SILVERSTONE GRAND PRIX
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag har tittat på loppet och vad jag kan uppfatta ser jag bara att schumi först åker om Button och sedan ville.....jag ser inte att han är bakom dem igen, det kanske var RB som varvat eller liknande.
Angående Schumi "Prejning" av Alonso så verkar inte någon bortsett från Gascogne vara upprörd, Alonso har inte klagat vad jag vet, domarna hade inte uppmärksammat något oskjusst heller så då var det nog inget .......
Visst det var tufft, men han täckte upp en gång precis som man får........
Angående Schumi "Prejning" av Alonso så verkar inte någon bortsett från Gascogne vara upprörd, Alonso har inte klagat vad jag vet, domarna hade inte uppmärksammat något oskjusst heller så då var det nog inget .......
Visst det var tufft, men han täckte upp en gång precis som man får........
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Crazy F1:
Bra att du har bandet. Spola fram bandet tills efter Rubens andra depåstopp...han kommer ut precis efter Räikkonen. Ca 2 sekunder bakom Kimi och Rubens så ligger en BAR-bil antagligen Villeneuve, iallafall vad kommentatorerna sa, före Michael Schumacher.
Som någon sa så nämnde Eje eller Björn något om Schumacher hade varit av banan, men sen var det inget mer med det. Jag såg inte ens någon bildrepris.
Bra att du har bandet. Spola fram bandet tills efter Rubens andra depåstopp...han kommer ut precis efter Räikkonen. Ca 2 sekunder bakom Kimi och Rubens så ligger en BAR-bil antagligen Villeneuve, iallafall vad kommentatorerna sa, före Michael Schumacher.
Som någon sa så nämnde Eje eller Björn något om Schumacher hade varit av banan, men sen var det inget mer med det. Jag såg inte ens någon bildrepris.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Angående Sjumaker och Villnöv.
Efter 40 varv gick MS i depå. Bakom honom låg då Montoya (~5 sekunder efter), Villeneuve (~12 efter) och Button (~13 efter).
Ett varv senare gick Villeneuve i depå. Schumacher var då drygt tio sekunder bakom Villeneuve.
Varvet därpå gick Button i depå. Schumacher var då runt tio sekunder efter honom. Med de avstånden är det väl tveksamt om de var i bild samtidigt efter Schumachers stopp?
Efter 40 varv gick MS i depå. Bakom honom låg då Montoya (~5 sekunder efter), Villeneuve (~12 efter) och Button (~13 efter).
Ett varv senare gick Villeneuve i depå. Schumacher var då drygt tio sekunder bakom Villeneuve.
Varvet därpå gick Button i depå. Schumacher var då runt tio sekunder efter honom. Med de avstånden är det väl tveksamt om de var i bild samtidigt efter Schumachers stopp?
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: fre apr 18, 2003 15:46
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag kom att tänka på den här gamla manövern när CF1 pratade om saknaden av Schumi och med tanke på dagens ganska stora antal omkörningar.AndersF1 skrev:Gascoyne håller med dig:ANFRAN skrev: Kan vi inte prata om Schumachers prejning av Alonso i stället? Jag lyckades glömma den i allt tumult som inträffade, men under de första varven satt jag och väntade på en repris med helikoptervy av prejningen. Konstigt nog kom det inga repriser alls av incidenten...? Det är svårt att se djupet i bilderna från kameran i Stowe, men om jag inte är ute och cyklar så kan prejningen i går vara det fulaste jag har sett Schumacher göra på en bana. Och jo, då har jag räknat med ... och ... och ...Gascoyne was highly impressed with the standard of driving throughout a race where overtaking was a striking feature, but was disgusted by Schumacher's move.
"I thought there was some great racing and some very professional driving," he said. "The only unprofessional bit was Michael putting Fernando on the grass on the first lap, which I thought was disgraceful. Fernando was alongside him but Michael just kept going, didn't give him any room and put him on the grass at 185mph, which is probably a little dangerous...
Mitt intryck är att det inte finns någon bland dagens toppförare som riktigt tagit efter i Sennas och Schumis stängnings- och trängings-tradition.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
"The Schuey chop" har väl mer eller mindre kopierats av samtliga toppförare som startar från pole å gör en dålig start.AndersF1 skrev: Mitt intryck är att det inte finns någon bland dagens toppförare som riktigt tagit efter i Sennas och Schumis stängnings- och trängings-tradition.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, den har du rätt i, även om den kanske inte dras lika långt så att de t.o.m. är beredda att tränga upp brorsan i depåmuren. Men de där lätt panikartade utträngningarna i hög fart verkar saknas, plus stängningar in absurdum vid omkörningar. Nu lämnar de t.o.m. plats även om det är lite vingeltendenser på rakorna, men mest för att störa.Lemon skrev:"The Schuey chop" har väl mer eller mindre kopierats av samtliga toppförare som startar från pole å gör en dålig start.AndersF1 skrev: Mitt intryck är att det inte finns någon bland dagens toppförare som riktigt tagit efter i Sennas och Schumis stängnings- och trängings-tradition.
Någon riktig fuling som vidareutvecklar Sennas och Schumachers stil verkar dock inte finnas.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Prejning eller inte....alla tycker som de själva vill om olika körstilar. Så länge man inte Vinglar fram och tillbaka så tycker jag det är okej att försöka byta spår en gång för at hindra motståndaren att köra om, det är däremot inte okej att först svänga ett håll och sedan ett annat håll.
Och som någon redan har nämnt så gör istort sett flertalet av förarna försök att hålla konkurenterna bakom sig, inte bara de som står i pole utan även de länge bak i fältet. Saken är dock att det inte uppmärksammas lika mycket eftersom alla har ögonen på toppgubbarna i starten.
Och som någon redan har nämnt så gör istort sett flertalet av förarna försök att hålla konkurenterna bakom sig, inte bara de som står i pole utan även de länge bak i fältet. Saken är dock att det inte uppmärksammas lika mycket eftersom alla har ögonen på toppgubbarna i starten.
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö