Monacos GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Monacos GP 2007?

Omröstningen slutade lör maj 26, 2007 11:57

1. Fernando Alonso - McLaren
5
13%
2. Lewis Hamilton - McLaren
7
18%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
0
Inga röster
4. Heikki Kovalainen - Renault
1
3%
5. Felipe Massa - Ferrari
7
18%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
14
35%
7. Jenson Button - Honda
0
Inga röster
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
1
3%
10. Robert Kubica - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
1
3%
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
0
Inga röster
17. Alexander Wurz - Williams
0
Inga röster
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
1
3%
19. Scott Speed - Scuderia Toro Rosso
1
3%
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Christijan Alberts - Spyker
0
Inga röster
22. Takuma Sato - Super Aguri
2
5%
23. Anthony Davidson - Super Aguri
0
Inga röster
 
Antal röster: 40

Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Oops...Verkar som om den gode Ron har hamnat under luppen..

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59249
Trist när en annars så bra sajt tar med nationalistiskt skitsnack.
Hamilton ska vara glad för att han sitter i bästa bilen just nu, med total uppbackning. Han har kört 4-5 lopp och får inte ligga och attackera sin teamkompis..ja tjena..teamkompis som är regerande världsmästare, kvalade bättre än honom och körde ifrån honom i början.

Hamilton kanske inser det här. Jag vet inte. Han såg lite sur ut. Men brittiska medier...

På tal om nåt helt annat så tror jag att jag inte kommer följa varje lopp som jag tidigare har gjort förrän det hettar till lite mer. Ändra aerodynamikreglerna snarast - tack.
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Ändrar man Hamiltons 1 stoppstrategi till en 2 stoppare när man märker att Alonso ligger risigt till då är det väl så klar teamorder det kan bli.
och det gjorde man tror du...det tror inte jag.
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Vilket nationalistiskt skitsnack har Autosport tagit med?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:
Oops...Verkar som om den gode Ron har hamnat under luppen..

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59249
Trist när en annars så bra sajt tar med nationalistiskt skitsnack.
Hamilton ska vara glad för att han sitter i bästa bilen just nu, med total uppbackning. Han har kört 4-5 lopp och får inte ligga och attackera sin teamkompis..ja tjena..teamkompis som är regerande världsmästare, kvalade bättre än honom och körde ifrån honom i början.

Hamilton kanske inser det här. Jag vet inte. Han såg lite sur ut. Men brittiska medier...

På tal om nåt helt annat så tror jag att jag inte kommer följa varje lopp som jag tidigare har gjort förrän det hettar till lite mer. Ändra aerodynamikreglerna snarast - tack.
Alonso skall vara glad att han inte sitter i årets Renault.

Om teamorder är förbjudna så skall det gälla även Alonso.

Nu är det bara att hoppas att McLaren blir fällda. :D (Det innebär att Fisichella blir 2á) :up:

Gällande aerodynamiken så kan jag bara hålla med. ÄNDRA REGLERNA så att stallen kan sätta på de aerodynamiska hjälpmedel som de finner ger bäst effekt så att bilarna har bästa markrtyck vid varje givet tilfälle, är det hightech F1 skall vara så ska man vara det även gällande aerodynamiken. Inget jävla bakåtsträvande tack. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:Ändrar man Hamiltons 1 stoppstrategi till en 2 stoppare när man märker att Alonso ligger risigt till då är det väl så klar teamorder det kan bli.

Är han för korkad för att be Lewis utveckla tillfälliga bromsproblem eller för feg att i radion säga "let Alonso pass for the championship"??? :D :D :D
Hur kan han göra det när Alonso ligger före?

Hamilton behövde inte ett 2á depåstopp, det gjordes för att säkerställa att Alonso vann. (så har jag förstått recet i söndags, hamillton hade väl en avsevärt tyngre bil än Alonso. ett par nya sulor och en skvätt soppa hade räckt för att säkra hans seger över Alonso??)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:Ändrar man Hamiltons 1 stoppstrategi till en 2 stoppare när man märker att Alonso ligger risigt till då är det väl så klar teamorder det kan bli.

Är han för korkad för att be Lewis utveckla tillfälliga bromsproblem eller för feg att i radion säga "let Alonso pass for the championship"??? :D :D :D
Hur kan han göra det när Alonso ligger före?

Hamilton behövde inte ett 2á depåstopp, det gjordes för att säkerställa att Alonso vann. (så har jag förstått recet i söndags, hamillton hade väl en avsevärt tyngre bil än Alonso. ett par nya sulor och en skvätt soppa hade räckt för att säkra hans seger över Alonso??)
Får jag fråga dig en sak då.

Hamiulton gick i depå på varv 29 - 49 varv återstod att köra.

Du påstår då alltså att Hamilton var tänkt att bli tankad för 49 varv i sista stinten men istället valde man att tanka honom för en andra, ungefär lika lång stint som Alonso och Massa istället?

Eller menar du att Hamilton, som kvalade in två tiondelar bakom Alonso och matchade hans tider i första stinten hade bränsle för 40 varv i kvalet och racestarten medan Alonso hade bränsle för 26 varv?

I så fall - du räknar med att Hamilton är någonstans runt 1- 1 ½ sekund snabbare per varv med lika mycket bränsle i bilen?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Jag räknade inte varven under Monacos Gp, jag räknade får (somnade faktiskt ) .

Kan inte se någon annan anledning till FIA´s utredning.

Om jag tror att Hamilton är snabbare än Alonso? Tvivelsutan JA. Med hur mycket? Inte en aning, men definitivt snabbare.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Jag räknade inte varven under Monacos Gp, jag räknade får (somnade faktiskt ) .

Kan inte se någon annan anledning till FIA´s utredning.

Om jag tror att Hamilton är snabbare än Alonso? Tvivelsutan JA. Med hur mycket? Inte en aning, men definitivt snabbare.
Så du vet alltså inte vad du skriver eftersom du påstår något om ett lopp du inte såg?

Du kanske skulle tänka efter lite först då innan du skriver något? ;)

Hur tror du att Hamiltons enstoppstrategi såg ut som man ändrade? Du vet ju tydligen att man ändrade på strategin från en enstoppare till en tvåstoppare. Du vet säkert också att man kvalar sista kvaldelen med bränsle för loppet och hur kvalet utföll.

Monacos GP körs i 78 varv. Hur såg Hamiltons enstoppare ut och för hur många varv hade han bränsle i sista kvaldelen?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:Jag räknade inte varven under Monacos Gp, jag räknade får (somnade faktiskt ) .

Kan inte se någon annan anledning till FIA´s utredning.

Om jag tror att Hamilton är snabbare än Alonso? Tvivelsutan JA. Med hur mycket? Inte en aning, men definitivt snabbare.
Så du vet alltså inte vad du skriver eftersom du påstår något om ett lopp du inte såg?

Du kanske skulle tänka efter lite först då innan du skriver något? ;)

Hur tror du att Hamiltons enstoppstrategi såg ut som man ändrade? Du vet ju tydligen att man ändrade på strategin från en enstoppare till en tvåstoppare. Du vet säkert också att man kvalar sista kvaldelen med bränsle för loppet och hur kvalet utföll.

Monacos GP körs i 78 varv. Hur såg Hamiltons enstoppare ut och för hur många varv hade han bränsle i sista kvaldelen?
Jag vet alldeles väl vad jag skriver!!!

Nu duger inte min teoribildning som förklaring till varför FIA utreder McLaren.

Då kanske du har en egen förklaring till varför FIA utreder McLaren??

Som sagt, jag spekulerar friskt och tycker inte min spekulation är alldeles för långsökt. Jag lyssnar gärna till din spekulation"

(så man får inte spekulera utan måste veta för att skriva här på forumet?)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Innan jag delar ut den slutgiltiga domen i den här härvan vill jag gärna ge er en återblick till vad som skett bakom kulisserna en bra stund nu. britterna har hittat en ny gunstling eller en F1's Tiger Woods om ni så vill.
Han är 22 år gammal och svart. Detta har fått all världens media att börja en jakt på "vem är denna nya mystiska man som hänger med världseliten i F1 redan från början med fyra pallplatser i de fyra första racen" Och när kommer hans första seger. Hela övärlden håller andan...
Nu fick McLaren redan kritik i början av helgen för att man begränsade accessen till Lewis och höll honom i stort sett inlåst i deras motorhome och till exempel Lauda tycker att Ron borde släppa lös Hamilton för fler walk and talk-intervjuer för att inte bli lika tråkig som McLarens andra stallpojkar. Ron vill självklart ha kontroll på vilka som är ute efter vad och begränsar möjligheterna till att till exempel försäga sig eller spåna iväg för långt med utsvävande kommentarer.
Vi alla vet, kanske till och med bättre än en 22-åring, att när brittisk media får korn på något så kan de gå blixtsnabbt mot halspulsådern och ställa till med hur stora rabalder som helst.
Jag tror att det blir svårt att bevisa en stallorder med det man har nu. Nog för att brittisk media kan skrika sig hesa efter upprättelse, men med tanke på vad som sagts och gjorts:
Alonso tog pole med marginal, drog iväg i början och redan från varv 10 fick order om att börja bevara materialet så kommer Hamiltons uttalande om att han "inte skulle ha fått köra om det" som en klar brandfackla, men i så fall fick vääl inte Alonso heller köra om det.
Hade de båda fått gå fullt hade Hamilton inte ens varit så nära som han var vid Alonsos andra depåstopp, vilket i sin tur innebär att givet att Alonso hade vunnit ändå om nu inte saker och ting hade gått sönder i stället.
Annars hade jag gärna sett McLaren nolla i Monaco...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:Jag räknade inte varven under Monacos Gp, jag räknade får (somnade faktiskt ) .

Kan inte se någon annan anledning till FIA´s utredning.

Om jag tror att Hamilton är snabbare än Alonso? Tvivelsutan JA. Med hur mycket? Inte en aning, men definitivt snabbare.
Så du vet alltså inte vad du skriver eftersom du påstår något om ett lopp du inte såg?

Du kanske skulle tänka efter lite först då innan du skriver något? ;)

Hur tror du att Hamiltons enstoppstrategi såg ut som man ändrade? Du vet ju tydligen att man ändrade på strategin från en enstoppare till en tvåstoppare. Du vet säkert också att man kvalar sista kvaldelen med bränsle för loppet och hur kvalet utföll.

Monacos GP körs i 78 varv. Hur såg Hamiltons enstoppare ut och för hur många varv hade han bränsle i sista kvaldelen?
Jag vet alldeles väl vad jag skriver!!!

Nu duger inte min teoribildning som förklaring till varför FIA utreder McLaren.

Då kanske du har en egen förklaring till varför FIA utreder McLaren??

Som sagt, jag spekulerar friskt och tycker inte min spekulation är alldeles för långsökt. Jag lyssnar gärna till din spekulation"

(så man får inte spekulera utan måste veta för att skriva här på forumet?)
Nu handlade det inte om FIA:s utredning utan om ditt påstående att McLaren ändrade Hamilton från en enstoppare till en tvåstoppare. Så förklara hur du tänker när du påstår att McLaren gjorde om en enstoppare till en tvåstoppare med tanke på vad vi vet om kvaltider, bränslemängdens påverkan på varvtider i kval och i race och lämpliga strategier för Monacos GP.

FIA:s utredning handlar om McLaren när de efter första depåstoppet bad förarna att hålla sina positioner och inte ta några risker är att betrakta som förbjuden stallorder. Dvs. något helt annat. Det är aldrig förbjudet att ändra depåstoppstrategier under pågående lopp, och det är inte vad FIA utreder.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den mån maj 28, 2007 16:51, redigerad totalt 1 gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Innan jag delar ut den slutgiltiga domen i den här härvan vill jag gärna ge er en återblick till vad som skett bakom kulisserna en bra stund nu. britterna har hittat en ny gunstling eller en F1's Tiger Woods om ni så vill.
Han är 22 år gammal och svart. Detta har fått all världens media att börja en jakt på "vem är denna nya mystiska man som hänger med världseliten i F1 redan från början med fyra pallplatser i de fyra första racen" Och när kommer hans första seger. Hela övärlden håller andan...
Nu fick McLaren redan kritik i början av helgen för att man begränsade accessen till Lewis och höll honom i stort sett inlåst i deras motorhome och till exempel Lauda tycker att Ron borde släppa lös Hamilton för fler walk and talk-intervjuer för att inte bli lika tråkig som McLarens andra stallpojkar. Ron vill självklart ha kontroll på vilka som är ute efter vad och begränsar möjligheterna till att till exempel försäga sig eller spåna iväg för långt med utsvävande kommentarer.
Vi alla vet, kanske till och med bättre än en 22-åring, att när brittisk media får korn på något så kan de gå blixtsnabbt mot halspulsådern och ställa till med hur stora rabalder som helst.
Jag tror att det blir svårt att bevisa en stallorder med det man har nu. Nog för att brittisk media kan skrika sig hesa efter upprättelse, men med tanke på vad som sagts och gjorts:
Alonso tog pole med marginal, drog iväg i början och redan från varv 10 fick order om att börja bevara materialet så kommer Hamiltons uttalande om att han "inte skulle ha fått köra om det" som en klar brandfackla, men i så fall fick vääl inte Alonso heller köra om det.
Hade de båda fått gå fullt hade Hamilton inte ens varit så nära som han var vid Alonsos andra depåstopp, vilket i sin tur innebär att givet att Alonso hade vunnit ändå om nu inte saker och ting hade gått sönder i stället.
Annars hade jag gärna sett McLaren nolla i Monaco...
Alltså Jari, du har skrämt mig på sistone. Jag kan hålla med om i nästa varje bokstav i det här inlägget och så tänker jag på din brutala sågning av Kimi i förra veckan t.o.m. jag tyckte var väl hård.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev: Så du vet alltså inte vad du skriver eftersom du påstår något om ett lopp du inte såg?

Du kanske skulle tänka efter lite först då innan du skriver något? ;)

Hur tror du att Hamiltons enstoppstrategi såg ut som man ändrade? Du vet ju tydligen att man ändrade på strategin från en enstoppare till en tvåstoppare. Du vet säkert också att man kvalar sista kvaldelen med bränsle för loppet och hur kvalet utföll.

Monacos GP körs i 78 varv. Hur såg Hamiltons enstoppare ut och för hur många varv hade han bränsle i sista kvaldelen?
Jag vet alldeles väl vad jag skriver!!!

Nu duger inte min teoribildning som förklaring till varför FIA utreder McLaren.

Då kanske du har en egen förklaring till varför FIA utreder McLaren??

Som sagt, jag spekulerar friskt och tycker inte min spekulation är alldeles för långsökt. Jag lyssnar gärna till din spekulation"

(så man får inte spekulera utan måste veta för att skriva här på forumet?)
Nu handlade det inte om FIA:s utredning utan om ditt påstående att McLaren ändrade Hamilton från en enstoppare till en tvåstoppare. Så förklara hur du tänker när du påstår att McLaren gjorde om en enstoppare till en tvåstoppare med tanke på vad vi vet om kvaltider, bränslemängdens påverkan på varvtider i kval och i race och lämpliga strategier för Monacos GP.

FIA:s utredning handlar om McLaren när de efter första depåstoppet bad förarna att hålla sina positioner och inte ta några risker är att betrakta som förbjuden stallorder. Dvs. något helt annat.
Jag hävdar fortfarande att min teori duger som förklaring till FIA´s utredning!!!

Hamilton har den magi som Alonso saknar, han har förmåga att åstadkomma det oväntade medan man kan förklara Alonsos förehavanden med matematik och fysik. Dessa regler gäller inte för Hamilton, du kan inte applicera det du vet om F1, varvtider, bränsleviktens inverkan på varvtider mm mm på Hamilton. Dessa "regler" gäller inte honom.

HPPPAS MAN FRÅNTAR MCLAREN DERAS FUSKPOÄNG FRÅN MONACOS GP.

(förrästen, såg just att Kimi använde samma P-ruta i Monacos kval som Maestro. :D , poppis ställe att stanna på där. liksom maestro så var han utanför idealspåret och bestraffades inte till skillnad från maestro. dessutom behöll maestro sin bil hel till skillnad från kimi som fick lite konstiga däcksvinklar)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Tro mig, han (Kimi) behöver sanningen hårt och omedelbart om han någonsin skall utvecklas som snabb racerförare igen.
Tyvärr tror jag att det redan kan vara för sent.
Han shoppar visst lyxjakter nu och måste väl cruisa runt lite med den. Då har man inte riktigt tid att förbereda sig för Montreal?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev: Jag vet alldeles väl vad jag skriver!!!

Nu duger inte min teoribildning som förklaring till varför FIA utreder McLaren.

Då kanske du har en egen förklaring till varför FIA utreder McLaren??

Som sagt, jag spekulerar friskt och tycker inte min spekulation är alldeles för långsökt. Jag lyssnar gärna till din spekulation"

(så man får inte spekulera utan måste veta för att skriva här på forumet?)
Nu handlade det inte om FIA:s utredning utan om ditt påstående att McLaren ändrade Hamilton från en enstoppare till en tvåstoppare. Så förklara hur du tänker när du påstår att McLaren gjorde om en enstoppare till en tvåstoppare med tanke på vad vi vet om kvaltider, bränslemängdens påverkan på varvtider i kval och i race och lämpliga strategier för Monacos GP.

FIA:s utredning handlar om McLaren när de efter första depåstoppet bad förarna att hålla sina positioner och inte ta några risker är att betrakta som förbjuden stallorder. Dvs. något helt annat.
Jag hävdar fortfarande att min teori duger som förklaring till FIA´s utredning!!!

Hamilton har den magi som Alonso saknar, han har förmåga att åstadkomma det oväntade medan man kan förklara Alonsos förehavanden med matematik och fysik. Dessa regler gäller inte för Hamilton, du kan inte applicera det du vet om F1, varvtider, bränsleviktens inverkan på varvtider mm mm på Hamilton. Dessa "regler" gäller inte honom.

HPPPAS MAN FRÅNTAR MCLAREN DERAS FUSKPOÄNG FRÅN MONACOS GP.

(förrästen, såg just att Kimi använde samma P-ruta i Monacos kval som Maestro. :D , poppis ställe att stanna på där. liksom maestro så var han utanför idealspåret och bestraffades inte till skillnad från maestro. dessutom behöll maestro sin bil hel till skillnad från kimi som fick lite konstiga däcksvinklar)
Men det är ju lika korkat som att påstå att FIA:s utredning handlar om att McLaren hade diamanter på förarhjälmarna ... gör dig inte dummare än vad du är nu.

Att ändra på depåstoppstrategier är inte en stallorder som är förbjuden. Det är inte vad FIA utreder.

FIA utreder om McLaren bröt mot paragrafen om stallorder när man gav förarna order efter första depåstoppet att hålla sina positioner.

nu frågar jag dig igen: Du påstod att McLaren ändrade på Hamiltons depåstoppstrategi från en enstoppare till en tvåstoppare. HAr du lust att utveckla det, hur man gjorde det och hur den ursprungliga strategin var tänkt. Kvalade Hamilton in med mer bränsle än för 29 varv och var väldigt tung, eller planerade man från början att göra en lång andrastint bestående av 2/3 av loppet?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

nej, jag har inte lust att utveckla det!

Låt oss följa FIA´s utslag och återuppta debatten senare.

"Håll era positioner" är knappast stallorder i Monaco. Det är svårt att passera förare man skall varva för att inte säga hur svårt det är att man skall ta sig om en nästan lika snabb bil.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:nej, jag har inte lust att utveckla det!

Låt oss följa FIA´s utslag och återuppta debatten senare.

"Håll era positioner" är knappast stallorder i Monaco. Det är svårt att passera förare man skall varva för att inte säga hur svårt det är att man skall ta sig om en nästan lika snabb bil.
Men det är just det FIA utreder. Så tydligen anser FIA att det är stallorder ...

Så du vet inte själv hur du tänkte när du bara påstod att McLaren ändrade Hamilton från en enstoppare till en tvåstoppare? Det var bara något du skrev, men du tänkte inte så mycket längre på om det du skrev var möjligt och logiskt?

Hur var det med Kimi - var han på en fyrstoppare som man ändrade till en enstoppare efter starten?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:nej, jag har inte lust att utveckla det!

Låt oss följa FIA´s utslag och återuppta debatten senare.

"Håll era positioner" är knappast stallorder i Monaco. Det är svårt att passera förare man skall varva för att inte säga hur svårt det är att man skall ta sig om en nästan lika snabb bil.
Men det är just det FIA utreder. Så tydligen anser FIA att det är stallorder ...

Så du vet inte själv hur du tänkte när du bara påstod att McLaren ändrade Hamilton från en enstoppare till en tvåstoppare? Det var bara något du skrev, men du tänkte inte så mycket längre på om det du skrev var möjligt och logiskt?

Hur var det med Kimi - var han på en fyrstoppare som man ändrade till en enstoppare efter starten?
Vi får väl se vad FIA kommer fram till.

Jav vet precis vad jag tänkte och tror att jag har rätt. Hamilton hade massor med med bränsle ombord än vad spanicken hade,

Nej, kimi valde mellan ett "no stopp" strategi och en 9 stoppare. :evil:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Tiresias
Inlägg: 162
Blev medlem: ons maj 04, 2005 19:33

Inlägg av Tiresias »

När det gäller McLarens stallorder eller inte, rör det mig inte. Jag har alltid tyckt stallorder är en del av sporten, och tycker inte att det "borde" vara nåt alls att utreda. Men det som får mig att le lite sarkastiskt är att det är ju McLaren som är under luppen, Ron Dennis har ju alltid varit snabb att peka finger åt allt och alla, och försökt framstå som den i alla sammanhang renhårigaste och mest nobla person som finns.
Just därför är det lite småroligt.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

AndersF1 skrev:
Eau Rouge skrev:
AndersF1 skrev:Han låg förresten långt före Ralf, men helt plötsligt var Ralf ikapp. Vad hände där egentligen?
Det är väl ett rätt känt faktum att Trulli är bättre på kval medan Ralf är bättre i racetrim. Det var väl så även denna tävlingen?
Jo, men nu tänkte jag i loppet.
Ja - och jag tänkte på att Raffe antagligen kom ikapp Trulli tack vare att han var bättre i racet, precis som så många gånger förut.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:nej, jag har inte lust att utveckla det!

Låt oss följa FIA´s utslag och återuppta debatten senare.

"Håll era positioner" är knappast stallorder i Monaco. Det är svårt att passera förare man skall varva för att inte säga hur svårt det är att man skall ta sig om en nästan lika snabb bil.
Men det är just det FIA utreder. Så tydligen anser FIA att det är stallorder ...

Så du vet inte själv hur du tänkte när du bara påstod att McLaren ändrade Hamilton från en enstoppare till en tvåstoppare? Det var bara något du skrev, men du tänkte inte så mycket längre på om det du skrev var möjligt och logiskt?

Hur var det med Kimi - var han på en fyrstoppare som man ändrade till en enstoppare efter starten?
Vi får väl se vad FIA kommer fram till.

Jav vet precis vad jag tänkte och tror att jag har rätt. Hamilton hade massor med med bränsle ombord än vad spanicken hade,

Nej, kimi valde mellan ett "no stopp" strategi och en 9 stoppare. :evil:
Men du har ialla fall förstått nu att det inte är ev. ändring av depåstoppstrategi man utreder eftersom det inte är förbjudet? Utan att det är om det var förbjudet att säga åt förarna att hålla positionerna och inte ta risker efter första stoppet.

För hur många fler varv hade Hamilton bränsle än Alonso i första stinten, som du något förvirrat påstår vara en av endast två planerade stinter? JAg förväntar mig inte exakt antal varv men ändå en skaplig uppfattning ... hur lång hade man planerat att Hamiltons första stint skulle vara?

Särskilt intressant då du också säger att du inte såg hela loppet, men det kanske bara var något du hittade på.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
kurvan
Inlägg: 63
Blev medlem: tor feb 02, 2006 06:09
Ort: Sverige

Inlägg av kurvan »

Jari skrev:Tro mig, han (Kimi) behöver sanningen hårt och omedelbart om han någonsin skall utvecklas som snabb racerförare igen.
Tyvärr tror jag att det redan kan vara för sent.
Han shoppar visst lyxjakter nu och måste väl cruisa runt lite med den. Då har man inte riktigt tid att förbereda sig för Montreal?
Han ska tydligen använda båten vid delfinjakt! 8)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

kurvan skrev:
Jari skrev:Tro mig, han (Kimi) behöver sanningen hårt och omedelbart om han någonsin skall utvecklas som snabb racerförare igen.
Tyvärr tror jag att det redan kan vara för sent.
Han shoppar visst lyxjakter nu och måste väl cruisa runt lite med den. Då har man inte riktigt tid att förbereda sig för Montreal?
Han ska tydligen använda båten vid delfinjakt! 8)
Jag tror att alla som varit på Gran Canaria kan peka ut ståndet där hans favoriter säljs i alla möjliga färger...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
kurvan
Inlägg: 63
Blev medlem: tor feb 02, 2006 06:09
Ort: Sverige

Inlägg av kurvan »

Han har tydligen mognat så pass mkt att han vill pröva "äkta varan" i stället för uppblåsbara! :lol:
Downforce
Inlägg: 6
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Karlskrona

Inlägg av Downforce »

FIA:s undersökning av McLaren är bara fånig. Verkar som att man svepts med av brittisk medias loser-krönikörer som nu "rasar" för fullt.

Betyder detta att FIA hädanefter - så fort en förare hamnar bakom sin teamkompis i resultatlistan - ska gå in och i efterhand börja analysera telemetrin för att se om föraren som kom efter kanske möjligen kunde pressat på mer? Och om det visar sig att så var fallet, var teamorder involverade? Låter som ett heltidsjobb att genomföra dessa undersökningar.

Det här är bara ännu ett bevis på att FIA inte vet vad de håller på med.

Teamorder kommer aldrig att helt och hållet kunna förhindras, det är bara att inse. Tråkigt, men sant.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev: Men det är just det FIA utreder. Så tydligen anser FIA att det är stallorder ...

Så du vet inte själv hur du tänkte när du bara påstod att McLaren ändrade Hamilton från en enstoppare till en tvåstoppare? Det var bara något du skrev, men du tänkte inte så mycket längre på om det du skrev var möjligt och logiskt?

Hur var det med Kimi - var han på en fyrstoppare som man ändrade till en enstoppare efter starten?
Vi får väl se vad FIA kommer fram till.

Jav vet precis vad jag tänkte och tror att jag har rätt. Hamilton hade massor med med bränsle ombord än vad spanicken hade,

Nej, kimi valde mellan ett "no stopp" strategi och en 9 stoppare. :evil:
Men du har ialla fall förstått nu att det inte är ev. ändring av depåstoppstrategi man utreder eftersom det inte är förbjudet? Utan att det är om det var förbjudet att säga åt förarna att hålla positionerna och inte ta risker efter första stoppet.

För hur många fler varv hade Hamilton bränsle än Alonso i första stinten, som du något förvirrat påstår vara en av endast två planerade stinter? JAg förväntar mig inte exakt antal varv men ändå en skaplig uppfattning ... hur lång hade man planerat att Hamiltons första stint skulle vara?

Särskilt intressant då du också säger att du inte såg hela loppet, men det kanske bara var något du hittade på.

Har det framkommit varför McLaren skall utredas av FIA?
Enligt forza-motorsportr.se så var det ändringen i Hamiltons strategi för att säkerställa en Alonsoseger som föranledde utredningen???


Hur vore det med en liten "ok Gösta, det låg något i det du sa" ?????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Geer
Inlägg: 1021
Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13

Inlägg av Geer »

Jag tycker som många andra att det borde vara tillåtet med teamorder, men nu är det inte det.
Dennis sa efter loppet att han sagt att förarna skall hålla sina positioner.
Möjligheten finns att det påverkade loppets utgång även om sanolikheten att det gjorde det inte är så stor. Tycker det ligger väldigt nära gränsen till vad som är tillåtet enligt reglerna. Visar radiotrafiken att det är så tror jag att det är 50/50 om FIA kommer att fria eller fälla.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev: Vi får väl se vad FIA kommer fram till.

Jav vet precis vad jag tänkte och tror att jag har rätt. Hamilton hade massor med med bränsle ombord än vad spanicken hade,

Nej, kimi valde mellan ett "no stopp" strategi och en 9 stoppare. :evil:
Men du har ialla fall förstått nu att det inte är ev. ändring av depåstoppstrategi man utreder eftersom det inte är förbjudet? Utan att det är om det var förbjudet att säga åt förarna att hålla positionerna och inte ta risker efter första stoppet.

För hur många fler varv hade Hamilton bränsle än Alonso i första stinten, som du något förvirrat påstår vara en av endast två planerade stinter? JAg förväntar mig inte exakt antal varv men ändå en skaplig uppfattning ... hur lång hade man planerat att Hamiltons första stint skulle vara?

Särskilt intressant då du också säger att du inte såg hela loppet, men det kanske bara var något du hittade på.

Har det framkommit varför McLaren skall utredas av FIA?
Enligt forza-motorsportr.se så var det ändringen i Hamiltons strategi för att säkerställa en Alonsoseger som föranledde utredningen???


Hur vore det med en liten "ok Gösta, det låg något i det du sa" ?????
Det låg absolut ingenting i det du sa eftersom det var en massa svammel som inte hade stöd av något logiskt tänkande. Återkom när du har klurat lite på hur en enstoppare från början var tänkt att se ut för Hamilton så får du se. Det var en omöjlighet för Hamilton att starta loppet på en enstoppare, en praktisk omöjlighet.

Enligt bland annat Autosport.com är det för vad McLaren sagt till sina förare över radion efter första depåstoppet, där de enligt McLaren själva bad förarna ta det lugnt, hålla positionerna och bara ta bilarna i mål.

"nej Gösta, det låg ingenting i det du sa!"
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och för att bringa lite klarhet så tyder allting på att det inte är själva stallorderreglen som sådan som man utreder om den inte har efterlevts utan enligt Autosport.com:
A statement issued on Monday said: "The FIA has launched an investigation into incidents involving the McLaren Mercedes team at the 2007 Monaco Grand Prix in light of a possible breach of the International Sporting Code.

"The relevant evidence is under review and a further announcement will be made in due course."

Autosport.com understands that the team will be investigated into whether they have broken Article 151c of the International Sporting Code, which makes it clear that damage to the sport can be caused by: "any fraudulent conduct or any act prejudicial to the interests of any competition or to the interests of motor sport generally."
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Då den där regeln väl gäller för all motorsport som sanktioneras av FIA så är det ju lite märkligt att den inte tillämpas inom t ex Rally som ju ibland ter sig minst sagt farsartat med sina ibland övertydliga stallorder, förare som bara kör av rampen o s v?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är ju en fantastiskt luddig paragraf som ju nästan kan användas på vad som helst.

Daniel Carlsson i rally blev väl fälld enligt paragrafen som har formuleringen "dragit sporten i vanära" direktöversatt?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Ok, ja då så används den ju där också.
Hur gick det med den föraren som för några år sedan stannade och stod still i några minuter på en sträcka då?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Var inte det ganska länge sen - innan alla FIA:s förbud mot stallorder, paragrafer om vanära etc?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

LS1, jag sätter en lunch på att det alldelles snart framkommer att det var just depåstoppsfifflet som gav Alonso segern i Monaco. :D

Hamilton kunde ta sin bil i mål på 1 (ett) depåstopp men tvangs till ett andra av Ron just för att säkerställa Alonsos seger.

Sätter du emot??? :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:LS1, jag sätter en lunch på att det alldelles snart framkommer att det var just depåstoppsfifflet som gav Alonso segern i Monaco. :D

Hamilton kunde ta sin bil i mål på 1 (ett) depåstopp men tvangs till ett andra av Ron just för att säkerställa Alonsos seger.

Sätter du emot??? :D
Ja 100,000 kr!

För att vara allvarliga en sekund nu Gösta, nu börjar du bli lite löjlig.

Tänk efter själv, vi vet följande:

- Alonso var enligt McLaren och Alonso själv tankad för att köra 24 varv i första stinten. Det var den mängden bränsle han således kvalade med i Q3.

- Hamilton var enligt egen uppgift tankad för fem varv längre.

- Alonso gick i depå på varv 26 efter att enligt egen och stallets uppgifter lyckats spara bränsle under första stinten.

- Hamilton gick i depå på varv 29. Enligt egen uppgift förvirrad av att det bara var 3 varv efter Alonso istället för som planerat 5 varv men förklaras av Alonso att han gick i depå två varv senare än planerat.

- Hamilton startade på det hårdare däcket liksom Alonso och man måste köra på mjukare däcket också.

- Hamilton kvalade in två tiondelar bakom Alonso i Q3, en förväntad realistisk differens med den skillnaden i bränslemängd de hade.

- Bridgestone hade till Monaco tagit med sig mjuk och supermjukt däck.

- En enstoppare i Monaco utförs alltid numera så som man gjorde på Kimis bil - en lång första stint och en kortare sista stint. Annars förlorar man mycket viktig banposition man sen inte kan köra ikapp med en väldigt tung bil.

Nu hävdar du att Hamilton var på en enstoppare som man gjorde om till en tvåstoppare? Hur tänker du dig att den enstopparen då såg ut utifrån det vi vet enligt ovan. Du har hittills inte haft någon lust att förklara hur du tänkter utan kastar bara ur dig något jag tror du inte tänkt så mycket över. Jag blir så jävla trött när du gör dig dummare än vad du är.

Skulle han köra 2/3 av loppet på det supermjuka däcket?
Hade han bränsle för mer än 29 varv när han gick i depå på varv 29?
Kvalade han således in bara två tiondelar bakom Alonso i Monaco med bränsle för ... ja för hur många varv i så fall?

Vad gäller depåstoppsstrategier - det är inte förbjudet att under ett lopp ändra depåstoppsstrategier för en förare. Det går dessutom inte att bevisa om man gjort det eller inte, hur ska FIA kunna bevisa att man tankar mer eller mindre i ett depåstopp än vad man bestämt på förhand då FIA inte har uppgifterna om vad man har bestämt på förhand?

Det enda FIA kan bevisa och fälla McLaren för är att McLaren efter första depåstoppet över radion beodrade båda sina förare att ta det lugnt, inte utmana varandra och hålla positionerna i mål. Lewis Hamilton ska tydligen ha blivit rasande över radion och vägrat tills Ron Dennis pratade med honom över radion, och sa att vi håller positionerna nu och tar hem bilarna ett-två för en viktig dubbelseger.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Brittisk media...
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Gösta skrev:LS1, jag sätter en lunch på att det alldelles snart framkommer att det var just depåstoppsfifflet som gav Alonso segern i Monaco. :D

Hamilton kunde ta sin bil i mål på 1 (ett) depåstopp men tvangs till ett andra av Ron just för att säkerställa Alonsos seger.

Sätter du emot??? :D

At its meeting on 28 October 2002 the Formula One Commission decided by 23 votes to nil, with 3 abstentions, that it should be “prohibited to use team orders to interfere with the results of the race”. This decision was confirmed by the World Motor Sport Council and appears as Article 39.1 of the 2007 Formula One Sporting Regulations: “Team orders which interfere with a race result are prohibited.”






2007 Monaco Grand Prix
30.05.2007

Having studied the radio traffic between Vodafone McLaren Mercedes (McLaren) and its drivers, together with the FIA observer’s report and data from the team, it is clear that McLaren’s actions during the 2007 Monaco Grand Prix were entirely legitimate and no further action is necessary.

The facts

1. A two-stop strategy is the optimum at Monaco unless the safety car is deployed, in which case one-stop can sometimes be better.

2. The safety car has been deployed during four of the past five Monaco Grands Prix.

3. Under current rules the choice between a one-stop and two-stop strategy must be made before the final qualifying period.

4. It is clear from FIA measurements taken after qualifying that McLaren fuelled Hamilton for five more laps than Alonso.

5. This allowed Hamilton the option of a one-stop strategy should the safety car have come out during his first stint.

6. The safety car was not deployed.

7. The McLaren was significantly faster at Monaco than any other car.

Background

The primary objective of any team is for one of their drivers to win. If this can be achieved they will try to ensure their other car finishes second.

With no safety car during Alonso’s first stint, there was a small but finite risk that it would come out during the five laps before Hamilton had to refuel. This would have put him behind the field and at a significant disadvantage to any car on a full (as opposed to optional) one-stop strategy. The latter cars would be expected to refuel around lap 40 – ie after the safety car had pitted if it came out during Hamilton’s extra laps.

For similar reasons Hamilton was called in early for his second pit stop, thus assuring his second place, with or without a safety car.

Had the car in front of Hamilton not been his team-mate, McLaren might (probably would) have decided to risk the safety car and let Hamilton run for as long as his fuel load allowed in the hope that he would come out of the pits in the lead after one of his pit stops. There is, however, no obligation on them to take this risk in order to overtake their own car. Indeed it would be foolish to do so.

It is standard procedure for a team to tell its drivers to slow down when they have a substantial lead. This is in order to minimise the risk of technical or other problems. It is also standard practice and entirely reasonable to ask the drivers not to put each other at risk.

McLaren were able to pursue an optimum team strategy because they had a substantial advantage over all other cars. They did nothing which could be described as interfering with the race result.

Note to Editors:
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta - du är skyldig mig 100,000 kr alt. en lunch. Jag kan även acceptera en lunch för 100,000 kr. Hör av dig.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Det är väl med det vadet som ett visst rallyvad... :roll:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Nisse, är du hungrig?
Jag kan bjuda på lunch i din hemkommun.
Grillpalatset har grymt goda korvar...

Folk här oroar sig tydligen för om du får i dig mat eller inte...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

De brukar ta sån tid innan de får arschlet ur vagnen där :down: Föredrar Loffes :up:
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Jaha, innebär detta att jag skall bekosta en lunch för LS1???

Nå LS1, var blir det? korvingvar eller Edsbacka?

:down:

(jävla snåljåp väljer säkert Korvingvar med pucko att dricka)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Nisse skrev:De brukar ta sån tid innan de får arschlet ur vagnen där :down: Föredrar Loffes :up:
När vill du ha den och skall det vara kokt eller grillad?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

Nisse skrev:De brukar ta sån tid innan de får arschlet ur vagnen där :down: Föredrar Loffes :up:
Den som väntar på något gott... Med tanke på att du har vänta i två och ett halvt år på den där middagen så har du kanske tid att vänta en liten stund till :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez