Bahrains GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Bahrains GP 2007?

Omröstningen slutade sön apr 15, 2007 23:37

1. Fernando Alonso - McLaren
7
15%
2. Lewis Hamilton - McLaren
4
9%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
0
Inga röster
4. Heikki Kovalainen - Renault
1
2%
5. Felipe Massa - Ferrari
9
20%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
20
43%
7. Jenson Button - Honda
0
Inga röster
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
2
4%
10. Robert Kubica - BMW Sauber
1
2%
11. Ralf Schumacher - Toyota
0
Inga röster
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
0
Inga röster
17. Alexander Wurz - Williams
0
Inga röster
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
19. Scott Speed - Scuderia Toro Rosso
1
2%
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Christijan Alberts - Spyker
1
2%
22. Takuma Sato - Super Aguri
0
Inga röster
23. Anthony Davidson - Super Aguri
0
Inga röster

Antal röster: 46

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Bahrains GP 2007

Inlägg av Pastis »

Bild

Banbeskrivning: Sakhir

Tidschema
Fredag 2007-04-13, CET
Träning 1 09:00-10:30
Träning 2 13:00-14:30
Lördag 2007-04-14, CET
Träning 3 10:00-11:00
Kvalificering 13:00-14:00
Söndag 2007-04-15, CET
Lopp 13:30-15:30

Alla tre segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:29:46,205
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:29:18,531
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:28:34,875

Alla tre kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31,431
2005: Fernando Alonso - Renault # 3:01,902
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:30,139
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

Top 3:

Vem vinner Bahrains GP 2007?

1. Alonso
2. Räikkönen
3. Massa

Hamilton bryter på varv 30.

Kom ihåg vart dni hörde det först... ;)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Hamilton stegar upp och blir McLarens försteförare.

1. Hamilton
2. Räikkönen
3. Alonso
4. Massa
5. Fisichella
6. Heidfeld
7. Kubica
8. Rosberg
GMD

Inlägg av GMD »

Nej nu tar vi det lugnt med McLaren-hypningen. Jag tror att Kimi får tillbaka formen och tar det. Massa däremot får stryk som vanligt. Hamilton får vänta några lopp till innan han slår Alonso. Således:

1. Kimi
2. Alonso
3. Hamilton
GMD

Inlägg av GMD »

Även om jag innerligt hoppas att Sami har rätt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Massa slipper köra om den här gången, och då vinner han.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag tror också på Massa. Alonso blir två och Hamilton trea. Kimi bryter efter en startkrasch med Nick Heidfeld och Ralf Schumacher.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nick Heidfeld vinner det här lätt - 45 sekunder före nästa förare som är ointressant i sammanhanget, så distanserad är han.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Massa kom 9a förra året i sin Ferrari.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sami skrev:Massa kom 9a förra året i sin Ferrari.
Vilket väl till stor del berodde på en mutterdragare som inte behagade samarbeta?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Razor skrev:
Sami skrev:Massa kom 9a förra året i sin Ferrari.
Vilket väl till stor del berodde på en mutterdragare som inte behagade samarbeta?
Den kanske inte samarbetar i år heller. Eller har du en dunkel teori om att det var den store onde tysken som hade gett mutterdragaren avdrag på lönen och därför inte behagade samarbeta. Löneförhandlingarna kanske har strandat i år också, man vet aldrig.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Cheever skrev:Den kanske inte samarbetar i år heller. Eller har du en dunkel teori om att det var den store onde tysken som hade gett mutterdragaren avdrag på lönen och därför inte behagade samarbeta. Löneförhandlingarna kanske har strandat i år också, man vet aldrig.
Nej, man vet ju aldrig... den kanske t o m är finsk?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Äntligen åter efter en hård och tuff basketturnering!!!

Massa vinner i Bahrain. :up:

Sötebrödsdagarna för Alonso, Hamilton och Räiköönnän är över. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Geer

Inlägg av Geer »

Det är ingen tid för några större uppdateringar på bilarna vilket talar för McLaren.
Å andra sidan så är banan i Malaysia och Bahrain ganska olika.
Alonso avgjorde loppet i dom snabba kurvorna i Malaysia där han var klart snabbast. Övriga partier och i topphastighet var Ferrari snabbast.
Bahrain har 15 långsamma och medelsnabba kurvor samt raksträckor med mycket hög topphastighet. Jag tippar därför Ferrari.
Massa är pressad av att hamnat efter Kimi och risk finns att han överkör. Hailton som imponerat stort kan komma att göra sin nybörjarmiss.

1. Kimi
2. Alonso
3. Massa
arska

Inlägg av arska »

Pastis skrev:Jag tror också på Massa. Alonso blir två och Hamilton trea. Kimi bryter efter en startkrasch med Nick Heidfeld och Ralf Schumacher.
Berätta mer, blir det någon omkörning som är värd att se. :)

Hoppas det där inte stämmer helt och hållet, jag vill inte att Alonso drar ifrån allt för mycket så här i början. Det är mer kul med spänning i längden.
Spontant känner jag att Massa inte klarar pressen, det är ju hans chans nu när Schumi lagt ratten på hyllan.

1. Räikkönen
2. Hamilton
3. Alonso
4. Rosberg :o
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Jag tror att Alesi tar hem Bahrains GP...eller hrmm Alonso skulle det visst vara... :roll:
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Kimi
Alonso
Heidfeld

Hamilton hamnar i nån trafik och får göra extra depåbesök. Massa överkör och funderar på om han kan vara kvar i Ferrari nästa år. Fisichella gör ett bra lopp i skymundan. Davidson får äntligen visa mer kapacitet och slå sopan Takuma i Super Aguri..kanske..?
Nico Rosberg gör ett bra lopp...

Jättesvårt att tippa..hjärnan säger att Alonso vinner i år igen. Men jag hoppas Kimi kan ge honom en match.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Sato - där har ni mannen fär helgen :D :lol:
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag tror också på Massa nu. Ett växellådsfel och ett ordentligt misstag har nog resulterat i en ordentligt revanschlust för Massa. Han körde dessutom bra här förra året då han tog en plats i första ledet under kvalet. Gjorde dock två misstag i tävlingen, först genom att släppa Alonso redan i andra kurvan efter start och sedan en påbromsning som heter duga i slutet på startrakan som kostade honom racet. Tror han slutade på en 9´de plats.
Gjorde även en stark insats här 2005 då han slutade på en 7´de plats i sin sketna Sauber.
Ferrari.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tror att Massa kommer att se betydligt blekare ut den här gången. Han kommer att förlamas av en blandning av desperation och överdriven försiktighet.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Desperat försiktig alltså? Eller försiktigt desperat?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Det tror inte jag!

Till skillnad från Kimi så gjorde han i alla fall ett försök att ta sig om i förra loppet. Att det inte gick så som han hade tänkt sig är en annan sak. Men han försökte i alla fall. Kimi satt bakom Hamilton och andades avgaser i 25 mil!

Massa är en racer och kommer försöka ta sig om framförvarande bil, dvs göra det som racing handlar om!!! :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Det tror inte jag!

Till skillnad från Kimi så gjorde han i alla fall ett försök att ta sig om i förra loppet. Att det inte gick så som han hade tänkt sig är en annan sak. Men han försökte i alla fall. Kimi satt bakom Hamilton och andades avgaser i 25 mil!

Massa är en racer och kommer försöka ta sig om framförvarande bil, dvs göra det som racing handlar om!!! :up:
Guts? Vältuvecklat tarmpaket? Rå, sauterad eller grillad fart?

Racing handlar väl om att komma först vilket du ju har påpekat i många år när det har framförts åsikter om att förare borde försöka köra om mer på banan o.s.v.

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Gösta skrev:Det tror inte jag!

Kimi kanske inte hade tillräckligt med motorkraft för att ta sig förbi.
Du verkar nöjd med Massas körning så här långt.
5-6, är det där han ska ligga.
Kimi kan nog fixa den ena titeln själv men den andra behöver han ha lite hjälp av Massa och då duger inte 5-6 platser.

Massa kommer att ge järnet för att inte tappa mer mark och det kan bädda för fler misstag om han rejsar om positioner.

Men jag tror det blir dubbelt Ferrari denna gång, vinnaren är den av dom som leder efter första varvet.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ja, det handlar om att komma först! Han gjorde ett helhjärtat försök att vinna. Det hade givit honom och Ferrari vars 10 poäng. Hans insats var att förlora någon placering och denna gång förlorade han. Han sabbade inte bilen utan tog den i mål efter omständigheterna på bästa sätt.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Ja, det handlar om att komma först! Han gjorde ett helhjärtat försök att vinna. Det hade givit honom och Ferrari vars 10 poäng. Hans insats var att förlora någon placering och denna gång förlorade han. Han sabbade inte bilen utan tog den i mål efter omständigheterna på bästa sätt.
Kimis sätt gav väl ganska mycket mer poäng än Massas sätt?

Så hur var det nu med utvecklade tarmpaket och rå fart?

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tyckte att Massas körning i Malaysia sade en hel del. Jag tror att han var mer pressad av att ha Kimi bakom sig än Lewis framför sig. Massa hade förlorat starten, nu gällde det också att försvara sin position inom stallet. Betänk att han hamnade rejält på efterkälken gentemot Kimi redan i Australien (utan egen förskyllan, dock). Massa sket på sig helt enkelt och nu befinner han sig i en ännu besvärligare situation inför Bahrain - samtidigt som pressen på honom är ännu större att prestera ett bra resultat får han heller inte göra en till groda. Ska bli intressant att se hur han hanterar den här situationen som kommer att bestå under de närmaste racen, såvida han inte går och vinner på söndag, förstås. Då är han ju hjälte igen. Men då är han en större förare än vad jag har trott honom om.

Tärnström

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Alonso anser att Massa har pressen på sig nu och måste göra ett bra lopp i helgen. Om han ska kunna vara med i Vm-striden. Ett misstag eller en DNF kommer göra att Massas chanser i princip är borta och Vm-striden kommer att stå mellan honom och Räikkönen.
GMD

Inlägg av GMD »

Eau Rouge skrev:Jag tror också på Massa nu. Ett växellådsfel och ett ordentligt misstag har nog resulterat i en ordentligt revanschlust för Massa.
Revanschlust kan ju också leda till att man överkör och begår ännu fler misstag, framför allt om man nu har en sådan stor press på sig som Massa har. Jag tror faktiskt att han kommer att se mer och mer blek ut ju längre säsongen fortskrider, och ju mer Kimi drar ifrån i tabellen.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ju starkare McLaren är, desto mer ökar pressen på Massa eftersom han inser att han riskerar att få bli Kimis springpojke i ett tidigare skede än om Ferrari hade dominerat.

Tärnström

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

JTarnstrom skrev:Ju starkare McLaren är, desto mer ökar pressen på Massa eftersom han inser att han riskerar att få bli Kimis springpojke i ett tidigare skede än om Ferrari hade dominerat.

Tärnström
Det är sant. Tidigare ansåg jag att Massa inte behöver ha så förbaskat bråttom att hinna ifatt. I den bilen kommer resultaten förr eller senare, han behöver inte stressa fram och riskera mer fadäser.

Nu tror jag att Massa mer tävlar mot Kimi av den anledningen du skriver.
Om Massa blir 2:a misstänker jag att han helst ser någon annan än Kimi som etta. Kan låta konstigt men.....
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Alonso anser att Massa har pressen på sig nu och måste göra ett bra lopp i helgen. Om han ska kunna vara med i Vm-striden. Ett misstag eller en DNF kommer göra att Massas chanser i princip är borta och Vm-striden kommer att stå mellan honom och Räikkönen.
Var det inte något år som Maestro inledde katastrofalt dåligt men ändå kom igen och vann WDC???? Nu vet jag ju att ingen av dagens förare har Maestros kapacitet, men ännu är det absolut inte för sent för Massa att vinna WDC!!!!

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Gösta skrev:
Sami skrev:Alonso anser att Massa har pressen på sig nu och måste göra ett bra lopp i helgen. Om han ska kunna vara med i Vm-striden. Ett misstag eller en DNF kommer göra att Massas chanser i princip är borta och Vm-striden kommer att stå mellan honom och Räikkönen.
Var det inte något år som Maestro inledde katastrofalt dåligt men ändå kom igen och vann WDC???? Nu vet jag ju att ingen av dagens förare har Maestros kapacitet, men ännu är det absolut inte för sent för Massa att vinna WDC!!!!
Absolut inte, Massa är i allra grad fortfarande med. Jag ansåg i vintras att Massa behövde ett litet försprång mot Kimi i början, eftersom Kimi är ny och borde bli bättre med fler Ferrarirejs i kroppen.
Nu är Massa istället efter men forfarande med. Jag tror på Massa denna helg. Top 3.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev:
Om Massa får fortsätta att köra på samma villkor som Kimi, så visst, då är det långt ifrån för sent för Massa att ta igen det han har förlorat, men det är inte så det går till i dagens F1. När en förare har etablerat ett försprång så brukar ordningen bestämmas av stallet, och det brukar ske tidigare och tidigare under säsongen som jag upplever det, och då är det kört för Massa. Hans strategi kommer att avgöras av teamet redan före loppet, till och med redan i kvalet. Om det kan anses vara till Kimis fördel att Massa ska starta med mer soppa än Kimi så blir det så oavsett vad Massa tycker, tänker och vill - och hamnar han i det läget då är mästerskapet kört för hans del.

Tärnström

Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag tror och hoppas på Massa på Söndag. En seger och han skulle få det självförtroende han behöver för att kunna utmana ordentligt om WDC.

Från det ena till det andra. Bor någon här på forumet i närheten av Nässjö och som vill ha besök av en "expertkomentator" under loppet?

(är i Nässjö på Basketturnering med min kille (son och inget annat) i helgen, bor på "Höglandshotellet" som otroligt nog inte har TV6. O´Learys i Nässjö har stängt på Söndagar (detta är inget skämt) och där sitter jag och inte kan se loppet live. Om någon bor i närheten av Nässjö (max 5-6 mil) och vill förbarma sig, snälla skicka ett PM)

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Du kan få komma över till mig och kolla! Annars föreslår jag att du tar med dig din bärbara dator, skaffar en tv-mottagare till den (finns med USB-anslutning) och kollar på den marksända digitalsändningen.

Tärnström

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vi kan alltså sluta oss till att korgbollen dödar F1-intresset här i Sverige?

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:Du kan få komma över till mig och kolla!
Tusen tack!

Hur nära Nässjö bor du???

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Märkliga prioriteringar av Gösta, måste jag säga. Han föredrar alltså att se en korgbollsturnering tillsammans med sin pojkvän (som han samtidigt ser som sin son! Dags för ett samtal med Malena! Det är inte lätt med relationer, alla gånger...) framför att sitta med grabbarna framför tv:n och kolla F1? Ta med honom nästa gång, Gösta. Vi är inga homofober och alla är välkomna att kolla F1 med oss.

Tärnström

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev:
JTarnstrom skrev:Du kan få komma över till mig och kolla!
Tusen tack!

Hur nära Nässjö bor du???
Ja, det är väl en 45 mil, men det klämmer du lätt på ett par timmar. Säg åt pojkvännen att du bara behöver en nypa frisk luft och att du ska ut och gå ett varv.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Du är också välkommen till att se F1 hos mig Gösta, om din pojkvän inte misstycker. Jag lovar att hålla händerna i styr.

Jag bor lite närmare Nässjö än vad Tärnström gör också - det är nog bara 44,9 mil.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

LuckyStrike1 skrev:Du är också välkommen till att se F1 hos mig Gösta, om din pojkvän inte misstycker. Jag lovar att hålla händerna i styr.

Jag bor lite närmare Nässjö än vad Tärnström gör också - det är nog bara 44,9 mil.
Du bor också en eller annan våning högre upp vilket måste tas med i beräkningen (då hissarna inte går så snabbt).

Tärnström

Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstom och LS1, tack men nej tack!

Massa kan vinna i Bahrein oavsett om jag tittar eller inte, oavsett om folk kör scotrar berusade eller inte och oavsett min sexuella läggning.
Senast redigerad av Gösta den fre apr 13, 2007 14:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev: Massa kan vinna i Bahrein oavsett om jag tittar eller inte, oavsett om folk kör scotrar berusade eller inte och oavsett min sexuella läggning.
Av någon kosmisk anledning tror jag ändå att allt det där hör ihop.

Tärnström

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Samtidigt anklagas jag för humosexuallitet och insinuerande om incest.
Jag är humorsexuell.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:
Gösta skrev: Massa kan vinna i Bahrein oavsett om jag tittar eller inte, oavsett om folk kör scotrar berusade eller inte och oavsett min sexuella läggning.

Tärnström
???????????????????????????

Du har väl inte börjat lyssna på Tomas Di Leva igen????? 8)
Senast redigerad av Gösta den fre apr 13, 2007 14:39, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Men allvarligt talat, kolla upp det där med en mottagare till datorn. De kostar inte så himla mycket. var själv på väg att köpa en och hade jag gjort det hade du kunnat få låna den. Borde ju finnas någon annan här på forumet som har en sådan att ställa upp med - det är ju helt klart en man i nöd som vi har att göra med här (vilket är uppenbart av tonen i hans inlägg att döma).

Tärnström

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Razor skrev:
Gösta skrev:Samtidigt anklagas jag för humosexuallitet och insinuerande om incest.
Jag är humorsexuell.
:D

Nu förstår jag äntligen vad Gösta går i gång på.

Tärnström

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag har hört att Gösta har nämnt att det ska finnas en sån mottagere på hans jobb så det är väl bara att låna den över helgen?

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev:
JTarnstrom skrev:

Tärnström
???????????????????????????

Du har väl inte börjat "röka" igen????? 8)
När Massa kör av igen vet jag att någonstans i trakten av Nässjö har du slagit på tv:n...

Tärnström