Lam ursäkt?
-
- Moderator
Lam ursäkt?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Hoppas han inte tror på det där själv..
Hoppas han har lugnet eller någon rådgivare som säger åt honom att bara göra sin grej och inte snegla på hur bra eller dåligt Hamilton gör det. För om han börjar tänka på det så kommer han köra sämre och sämre. Han har fortfarande edgen på Hamilton - men inte länge till om han ska hålla på sådär.
Hoppas han har lugnet eller någon rådgivare som säger åt honom att bara göra sin grej och inte snegla på hur bra eller dåligt Hamilton gör det. För om han börjar tänka på det så kommer han köra sämre och sämre. Han har fortfarande edgen på Hamilton - men inte länge till om han ska hålla på sådär.
-
-
Lam ursäkt? Psykiskt pressad förare? Vinden gjorde att föraren inte kunde köra bättre? Var det vindens fel att det inte blev ett bättre resultat?"When you come up behind a car it gets hard to drive and today's strong wind certainly didn't make things any easier. We now have to work on improving our performance. In the next test in Barcelona, we have some new parts coming and I hope they will mean we can make a good step forward."
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
Idiotursäkt.LuckyStrike1 skrev:Idiottråd :down:
Tärnström
-
Klart han är desperat. Han ligger ju bara på delad första plats i mästerskapet efter tre körda lopp.
Däremot tycker jag alltid att det är lika trist att höra förares ursäkter till varför det går dåligt. Det får verkligen en att tappa respekten för dem. Kan de inte bara erkänna att de ibland inte räcker till eller att de har en dålig dag? Små bortskämda och överbetalda snorungar är vad de är. Ibland.
Däremot tycker jag alltid att det är lika trist att höra förares ursäkter till varför det går dåligt. Det får verkligen en att tappa respekten för dem. Kan de inte bara erkänna att de ibland inte räcker till eller att de har en dålig dag? Små bortskämda och överbetalda snorungar är vad de är. Ibland.
-
Det kanske finns en anledning till att toppförarna i regel skyller på materialet när det går dåligt? Jag kan tänka mig att det inte är helt lätt att vinna om man tvivlar på den egna förmågan - det måste helt enkelt vara nåt annat det är fel på. Men sedan finns det ju en del som inser att det kanske inte låter så bra att alltid säga det högt.GMD skrev:Klart han är desperat. Han ligger ju bara på delad första plats i mästerskapet efter tre körda lopp.
-
- Alonso, it looked like you didn't have the speed in the car at any time over the weekend?GMD skrev:Klart han är desperat. Han ligger ju bara på delad första plats i mästerskapet efter tre körda lopp.
- That is correct, I couldn't find the speed in the car and it behaved strange in the race. It didn't seem to matter what tyres we were on.
- Did anything particular happen this weekend or before it, any development or something else that could caused it?
- I don't know. We would have to look at it and will do so. A lamp fell over the car and destroyed the front wing on Friday. Maybe something went wrong there when they put it togehter again, I don't know. But the car never felt right for me this weekend.
"Alonso - pod damage may have slowed me down!"
Tärnström: Han börjar bli desperat killen?
GMD: Det är alltid lika trist att höra förarnas ursäkter till varför det går dåligt.
Jojo ... vi bygger hönsfarmar minsann
-
- Moderator
Jag förstår inte vad du anser att den saxade texten argumenterar för. Jag kan ha fel, precis som du, men för mig förefaller det helt osannolikt att McLaren inte skulle ha kommit tillrätta med det problem som Alonso spekulerar i. Uttalandet från Alonso slår mig inte som kommande från någon som VET varför farten uteblev, snarare en som inte har förstått varför det gick som det gick - och det har han ju bekräftat med sina uttalanden.LuckyStrike1 skrev:- Alonso, it looked like you didn't have the speed in the car at any time over the weekend?GMD skrev:Klart han är desperat. Han ligger ju bara på delad första plats i mästerskapet efter tre körda lopp.
- That is correct, I couldn't find the speed in the car and it behaved strange in the race. It didn't seem to matter what tyres we were on.
- Did anything particular happen this weekend or before it, any development or something else that could caused it?
- I don't know. We would have to look at it and will do so. A lamp fell over the car and destroyed the front wing on Friday. Maybe something went wrong there when they put it togehter again, I don't know. But the car never felt right for me this weekend.
"Alonso - pod damage may have slowed me down!"
Tärnström: Han börjar bli desperat killen?
GMD: Det är alltid lika trist att höra förarnas ursäkter till varför det går dåligt.
Jojo ... vi bygger hönsfarmar minsann :D
Nu tror jag ju inte att Alonso själv verkligen tror på detta. Det var något han slängde ur sig på en fråga, något han kanske borde ha hållit inne med eftersom det inte låter helt trovärdigt.
Tärnström
-
Precis - därför blir bara tolkningar och försök till att förstå det bara löjligt att göra det då det var ett oskyldigt svar på en oskyldig fråga som gav underlag för en kul kritik.JTarnstrom skrev:Nu tror jag ju inte att Alonso själv verkligen tror på detta. Det var något han slängde ur sig på en fråga,Tärnström
Så här som du gjorde i inlägg # 1 i denna tråd kan man göra med alla förare om man känner för det. Det finns ju t.ex. vissa svenska förare som alltid har en förklaring till varför det inte gått så bra som det borde ha gått, och det är alltid något fel på bil/stall/omständigheter etc.. etc. och vill man kan man göra felaktiga och snedvridna tolkningar av det också.
Min poäng är att det verkar som själva F1 och det som händer på banan anses vara så ointressant av många att man istället lägger ner kraft och energi på att hitta på kvasidiskussioner om betydelselösa citat för att ha något att diskutera.
-
- Moderator
Ja, även om jag inte tror att Alonso verkligen tror på den förklaringen så har han kläckt ur sig den. Den är inte helt karaktäristisk för en förare med hans meriter och kaliber. En av de där läsa-mellan-raderna-intervjuerna som ändå säger något. Ibland får ju till synes obetydliga händelser och uttalanden en helt annan innebörd en tid senare då man kanske ser att det de utgjorde början på ett mönster. Vi har haft rätt och fel tidigare när det gäller liknande spekulationer så jag förstår inte riktigt aversionen mot att spekulera lite i Alonso.
Jag har alltid spekulerat. Det är ett nöje i sig och det är ett sätt att interagera med sporten. Det gör det intressantare, helt enkelt. Hade man rätt eller inte? Det visar sig.
Tärnström
Jag har alltid spekulerat. Det är ett nöje i sig och det är ett sätt att interagera med sporten. Det gör det intressantare, helt enkelt. Hade man rätt eller inte? Det visar sig.
Tärnström
-
Det påminner väl mycket om en annan forumhäxjakt på en annan förare - tillika en som råkar vara den andre toppföraren i F1 idag, odck utan någon VM-titel ännu.
Det är 100% spekulation - 0,00001% fakta och snedvridet så det förslår för att passa ens egna argumentation men sällan särskilt intressant. Det är så jag uppfattar inlägg som det första i den här tråden t.ex. Det kanske förklarar min reaktion.
Det är 100% spekulation - 0,00001% fakta och snedvridet så det förslår för att passa ens egna argumentation men sällan särskilt intressant. Det är så jag uppfattar inlägg som det första i den här tråden t.ex. Det kanske förklarar min reaktion.
-
- Moderator
Så när du diskuterar på F1-forum så är det alltid utifrån fakta, inget annat? Tvinga mig inte att gräva alltför djupt i forumtrådarna...LuckyStrike1 skrev:Det påminner väl mycket om en annan forumhäxjakt på en annan förare - tillika en som råkar vara den andre toppföraren i F1 idag, odck utan någon VM-titel ännu.
Tärnström
-
Nej det är det inte, men jag tycker att det på sista tiden blivit väldigt mycket spekulation kring oskyldiga citat från div. källor på nätet och mycket mindre diskussion om loppen. Jag frågar mig varför det är så - särskilt då det är om Alonso och Kimi de mest fantasifulla tolkningarna av betydelselösa citat kommer fram.JTarnstrom skrev:Så när du diskuterar på F1-forum så är det alltid utifrån fakta, inget annat? Tvinga mig inte att gräva alltför djupt i forumtrådarna...LuckyStrike1 skrev:Det påminner väl mycket om en annan forumhäxjakt på en annan förare - tillika en som råkar vara den andre toppföraren i F1 idag, odck utan någon VM-titel ännu.
Tärnström
-
Intog du då en lika starkt fördömande ställning till den andra häxjakten när den pågick som värst? Jag tror att det är du som bygger hönsfarmar nu.LuckyStrike1 skrev:Det påminner väl mycket om en annan forumhäxjakt på en annan förare - tillika en som råkar vara den andre toppföraren i F1 idag, odck utan någon VM-titel ännu.
Spekulationer är roligt. Lika roligt som det är att läsa Alonsos (och andra förares) griniga bortförklaringar. För tycker inte du att det är kul att Alonsos misslyckande i Bahrain grundas i att en lampa krossade framvingen under fredagen? Nu vet inte jag omständigheterna kring just det uttalandet. Han kanske sa det på skämt. Om han gjorde det så är han ett komiskt geni, om inte så bygger nog även han hönsfarmar. Kan han så kan väl vi...
-
-
Det är inte bra för en som ska vara nummer 1 i stallet att känna att han inte dominerar totalt i stallet. Självklart vore det mycket enklare för Alonso om han ständigt var några tiondelar snabbare än Hamilton. Nu tror inte jag att det är någon fara än - men...intressant jo.
Men Alonso är fortfarande klart överlägsen Hamilton på massor av saker - hoppas bara McLaren sköter det här bra så det inte låser sig för honom och han ska hålla på och försöka överprestera. Då kommer han köra långsammare och göra fler misstag.
Men Alonso är fortfarande klart överlägsen Hamilton på massor av saker - hoppas bara McLaren sköter det här bra så det inte låser sig för honom och han ska hålla på och försöka överprestera. Då kommer han köra långsammare och göra fler misstag.
-
-
Var kan man köpa sig en räv???Razor skrev:Japp, och snart har jag en alldeles egen liten hönsfarm med ett tiotal hönsLuckyStrike1 skrev:Jojo ... vi bygger hönsfarmar minsann
Tänkte ta den på en liten biltur norr om stan.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
- Moderator
Då tycker jag att det vore bättre om du talade klarspråk i stället så kan vi ta den diskussionen också. Den är inte ointressant.LuckyStrike1 skrev:Nej det är det inte, men jag tycker att det på sista tiden blivit väldigt mycket spekulation kring oskyldiga citat från div. källor på nätet och mycket mindre diskussion om loppen. Jag frågar mig varför det är så - särskilt då det är om Alonso och Kimi de mest fantasifulla tolkningarna av betydelselösa citat kommer fram.JTarnstrom skrev:Så när du diskuterar på F1-forum så är det alltid utifrån fakta, inget annat? Tvinga mig inte att gräva alltför djupt i forumtrådarna...LuckyStrike1 skrev:Det påminner väl mycket om en annan forumhäxjakt på en annan förare - tillika en som råkar vara den andre toppföraren i F1 idag, odck utan någon VM-titel ännu.
Tärnström
Tärnström
-
JAg läste rubriken på Autosport, skummade igenom notisen och konstaterade att det här var ju en icke-nyhet i mina ögon. Sen såg jag att det gjordes lite löjliga påpekanden om det här.GMD skrev:Intog du då en lika starkt fördömande ställning till den andra häxjakten när den pågick som värst? Jag tror att det är du som bygger hönsfarmar nu.LuckyStrike1 skrev:Det påminner väl mycket om en annan forumhäxjakt på en annan förare - tillika en som råkar vara den andre toppföraren i F1 idag, odck utan någon VM-titel ännu.
Spekulationer är roligt. Lika roligt som det är att läsa Alonsos (och andra förares) griniga bortförklaringar. För tycker inte du att det är kul att Alonsos misslyckande i Bahrain grundas i att en lampa krossade framvingen under fredagen? Nu vet inte jag omständigheterna kring just det uttalandet. Han kanske sa det på skämt. Om han gjorde det så är han ett komiskt geni, om inte så bygger nog även han hönsfarmar. Kan han så kan väl vi...
I mina ögon var det en lika ointressant notis som den som kom från Ferrari och där man sa att Kimi måste skärpa sig i omstarterna och sen sa några obegripliga citat som kan tolkas lite hur som helst om vad de anser om Kimi.
Den har inte kommit upp här än har jag för övrigt noterat. Lika lätt att göra sig löjlig över den, om man tycker det är jättekul med lite (i mina ögon) överkrystade spekulationer.
-
Kan jag bli mycket tydligare?JTarnstrom skrev:Då tycker jag att det vore bättre om du talade klarspråk i stället så kan vi ta den diskussionen också. Den är inte ointressant.LuckyStrike1 skrev:Nej det är det inte, men jag tycker att det på sista tiden blivit väldigt mycket spekulation kring oskyldiga citat från div. källor på nätet och mycket mindre diskussion om loppen. Jag frågar mig varför det är så - särskilt då det är om Alonso och Kimi de mest fantasifulla tolkningarna av betydelselösa citat kommer fram.JTarnstrom skrev: Så när du diskuterar på F1-forum så är det alltid utifrån fakta, inget annat? Tvinga mig inte att gräva alltför djupt i forumtrådarna...
Tärnström
Tärnström
-
- Moderator
Ja, betydligt. I stället för att idiotförklara och avfärda diskussioner utan att argumentera för det vore det väl bättre om du redan från början talade om vad du egentligen har på hjärtat - att du tycker att diskussionerna ibland handlar om annat än det som händer på banan. Jag har själv fört den diskussionen tidigare och då har jag hävdat att det har diskuterats alldeles för mycket vid sidan om sporten och att anledningen har varit att det som har hänt på banan helt enkelt har varit för ointressant.
Tärnström
Tärnström
-
Ja kanske kunde jag ha framfört det tydligare i mitt första inlägg även om jag trodde att det var ganska tydligt vad jag tyckte.
Men ja - det verkar som loppet nu är så ointressanta för många att det enda som går att göra är att spekulera innan loppet och efter loppet spekulera om allt annat än just vad som hände i loppet. Som t.ex. att göra psykologiska profiler av förarna, gärna med utgångspunkt från en rubriksättares 30-sekunders jobb.
Jag spekulerar gärna, jag kan tycka att det är intressant att spekulera. Men när det göras som nu och som jag upplever helt utan någon egentlig fakta som grund utan bara gissninar och spekulationer, då blir det bara konstigt.
som t.ex.:
"Jag såg en bild där Alonso hängde med huvudet när han gick in i paddocken i Bahrain i fredags. Killen verkar helt klart ur balans, Hamilton påverkar honom nog mycket negativt och det förklarar varför han i loppen i år blivit så utklassad av Hamilton."
"Kimi är alkoholist, han trillade ner från en båt uppenbart full och sågs sova med en plastdelfin på trottoaren. Är hans ens nykter när han kör? Inte konstigt att han inte vunnit VM."
Men ja - det verkar som loppet nu är så ointressanta för många att det enda som går att göra är att spekulera innan loppet och efter loppet spekulera om allt annat än just vad som hände i loppet. Som t.ex. att göra psykologiska profiler av förarna, gärna med utgångspunkt från en rubriksättares 30-sekunders jobb.
Jag spekulerar gärna, jag kan tycka att det är intressant att spekulera. Men när det göras som nu och som jag upplever helt utan någon egentlig fakta som grund utan bara gissninar och spekulationer, då blir det bara konstigt.
som t.ex.:
"Jag såg en bild där Alonso hängde med huvudet när han gick in i paddocken i Bahrain i fredags. Killen verkar helt klart ur balans, Hamilton påverkar honom nog mycket negativt och det förklarar varför han i loppen i år blivit så utklassad av Hamilton."
"Kimi är alkoholist, han trillade ner från en båt uppenbart full och sågs sova med en plastdelfin på trottoaren. Är hans ens nykter när han kör? Inte konstigt att han inte vunnit VM."
-
- Moderator
Inte för mig men bra att du klargör.LuckyStrike1 skrev:Ja kanske kunde jag ha framfört det tydligare i mitt första inlägg även om jag trodde att det var ganska tydligt vad jag tyckte.
Nu var det ett citat från Alonso som det var frågan om, inte en rubrik.Men ja - det verkar som loppet nu är så ointressanta för många att det enda som går att göra är att spekulera innan loppet och efter loppet spekulera om allt annat än just vad som hände i loppet. Som t.ex. att göra psykologiska profiler av förarna, gärna med utgångspunkt från en rubriksättares 30-sekunders jobb.
Jag tycker inte att det är konstigt att det spekuleras utifrån händelser som inträffar vid sidan av banan. En del av dem har sin utgångspunkt ifrån vad som har hänt på banan, som när jag spekulerar om Alonso var tillräckligt snabb eller inte i Melbourne, andra har kanske en annan utgångspunkt. Kimis bravader har vi diskuterat och jag tycker att det är en fullständigt relevant diskussion eftersom en förares beteende vid sidan av banan mycket väl kan påverka hans ställning inom stallet.Jag spekulerar gärna, jag kan tycka att det är intressant att spekulera. Men när det göras som nu och som jag upplever helt utan någon egentlig fakta som grund utan bara gissninar och spekulationer, då blir det bara konstigt.
som t.ex.:
Jag konstaterar också att du har haft invändningar när jag har diskuterat det som faktiskt har hänt på banan - då var inte det bra heller - och det gör mig en aning brydd över vad du egentligen menar.
Tärnström
-
- Moderator
Sen kan man ju ta inlägg med ett garv också. Det är ju inte så att det är nödvändigt att ta det på blodigt allvar (och det var väl lite det som var tanken när jag skapade tråden. Tyckte att det var en smårolig nyhet med en viss substans i). Som trådskapare måste man väl inte alltid sätta in en ? Som läsare går det att välja själv
Tärnström
Tärnström