Australiens GP 2007

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Det måste gå att föra en intressant diskussion om F1 som inte enbart handlar om surhet och trams för att en viss förare inte kör längre.

Ja det går det om du slutar med att i vartannat inlägg klaga på vad andra skriver och håller dig till F1!!!!

Geer, det sista som överger en är just hoppet!

Nu har man kört 1 race och det återstår många långa race till. Sässongen har ju knappt börjat och vissa drar redan långtgående slutsatser utan att överväga "slumpen" som faktor.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fp730a skrev:Ja Alonso sa ju själv att han i princip kunde åka hur nära Lewis han ville men att han visste att han hade en bättre strategi och därför valde att under vissa perioder backa av för att spara på materialet.

Men all heder åt Lewis H.

Och likväl fortfarande tycker jag knappast att Massas femteplats är en bragd. En dag på jobbet mer känns det som...

En förare jag alltid gillat men som känns helt ”off” var Barrichello? Vad har hänt med honom? Har åldern kommit ifatt brasilianaren med den fina tandraden? Eller är det Hondas ’solcells’ bil som gör honom orättvisa?
Varför pratas det hela tiden om Massas femteplats, kom han inte sexa? Jag trodde Fisi slutade på samma plats som ifjol, alltså femteplatsen (med framstod i bättre dager i år p.g.a. sämre stallkompis)? Eller har nån blivit diskad/nedflyttad?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:
Fp730a skrev:Ja Alonso sa ju själv att han i princip kunde åka hur nära Lewis han ville men att han visste att han hade en bättre strategi och därför valde att under vissa perioder backa av för att spara på materialet.

Men all heder åt Lewis H.

Och likväl fortfarande tycker jag knappast att Massas femteplats är en bragd. En dag på jobbet mer känns det som...

En förare jag alltid gillat men som känns helt ”off” var Barrichello? Vad har hänt med honom? Har åldern kommit ifatt brasilianaren med den fina tandraden? Eller är det Hondas ’solcells’ bil som gör honom orättvisa?
Varför pratas det hela tiden om Massas femteplats, kom han inte sexa? Jag trodde Fisi slutade på samma plats som ifjol, alltså femteplatsen (med framstod i bättre dager i år p.g.a. sämre stallkompis)? Eller har nån blivit diskad/nedflyttad?
Han kanske anses vara den moraliske innehavaren av femteplatsen?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eller så menar dom kanske att han körde som om han gick i femte klass.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Fp730a skrev: En förare jag alltid gillat men som känns helt ”off” var Barrichello? Vad har hänt med honom? Har åldern kommit ifatt brasilianaren med den fina tandraden? Eller är det Hondas ’solcells’ bil som gör honom orättvisa?
Barrichello har i mitt tycke alltid varit en dussinförare. Kombinationen medelbra förare i en rätt dålig bil gör att resultaten blir därefter också. Han slog i alla fall Button i melbourne.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

jag läste i f1racing idag. Där står det att massa till och med kom sjua... I sådana fall är det en måndag på jobbet. Absolut inte bra...

kollade upp det, sexa var det.....
GMD

Inlägg av GMD »

Massa var så blek och anonym att ingen ens vet var han slutade. Men oavsett om han kom femma, sexa eller sjua så är jag helt övertygad om att det blir hans bästa resultat det här året. I Malaysia till exempel kommer han inte ens i mål, som resultat av att Jean Totte "råkat" förväxla hans motor med Kimis.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kimis seger i australien kan förklaras med teorin om den blinda hönan som även den fann ett korn.

Som sagt nu är det mååååånga lopp kvar och med en motor med begynnande överhettning så är "poff" nära förestående.

Startar Massa topp 10 i Malaysia så vinner han. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
GMD

Inlägg av GMD »

Massa vinner aldrig mer.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Jag tror säkert att Massa kan vinna något enstaka lopp, t ex när Kimi får problem med bilen. Men jag tror att Alonso kommer att vinna fler än Massa i år.. Under säsongen kommer det bli allt tydligare att Massa helt enkelt inte håller samma klass som Kimi, Alonso, Hamilton och Kubica!

Kom ihåg var ni hörde det först..
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Gösta, Gösta Gösta, !!!!

Sitter man i årets Ferrari, ska man från sista startruta, nå högre än femteplats. :o
Massa nådde inte ens dit. det var långt ifrån en bragd. Det var knappt godkänt. :D
Kimi däremot hade 2 handikapp, ingen radiotrafik och ett läckande kylsystem. :)
Ändå smög han in en seger. :up:

Det finns dom som anser att Kimi alltid ska ha minus tio platser.
Ja, i en Ferrari kanske det behövs för ett jämnt mästerskap. :D :D
Senast redigerad av form-ola1 den mån apr 02, 2007 13:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Plus att Kimi faktiskt vunnit från en "sistaplats i Japan 05 UTAN en Ferrari".
Sen att han till slut inte startade från sistaplatsen var för att fler klantade efter honom...
Från 17 till första är betydligt svårare än att bara nöja sig med att komma förbi backmarkers och sluta sexa.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

El Scorcho skrev:
Det måste gå att föra en intressant diskussion om F1 som inte enbart handlar om surhet och trams för att en viss förare inte kör längre.

Gösta:
Ja det går det om du slutar med att i vartannat inlägg klaga på vad andra skriver och håller dig till F1!!!!

Jag klagar på dig och några andras totala finkänslighet för att hålla en bra och intressant nivå i forumen. Ni är som ett gäng elefanter i en porslinsaffär.

Men jag vet att ni innerst inne är väldigt trevliga så det är lugnt.. :D

Men hör av er när ni vill diskutera F1.