Alx Danielsson

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Euro 3000 premiären på Vallelunga

Alx vann andra heatet! Han kom sexa i det första efter att stallat motorn från andra start positionen och legat sist. Bra start på säsongen!
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Måste vi låtsas att denna serie är av något som helst intresse..?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Ja, Alx är den svensk som är närmast Formel 1. Därför följer jag och andra hans framfart med formel-bilar med intresse. Den dagen han "bara" sitter i standardbilar, så ger jag upp hoppet om honom. Så länge han vinner med formel-bilar håller jag tummarna och hoppas på Formel 1, även om jag naturligvis inser att det i det närmaste är omöjligt.

Det är i svåra stunder som fansen kan vara en liten tröst och hjälp. När allt glider på är det lätt att sitta brevid och applådera...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det viktiga är att serien faktiskt har kopplingar till F1 genom ett antal inflytelserika personer. Det viktiga är vad de tycker om Alx, inte vad vi som sitter hemma i soffan tycker. I helgen har Alx exempelvis pratat en hel del med Giancarlo Fisichella. Så länge Alx vinner så gör han inte sig själv någon skada genom att köra i Euroseries. Men man ska inte tro att det bara är att promenera hem segrarna. Två av teamen som deltar håller mycket hög klass, Minardi och Fisichellas stall FMS. De kommer till tävlingarna för att vinna, inte för att ha lite kul. Alx var där med ett sprillans nytt team och körde ifrån de andra så det sjöng om det. Det var jävligt bra. Och det noterades.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Richard skrev:
kanotisten skrev:Frågan är om det inte är en återvändsgränd..?

Kan någon helt spontant säga vem som vann Euroseries 3000 förra året? Jag har ingen aning.. Det är GP2 och i viss mån World series som blir uppmärksammade och vinner man någon av den kan man vara tänkbar som F1-förare. Jag skulle bli förvånad om Euroseries 3000 är ett steg på vägen mot F1, men det var väl det bästa av de alternativ som fanns..
Giacomo Ricci
Året innan vann väl Luca Filippi, som nu leder GP2-serien? Eller var det någon annan F3000-serie?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev: Året innan vann väl Luca Filippi, som nu leder GP2-serien? Eller var det någon annan F3000-serie?
Italienska F3000 i Fisichellas stall.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Är det inte dags att flytta denna tråd någonstans den hör hemma.
Alx kör inte formel 1 än. :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

form-ola1 skrev:Är det inte dags att flytta denna tråd någonstans den hör hemma.
F1-test är ju F1 så det är väl lämpligt att diskutera kommande F1-test i F1-delen?

Fantastiskt vad du blev mån av att diskussioner ska ligga på rätt ställe på det här forumet plötsligt. Men nu fick du ialla fall ett svar på ditt inlägg vilket du säkert ville, och det gjorde jag av ren omtanke för dig. Så förbaskat snäll är jag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

LuckyStrike1 skrev:
form-ola1 skrev:Är det inte dags att flytta denna tråd någonstans den hör hemma.
F1-test är ju F1 så det är väl lämpligt att diskutera kommande F1-test i F1-delen?

Fantastiskt vad du blev mån av att diskussioner ska ligga på rätt ställe på det här forumet plötsligt. Men nu fick du ialla fall ett svar på ditt inlägg vilket du säkert ville, och det gjorde jag av ren omtanke för dig. Så förbaskat snäll är jag.
Vad du tar i.
Fel av mej. Det klart vi ska ha en svensk i F1-tråden. Det gäller att suga på dom karameller som finns. :D

Edit: Fantastiskt ? :D Du verkar leva i en liten bubbla. :D
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Som sagt, är det någon aktiv svensk som hör hemma i Formel 1 mötet, så är det Alx.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Och den 18:e maj kör han i en Renault R27.
Richard

Inlägg av Richard »

Filipe massa vann serien 2001. året därpå tävlade han för Sauber.
Richard Trange
DMS Young Gun Programme 2008
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

har Alx kört ännu?... Någon som vet något?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

18 maj sker F1-testet. Har nog skrivits på Forza Motorsport, lätta att hitta. Mer info på www.alx.nu också.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

och om man tittar 2 inlägg längre upp hittar man också datumet 18:e maj... :read:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fp730a kanske är en kille som kanske bara tittar framåt.

Fp730a

Inlägg av Fp730a »

oj, trodde inte det hänt något sen senast jag kollade i tråden... Nu back to hockey.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Fp730a skrev:oj, trodde inte det hänt något sen senast jag kollade i tråden... Nu back to hockey.
Nää, det hade det ju inte heller... men på fredag så... :wink:
Keep on Boppin´
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

idag ska han ha kört... Vart kan jag få info om hur det gick?... Vad hade han för hemsida?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Här finns en första rapport från testet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Tråkigt bara att han inte fick köra på den riktiga GP-banan. Då hade man kunnat jämföra lite mera, nu är det inte så många som kör Formel 1-bilar på den korta banan.

Hoppas han får en ny chans och då på en "riktig" bana!
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Richard skrev:Filipe massa vann serien 2001. året därpå tävlade han för Sauber.
Och året efteråt fick han sparken...
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

...och var testförare hos Ferrari istället...
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

För att sen bli raceförare för Sauber igen. För att sen bli raceförare för Ferrari. För att fortsätta med att vinna sin första seger. För att sen fortsätta med att vinna fler lopp. För att sen sätta Kimi ganska rejält på plats.

GMD

Inlägg av GMD »

Och kanske kanske kaaanske vinna VM.

Alltså kommer Alx att vinna VM om några år. Kanske.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:För att sen bli raceförare för Sauber igen. För att sen bli raceförare för Ferrari. För att fortsätta med att vinna sin första seger. För att sen fortsätta med att vinna fler lopp. För att sen sätta Kimi ganska rejält på plats.
Om än en Kimi som inte verkar delta personligen.
Hans glättige ego däremot får sin beskärda del av pisk...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 97,00.html

aftonblaskan skriver att alx rose kanske kör f1 redan till våren.
han ska visst ha fått frågan om att köra racen för ett stall.
Vilket team det rör sig om är hemligt, men det skulle kunna handla om Toro Rosso, där både Vitantonio Liuzzi och Scott Speed kritiserats. Det kan även handla om Williams, som inte är nöjda med Alexander Wurz och där Nico Rosberg inte är nöjd med teamet. Även Super Aguri, Hondas andrateam är ett alternativ.
skriver aftonbladet.

williams kör ju dåligt för tillfället, men hade ju varit guld värt.

EDIT: expressen slår upp det där ganska stort. toro rosso ska det visst vara.
fast.. som någon sa.. tror det först när jag ser honom i en f1-bil..
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag tror inte på det...alls. Men bra reklam. Kanske mer sponsorer. Och som jag hoppas.

Om Alx får kontrakt någonstans är det en helt makalös bedrift som mupparna på kvällstidningarna inte fattar ett dugg av. Makalöst. Jag håller alla tummar som finns för att det ska greja sig - för det är han väl värd.
GMD

Inlägg av GMD »

Jag tror att det kan finnas en seriös öppning hos Williams då jag misstänker att båda deras platser kommer att bli lediga till nästa år. Rosberg borde enligt mina alltid lika korrekta beräkningar återfinnas hos Toyota 2008, och Wurz har nog gjort sitt som raceförare i F1 efter årets dödsryck. Stallet har också den fördelen att inte (än så länge iallafall) behöva ta hänsyn till förarnas plånbok, och därför borde de utgöra det enda realistiska alternativet eftersom Alx varken verkar ha stor plånbok, uppbackning av RB eller ett långt sammarbete med Honda bakom sig.

Det blir alltså Alx i Williams nästa år. Detta förusatt att det ligger någon viss sanning i den där artikeln, vilket det troligtvis inte gör.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Ja, helt uteslutet är det väl inte. Det verkar ju inte finnas någon riktig stjärna i årets startfält i GP2 heller som är självskriven för F1 2008. I och för sig tror jag att Timo Glock mycket väl matchar många av dagens F1-förare men han känns ju inte lika solklar som t ex Hamilton och Rosberg gjorde. World series följer jag inte alls, finns det någon extraordinär förare där i år?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

GMD skrev:Jag tror att det kan finnas en seriös öppning hos Williams då jag misstänker att båda deras platser kommer att bli lediga till nästa år. Rosberg borde enligt mina alltid lika korrekta beräkningar återfinnas hos Toyota 2008, och Wurz har nog gjort sitt som raceförare i F1 efter årets dödsryck. Stallet har också den fördelen att inte (än så länge iallafall) behöva ta hänsyn till förarnas plånbok, och därför borde de utgöra det enda realistiska alternativet eftersom Alx varken verkar ha stor plånbok, uppbackning av RB eller ett långt sammarbete med Honda bakom sig.

Det blir alltså Alx i Williams nästa år. Detta förusatt att det ligger någon viss sanning i den där artikeln, vilket det troligtvis inte gör.
Hur är det med Nakajima? Kan han ta en av platserna hos Williams?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

kanotisten skrev:Ja, helt uteslutet är det väl inte. Det verkar ju inte finnas någon riktig stjärna i årets startfält i GP2 heller som är självskriven för F1 2008. I och för sig tror jag att Timo Glock mycket väl matchar många av dagens F1-förare men han känns ju inte lika solklar som t ex Hamilton och Rosberg gjorde. World series följer jag inte alls, finns det någon extraordinär förare där i år?
I World Series verkar ju Vettel vara ganska överlägsen, men han hamnar väl hos BMW eller nåt Red Bull-stall...
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det positiva är att det finns ett gäng förare som är på väg ut...snart ska sluta och så vidare...Fisichella, Ralf, Trulli, Wurz...gäsp...Både Liuzzi och Speed kommer troligen få kicken...På lite sikt slutar även Rubens och Coulthard även om de väl har kontrakt för nästa år?

In kommer Bourdais i Toro Rosso - eller? Om inte nån snor honom. Han borde kunna göra bra ifrån sig...

De chanser som finns är nog främst Williams eller Toro Rosso. Williams är svaga för riktiga förare som gör sin egen lycka...kanske inte omöjligt. De behöver också en nytändning.

Toro Rosso tar väl in Bourdais och sen nån som kan betala och är urtrist typ Klien eller nåt...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jaha de tog Vettel. Det bästa Alx kan göra för sina chanser att få köra F1 är att skaffa ett tyskt pass.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

El Scorcho skrev:Jaha de tog Vettel. Det bästa Alx kan göra för sina chanser att få köra F1 är att skaffa ett tyskt pass.

Ja, Alx är ju en sån 28-årig stortalang, han blommar väl ut när han är 32-33?. Hans CV vill alla förare ha, 8år i diverse småserier, ingen har väl harvat runt så länge?
20åriga Vettel borde ha stannat i formula ford-serier ett par år till, nämen nej!, han behövde det inte för han visade att han var snabb! :aha:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Han är väl 26 år och vann World Series förra året. Inte illa alls. Dessutom är han smart och en riktigt bra förare som kan föra sig.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

den här "uppvisningen" han ska få göra/fått göra är det någon som vet något om den? Är det något att ha? Det tyder ju om inte annat på en... om inte god så i alla fall befintlig relation med Renault.

Jag hoppas och hoppas... Sen hur realistiskt det nu är är en annan femma.
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

Fp730a skrev:den här "uppvisningen" han ska få göra/fått göra är det någon som vet något om den? Är det något att ha? Det tyder ju om inte annat på en... om inte god så i alla fall befintlig relation med Renault.

Jag hoppas och hoppas... Sen hur realistiskt det nu är är en annan femma.
skrev om den här http://f1bloggen.se/2007/08/20/f1-i-rotterdam/

men letade massa efter info om alx, men det verkar bara vara alx själv som skriver om sitt uppträdande på hemsidan, i det officiella programmet stod han inte med..
http://alx.nu/Default.aspx?Id=3&BlockId=3320&lang=se

han verkar för övrigt förlorat en familjemedlen nyligen så jag på
http://alx.nu/Default.aspx?Id=3&BlockId=3321&lang=se
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Var kan man hitta filmer för att se Alx när han kör?
På youtube är det dåligt med napp när man söker på Alx Danielsson.