Europas GP 2007
-
-
-
Kan bara hålla med att det Hamliton gjorde var helt enligt reglerna, jag MINNS dock att när SCHUMACHER gjorde likadant för något år sedan var det ett JÄVLA liv och han fuskade och det som hände skulle absolut inte tillåtas med någon annan förare....många är blinda verkar det som( även många schumifans, men vissa av oss erkänner det iaf).
Kan bara gratulera Alo till en seger även om det tar emot, han hade flyt att det började regna annars tvivlar jag på att han hade rått på Massa. Alonso ska dock ha lite tur att han inte blev straffad för när han körde ut mitt framför nosen på Fisichella.
Massa visar återigen att han är bra när det är bra förhållanden men visar upp brister när andra saker så som vädret spelar in. Saknar verkligen Schumacher.... Nu är det dock svårt att säga hur mycket som berodde på föraren och hur mycket som berodde på bilen, men helt klart är väl Alo den vassare i regn.
Kimi, ja det såg märkligt ut och man kan nästan spekulera i soppatorsk men det känns för amatörmässigt, tror inte Ferrari skulle göra så fel.
Kimi hade säkerligen kunnat vinna loppet, men det får vi aldrig veta.
Hamliton då? Jodå, en bra insats visar att han kan hålla nerverna i styr även när det regnar, visst ett par missar gjorde han väl på sina torrdäck i regnet men det är ju som Eje sa -det är inte svårt, det är omöjligt...
Kul för Webber att ta en pallplats, stabilt kört rakt igenom måste jag säga.
Klantigt av BMW att inte släppa Heidi förbi Kubica eftersom Heidi verkade ha mer fart i bilen, detta kan säkerligen kostat dem ett par poäng.
Markus ??? Winkelw????Ja, vad ska man säga, skön chansning som gick hem....i ett par varv iaf, kul att se. Dock tråkigt att han bröt.
Michael Schumacher- Vad gör karlen på loppen när han inte kör???
Jag menar, blir han inte sugen och hur svårt kan det vara att köra bilen när han uppenbarligen ändå är på plats och verkar vara i bra form.
Tungt att se honom stå i depån...........................suck. Fan vilken saknad jag känner, egentligen är det helt ofattbart att det går att känna på det här sättet, mår heldåligt varje lopp, känns som ens största intresse dött på något sätt...
Ett händelserikt lopp får man ändå säga att det var och jävla vad nära det var att Safteybilen blev rammad bakifrån!
Kan bara gratulera Alo till en seger även om det tar emot, han hade flyt att det började regna annars tvivlar jag på att han hade rått på Massa. Alonso ska dock ha lite tur att han inte blev straffad för när han körde ut mitt framför nosen på Fisichella.
Massa visar återigen att han är bra när det är bra förhållanden men visar upp brister när andra saker så som vädret spelar in. Saknar verkligen Schumacher.... Nu är det dock svårt att säga hur mycket som berodde på föraren och hur mycket som berodde på bilen, men helt klart är väl Alo den vassare i regn.
Kimi, ja det såg märkligt ut och man kan nästan spekulera i soppatorsk men det känns för amatörmässigt, tror inte Ferrari skulle göra så fel.
Kimi hade säkerligen kunnat vinna loppet, men det får vi aldrig veta.
Hamliton då? Jodå, en bra insats visar att han kan hålla nerverna i styr även när det regnar, visst ett par missar gjorde han väl på sina torrdäck i regnet men det är ju som Eje sa -det är inte svårt, det är omöjligt...
Kul för Webber att ta en pallplats, stabilt kört rakt igenom måste jag säga.
Klantigt av BMW att inte släppa Heidi förbi Kubica eftersom Heidi verkade ha mer fart i bilen, detta kan säkerligen kostat dem ett par poäng.
Markus ??? Winkelw????Ja, vad ska man säga, skön chansning som gick hem....i ett par varv iaf, kul att se. Dock tråkigt att han bröt.
Michael Schumacher- Vad gör karlen på loppen när han inte kör???
Jag menar, blir han inte sugen och hur svårt kan det vara att köra bilen när han uppenbarligen ändå är på plats och verkar vara i bra form.
Tungt att se honom stå i depån...........................suck. Fan vilken saknad jag känner, egentligen är det helt ofattbart att det går att känna på det här sättet, mår heldåligt varje lopp, känns som ens största intresse dött på något sätt...
Ett händelserikt lopp får man ändå säga att det var och jävla vad nära det var att Safteybilen blev rammad bakifrån!
-
-
-
-
-
Jag har ingen absolut favoritförare i F1 just nu, men nu börjar jag tröttna rejält på att Kimi fick bryta. Skittrist. Kan inte Kimi och Alonso få göra upp om det på banan?
Alonso var mästerlig i regnet - och han har det där lilla flytet.
Personligen tycker jag det var skönt att Hamilton missade en drös poäng. Vet inte exakt varför, men jag tycker kanske att han har fått en väl lätt resa i mästerskapet än så länge.
Alonso var mästerlig i regnet - och han har det där lilla flytet.
Personligen tycker jag det var skönt att Hamilton missade en drös poäng. Vet inte exakt varför, men jag tycker kanske att han har fått en väl lätt resa i mästerskapet än så länge.
-
Håller med dig, det verkligen tomt utan Schumi.Crazy F1 skrev: Michael Schumacher- Vad gör karlen på loppen när han inte kör???
Det är exakt ett sånt här lopp han är helt underbar att se på i action.
-
Amen! *s* Jag känner precis samma sak , och hoppades faktiskt på att det bara skulle vara en tidsfråga innan han skulle få en tuff resa.El Scorcho skrev:Personligen tycker jag det var skönt att Hamilton missade en drös poäng. Vet inte exakt varför, men jag tycker kanske att han har fått en väl lätt resa i mästerskapet än så länge.
Var aldrig för optimistisk- ljuset i tunneln kan vara ett tåg
-
Alonso var bra. Loppet blev en cirkus, men det var underhållande. Nu är det tätt i VM-kampen. Kollar man på varvtider så var faktiskt Hamilton snabbare än Alonso. Nu när Hamilton haft en svår helg så blir det lite lättare att uppskatta hans prestationer igen.
Nu får Ferrari börja ta dubbelsegrar om dom ska kunna vinna titlarna. Kimi har definitvt inte råd med fler dåliga gp-helger.
Alonso och Massa verkar alltid hamna i luven på varandra. Alonso anklagar Massa för att köra oschysst och Massa blir sur och säger att han inte bryr sig om vad Alonso säger... fastän det uppenbarligen gör honom sne. Idag var han sur som ättika men det är lite förståligt efter att först tappa segern och för att sedan bli utskälld av killen som snodde segern från honom.
Nu får Ferrari börja ta dubbelsegrar om dom ska kunna vinna titlarna. Kimi har definitvt inte råd med fler dåliga gp-helger.
Alonso och Massa verkar alltid hamna i luven på varandra. Alonso anklagar Massa för att köra oschysst och Massa blir sur och säger att han inte bryr sig om vad Alonso säger... fastän det uppenbarligen gör honom sne. Idag var han sur som ättika men det är lite förståligt efter att först tappa segern och för att sedan bli utskälld av killen som snodde segern från honom.
-
egentligen har väl inte Massa så mycket annat än att han blev förnedrad av Alonso att vara sne på. Inte tycker jag att Alonso körde direkt fult iaf. Tycker nog att han är en av de bästa på att köra "rent" killen har ju två titlar och vet hur man tar sig i mål
Trodde nog att Massa hade en kassaskåpssäker seger idag men lite regn på slutet av en tävling är aldrig fel.
Kova, vilken chansning, riktigt skoj att se en sån grej, vad fan är en femtplats om man kan ha chans på pallen? Helt rätt gjort tycker jag. Synd att man inte väntade bara ett varv, då hade det funkat.
Jag trodde faktist som Anfran skrev någonstans att fler än Winkelhock skulle ta regndäck efter formationsvarvet
En fråga? Jag har inte hunnit läsa ikapp och har vart borta i två veckor, varför körde Winkelhock överhuvud taget?
Trodde nog att Massa hade en kassaskåpssäker seger idag men lite regn på slutet av en tävling är aldrig fel.
Kova, vilken chansning, riktigt skoj att se en sån grej, vad fan är en femtplats om man kan ha chans på pallen? Helt rätt gjort tycker jag. Synd att man inte väntade bara ett varv, då hade det funkat.
Jag trodde faktist som Anfran skrev någonstans att fler än Winkelhock skulle ta regndäck efter formationsvarvet
En fråga? Jag har inte hunnit läsa ikapp och har vart borta i två veckor, varför körde Winkelhock överhuvud taget?
I was misled and that is the way it went
-
-
-
Men det här var Winkelhocks enda lopp för året som saker står nu. Han fick styrningen till det här loppet gratis, men vill han köra mer måste han betala med sponsorer och sådana har han inga.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Nja, nu läste jag just att Kovalaien skulle in en gång till, men verkar ha kunnat stanna ute ett tag till. Så dom tog en rövare och verkar förbanna sig själva för det.
Det såg ut som soppatorsk, men det är ju konstigt om man inte har koll på sådant hos Ferrari. Kanske var det Schumi som räknade på bränslemängden? "Hey Kimi it´s michael. I think you can stay out there another lap. 30 sekunder senare. Eh Ops...sorry, I think my cowboycalculator is broken, you should have pitted already!
Det såg ut som soppatorsk, men det är ju konstigt om man inte har koll på sådant hos Ferrari. Kanske var det Schumi som räknade på bränslemängden? "Hey Kimi it´s michael. I think you can stay out there another lap. 30 sekunder senare. Eh Ops...sorry, I think my cowboycalculator is broken, you should have pitted already!
-
Sami skrev:Kanske var det Schumi som räknade på bränslemängden? "Hey Kimi it´s michael. I think you can stay out there another lap. 30 sekunder senare. Eh Ops...sorry, I think my cowboycalculator is broken, you should have pitted already!
Självklart! Att jag inte tänkte på det, dom har tatt in killen med klädsmaken för att räkna bränslestrategier haha
-
Haha, ni är roliga...om han hade brytt sig om sitt utseende skulle han nog gjort en plastikoperation med hakan för längesedan
Dock så undrar jag VAD han gör för det känns som hans styrka var att KÖRA bilen och lämna feed-back samt pusha på teamet som förare, tvivlar starkt på att han kan göra sådan stor skillnad nu. Visst han kan säkert komma med råd till Massa och Kimi, men inget som han inte kan ta på telefo eller efter loppet....men något vettigt måste han väl göra eftersom Ferrari vill ha honom där...
Dock så undrar jag VAD han gör för det känns som hans styrka var att KÖRA bilen och lämna feed-back samt pusha på teamet som förare, tvivlar starkt på att han kan göra sådan stor skillnad nu. Visst han kan säkert komma med råd till Massa och Kimi, men inget som han inte kan ta på telefo eller efter loppet....men något vettigt måste han väl göra eftersom Ferrari vill ha honom där...
-
Förresten...angående Hamilton, det skulle vara intressant att se hur han skulle vara om det börjar gå dåligt för teamet, det är inte lätt att vara positiv och bra i medgång utan det är när det blir svårt som en mästare visar sig...dock så är det hans första säsong så det kommer säkert...än så länge sköter han sig ju exemplariskt.
-
- Moderator
Jag är väldigt kluven till tävlingar där de yttre omständigheterna skapar dramatik. Jag skulle föredra att det blev dramatiskt ändå men på mer sportsliga grunder - och går inte det så tycker jag till och med att det är bättre med ett trist seger-från-start-till-mål-lopp. Nu blev det ändå ett hyggligt rättvist resultat, precis som i Kanada. Starka körningar av Alonso och Massa. Ralf borde få ett uppvakningspiller. Han verkar ju närmast sövd bakom ratten.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Jag fick intrycket att Massa blev sur för att Alonso mer eller mindre anklagade honom för att ha kört på honom medvetet?Cheever skrev:egentligen har väl inte Massa så mycket annat än att han blev förnedrad av Alonso att vara sne på. Inte tycker jag att Alonso körde direkt fult iaf. Tycker nog att han är en av de bästa på att köra "rent" killen har ju två titlar och vet hur man tar sig i mål
Något som han senare försökte släta över genom att be om ursäkt.
Personligen så tycker jag nog att den incidenten var bland det mest intressanta som har hänt på banorna i år och det livade upp att se två förare köra så tufft men med bibehållen respekt för varandra
Hamiltons omkörningsvilja livade också upp.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Tro fan det när man har däckspår i sidan, då skulle jag också ha pekat och visat dit tv-kameror. Massa stängde vilt, på gränsen till fult men hade inte en chatte och hade han haft däckspår på båda sidor hade han inte haft det minsta att säga.Razor skrev:Jag fick intrycket att Massa blev sur för att Alonso mer eller mindre anklagade honom för att ha kört på honom medvetet?Cheever skrev:egentligen har väl inte Massa så mycket annat än att han blev förnedrad av Alonso att vara sne på. Inte tycker jag att Alonso körde direkt fult iaf. Tycker nog att han är en av de bästa på att köra "rent" killen har ju två titlar och vet hur man tar sig i mål
Något som han senare försökte släta över genom att be om ursäkt.
Personligen så tycker jag nog att den incidenten var bland det mest intressanta som har hänt på banorna i år och det livade upp att se två förare köra så tufft men med bibehållen respekt för varandra
Hamiltons omkörningsvilja livade också upp.
Det var lite det jag menade, Massa stänge riktigt fult och om Alonso tyckte att Massa var lite ivrig och påpekade det så hade han på något sätt all rätt att påpeka det eftersom han var rejält snabbare och dessutom körde riktigt rent. Det är inte direkt så att man kan anklaga Alonso för att köra fult.
-
En skribent på Atlas forum har varit vänlig nog å översätta vad som sades mellan Alonso och Massa efter loppet.
Alonso: "You broke my sidepod there..., go and have a look at it!"
Massa: "Go F**k yourself! You've won and you say something like this, assh**e, you win and say something like this."
Alonso: "I fought with Heidfeld, i fought with everyone, but you can't do that."
Massa: (Touching Alonso) "Try to learn something"
Alonso: "You try to learn something"
Massa: "Try to learn something!"
Alonso: "Try to learn something, i fought with all the world today, and with 3 laps to go, we touch!"
Massa: (sitting on his chair) "Good job!"
Alonso: "Good job!"
Massa: (Standing up, sarcastic tone) "I did that on purpose, like i did that on purpose in Barcelona!"
Alonso: "Ok, ok..."
Massa: (Looking to someone who invite him to relax) "That's him!"
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
-
- Moderator
Jag tror på Hamilton i Ungern. Hans sätt att lägga ut bakvagnen i långsamma kurvor påminner inte så lite om Schumacher och jag tror att Ungern passar honom som hand i handske. Samtidigt är både Kimi o Massa riktiga högfartsförare som bägge verkar föredra när det går undan i böjarna.
Tärnström
Tärnström
-
Lemon skrev:En skribent på Atlas forum har varit vänlig nog å översätta vad som sades mellan Alonso och Massa efter loppet.
Massa: "Go F**k yourself! You've won and you say something like this, assh**e, you win and say something like this."
Alonso: "I fought with Heidfeld, i fought with everyone, but you can't do that."
Alonso: "Try to learn something, i fought with all the world today, and with 3 laps to go, we touch!"
Massa: (Standing up, sarcastic tone) "I did that on purpose, like i did that on purpose in Barcelona!"
Fasiken, det känns som om man blev blåst på årets TV-underhållning.
Respekt till Alonso, Massas uppträdande kändes som en treårings redan innan jag läste detta
-
-
Tycker det var tuff racing och inget fult från någon av dem, det är klart att det blir lite ordväxling när det är kontakt, men de skötte sig bra båda två.
Jag tror inte Massa körde in i sidan på alonso med flit, men i dessa förhållande kan det varit så att han missbedömde inbromsningen en aning och inte kunde ta kurvan som han ville...men vad vet jag...en liten teori. Tycker det var snygg körning av de bägge,starkt av massa att kunna hålla Alonso bakom sig så länge med tanke på hur mycket snabbare Alonso verkligen var...
Jag tror inte Massa körde in i sidan på alonso med flit, men i dessa förhållande kan det varit så att han missbedömde inbromsningen en aning och inte kunde ta kurvan som han ville...men vad vet jag...en liten teori. Tycker det var snygg körning av de bägge,starkt av massa att kunna hålla Alonso bakom sig så länge med tanke på hur mycket snabbare Alonso verkligen var...
-
Håller med, F-n att man missade detta. Hoppas att någon lyckas hitta en klipp på detta på youtube eller dylikt.Cheever skrev:Lemon skrev:En skribent på Atlas forum har varit vänlig nog å översätta vad som sades mellan Alonso och Massa efter loppet.
Respekt till Alonso, Massas uppträdande kändes som en treårings redan innan jag läste detta
Har inget emot Ferrari. Men gillar inte den arogante, vinglande (och fuskande) tysken efter "Hill-incidenten -94" och "Villenueve-incidenten -97" för att inte tala om "Monaco-pakeringen -06"
-
Finns stillbilder i den här tråden http://forums.autosport.com/showthread. ... adid=95882
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Ähh, det var väl inte så konstig reaktion ifrån Massa. Inte så kul att bli utskälld av segraren när man just blivit omkörd på slutet efter vad som såg ut som en hyfsat säker seger och så ful var inte Massa, även om några manövrar kanske var på gränsen. Men hade han varit lika taskig som en del andra hade han ju lätt kunnat sätta av Alonso vid ett par tillfällen. Helt enkelt lite upprörda känslor i stridens hetta och Alonso hasplade ju ur sig nån halv ursäkt också.Cheever skrev:Lemon skrev:En skribent på Atlas forum har varit vänlig nog å översätta vad som sades mellan Alonso och Massa efter loppet.
-
- Moderator
Det kan ju faktiskt vara så att Massa inte alls försökte trycka till Alonso och då är reaktionen än mer förståelig. På flygbilderna ovanifrån ser det ut som om Massa faktiskt får ett litet släpp bak och tvingas räta ut bilen (men bilderna på You Tube var lite suddiga och jag kan ha fel). Skulle det vara så är det inte undra på om Massa tyckte att det var lite magstarkt av Alonso att komma med en pekpinne efter loppet också.
Tärnström
Tärnström
-
-
Jag vet inte om jag tycker att Massa agerade barnsligt. Kanske lite väl tjurig på presskonferensen, men om det nu var så att Alonso anklagade honom för att ha gjort det med flit, och om så inte var fallet, så har han ju all rätt att bli förbannad. Han lär väl redan ha varit närmast förkrossad över att ha förlorat segern mot slutet efter att ha legat i ledning i princip hela loppet. Att Alonso sedan kommer upp och anklagar honom för att ha kört sönder hans sidepod kan ju nästan tolkas som ett hån i det fallet.
Å andra sidan framstår ju den där ordväxlingen, om det nu är en korrekt översättning vilket jag starkt betvivlar, ganska barnslig i sig.
Å andra sidan framstår ju den där ordväxlingen, om det nu är en korrekt översättning vilket jag starkt betvivlar, ganska barnslig i sig.
-
Haha, vilken fantastisk diskussion!
Men jag måste ju säga att Alonso är den löjliga av dem. Trycker man sig förbi på utsidan som han gjorde, på blöt bana, då får man väl räkna med lite kontakt. Det var varken regelvidrigt eller särskilt våghalsigt, men att läxa upp Massa efteråt var fånigt. Och det hade ju Alonso hunnit inse själv när de väl satt på presskonferensen.
Men jag måste ju säga att Alonso är den löjliga av dem. Trycker man sig förbi på utsidan som han gjorde, på blöt bana, då får man väl räkna med lite kontakt. Det var varken regelvidrigt eller särskilt våghalsigt, men att läxa upp Massa efteråt var fånigt. Och det hade ju Alonso hunnit inse själv när de väl satt på presskonferensen.
-
Här finns det textat (på portugisiska) och med bra ljud. Det var ju långt ifrån något handgemäng.
http://www.youtube.com/watch?v=_5RGdrtwFOc
http://www.youtube.com/watch?v=_5RGdrtwFOc
-
-
- Moderator
Heja Massa!
Allvarligt talat, Massa har aldrig varit någon fuling på banan så jag vet inte varför han skulle börja nu. Det var två hårdingar som gjorde upp på banan och det blev lite kontakt. Lite löjligt av Alonso att gnälla.
Tärnström
Allvarligt talat, Massa har aldrig varit någon fuling på banan så jag vet inte varför han skulle börja nu. Det var två hårdingar som gjorde upp på banan och det blev lite kontakt. Lite löjligt av Alonso att gnälla.
Tärnström
-
- Moderator
Gösta skrev:FY FAN VAD MESIGT!!!!!!
Att inte Massa satte ett knä i skrevet på honom och avrundade med en högerhook är förvånande.
Som sönerna Mansell, menar du?
Tärnström
-
Jag var där, jag blev blöt. Men vad gjorde väl det! Det roligaste jag nånsin gjort, fler F1-resor blir det definitivt!
Skomakaren var där för att det var nån cermoni mellan drivers' track parade och loppet då de döpte en kurva efter honom. Fast o andra sidan tycker jag att man ser han i depån på varje lopp. Dessutom såg vi Hamiltons brorsa (i rullstol) utanför hotellet. Han blev fotad och fick skriva autografer.
Var på banan efter loppet o fick med mig en näve gravel Sprang bort o fotade lite vid mållinjen, podiet och bilarna.
Men, jag spelade ju in allt från Viasat Sport 1 och TV6 för att se när jag kom hem. Dock fick jag inte med sista 5.13 på kvalet pga rödflaggen och avbrottet samt loppet vart knas med inspelningen så det fick jag inte inspelat alls
Vilken snäll människa kan ha detta inspelat o kan bränna ner på DVD åt mig?
Har lite andra "trådar" ute i min jakt, hoppas få napp nånstans.
Skomakaren var där för att det var nån cermoni mellan drivers' track parade och loppet då de döpte en kurva efter honom. Fast o andra sidan tycker jag att man ser han i depån på varje lopp. Dessutom såg vi Hamiltons brorsa (i rullstol) utanför hotellet. Han blev fotad och fick skriva autografer.
Var på banan efter loppet o fick med mig en näve gravel Sprang bort o fotade lite vid mållinjen, podiet och bilarna.
Men, jag spelade ju in allt från Viasat Sport 1 och TV6 för att se när jag kom hem. Dock fick jag inte med sista 5.13 på kvalet pga rödflaggen och avbrottet samt loppet vart knas med inspelningen så det fick jag inte inspelat alls
-
http://freshf1.com/ brukar lägga ut torrents på loppen. var visst något trassel med senaste, men har inte testat själv.Cat™ skrev:Jag var där, jag blev blöt. Men vad gjorde väl det! Det roligaste jag nånsin gjort, fler F1-resor blir det definitivt!
finns lite hands-on foton ute på flickr eller liknande? låter grymt att ha varit på plats..
daniel @ http://f1bloggen.se
-
-
Jag hittade en torrent själv som jag laddade ner på både kval och lopp från itv sport. Tack ändå!molle2 skrev:http://freshf1.com/ brukar lägga ut torrents på loppen. var visst något trassel med senaste, men har inte testat själv.
finns lite hands-on foton ute på flickr eller liknande? låter grymt att ha varit på plats..
-
-
Jo det där är ett skämt vilket du nog förstår om du läser vad det faktiskt står.Sami skrev:Det är inget skämt. Det är en översättning av vad Alonso och treåringen sa efter loppet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"