vinglande (och fuskande) tysken efter "Hill-incidenten -94" och "Villenueve-incidenten -97" för att inte tala om "Monaco-pakeringen -06"
Davidson usel? Tycker han har varit allt annat än usel i år. Han har ju kvalat bättre än Sato genomgående den här säsongen. Sato har en del poäng från tävlingar där många bilar har brutit, men mycket mer är det inte. Tycker Davidson helt klart imponerar i Super Agurin...
Ja, frågan är vem av de fyra toppförarna som får till den bästa inställningen med de mjukare däcken? Det kan avgöra kvalet. Personligen tror jag Kimi blir mycket vass i loppet, men frågan är ifall han klarar av Hamilton i kvalet? Jag har börjat att tvivla lite, men mitt tips står kvar - Kimi tar pole.
Missa denna omröstning. Jag tror på Kimi imorgon med Massa som god tvåa och Alonso som trea. Hamilton kör av på första varvet efter att ha blivit påkörd av Jarno Trulli.
Freddan skrev:Missa denna omröstning. Jag tror på Kimi imorgon med Massa som god tvåa och Alonso som trea. Hamilton kör av på första varvet efter att ha blivit påkörd av Jarno Trulli.
det är inte alls omöjligt att det blir en crash i första kurvan, fattar inte varför första måste vara så skarp jämt.
tänker att alonso kommer vräka på en del på gasen för att försöka kasta sig in framför kimi. ferrarisarna har ju startat bra tidigare så. blir det så, så kan man ju tänka sig att hamilton lägger sig bakom massa in i första kurva, en lite för snabb alonso in där så.... tja, för mästerskapet hoppas jag på noll poäng för mclaren..