Ptja, de var väl på väg att varva ..Gösta skrev:Omm dom var snabbare, vad gjorde dom i Maestros hasor?
Tack för dessa 16 år!
-
- Inlägg: 10
- Blev medlem: ons okt 27, 2004 17:05
- Ort: Hultafors
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: mån feb 06, 2006 09:18
Lustigt egentligen... En sopa som Fisichella fortsätter, och en superförare som Schumi lägger av... Nåja, får väl hoppas på att Alonso, Kimi och kanske Massa och Kovalainen kan göra nästa år till en rysare.
Sen - alla dessa inlägg om MS på sista tiden, är det verkligen vuxna skribenter i detta forum..? Jag har hållt på MS under många år, men kan samtidigt tycka att många grejer han gjort varit riktigt usla. Precis som med Senna, som verkligen inte var någon gentleman på banan, även om en del verkar ha glömt bort det. Lite balans till diskussionerna, tack.
Sen - alla dessa inlägg om MS på sista tiden, är det verkligen vuxna skribenter i detta forum..? Jag har hållt på MS under många år, men kan samtidigt tycka att många grejer han gjort varit riktigt usla. Precis som med Senna, som verkligen inte var någon gentleman på banan, även om en del verkar ha glömt bort det. Lite balans till diskussionerna, tack.
---------------------------------------------
"Detta är ju skandal! Varför kollar han inte bensinmätaren!?" - Artur Ringart
"Detta är ju skandal! Varför kollar han inte bensinmätaren!?" - Artur Ringart
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Lucky Strike F1 skrev
Postat: 04 nov 2006 17:08 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
ANFRAN skrev:
Finns det några pålitliga källor som skildrar Bilbyggaren [Schumacher] eller är det bara en seglivad myt? Det är en seriös fråga alltså. Engagemang i stallet och återkoppling till tekniker och ingenjörer är en sak – att bygga ett team och utveckla en bil är något annat.
Jag tror det är mer en myt. Schumacher i all ära.
De som ska äras för Ferraris återuppbyggnad är inte en tysk förare, även om han är väldigt bra (men i mina ögon ovärdig och osportslig men det är en rent personlig reflektion). Det är:
Jean Todt som kom till Ferrari före Schumacher och som har en sällsynt förmåga att kunna bygga upp en organisation.
Ross Brawn som har byggt upp och gett djup åt stallets ingenjörer och strategin.
Rory Byrne som har lett designavdelningen.
Nigel Stpenye som chefsmekaniker som har ansvarat för mekaniker, depåstopp etc.
Motorgurun Paolo Martinelli.
Där är de som har byggt upp Ferrari och ansvarat för byggandet av Ferraris bilar. Schumacher har "bara" kört dem och gett bra feedback.
Äras dem som äras bör.
Kom att tänka på en sak här...då borde i så fall Kimi och Massa kunna köra lika bra och vinna lika mycket i den bil som de sitter i nu? Det är ju samma personer som byggt bilen, med undantag i år för R Brawn som enligt vad jag hört även var med och designade årets bil innan han "retired". Så i stort set var är det samma människor som varit med och designat.
Troligtvis blir det väl inte så...kan man då säga att schumi "bara" körde deras verk?
Då kan man ju säga att Alonso bara har kört Flavio briatores och Ron Dennis och COs bygge och det är väl sant, men han är ju även den faktorn som gör att de teamen vinner/har vunnit. Utan honom skulle aldrig Renault vunnit, då hade schumi haft 2 titlar till. Det krävs en bra bil, men sedan behövs en förare med det där lilla extra.
På frågan om bilbyggande och att schumi inte "var med och byggde" en tillräckligt bra bil 05/06 är det ända jag kan skriva att anledningen till att Ferrari inte var med och slogs 05 var ju däcken och förra året, tja, man får väl erkänna att de inte var tillräckligt skärpta utan de slarvade bort titeln. En rad misstag i bla Baharain och Ungerna ledde till detta resultatet. Renault var lite kallare och tog därför hem det, även om även de gjorde bort sig i Ungern.
Postat: 04 nov 2006 17:08 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
ANFRAN skrev:
Finns det några pålitliga källor som skildrar Bilbyggaren [Schumacher] eller är det bara en seglivad myt? Det är en seriös fråga alltså. Engagemang i stallet och återkoppling till tekniker och ingenjörer är en sak – att bygga ett team och utveckla en bil är något annat.
Jag tror det är mer en myt. Schumacher i all ära.
De som ska äras för Ferraris återuppbyggnad är inte en tysk förare, även om han är väldigt bra (men i mina ögon ovärdig och osportslig men det är en rent personlig reflektion). Det är:
Jean Todt som kom till Ferrari före Schumacher och som har en sällsynt förmåga att kunna bygga upp en organisation.
Ross Brawn som har byggt upp och gett djup åt stallets ingenjörer och strategin.
Rory Byrne som har lett designavdelningen.
Nigel Stpenye som chefsmekaniker som har ansvarat för mekaniker, depåstopp etc.
Motorgurun Paolo Martinelli.
Där är de som har byggt upp Ferrari och ansvarat för byggandet av Ferraris bilar. Schumacher har "bara" kört dem och gett bra feedback.
Äras dem som äras bör.
Kom att tänka på en sak här...då borde i så fall Kimi och Massa kunna köra lika bra och vinna lika mycket i den bil som de sitter i nu? Det är ju samma personer som byggt bilen, med undantag i år för R Brawn som enligt vad jag hört även var med och designade årets bil innan han "retired". Så i stort set var är det samma människor som varit med och designat.
Troligtvis blir det väl inte så...kan man då säga att schumi "bara" körde deras verk?
Då kan man ju säga att Alonso bara har kört Flavio briatores och Ron Dennis och COs bygge och det är väl sant, men han är ju även den faktorn som gör att de teamen vinner/har vunnit. Utan honom skulle aldrig Renault vunnit, då hade schumi haft 2 titlar till. Det krävs en bra bil, men sedan behövs en förare med det där lilla extra.
På frågan om bilbyggande och att schumi inte "var med och byggde" en tillräckligt bra bil 05/06 är det ända jag kan skriva att anledningen till att Ferrari inte var med och slogs 05 var ju däcken och förra året, tja, man får väl erkänna att de inte var tillräckligt skärpta utan de slarvade bort titeln. En rad misstag i bla Baharain och Ungerna ledde till detta resultatet. Renault var lite kallare och tog därför hem det, även om även de gjorde bort sig i Ungern.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Alltså, jämfört med konkurrenterna så är väl Ferrarin minst lika bra i år som den var i fjol eller 2005?
Sedan har ju Ferrarin i tio års tid varit byggd kring Schumacher. Kring – inte av. Olika bilar passar ju olika förare olika bra.
Och sedan är väl Schumacher en skickligare förare än Kimi och Massa. Förutom när han spårar ur då.
Sedan har ju Ferrarin i tio års tid varit byggd kring Schumacher. Kring – inte av. Olika bilar passar ju olika förare olika bra.
Och sedan är väl Schumacher en skickligare förare än Kimi och Massa. Förutom när han spårar ur då.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Men eftersom Schumacher byggde bilarna själv vet vi ju inte hur bra Ferrarin hade blivit i år om han varit kvar.Crazy F1 skrev:Tja, det får jag nog tom vara beredd att hålla med om
Hadr varity mycket intressant att se schumi i Ferrarin idag och sett om det gjort någon skillnad eller om det bara är en ledsen supporters önskan...
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hm, jag börjar ana ugglor i mossen. Var det så att Stepney, Coughlan och Schumacher är i maskopi. Var ritningarna avsedda för Schumi som adressat? Vad gör han egentligen där hemma i garaget?ANFRAN skrev:Men eftersom Schumacher byggde bilarna själv vet vi ju inte hur bra Ferrarin hade blivit i år om han varit kvar. ;)Crazy F1 skrev:Tja, det får jag nog tom vara beredd att hålla med om :)
Hadr varity mycket intressant att se schumi i Ferrarin idag och sett om det gjort någon skillnad eller om det bara är en ledsen supporters önskan...
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Hmm, det kan ju ligga något i det, schumi körde ju med inställningar som var väldigt knepiga för de andra teamkompisarna. Irvine sa en gång att han testade att köra med Michels inställningar och upplevde att bilen var totalt okörbar. Men vi får väl ringa Nigel och co och fråga, de berättar säker hur det ligger till
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Att köra med överstyrd bil är det inte många som klarar av. Men de som gör det är oftast ruggigt snabba förare.
De flesta förare blir kallsvettiga av bara tanken på att köra med bilar som släpper där bak.
Nästa år när antispinn försvinner hoppas jag åter att vi ska få se dem som kan styra bilen med gasen. Både Senna och Schumi kunde det.
De flesta förare blir kallsvettiga av bara tanken på att köra med bilar som släpper där bak.
Nästa år när antispinn försvinner hoppas jag åter att vi ska få se dem som kan styra bilen med gasen. Både Senna och Schumi kunde det.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Då får nog comebacken ske snart. Det har ju visat sig att det kan vara knepigt att komma tillbaka efter ett uppehåll. Och sanningen att säga så hade SChumacher passerat zenith på sin karriär. Jag tror inte att han var lika snabb som tidigare och erfarenheten räcker bara så långt på vägen när F1 mer och mer handlar om att bara köra snabbt. Framförallt handlar det nog om att föraren måste hitta tillbaka till känslan för gummit. På den punkten verkar F1 ändras snabbare och mer än någon annan form av motorsport.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Till skillnad ifrån all annan racing i Europa så tränar/testar toppförarna i F1 ganska mycket, vilket jag inte tror skall underskattas. Med dagens omfattande telemetri är det dessutom hög kvalitet på träningen där man tämligen exakt kan finslipa detaljerna.
I de flesta andra sporter gnids det ju väldeliga på detaljer för att få ut det sista, som slalom, friidrott, etc., så det vore ju märkligt om det inte skulle behövas i motorsport också. Vanligtvis kör man ju i de flesta klasser nåt tiotal helger per år, plus några få tester, vilket jag tycker verkar lite lite.
Så om man är borta ifrån det där ett par år och dessutom inte är purung, så är det nog inte helt lätt att omedelbart få till de där sista tiondelarna igen. Eller också är det en ren talangsport där träning inte ger särskilt mycket alls. Hamilton verkar ju onekligen hänga med direkt, trots begränsad erfarenhet, så jag vete tusan.
I de flesta andra sporter gnids det ju väldeliga på detaljer för att få ut det sista, som slalom, friidrott, etc., så det vore ju märkligt om det inte skulle behövas i motorsport också. Vanligtvis kör man ju i de flesta klasser nåt tiotal helger per år, plus några få tester, vilket jag tycker verkar lite lite.
Så om man är borta ifrån det där ett par år och dessutom inte är purung, så är det nog inte helt lätt att omedelbart få till de där sista tiondelarna igen. Eller också är det en ren talangsport där träning inte ger särskilt mycket alls. Hamilton verkar ju onekligen hänga med direkt, trots begränsad erfarenhet, så jag vete tusan.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Svårt att säga hur mycket som försvinner. Klart är väl att man tappar om man inte tränar så är det väl i alla sporter, dock så kommer ju relativt mycket tillbaka så fort man börjar träna igen. Jag tror att om du har talangen någonstans inom dig så bör den kunna väckas till liv. Jag tvivlar inte på att Schumi skulle kunna komma tillbaka till toppen, men då krävs motivationen att börja träna igen och det är här frågan kommer...Har han det? Han hade uppenbarligen inte tillräckligt med motivation att ta en 8e titel för då hade han inte lagt av...
Så ANFran, jag tror tyvärr att du får fel men önskar självklart det motsatta.
Så ANFran, jag tror tyvärr att du får fel men önskar självklart det motsatta.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jag begriper bara inte varför han dök upp på tävlingarna så snabbt. Tog för givet att han hade sett fram emot semester från allting. Har någon annan förare hängt kvar i F1 på samma sätt direkt efter att förarkarriären tagit slut? Gerhard Berger är den jag kommer att tänka på, men han hade ju en klar roll inom BMW. Schumacher verkar mest vara där för att titta på, kanske komma med lite idéer. Det verkar skumt. Antingen tar han över Todts roll eller så gör han comeback. Och jag gissar på comeback, eller åtminstone på att han funderar på saken.
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tror att det har varit planerat länge att han ska vara med även i år. Det är en sorts överlämningsprocess, kan jag tänka. Sedan har nog Schumacher karriärmöjligheter inom Ferrari. Tänk honom som VD för skiten! Sjufaldig världsmästare VD för Ferrari!! Rätt bra för varumärket. Nu har han kanske inte meriter och kompetens för just det jobbet men vafan, Bengt Baron är ju VD för Vin & Sprit...ANFRAN skrev:Jag begriper bara inte varför han dök upp på tävlingarna så snabbt. Tog för givet att han hade sett fram emot semester från allting. Har någon annan förare hängt kvar i F1 på samma sätt direkt efter att förarkarriären tagit slut? Gerhard Berger är den jag kommer att tänka på, men han hade ju en klar roll inom BMW. Schumacher verkar mest vara där för att titta på, kanske komma med lite idéer. Det verkar skumt. Antingen tar han över Todts roll eller så gör han comeback. Och jag gissar på comeback, eller åtminstone på att han funderar på saken.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Skillnaden är möjligen att Bengt Baron har många års universitetsutbildning ifrån USA, med bl.a. en MBA ifrån Berkeley, samt typiskt karriärjobbat åt McKinsey, etc.. Så hans spritkrängarmeriter kommer nog inte enbart ifrån hans förmåga att undvika drunkning.
Schumi har ju varken någon utbildning eller erfarenhet ifrån någon högre ledarroll, så det känns lite svårt att han skall ta över nåt sånt. Vad jag vet har han väl bara kört bil i sitt liv, som vilken taxichafffis som helst. Todt har ju t.ex. varit motorsportchef i olika konstellationer i närmare ett kvartssekel. Ross Brawn är ju ingenjör med många års erfarenhet ifrån teknisk utveckling både inom motorsport och utanför, så det känns lite svårt att Schumi skall ta över den rollen också, Jag har förresten jobbat på samma ställe som Ross Brawn en gång, Atomic Energy Research Establishment i Harwell, Oxfordshire. Skillnaden var att jag var där 20 år senare än honom, när de höll på att lägga ned AERE...
Men de kan väl hitta på någon ny roll, antar jag. Kanske nån typ av PR, eller förartränare kanske? Motivationskonsult?
Eller också blir han en typisk pinsam pensionär som hänger runt på sitt gamla jobb för att han inte har nåt liv, tills alla som jobbar där blir tvärless på honom...
Schumi har ju varken någon utbildning eller erfarenhet ifrån någon högre ledarroll, så det känns lite svårt att han skall ta över nåt sånt. Vad jag vet har han väl bara kört bil i sitt liv, som vilken taxichafffis som helst. Todt har ju t.ex. varit motorsportchef i olika konstellationer i närmare ett kvartssekel. Ross Brawn är ju ingenjör med många års erfarenhet ifrån teknisk utveckling både inom motorsport och utanför, så det känns lite svårt att Schumi skall ta över den rollen också, Jag har förresten jobbat på samma ställe som Ross Brawn en gång, Atomic Energy Research Establishment i Harwell, Oxfordshire. Skillnaden var att jag var där 20 år senare än honom, när de höll på att lägga ned AERE...
Men de kan väl hitta på någon ny roll, antar jag. Kanske nån typ av PR, eller förartränare kanske? Motivationskonsult?
Eller också blir han en typisk pinsam pensionär som hänger runt på sitt gamla jobb för att han inte har nåt liv, tills alla som jobbar där blir tvärless på honom...
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, det är ju sant, men jag tyckte att han gjorde ett halvtaskigt jobb 2005.
Han har ju dessutom byggt upp hela teamet, så det är väl därför han är där helt enkelt. I egenskap av bildesigner, bilbyggare och teamledare, så inte hela Ferrari brakar ihop totalt.
Vid närmare eftertanke är ju förarcoach ingen ide egentlgen, eftersom den snabbaste någonsin styr den ena Ferrarin.
Han har ju dessutom byggt upp hela teamet, så det är väl därför han är där helt enkelt. I egenskap av bildesigner, bilbyggare och teamledare, så inte hela Ferrari brakar ihop totalt.
Vid närmare eftertanke är ju förarcoach ingen ide egentlgen, eftersom den snabbaste någonsin styr den ena Ferrarin.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Bah, såna där utbildningar på stipendiat ger jag inte mycket för. Det handlar bara om reklam åt universiteten.AndersF1 skrev:Skillnaden är möjligen att Bengt Baron har många års universitetsutbildning ifrån USA, med bl.a. en MBA ifrån Berkeley, samt typiskt karriärjobbat åt McKinsey, etc.. Så hans spritkrängarmeriter kommer nog inte enbart ifrån hans förmåga att undvika drunkning.
Schumi har ju varken någon utbildning eller erfarenhet ifrån någon högre ledarroll, så det känns lite svårt att han skall ta över nåt sånt. Vad jag vet har han väl bara kört bil i sitt liv, som vilken taxichafffis som helst. Todt har ju t.ex. varit motorsportchef i olika konstellationer i närmare ett kvartssekel. Ross Brawn är ju ingenjör med många års erfarenhet ifrån teknisk utveckling både inom motorsport och utanför, så det känns lite svårt att Schumi skall ta över den rollen också, Jag har förresten jobbat på samma ställe som Ross Brawn en gång, Atomic Energy Research Establishment i Harwell, Oxfordshire. Skillnaden var att jag var där 20 år senare än honom, när de höll på att lägga ned AERE... ;)
Men de kan väl hitta på någon ny roll, antar jag. Kanske nån typ av PR, eller förartränare kanske? Motivationskonsult?
Eller också blir han en typisk pinsam pensionär som hänger runt på sitt gamla jobb för att han inte har nåt liv, tills alla som jobbar där blir tvärless på honom...
Jag kan tänka mig att de har planer på att använda Schumi i nån hög position inom Ferrari; att han kommer att bli ansiktet utåt (hakan är ju utåtriktad så redan där har han en del gratis).
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Samt, för vissa sporter, pengar. Universitetsserier för t.ex. amerikansk fotboll drar rätt mycket folk, samtidigt som direkt ekonomisk ersättning till spelarna är förbjudna.JTarnstrom skrev:
Bah, såna där utbildningar på stipendiat ger jag inte mycket för. Det handlar bara om reklam åt universiteten.
Men det är stor skillnad på att läsa några enstaka kurser inom div. mystiska ämnen på idrottsstipendium, till att, som i BB:s fall, läsa en högklassisk MBA från Berkeley efter idrottskarriären.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Och hur många MBA:er behöver man för att sälja sprit? Finns det något mer lättsålt?
(Nu skojar jag bara)
Tärnström
(Nu skojar jag bara)
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ni är för roliga.
Japp, han byggde många bra bilar, satt uppe och snickrade hela nätterna, 05 så missade han väl någon mutter och därför gick det som det gick, samtidigt som Bridgestone verkat såpa sina sulor. Kombinatinen blev ohållbar
Tycker inte att schumi borde bli stallchef eller liknande, det han gör bäst är att köra bilen och inget annat. Vad jag vet så har han väl också sagt att det inte intresserar honom att driva ett stall...
Det som ni nämner är skumt, är att han är på så många lopp, som sagt, det är inte många andra föredetta f1-förare som åker och ser på loppen, då kunde han ju lika gärna kört känns det som....undrar om det kliar lite i högerfoten när han ser loppen.
Frågan är dock...vart skulle han köra? Något annat en Ferrari är väl otänkbart och där har väl både Massa och Kimi tvåårs kontrakt inte sant?
Ska de sparka Kimi
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Har han försökt sälja till dig också? Hur mycket skulle han ha?Razor skrev:Sex?JTarnstrom skrev:Finns det något mer lättsålt?
Om man inte heter Gösta då, förstås...
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Alldeles för mycket för den gamla saggiga kroppen... 50 spänn + en glasspinne.JTarnstrom skrev:Har han försökt sälja till dig också? Hur mycket skulle han ha?Razor skrev:Sex?JTarnstrom skrev:Finns det något mer lättsålt?
Om man inte heter Gösta då, förstås...
Tärnström
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ojdå, det var billigt! Bra mycket billigare än den bekant som köpte för 400:-. Han var missnöjd och försökte få pengarna tillbaka av Gösta. Han var tvungen att dra det hela till Allmänna Reklamationsnämnden men trots rekommendation från ARN har inte Gösta betalat tillbaka så nu befinner han sig på deras svarta lista.Razor skrev:Alldeles för mycket för den gamla saggiga kroppen... 50 spänn + en glasspinne.JTarnstrom skrev:Har han försökt sälja till dig också? Hur mycket skulle han ha?Razor skrev: Sex?
Om man inte heter Gösta då, förstås...
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Helt jävla obegripligt att folk tittar på det skitet??????Razor skrev:Det är väl klart att vi orkar? Vi är som dopade Tour de France-cyklister.Gösta skrev:Att ni bara orkar???
En samling missfoster som skall visa hur mycket dom orkar cykla med kroppen full av kemikalier. Det är ett förakt mot alla riktiga sporter att dom kallar sin verksamhet för sport!!! Helt rätt av Tysk tv att ta ett sådant steg för att visa att de inte är intresserade av att medverka till den skandal som skräpet håller på att utvecklas till.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte