Kimi en besvikelse
-
Kimi en besvikelse
Jag tycker att kimi är en besvikelse i år tycker att han skulle
ha levererat mer i år tillsammans med Ferrari,
han är ju bland det fem i topp men inte övertygande direkt,
snarare är konkurenterna efter honom som har sämre bilar bara.
Är det så att han har tappat gnistan eller vad ????
ha levererat mer i år tillsammans med Ferrari,
han är ju bland det fem i topp men inte övertygande direkt,
snarare är konkurenterna efter honom som har sämre bilar bara.
Är det så att han har tappat gnistan eller vad ????
-
Han sitter ju i en ny bil som kanske inte passar hans körstil. Jag kom ihåg när Coulthard och Häkkinen körde för Mclaren. Bilen var mer anpassad för Mika och Coulthard tyckte inte alls om den. Mika ville ha en mer nervös bil på gränsen till överstyrning medans Coulthard ville ha en mer understyrd bil. Det tar säkert ett tag att anpassa sig och få till inställningarna. Hoppas att det går bra för Kimi idag. Skulle vara kul att se honom på pallen igen
-Red Bull Racing
-
Kimi är som Coulthard ungefär och Massa är som Häkkinen ungefär?Freddan skrev:Han sitter ju i en ny bil som kanske inte passar hans körstil. Jag kom ihåg när Coulthard och Häkkinen körde för Mclaren. Bilen var mer anpassad för Mika och Coulthard tyckte inte alls om den. Mika ville ha en mer nervös bil på gränsen till överstyrning medans Coulthard ville ha en mer understyrd bil. Det tar säkert ett tag att anpassa sig och få till inställningarna. Hoppas att det går bra för Kimi idag. Skulle vara kul att se honom på pallen igen
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
GMD skrev:Det gör han nog. Alonso kommer att göra en ny kemikazedykning in i första kurvan, och den här gången slutar det illa, riktigt illa. Både för honom och för Hamilton. Därefter vinner Massa enkelt före Kimi och skägget.Frankie skrev: Hoppas verkligen att Kimi hamnar på pallen ikväll iaf.
Vore UNDERBART om det hände. (intre det med Kimi men det andra. lite får man offra för att uppleva 2 av Rons bilar haka i varandra)
Skulle Fisichella sen ta 3 platsen och Heidfeld bli 4 vore lyckan FULLSTÄNDIG.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Varnad
-
-
Ja och den "fegheten" betalade sig i att han tog sig fram till första kurvan.Pastis skrev:Men det syns att han är feg i starterna och rädd om framvingarna...
Hade han varit lite mer "modig" så hade han (och förmodligen flera...) blivit offer för Heidis idiotmanöver på startrakan...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Mr Forza Motorsport
Han har backat i princip varje start i år, alltså vet de andra att de kan trängas utan risk. Kimi bör istället visa power om han ska kunna förbättra sig.PC: skrev:Ja och den "fegheten" betalade sig i att han tog sig fram till första kurvan.Pastis skrev:Men det syns att han är feg i starterna och rädd om framvingarna...
Hade han varit lite mer "modig" så hade han (och förmodligen flera...) blivit offer för Heidis idiotmanöver på startrakan...
-
Så du tycker att han inte skulle ha väjt för den vinglande tysken?
Att bli stående innan första kurvan med en skrotad bil är väl knappast något som hade stärkt Kimis aktier, eller...?
Det är som att kliva rakt ut i gatan på ett övergångsställe och bli nermejad bara för att hävda att det var jag som hade rätt!
Att bli stående innan första kurvan med en skrotad bil är väl knappast något som hade stärkt Kimis aktier, eller...?
Det är som att kliva rakt ut i gatan på ett övergångsställe och bli nermejad bara för att hävda att det var jag som hade rätt!
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Fast Trulli är inte särskilt aggressiv. Han är defensiv, men det är inte samma som att vara aggressiv.kanotisten skrev:Precis! Vem vågar ge sig på Trulli? Det är en kille som är värd all respekt..
Trulli är kanske en av de bästa förarna i F1 idag när det gäller att försvara sin plats - utan att köra oschysst. En riktigt bra egenskap - särskilt när den som i Trullis fall kombineras med egenskapen att kunna kvala in en bil bättre än den är kapabel till.
-
Håller jag inte med om alls, rent ofattbart att han inte blir bestraffad för sina tilltag. Lämna plats, var tog det vägen?LuckyStrike1 skrev:Fast Trulli är inte särskilt aggressiv. Han är defensiv, men det är inte samma som att vara aggressiv.kanotisten skrev:Precis! Vem vågar ge sig på Trulli? Det är en kille som är värd all respekt..
Trulli är kanske en av de bästa förarna i F1 idag när det gäller att försvara sin plats - utan att köra oschysst.
Appendix L to the Int. Sporting Code, Chapter IV:
Varför ha regler som man aldrig dömer efter?2. Overtaking
a) during a race, a car alone on the track may use the full width of
the said track. However, as soon as it is caught up on a straight
by a car which is either temporarily or constantly faster, the driver
shall give the other vehicle the right of way by pulling over to one
side in order to allow for passing on the other side.
[...]
c) curves, as well as the approach and exit zones thereof, may be
negotiated by the drivers in any way they wish, within the limits
of the track. Overtaking, according to the circumstances, may be
done either on the right or on the left.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers such as
premature changes of direction, more than one change of
direction, deliberate crowding of cars towards the inside or the
outside of the curve or any other abnormal change of direction,
are strictly prohibited and shall be penalised, according to the
importance and repetition of the offences, by penalties ranging
from a fine to the exclusion from the race. The repetition of
dangerous driving, even involuntary, may result in the exclusion
from the race.
-
- Moderator
Trullis manöver mot Webber kan itne betraktas som schysst. En trängning. Det är en sak att ta spåret för en konkurrent som ligger på yttern men då får man allt ligga lite längre fram än vad Trulli gjorde. Men generellt tycker jag mig inte ha sett Trulli göra någon liknande manöver. Han brukar hålla sig inom ramarna för det tillåtna.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Det där var det dummaste jag hört på länge Lucy, jag tror du har sett för mycket sandsäcksracing på sistone. Han saboterar istället för kör bil och försvarar sin position, det är en jäkla skillnad.LuckyStrike1 skrev:Fast Trulli är inte särskilt aggressiv. Han är defensiv, men det är inte samma som att vara aggressiv.kanotisten skrev:Precis! Vem vågar ge sig på Trulli? Det är en kille som är värd all respekt..
Trulli är kanske en av de bästa förarna i F1 idag när det gäller att försvara sin plats - utan att köra oschysst. En riktigt bra egenskap - särskilt när den som i Trullis fall kombineras med egenskapen att kunna kvala in en bil bättre än den är kapabel till.
När han körde offensivt i början på karriären körde han folk av banan (händer väl nu med iofs) och nu när han kör defensivt försvarar han sin plats istället för att köra så fort som möjligt - det måste ju finnas en gräns när det blir destruktivt och hämmande att försvara sin position och den gränsen nådde han för länge sen...
I was misled and that is the way it went
-
Webber borde ha gjort som [Schumacher] i hårnålen på Hockenheim – rundat Trulli på asfalten utanför banan. Fast det är ju fusk. Och det finns ingen asfalt utanför banan på Indy. Och var det Trulli [Schumacher] rundade, eller var det Webber? Nåväl.JTarnstrom skrev:Trullis manöver mot Webber kan itne betraktas som schysst. En trängning. Det är en sak att ta spåret för en konkurrent som ligger på yttern men då får man allt ligga lite längre fram än vad Trulli gjorde. Men generellt tycker jag mig inte ha sett Trulli göra någon liknande manöver. Han brukar hålla sig inom ramarna för det tillåtna.
Tärnström
-
Re: .
Försvinner VM för att Hamilton bryter något lopp och Räikkönen vinner några lopp??Redbullgerdigvingar skrev:Räikkönen kommer att vinna fler lopp.. Hamilton kommer att bryta någon gång.. ja .. och då är VM borta
Jag tror att VM finns kvar även om dessa herrar bryter samtliga återstående lopp ovh Sato vinner samtliga återstående!!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
-
-
Allting blir så mycket "tuffare" och "häftigare" om man pratar engelska eller rättare sagt MTV-amerikanska...
Sen spelar det tydligen ingen roll om man faktiskt säger något av substans. Så länge man bara kan haspla ur sig en massa döda fraser som låter häftiga utan att veta vad man säger, så är det OK.
Sen spelar det tydligen ingen roll om man faktiskt säger något av substans. Så länge man bara kan haspla ur sig en massa döda fraser som låter häftiga utan att veta vad man säger, så är det OK.
Senast redigerad av PC: den lör dec 15, 2007 13:24, redigerad totalt 1 gång.
-
-
Den tycker jag är klockren!Gösta skrev:"nuff said"PC: skrev:Allting blir så mycket "tuffare" och "häftigare" om man pratar engelska eller rättare sagt MTV-amerikanska...
Saken är den att jag har tillräckligt på fötterna för att vara lite "cool" emellanåt, dessutom var det bara en undertext till en bild av en oförliknelig guitarslinger och entertainer, se där tre engelska uttryck till att citera mig på...
Skillnaden mellan mig och Tach är att jag faktiskt klarar av att använda mig av det Svenska ordet, jag behöver inte larva runt med någon slags fjantig MTV/ film-amerikanska för att göra mig hörd.
-
Att Lill-Lövis har problem att köra en Nascar-bil i Dubai..?olag skrev:De finska folket tycker nog det oxå
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m ... 3&a=976497
-
Det ser ut som om det har blivit ett länksjabbel här.PC: skrev:Att Lill-Lövis har problem att köra en Nascar-bil i Dubai..?olag skrev:De finska folket tycker nog det oxå
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m ... 3&a=976497
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=959766
"Jaha de blee litta fel" som man säger i skåne.
Men nu e det rätt.
"Jaha de blee litta fel" som man säger i skåne.
Men nu e det rätt.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
Vad är problemet?PC: skrev:Det är väl bara att konstatera att Jante-lagen har gott fotfäste även i Finland.
Finner detta lite förvånande, måste jag säga...
De verkar inte ha några problem att hylla andra framgångsrika idrottare, så Kimi kanske bara inte är lika populär bland finska folket jämfört med andra framgångsrika finska idrottare ...
-
Jag tror nog att det är ett ganska vinklat reportage från ett avundsjukt grannland.PC: skrev:Det är väl bara att konstatera att Jante-lagen har gott fotfäste även i Finland.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Hur då? Menar du att det var fler ute och firade Kimi på torgen än vad som visades på bilderna?Christoffer skrev:Jag tror nog att det är ett ganska vinklat reportage från ett avundsjukt grannland.PC: skrev:Det är väl bara att konstatera att Jante-lagen har gott fotfäste även i Finland.
Finland kanske har liknande problem med motorsport osm vi har i Sverige - det är inte den populäraste sporten bland folk och media. Kimi blev ju av finska sportjournalister inte framröstad till Årets idrottsman utan en spjutkastare och ngn skidåkare kom före.
Kanske är det bara så enkelt att motorsport inte är lika populärt som spjut och ishockey exempelvis och att Kimi kanske inte har en utstrålning som gör honom till den mest populära idrottsmannen i landet. Det är väl inget konstigt med det?
-
Det kan mycket väl vara så. Dom är kanske mätta efter alla rallyframgångar och Keke + Mikas mästarprov. Är det så är det synd. Jag tycker att Kimi är rolig med sin trulighet och "skandaler" vid sidan om. Han kanske kan bli en ny Matti Nykänen efter sin F1 tid.LuckyStrike1 skrev:Hur då? Menar du att det var fler ute och firade Kimi på torgen än vad som visades på bilderna?Christoffer skrev:Jag tror nog att det är ett ganska vinklat reportage från ett avundsjukt grannland.PC: skrev:Det är väl bara att konstatera att Jante-lagen har gott fotfäste även i Finland.
Finland kanske har liknande problem med motorsport osm vi har i Sverige - det är inte den populäraste sporten bland folk och media. Kimi blev ju av finska sportjournalister inte framröstad till Årets idrottsman utan en spjutkastare och ngn skidåkare kom före.
Kanske är det bara så enkelt att motorsport inte är lika populärt som spjut och ishockey exempelvis och att Kimi kanske inte har en utstrålning som gör honom till den mest populära idrottsmannen i landet. Det är väl inget konstigt med det?
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Jag tänkte inte starta någon utredning angående någon slags konspiration mot Kimi eller liknande, ta det lugnt.LuckyStrike1 skrev:Vad är problemet?PC: skrev:Det är väl bara att konstatera att Jante-lagen har gott fotfäste även i Finland.
Jag är bara lite förvånad, det är allt...
-
Han får iallafall uppmärksamhet i skvallerpressen. Dom seriösa journalisterna vågar inte skriva om han för då blir dom svarta får.
Christoffer varför skulle det vara vinklat
Dom försökte bara ta fram varför dom inte hylla han lika mycket som andra "stjärnor"(Om man kan kalla finska idrottare det ).
Dom försökte bara ta fram varför dom inte hylla han lika mycket som andra "stjärnor"(Om man kan kalla finska idrottare det ).
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
Tyvärr har jag inget bra att komma med. Det var bara en känsla.olag skrev:Han får iallafall uppmärksamhet i skvallerpressen. Dom seriösa journalisterna vågar inte skriva om han för då blir dom svarta får.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Ingemar Stenmark och Thomas Wassberg var två riktiga buttertyper som vi svenskar tog till våra hjärtan, trots att vi lever i Janteland...Sami skrev:Kimi har ju en lite svår och tillbakadragen stil och känns nog därmed inte lika folklig som Teemu Selänne och Tero Pitkämäki.
-
Vi gillar den typen av människor. Dom är som vi är mest. Världen älskar Carolina Klyft, jag tycker att hon är rätt påfrestande.PC: skrev:Ingemar Stenmark och Thomas Wassberg var två riktiga buttertyper som vi svenskar tog till våra hjärtan, trots att vi lever i Janteland...Sami skrev:Kimi har ju en lite svår och tillbakadragen stil och känns nog därmed inte lika folklig som Teemu Selänne och Tero Pitkämäki.
Jag erbjuder gärna Kimi svenskt medborgarskap (det skulle inte vara så dumt för statsfinanserna heller).
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
Haha du är rolig du!LuckyStrike1 skrev:Jag tippar att statsfinanserna skulle vara helt opåverkade av ett svenskt medborgarskap för Kimi ...
Jag efterlyser dina briljanta F1-kunskaper i en annan tråd och så får jag en surmök här istället.
I.Kilmister
I.Kilmister