Lättare omkörningar i Barcelona?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Lättare omkörningar i Barcelona?
Ja, kanske. Ännu mer så nästa år då TC blir förbjuden. I år tror jag inte att det kommer att göra någon större skillnad. Chikanen hade nog behövt se ut lite mer som startböjen på Sepang med fler spårmöjligheter för att öka omkörningsmöjligheterna. Men vi lär väl få veta på söndag.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Re: Lättare omkörningar i Barcelona?
Om det är Tilke som utformat den lär den inte funka.JTarnstrom skrev:Ja, kanske. Ännu mer så nästa år då TC blir förbjuden. I år tror jag inte att det kommer att göra någon större skillnad. Chikanen hade nog behövt se ut lite mer som startböjen på Sepang med fler spårmöjligheter för att öka omkörningsmöjligheterna. Men vi lär väl få veta på söndag.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Tanken måste väl vara att "chikanen" ska öka chanserna att kunna köra om på rakan? Jag tror knappast att det går att köra om in i den där nya kombinationen, men med lägre farter genom sista kurvan går det kanske att ligga närmare bilen framför.
Eller vad vet jag. Det känns mest som att de har förstört den enda riktigt bra kurvan på den här skitbanan.
Eller vad vet jag. Det känns mest som att de har förstört den enda riktigt bra kurvan på den här skitbanan.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Nej, du har rätt att det ska inte köras om i chikanen. Tanken är att bilarna ska ligga närmare varandra när det kommer ut på långa start- och målrakan och det är där som omkörningarna ska ske.
Tvivlar dock på att det kommer att lyckas, GP2-bilarna (iofs med en annan aerodynamik) körde lopp 1 igår och inte såg jag mera omkörningar än vanligt på rakan.
Tvivlar dock på att det kommer att lyckas, GP2-bilarna (iofs med en annan aerodynamik) körde lopp 1 igår och inte såg jag mera omkörningar än vanligt på rakan.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om det bara finns ett spår genom chikanen så behöver ingen kompromissa med sin utgång ur kurvan och då blir det bara ett radband.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
jag tror nog att den nya chikanen gynnar omkörningar något mer än den tidigare kurvan men å andra sidan var det en ruggig böj som det inte finns många kvar av. Jag tycker att det är synd att den försvann och ersattes av ett parti som inte kräver någon större skicklighet eller mod för att manövrera sig igenom.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Re: Lättare omkörningar i Barcelona?
Och nu vet vi att den inte gjorde det. Måste varit en Tilke-design m.a.o. Men man lyckades i alla fall sabba en fin kurva...Cuscino skrev:Om det är Tilke som utformat den lär den inte funka.JTarnstrom skrev:Ja, kanske. Ännu mer så nästa år då TC blir förbjuden. I år tror jag inte att det kommer att göra någon större skillnad. Chikanen hade nog behövt se ut lite mer som startböjen på Sepang med fler spårmöjligheter för att öka omkörningsmöjligheterna. Men vi lär väl få veta på söndag.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Men byggdes verkligen den där chikanen för att underlätta omkörningar? I så fall kan tanken inte ha varit att underlätta omkörningar in i chikanen utan istället bromsa ner bilarna inför sista kurvan så förarna kunde ligga närmare varandra ut på start och mål.
För så som chikanen är utformad kan man ju från början se att det inte går att köra om i den. Ta innerspåret in i chikanen och man har ytterspår ut ur den och kan inte fullborda omkörningen.
Ta ytterspåret in i chikanen och man kommer inte om.
För så som chikanen är utformad kan man ju från början se att det inte går att köra om i den. Ta innerspåret in i chikanen och man har ytterspår ut ur den och kan inte fullborda omkörningen.
Ta ytterspåret in i chikanen och man kommer inte om.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag har för mig att det var av säkerhetsskäl som kurvan byggdes om. Själva chikanen måste inbjuda till omkörning för att den ska kunna underlätta omkörning på den efterföljande rakan. Lite som första partiet på Sepang där vi såg hur Hamilton och Massa fajtades sida vid sida i stort sett genom de första böjarna ända till kurvan där Massa så småningom körde av.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, inte fan tillförde ombyggnationen något.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nja, hade banan varit som ifjol hade loppet nog varit lika tråkigt. Tror inte chikanen gjorde varken till eller från vad gäller underhållningen.
Däremot ökade nog säkerheten, samtidigt som det blev tråkigare för förarna att köra.
Loppen på Catalunya har ju varje säsong tillhört några av de mest händelselösa.
Däremot ökade nog säkerheten, samtidigt som det blev tråkigare för förarna att köra.
Loppen på Catalunya har ju varje säsong tillhört några av de mest händelselösa.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, det var inte bra innan heller men om man nu gör en förändring borde man ju försöka se till att den bidrar positivt till underhållningen.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Om det är syftet med förändringen ja. Men syftet var kanske aldrig att höja underhållningen? Inte primärt ialla fall.JTarnstrom skrev:Nej, det var inte bra innan heller men om man nu gör en förändring borde man ju försöka se till att den bidrar positivt till underhållningen.
Tärnström
Själva chikanen går det ju som sagt inte att köra om i. Däremot underlättade det ju för förare att ligga närmre varandra ut på start- och mål. Men med tanke på hur korta bromsträckorna är så går det ändå inte att köra om in i första kurvan på Catalunya.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, jag påstod inte heller att det primära syftet var att höja underhållningen och jag vet inte om jag håller med om att den underlättade för förarna att ligga närmre varandra. Det tror jag mest var en chimär; ett resultat av den dragspelseffekt som alltid uppstår mellan långsamma och snabba partier. Däremot tror jag som sagt att det kan komma att fungera bättre nästa år då TC:n försvinner. Då blir det lättare att göra misstag i utgången av chikanen vilket kan underlätta för bakomvarande att komma närmre. Sedan håller jag med om att bromssträckorna blir för korta för att kunna utnyttjas i omkörningar. Tidigare gjorde den högre toppfarten längs rakan att inbromsningarna blev längre så på det stora hela, och med nuvarande reglemente, så var det nog fan lättare att köra om förra året.LuckyStrike1 skrev:
Om det är syftet med förändringen ja. Men syftet var kanske aldrig att höja underhållningen? Inte primärt ialla fall.
Själva chikanen går det ju som sagt inte att köra om i. Däremot underlättade det ju för förare att ligga närmre varandra ut på start- och mål. Men med tanke på hur korta bromsträckorna är så går det ändå inte att köra om in i första kurvan på Catalunya.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag har inte alls samma positiva syn på att omkörningar kommer att förekomma oftare när TC försvinner. Jag tror inte att det kommer att göra någon som helst skillnad på antalet omkörningar.
Men det återstår väl att se.
Men omkörningar som beror på att bilen framför inte får ner greppet i utgången av en kurvan lockar inte mig så mycket.
Jag föredra omkörningar där en förare kan planera en manöver flera kurvor i förväg och "lura" föraren framför, eller helt enkelt bara bromsa sig förbi in i en kurva efter en slipstreaming.
Omkörningar som beror på att föraren framför missar en växel, inte får ner effekten i banan, eller sladdar är inte något jag direkt saknar.
Men det återstår väl att se.
Men omkörningar som beror på att bilen framför inte får ner greppet i utgången av en kurvan lockar inte mig så mycket.
Jag föredra omkörningar där en förare kan planera en manöver flera kurvor i förväg och "lura" föraren framför, eller helt enkelt bara bromsa sig förbi in i en kurva efter en slipstreaming.
Omkörningar som beror på att föraren framför missar en växel, inte får ner effekten i banan, eller sladdar är inte något jag direkt saknar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jaha, där fick vi svaret på vilken typ av omkörningar du föredrar. Oavsett hur man ser på det så måste framförvarande göra ett misstag, antingen i planeringen av sin körning eller genom att han tappar greppet på ett eller annat sätt för att en omkörning ska komma till stånd.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Misstag var att ta i - men nje, jag tycker inte att det kräver ett misstag av den frmaför för att det ska ske.
Kamp mellan två bilar med samma fart där man slåss om samma plats på banan kräver inte misstag av den ena. Snarare ser jag det som att den ena lyckas med en bättre manöver än den andra.
Men det här blir väldigt semantiskt.
Det jag anser att det kommer an på är att förare ska ha möjlighet att under flera varv kunna ligga nära bakom bilen framför, och kunna manövrera sig fram till en position för en inbromsningsmanöver. Det är inte riktigt möjligt i F1 idag tyvärr.
Slipstreaming är allt svårare pga. smutsig luft.
Följa andra bilar genom kurvor är närmast omöjligt pga. smutsig luft.
Bromssträckorna är så korta att det är närmast omöjligt att bromsa sig förbi.
Ta bort TC och det blir lite svårare att få ner kraften ut ur långsamma kurvor. Men bibehåll de korta bromssträckorna och en inbromsningsmanöver känns fortfarande ganska osannolik. Ställ in diffarna korrekt och förare kommer lätt att få ner kraften ändå.
Jag tänker tillbaka bara några år när man tog bort TC - slutet av 90-talet - och det skedde inte fler omkörningar för det vad jag kan minnas. Då som nu angavs två stora bovar till att frånvaron av omkörningar: avancerad aerodynamik och korta bromssträckor.
Kamp mellan två bilar med samma fart där man slåss om samma plats på banan kräver inte misstag av den ena. Snarare ser jag det som att den ena lyckas med en bättre manöver än den andra.
Men det här blir väldigt semantiskt.
Det jag anser att det kommer an på är att förare ska ha möjlighet att under flera varv kunna ligga nära bakom bilen framför, och kunna manövrera sig fram till en position för en inbromsningsmanöver. Det är inte riktigt möjligt i F1 idag tyvärr.
Slipstreaming är allt svårare pga. smutsig luft.
Följa andra bilar genom kurvor är närmast omöjligt pga. smutsig luft.
Bromssträckorna är så korta att det är närmast omöjligt att bromsa sig förbi.
Ta bort TC och det blir lite svårare att få ner kraften ut ur långsamma kurvor. Men bibehåll de korta bromssträckorna och en inbromsningsmanöver känns fortfarande ganska osannolik. Ställ in diffarna korrekt och förare kommer lätt att få ner kraften ändå.
Jag tänker tillbaka bara några år när man tog bort TC - slutet av 90-talet - och det skedde inte fler omkörningar för det vad jag kan minnas. Då som nu angavs två stora bovar till att frånvaron av omkörningar: avancerad aerodynamik och korta bromssträckor.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nu ska jag väl förtydliga och säga att jag tycker det är positivt att TC försvinner - bara man kan kontrollera att ingen verkligen använder det. Det har ju varit argumentet för att ha det kvar tidigare, och det gäller att man verkligen kan kontrollera att det inte används om man förbjuder det.
Men det är positivt - allt som ger föraren mer kontroll över bilen istället för datorer är positivt.
Däremot är jag inte helt övertygad om att det kommer att ha den stora effekten på antalet omkörningar i F1. Senast TC förbjöds så uteblev den effekten.
Men det är positivt - allt som ger föraren mer kontroll över bilen istället för datorer är positivt.
Däremot är jag inte helt övertygad om att det kommer att ha den stora effekten på antalet omkörningar i F1. Senast TC förbjöds så uteblev den effekten.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag är inte nöjd med att det är så svårt att ligga tätt bakom en annan bil men jag är helt övertygad om att det problemet faktiskt var ännu större i mitten av 90-talet. I dag verkar aerodynamikerna ha löst en del av de problemen i alla fall. Men det går säkert att göra mer vad gäller aerodynamiken för att underlätta att ligga närmre.
Håller helt med om inbromsningar och diffar. Bägge områden skulle också kunna regleras - men då uppstår frågan om högteknologi eller underhållning. Någonstans har ju utvecklingskurvan sprungit ifrån underhållningen. Skärningspunkten låg väl nånstans på 70-talet då bilarna trots alla möjliga aerodynamiska hjälpmedel gick på tvären genom kurvorna.
Sedan har jag aldrig varit övertygad om att omkörningar är lösningen på alla problem. Förr om åren, talar fortfarande 70-tal, var det lättare att göra omkörningar men racen var inte mer spännande för det. När väl den bakomvarande kom om försvann han i fjärran och det är precis vad som skulle hända i dagens F1 om det blev lättare att köra om. Skillnaden mot förr, och det som gjorde racingen underhållande även om omkörningarna var sällsynta, var att den visuella upplevelsen av bilarna var en helt annan - det såg ut att gå fort utav helvete, det gick på tvären, man såg hur föraren rattade som en galning i sittbrunnen. Det ser vi inte idag.
Tärnström
Håller helt med om inbromsningar och diffar. Bägge områden skulle också kunna regleras - men då uppstår frågan om högteknologi eller underhållning. Någonstans har ju utvecklingskurvan sprungit ifrån underhållningen. Skärningspunkten låg väl nånstans på 70-talet då bilarna trots alla möjliga aerodynamiska hjälpmedel gick på tvären genom kurvorna.
Sedan har jag aldrig varit övertygad om att omkörningar är lösningen på alla problem. Förr om åren, talar fortfarande 70-tal, var det lättare att göra omkörningar men racen var inte mer spännande för det. När väl den bakomvarande kom om försvann han i fjärran och det är precis vad som skulle hända i dagens F1 om det blev lättare att köra om. Skillnaden mot förr, och det som gjorde racingen underhållande även om omkörningarna var sällsynta, var att den visuella upplevelsen av bilarna var en helt annan - det såg ut att gå fort utav helvete, det gick på tvären, man såg hur föraren rattade som en galning i sittbrunnen. Det ser vi inte idag.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
Jag tycker att det var underhållande. Det hände mycket i depån. En bil brann, en däcksgubbe ramlade, en mutter föll ut, en Schumacher i vita byxor, en Heidfeld som satt och smågrät. Det är den typ av underhållning man får nöja sig med nu för tiden.ANFRAN skrev: Men det var ett underhållande lopp. Öh.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Njae, vid körning med snabba bilar med låg downforce kan man få väldig fördel av slipstreaming och på vissa banor har det ju närmast varit en nackdel att gå ut som ledare sista varvet, även i F1 ända fram t.o.m. 70-talet. Även i karting säger många att det är en fördel att ligga tvåa, trots låg toppfart och då kanske främst för att man lättare kan tajma[sic] inbromsningar och spårval om man ligger alldeles bakom, vilket sägs spara däcken.JTarnstrom skrev:Jaha, där fick vi svaret på vilken typ av omkörningar du föredrar. Oavsett hur man ser på det så måste framförvarande göra ett misstag, antingen i planeringen av sin körning eller genom att han tappar greppet på ett eller annat sätt för att en omkörning ska komma till stånd.
Tärnström
Eller om man kollar på roadracing, så verkar det nästan lättare att köra om än att sedan dra ifrån och inte nödvändigtvis p.g.a. att framförvarande gör nån miss, även om det är relativt vanligare med ödestigra missar i RR än i t.ex. F1.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, man skall inte vara så gnällig utan vara glad för det man får. Vem vet, rätt vad det är så är även sådana nöjen borttagna. Allt optimerat, ingen gör några misstag, starten sker automatiskt och däcken håller långsamt avtagande tempo hela loppet . Bort med tankningarna också, så blir alla varvtider precis som kvalet och alla åker med en ständigt ökande lucka - har man sett kvalet så vet man precis hur loppet kommer att bli. Drömmen!GMD skrev:Jag tycker att det var underhållande. Det hände mycket i depån. En bil brann, en däcksgubbe ramlade, en mutter föll ut, en Schumacher i vita byxor, en Heidfeld som satt och smågrät. Det är den typ av underhållning man får nöja sig med nu för tiden.ANFRAN skrev: Men det var ett underhållande lopp. Öh.
Tänk om man har svårt att somna nån kväll, då är det bara att slå på ett F1-lopp så finns det inte en människa som kan hålla sig vaken i mer än 5 varv.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, det där är ju ett trick som man inom CART-serien aktivt försökte införa med den så kallade Handford-vingen, men det är nog något som ingen vill se i F1. Och visst var det så att det på 70-talet kunde vara en nackdel att gå ut som ledare på sista varvet - Monza är ju det klassiska exemplet. Nu får man väl betrakta det som ett taktiskt misstag...AndersF1 skrev:Njae, vid körning med snabba bilar med låg downforce kan man få väldig fördel av slipstreaming och på vissa banor har det ju närmast varit en nackdel att gå ut som ledare sista varvet, även i F1 ända fram t.o.m. 70-talet. Även i karting säger många att det är en fördel att ligga tvåa, trots låg toppfart och då kanske främst för att man lättare kan tajma[sic] inbromsningar och spårval om man ligger alldeles bakom, vilket sägs spara däcken.JTarnstrom skrev:Jaha, där fick vi svaret på vilken typ av omkörningar du föredrar. Oavsett hur man ser på det så måste framförvarande göra ett misstag, antingen i planeringen av sin körning eller genom att han tappar greppet på ett eller annat sätt för att en omkörning ska komma till stånd.
Tärnström
Eller om man kollar på roadracing, så verkar det nästan lättare att köra om än att sedan dra ifrån och inte nödvändigtvis p.g.a. att framförvarande gör nån miss, även om det är relativt vanligare med ödestigra missar i RR än i t.ex. F1.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Skriver det här med. Tror Bernie har tänkt avskaffa Barcelona på sikt och ersätta med t.ex. Valencia.
Barcelona är nog den tristaste banan på hela året. Däckstestlopp. Totalt värdelös bana med värdelös racing. Ja - som ni märker börjar jag tröttna rejält på loppen som bjuds i år. Tack och lov att det snart är Monaco där räckena sitter nära och pojkarna skiljs från männen - och där föraren faktiskt betyder något.
Barcelona är nog den tristaste banan på hela året. Däckstestlopp. Totalt värdelös bana med värdelös racing. Ja - som ni märker börjar jag tröttna rejält på loppen som bjuds i år. Tack och lov att det snart är Monaco där räckena sitter nära och pojkarna skiljs från männen - och där föraren faktiskt betyder något.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Tycker personligen att Barcelona har en underbar bana. Stora fina depåer, både långa och breda raksträckor, både svepande kurvor och trånga chickaner, den har allt man kan önska sig av en bana.
Vad förväntade ni Er? Att sato skulle köra om Massa?
Vakna för hel-ete, Sato kom på den plats han förtjänade, vrken han eller hans bil är bättre än så. (nu tog jag Sato som exempel)
Vad förväntade ni Er? Att sato skulle köra om Massa?
Vakna för hel-ete, Sato kom på den plats han förtjänade, vrken han eller hans bil är bättre än så. (nu tog jag Sato som exempel)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
Nej du har fel. Sato är egentligen mycket bättre än Massa, och Super Aguri är egentligen mycket bättre än Ferrari. Det är bara så att det är helt omöjligt att köra om i Barcelona, därav resultatet vi fick igår.Gösta skrev:Tycker personligen att Barcelona har en underbar bana. Stora fina depåer, både långa och breda raksträckor, både svepande kurvor och trånga chickaner, den har allt man kan önska sig av en bana.
Vad förväntade ni Er? Att sato skulle köra om Massa?
Vakna för hel-ete, Sato kom på den plats han förtjänade, vrken han eller hans bil är bättre än så. (nu tog jag Sato som exempel)
Senast redigerad av GMD den mån maj 14, 2007 21:34, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nej, banan är inte alls sjukt trist.El Scorcho skrev:Självklart..jag missade det...ni ser hur mycket jag bryr mig just nu
Men visst är det en sjukt trist bana?
Däremot är F1-racing på den banan oftast ganska trist och händelselöst. Men banan är inte det minsta trist.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård