USA:s GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner USA:s GP 2007?

Omröstningen slutade sön jun 17, 2007 07:58

1. Fernando Alonso - McLaren
5
12%
2. Lewis Hamilton - McLaren
13
32%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
1
2%
4. Heikki Kovalainen - Renault
1
2%
5. Felipe Massa - Ferrari
8
20%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
7
17%
7. Jenson Button - Honda
0
Inga röster
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
1
2%
10. Robert Kubica/Sebastian Vettel - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
0
Inga röster
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
1
2%
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
1
2%
17. Alexander Wurz - Williams
0
Inga röster
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
19. Scott Speed - Scuderia Toro Rosso
1
2%
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Christijan Alberts - Spyker
0
Inga röster
22. Takuma Sato - Super Aguri
1
2%
23. Anthony Davidson - Super Aguri
1
2%

Antal röster: 41

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

USA:s GP 2007

Inlägg av Pastis »

Bild

Banbeskrivning: Indianapolis Motor Speedway

Tidschema
Fredag 2007-06-15, CET
Träning 1 16:00-17:30
Träning 2 20:00-21:30
Lördag 2007-06-16, CET
Träning 3 16:00-17:00
Kvalificering 19:00-20:00
Söndag 2007-06-17, CET
Lopp 19:00-21:00

Alla sju segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:33:35,199
2005: Michael Schumacher - Ferrari # 1:29:43,181
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:40:29,914
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:33:35,997
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:31:07,934
2001: Mika Häkkinen - McLaren # 1:32:42,8401
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:36:30,883

Alla sju kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:10,832
2005: Jarno Trulli - Toyota # 1:10,625
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:10,223
2003: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:11,670
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:10,790
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:11,708
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14,266
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Hoppas på Massa, men tror på Hamilton. Alonso har aldrig varit bra på den här banan.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hamilton bara fortsätter! Ferrari är på dekis och har inte en chans, trots att de vunnit så mycket på Indianapolis! :down:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Pastis skrev:Ferrari är på dekis och har inte en chans
Dekis eller svacka, vi får se. Men det känns som att utförsbacken började när den gamle felparkeraren tog sin plats vid depåmuren för några lopp sedan.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cuscino skrev:
Pastis skrev:Ferrari är på dekis och har inte en chans
Dekis eller svacka, vi får se. Men det känns som att utförsbacken började när den gamle felparkeraren tog sin plats vid depåmuren för några lopp sedan.
Jag antar att det är den 7 faldige WDC som du så föraktfullt kallar "felparkeraren". Men det är klart, har man en bakfull finnländare och en läspande brasse så blir inte Ferrari så mycket bättre än så här, med eller utan Maestro vid depåmuren. Det känns skönt för en gammal "skummilover" att veta att Maestro tagit hem gårdagens lopp även om han suttit i Buttons trasiga bil. :D (så bra är han nämligen fortfarande) :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det syns i alla fall att förarfältet är tunt med världsstjärnor. Mycket upp och ned och bara rookien Hamilton som imponerar med jämnhet och hög prestanda. De andra, får tusan ta mig skärpa sig.

Det här går inte att bevisa, men nog hade Schumi varit nära VM-ledningen om han kört vidare. Kimi är fan i mig usel! Håglös och oinspirerad, hur ska Ferrari stå ut med honom i åratal? :wall:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Bara han slår Massa är jag nöjd.
Likadant med Heikki. Jag vill inte gå lika långt som Die Welt och The Times, som tycker Kimi ska ha sparken och göra plats för Lewis Hamilton till nästa år, men nog hade jag gärna sett Kimi i årets McLaren hellre med sämre lön och bibehållen motivation än utpsykad på sin nuvarande arbetsplats.
Om teamet ser att felparkeraren har dålig inverkan på stallets resultat, borde han inte hållas lite längre ifrån, typ på VIP-läktaren i stället? Eller kanske hos det lokala parkeringsbolaget för att lära sig vart man kan och inte kan parkera sin bil?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vm-striden kommer nog att stå mellan Hamilton och Alonso. Ferrari verkar inte kunna utveckla sin bil. Sedan Schumacher kom tillbaka så verkar dom istället mer intresserade av att prata gamla minnen

Det finns ingen attack i Räikkönens körning längre. Han verkar inte kunna med bilen. Det blir svårt att sitta och hoppas att han ska vinna VM när hans körning är så otroligt blek och långt ifrån de världsmästartakter som den som vinner bör ha. Massa tror jag inte är bra nog för att vinna VM.

Just nu finns det bara en i F1 som köra som en världsmästare och det är Lewis Hamilton.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Bara han slår Massa är jag nöjd.
Likadant med Heikki. Jag vill inte gå lika långt som Die Welt och The Times, som tycker Kimi ska ha sparken och göra plats för Lewis Hamilton till nästa år, men nog hade jag gärna sett Kimi i årets McLaren hellre med sämre lön och bibehållen motivation än utpsykad på sin nuvarande arbetsplats.
Om teamet ser att felparkeraren har dålig inverkan på stallets resultat, borde han inte hållas lite längre ifrån, typ på VIP-läktaren i stället? Eller kanske hos det lokala parkeringsbolaget för att lära sig vart man kan och inte kan parkera sin bil?
Borde inte "Iceman" klara utpsykning och en Schumacher i depån då? Det tycker jag man skulle kunna förvänta sig av en "Iceman".

Michael Schumacher är anställd av Ferrari och har ju en hyfsad erfarenhet - tror Ferrari definitivt kan ha nytta av honom. Om Kimi ser det som ett problem att han är med på racehelgerna finns det nog anledning till oro. Jag tror man behöver starkare nerver än så om man ska vinna världsmästerskap.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag skulle tro Kimi skulle behöva gå på kokain ett tag för att slappna av bland de bubblande italienarna. När/Om han sedan har lärt sig anpassningen till dem så kanske det går bättre.

Vilken jälva skillnad att gå från teknokratstallet McLaren till känslostallet Ferrari. Speciellt för en tystlåten kille som Kimi. :doh:
mellanb

Inlägg av mellanb »

Sami skrev:Vm-striden kommer nog att stå mellan Hamilton och Alonso. Ferrari verkar inte kunna utveckla sin bil. Sedan Schumacher kom tillbaka så verkar dom istället mer intresserade av att prata gamla minnen

Det finns ingen attack i Räikkönens körning längre. Han verkar inte kunna med bilen. Det blir svårt att sitta och hoppas att han ska vinna VM när hans körning är så otroligt blek och långt ifrån de världsmästartakter som den som vinner bör ha. Massa tror jag inte är bra nog för att vinna VM.

Just nu finns det bara en i F1 som köra som en världsmästare och det är Lewis Hamilton.
Kan inte göra annat än att hålla med. Kimi har ju verkligen blivit en i mängden som bara ligger i fältet utan att synas märkbart.
Tycker verkligen att det är synd , Man hade ju sina förhoppningar på att det skulle bli bra med Ferrari.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:
Jari skrev:Bara han slår Massa är jag nöjd.
Borde inte "Iceman" klara utpsykning och en Schumacher i depån då? Det tycker jag man skulle kunna förvänta sig av en "Iceman".

Michael Schumacher är anställd av Ferrari och har ju en hyfsad erfarenhet - tror Ferrari definitivt kan ha nytta av honom. Om Kimi ser det som ett problem att han är med på racehelgerna finns det nog anledning till oro. Jag tror man behöver starkare nerver än så om man ska vinna världsmästerskap.
Oavsett vad man vill kalla honom så stör det uppenbarligen Kimis prestationer när Schumi finns på plats och då får man börja värdera vad som är viktigt i stallet. Snacka gamla minnen eller försöka göra vad som behövs för att få till resultaten på banan.
Att Kimi kanske lider av att överglänsas av en sjufaldig mästare får han ta itu med själv. Har man åkt på den berömda pissbulan får man ta sig i kragen och komma igen, då ingen annan kan göra det åt honom. I andra branscher/länder kanske man kunnat göra något åt det med några år i samtalsterapi, men jag tvivlar att ferrari har råd med Kimis lön så länge om han inte börjar prestera.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Pastis skrev:Jag skulle tro Kimi skulle behöva gå på kokain ett tag för att slappna av bland de bubblande italienarna. När/Om han sedan har lärt sig anpassningen till dem så kanske det går bättre.

Vilken jälva skillnad att gå från teknokratstallet McLaren till känslostallet Ferrari. Speciellt för en tystlåten kille som Kimi. :doh:
Risken är att han efter en sån kur skulle köra som en Italienare också, i stället för en kall och beräknande, men hiskligt snabb finne.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag som trodde det skulle gå så bra hos Ferrari! :cry:

Men att vara snabb är bara en del i formel på en bra förare. Ferrari behöver nu någon som kan leda dem i rätt riktning och frågan är ifall Massa och Kimi har de egenskaperna? Jag är satans orolig, men hoppas fortfarande på en vändning...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev: Oavsett vad man vill kalla honom så stör det uppenbarligen Kimis prestationer när Schumi finns på plats och då får man börja värdera vad som är viktigt i stallet.
Uppenbarligen? Nu har väl Kimis prestationer i Ferrari innan Schumi började dyka upp på tävlingarna inte varit så mycket att hänga i julgranen heller.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
grillkorv

Inlägg av grillkorv »

en fundering jag har haft angående mclaren.När häkkinen van vm så körde mclaren på bridstone,undra hur mycket det beror på deras fart på bilen.För när dom gick över till michelin så vart det ju bara pankaka dom åren. :roll: :roll:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Nu har jag röstat på Hamilton - så nu får han väl oflyt. Men det känns helt totalt säkert att han har bäst chans. Han kör mjukare än Alonso som aldrig har varit bra på Indy väl. Han kör snyggt.

Men kanske gör han någon miss, men just nu känns McLaren helt överlägsna.

Vad gör Ferrari? Tycker de bara blir sämre och sämre ju mer Schumacher sitter i depån. Känns som han har fått plusjobb där. De måste ta bort honom - om de är intresserade av nuet och inte gårdagen. Allvarligt faktiskt. Han stör de andra förarna - han stör fokus - han tillför inget av värde mer än en gnagande känsla av att det var bättre förr. Och vem fan vågar säga emot honom i Ferrari...

Kimi ja - han verkar inte vilja köra alls. Det känns som Ferrari ger honom valium, men lika troligt är att han kanske inte känner för Ferrari just nu med Schumacher som sitter där och glor. Vad vet jag...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

grillkorv skrev:en fundering jag har haft angående mclaren.När häkkinen van vm så körde mclaren på bridstone,undra hur mycket det beror på deras fart på bilen.För när dom gick över till michelin så vart det ju bara pankaka dom åren. :roll: :roll:
Andra hade inga som helst problem att vinna med Michelin, och Bridgestonedäcken 1999 och 2007 är det en stooor skillnad på dessutom.

Tror det har mer med förare, motivation och allmän stämmning i teamet att göra. McLaren har nog med ALonso och Hamilton fått en riktig nytändning med två motiverande, duktiga, snabba och hårt arbetande förare.

Kimi verkar inte direkt vara en muntergök som arbetar ihjäl sig tillsammans med teamet.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Angående MCLarens problem så hade det nog en hel del att göra med tekniska felsatsningar, som Be i motorerna, extra bromspedal, diff, etc. där det mesta förbjöds av FIA i efterhand, vilket säkert ledde till en del panikutveckling då man kanske lagt alla i ägg i samma korg för att sedan försöka komma ikapp de andra.
Dessutom var det ju problem med Newey också som verkade vilja göra nåt annat och kanske lite allmänt taskig stämning, förare som inte vara några jätteinsperationskällor, o.s.v..

Med det nya motorreglementet där man har väldigt strikta riktlinjer och ingen riktig drivkraft till att viktoptimera motorn så är det väl tusan om de inte får till en hållbar motor.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hamilton piskar skiten ur Alonso även den här gången. Det var inte länge sedan Alonso fick spö av Fisichella på den banan. Alonsos ursäkter börjar låta en aning ihåliga, mer av den sort som präglar den som har nått vägs ände när det gäller att förstå vad problemet är. Det kanske är så enkelt att Hamilton är snabbare? Hamilton kommer att ta hem VM. Undrar vem Alonso kommer att bli omkörd av den här gången? Först var det Heidfeld, sedan Sato. Sutil?

Efter den här säsongen kommer frågan att ställas: tog Alonso sina titlar för att Schumacher satt i en sämre bil?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:
Efter den här säsongen kommer frågan att ställas: tog Alonso sina titlar för att Schumacher satt i en sämre bil?

Tärnström

Vad menar du med "efter den här sässongen"???

Den frågan visste jag svaret på redan för 2 år sedan!!!!

INGEN slår Maestro i en likvärdig bil, INGEN.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Gösta skrev:
Nej precis det stämmer ju. Det såg vi i Ungern för några år sedan när Schumi blev utbuad när han stod på pallen.... :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Schumi hade en bättre bil än Alonso stora delar av säsongen förra året. Jag tror inte Schumacher hade klarat av Hamilton, om det var han som satt i den andra maccen.
Gösta

Inlägg av Gösta »

GPWC skrev:
Gösta skrev:
Nej precis det stämmer ju. Det såg vi i Ungern för några år sedan när Schumi blev utbuad när han stod på pallen.... :D
Även blinda hönor hittar guldkorn.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Schumi hade en bättre bil än Alonso stora delar av säsongen förra året. Jag tror inte Schumacher hade klarat av Hamilton, om det var han som satt i den andra maccen.

Som sagt, med likvärdigt matterial så är det ingen som rår på Maestro.

Ni hypar Hamilton lite väl mycket tycker jag. Han har visserligen stått på pallen i varje lopp han kört men inget annat är att vänta med den bilen. Jag är lite orolig att ni sätter Hamilton i vrångstrupen liksom Montoya och Kimi hypades och visade sig vara dagssländor.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

De var inga dagssländor. De var/är otroligt bra F1 förare på sitt sätt. Det kommer banor där Alonso är överlägsen Hamilton, men Indy brukar inte vara en sådan bana där Alonso är bra.
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:De var/är otroligt bra F1 förare på sitt sätt.
:D :D :D

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Massa vinner.
GMD

Inlägg av GMD »

Jag tror att personen i fråga som vinner har ett skägg. Det är vad jag tror.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han är ganska kort också.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:Massa vinner.
Vad vinner han?

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

LuckyStrike1 skrev:
Vad vinner han?
Över Räikkönen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

En verktygslåda från Clas Ohlson och en cykelnyckel.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Vad vinner han?
Över Räikkönen.
Vad är det?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:
ANFRAN skrev:
LuckyStrike1 skrev: Vad vinner han?
Över Räikkönen.
Vad är det?
En finsk pinne.

Äntligen!
matte

Inlägg av matte »

Hamilton vinner igen. Han är ju hur cool som helst... :)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lemon skrev:
Jari skrev: Oavsett vad man vill kalla honom så stör det uppenbarligen Kimis prestationer när Schumi finns på plats och då får man börja värdera vad som är viktigt i stallet.
Uppenbarligen? Nu har väl Kimis prestationer i Ferrari innan Schumi började dyka upp på tävlingarna inte varit så mycket att hänga i julgranen heller.
Jag vet inte om man kan göra så mycket mer än i Australien?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det bästa sättet att hindra Hamiltons framfart vore nog om jag skulle börja heja på honom...
Heja Hamilton!!!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Det bästa sättet att hindra Hamiltons framfart vore nog om jag skulle börja heja på honom...
Heja Hamilton!!!
Det gick ju bra för Häkkinen fast du hejade på honom ;)

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:
Jari skrev:Det bästa sättet att hindra Hamiltons framfart vore nog om jag skulle börja heja på honom...
Heja Hamilton!!!
Jari kan ju inte lyckas jämt?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:
Heja Hamilton!!!
Nja, 2000 och 2001 hade han vunnit utan den otur jag lyckades generera...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Heja Hamilton!!!
Jari kan ju inte lyckas jämt?
Nej, snarare sällan...
Användarens profilbild
Nirak

Inlägg av Nirak »

Och läkarna tycker tydligen att Robert ska vänta med att köra. Från autosport.com
Vettel to replace Kubica at Indianapolis

By Pablo Elizalde Thursday, June 14th 2007, 19:41 GMT

Robert Kubica will not be allowed to race at the United States Grand Prix following his massive crash in Canada last Sunday.

The Pole will be replaced by BMW Sauber's test driver Sebastian Vettel, who will make his Grand Prix debut this weekend at the age of 19.

Kubica crashed heavily during the Canadian Grand Prix, his car being destroyed after impacting against the wall at very high speed.

Although the Pole spent the night in hospital, he was released on Monday with just some bruises and a sprained ankle.

Kubica said on Thursday he felt 100 per cent ready to race, but the FIA doctors have not given the Pole the green light.

He was rejected on grounds of fears of another impact. He will undergo further checks in France before he is allowed to compete again.

"I am disappointed especially as I feel so good," said Kubica, who will fly home instead of staying at the track for the Grand Prix.
Var aldrig för optimistisk- ljuset i tunneln kan vara ett tåg
Pelle

Inlägg av Pelle »

min röst fick hamilton....
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Gösta skrev:INGEN slår Maestro i en likvärdig bil, INGEN.
Näe, ingen rår på vår gode Jean Alesi i en likvärdig bil! Skönt att Du äntligen håller med oss käre Gösta! :up: :clap:
¨°º© woodi ©º°¨
jbs_is_back

Inlägg av jbs_is_back »

woodi skrev:
Näe, ingen rår på vår gode Jean Alesi i en likvärdig bil! Skönt att Du äntligen håller med oss käre Gösta! :up: :clap:
Fast då måste väl Alesis bil vara lite mer likvärdig än dom andra? :wink:
/JBS
Gösta

Inlägg av Gösta »

woodi skrev:
Alesi. :D
Mannen är ett mirakel i sig. För att han skulle vinna det där loppet i Canada för 12 år sedan krävdes det att mer än halva startfältet bröt. :D

+200 lopp och 1 (en, uno, einz, jedan, ichi, yxi, one, :finger: ) seger. Vem är inte imponerad av detta? :D

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Seriöst tycker jag Alesi ofta gjorde misstag. Han kunde köra bra men verkade sällan kunna hitta gränsen och ställde ofta till det för sig själv. Ingen stor förare i min bok.. :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:.........Alesi ofta gjorde misstag. Han kunde köra bra men verkade sällan kunna hitta gränsen och ställde ofta till det.......... :D
Det där med att "Han kunde köra bra", hur lyckades du få in det med att han ofta gjorde misstag, inte hittade gränsen och ställde till det???????

En förare som ofta gör misstag, inte vet sin begränsning och ofta ställde till det för sig, han kör per definition inte bra enligt mitt sätt att resonera. :o

Säg det rakt ut i stället, mannen var fullständigt värdelös som F1 förare men hade en stor personlighet. Det är så jag ser honom. :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Säg det rakt ut i stället, mannen var fullständigt värdelös som F1 förare men hade en stor personlighet. Det är så jag ser honom. :D
Nästan som Fisichella då, fast med den skillnaden att Alesi har en personlighet.

Äntligen!