Malaysias GP 2007
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Malaysias GP 2007
Banbeskrivning: Sepang
Tidschema
Fredag 2007-04-06, CET
Träning 1 04:00-05:30
Träning 2 08:00-09:30
Lördag 2007-04-07, CET
Träning 3 05:00-06:00
Kvalificering 08:00-09:00
Söndag 2007-04-08, CET
Lopp 09:00-11:00
Alla åtta segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2006: Giancarlo Fisichella - Renault # 1:30:40,529
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:31:33,736
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31:07,490
2003: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:32:22,1952
2002: Ralf Schumacher - Williams # 1:34:12,9121
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:47:34,801
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35:54,235
1999: Eddie Irvine - Ferrari # 1:36:38,494
Alla åtta kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2006: Giancarlo Fisichella - Renault # 1:33,840
2005: Fernando Alonso - Renault # 3:07,672
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:33,074
2003: Fernando Alonso - Renault # 1:37,044
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35,266
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35,220
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:37,397
1999: Michael Schumacher - Ferrari # 1:39,688
Senast redigerad av Pastis den mån apr 02, 2007 09:55, redigerad totalt 3 gånger.
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
En tia på att det kommer att betraktas som en bragd på diverse F1-forum i så fall...Pastis skrev:Nja, nästan som i Melbourne. Kimi bryter med trasig motor eller kommer fyra ifall han byter till en ny motor före loppet och då startar från tionde plats...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Frågan är om Kimis bil håller. Blir intressant att se om trenden från Australien håller i sig eller om det blir ändring nu på en annan typ av bana där aerodynamiken spelar större betydelse.
Mitt tips:
Kimi
Alonso
Hamilton
spännande tips eller hur..
Men jag tror att risken att Kimis motor går sönder är ca 42,5 % och då blir det ett helt annat lopp.
Mitt tips:
Kimi
Alonso
Hamilton
spännande tips eller hur..
Men jag tror att risken att Kimis motor går sönder är ca 42,5 % och då blir det ett helt annat lopp.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Sutil har gjort bra ifrån sig hittills. Hamnade i en del klammeri under racet senast men han har genomgående varit betydligt snabbare än Albers. Fortsätter han i samma stil, och kommer tillrätta med racen, så kommer han att etablera sig i F1, det är jag övertygad om. Dessutom en av få förare som har lite annat i huvudet än bara racing. Klassiskt skolad pianist som ansågs mycket lovande. Han gillar jazz och klassiskt. Bara det gör att han får toppbetyg av mig.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
När sponsorspengarna är slut blir han inte kvar i Spyker och då lämnar han också F1. I bästa fall kan han rädda sig kvar med en testförarroll i mittfältet om han har sponsorer till det. Men racingkarriären i F1 tar slut i samma stund som Spyker väljer annan betalande förare/går i konkurs.
Så är det med det.
Så är det med det.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tror inte det behöver vara så säkert. Gör han bra ifrån sig, vilket han har gjort hittills, så kommer han att utgöra ett relativt säkert kort för andra stall. De behöver inte slösa tid på dyrbara tester, det jobbet har Spyker redan gjort åt dem. Jag skulle vilja påstå att han är den bäste sedan Alonso att köra en sådan skitbil och jag kan inte se hur man så kategoriskt kan avvisa hans chanser att hålla sig kvar i sporten. Killen har nog också en viss potential att marknadsföras. Det finns lite under hjälmen som tyder på det. För övrigt visade Spyker positiva siffror vid den senaste delårsredovisningen vilket naturligtvis inte försämrar chanserna för Sutil att få behålla sin plats i teamet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Framtiden får väl utvisa det.
Jag ser bara ingenting kring Sutil som skulle visa på att han är i en position, eller har en image kring sig, som kan göra honom till en ordinarie F1-förare på egna meriter. Och det har väldigt lite med att göra om han är bra eller inte.
Förare utan en PR-maskin kring sig, biltillverkarstöd eller sponsorer som äger stall som sätter sig längst ner i fältet i sitsar betalda av sina sponsorer får tyvärr inte chansen i andra stall när sponsringen för den sitsen tagit slut.
Jag tror Sutil går samma öde till mötes som Tiago Monteiro. Eller Franck Montagny. Eller Zonta. Eller Paffett. Eller ...
Jag ser bara ingenting kring Sutil som skulle visa på att han är i en position, eller har en image kring sig, som kan göra honom till en ordinarie F1-förare på egna meriter. Och det har väldigt lite med att göra om han är bra eller inte.
Förare utan en PR-maskin kring sig, biltillverkarstöd eller sponsorer som äger stall som sätter sig längst ner i fältet i sitsar betalda av sina sponsorer får tyvärr inte chansen i andra stall när sponsringen för den sitsen tagit slut.
Jag tror Sutil går samma öde till mötes som Tiago Monteiro. Eller Franck Montagny. Eller Zonta. Eller Paffett. Eller ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hittills har ju Sutil visat sig vara betydligt snabbare än de namn du nämner, en den av dem i direkt jämförelse. Fortsätter killen att köra ifrån Albers i den här stilen kommer han att få den hjälp han behöver för att ta sig vidare i karriären, det är jag övertygad om. Vi kan ju förstås inte säkert veta och det återstår många lopp innan vi verkligen vet hans kapacitet, men fortsätter han i samma stil tror jag inte att de andra stallen bara kommer att släppa honom vidare utan att ge honom chansen att testa för dem. Erfarna bedömare, bland dem Gascoyne, menar att Sutil sköter sig mycket bra, en mogen kille.
Hittills har Sutil varit betydligt snabbare än Albers i varje pass. Nu räknas inte Albers som en storstjärna men när Sutil är över sekunden snabbare så måste det ändå betyda något.
Tärnström
Hittills har Sutil varit betydligt snabbare än Albers i varje pass. Nu räknas inte Albers som en storstjärna men när Sutil är över sekunden snabbare så måste det ändå betyda något.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Alonso visade upp gamla fina takter i dag. Undrar om han och Hamiltons har samma bränslemängd? Hur det är än med den saken så gjorde inte Hamilton bort sig.
Synd att det nästan alltid bara är ett eller två stall som samtidigt är bra. Tänk om det kunde vara tre eller fyra stall, då hade man åtta tänkbara vinnare.
Honda måste vilket fiasko!
Synd att det nästan alltid bara är ett eller två stall som samtidigt är bra. Tänk om det kunde vara tre eller fyra stall, då hade man åtta tänkbara vinnare.
Honda måste vilket fiasko!
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Årets säsong kommer att handla om McLaren o Ferrari, resten får spela andra- och tredjefiol. Dock tror jag att vi kommer att få se samtliga fyra i McLaren o Ferrari stå överst på pallen i år. Renault, och framförallt deras förare, kommer att få en tuff säsong. Säkerligen kommer Briatore att ge sina förare en stor del av skulden. Tanken med att behålla FIsichella var väl att få stabilitet i teamet. Dessvärre är han ingen ledarfigur och det gör det dubbelt svårt för Kovalainen som inte har någon att luta sig mot. Kanske den gode Heikki måste kliva fram och ta för sig mer.
Heidfeld visar klass.
Sutil sist.
Tärnström
Heidfeld visar klass.
Sutil sist.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, fullständigt. För att inte tala om Gascoyne. Och Spyker. Men Albers är plötsligt högvilt på förarmarknaden.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Förare som kan spela piano brukar sällan ta det piano. Tänk på det!
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Sutil är helt slut... NOT
Jag skulle verkligen inte vilja träffa Briatore när han har genomgång med stallet i dag. Men det är hans egna fel till stor del. Var det någon som trodde att Fischella skulle ta över efter Alonso och axla hans mantel? För 4-8 års sedan trodde jag på Fisichella, men de senaste åren har han bevisat att han aldrig kommer längre.
Att sitta på två stolar samtidigt som Briatore gör har ibland sina nackdelar. Först procentare för sina förare och sedan chef för stallet.
Jag skulle verkligen inte vilja träffa Briatore när han har genomgång med stallet i dag. Men det är hans egna fel till stor del. Var det någon som trodde att Fischella skulle ta över efter Alonso och axla hans mantel? För 4-8 års sedan trodde jag på Fisichella, men de senaste åren har han bevisat att han aldrig kommer längre.
Att sitta på två stolar samtidigt som Briatore gör har ibland sina nackdelar. Först procentare för sina förare och sedan chef för stallet.
Senast redigerad av Pastis den lör apr 07, 2007 12:04, redigerad totalt 1 gång.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är tur för Albers att han har något att falla tillbaka på. För falla, det kommer han att göra. Säsongen är lång och jag tror att Sutil kommer att massakrera Albers. Davidson kanske är en annan kille som kommer att få problem om han inte har en klädagentur. Han måste spöa Sato om han ska ha någon framtid i F1.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det här var alltid menat att bli en mellansäsong för Renault efter att de tappade Alonso. Fisichella är bara där för att ge stabilitet, att han skulle på något sätt ta över efter Alonso fanns aldrig.Pastis skrev:Sutil är helt slut... NOT
Jag skulle verkligen inte vilja träffa Briatore när han har genomgång med stallet i dag. Men det är hans egna fel till stor del. Var det någon som trodde att Fischella skulle ta över efter Alonso och axla hans mantel? För 4-8 års sedan trodde jag på Fisichella, men de senaste åren har han bevisat att han aldrig kommer längre.
Att sitta på två stolar samtidigt som Briatore gör har ibland sina nackdelar. Först procentare för sina förare och sedan chef för stallet.
Nästa stora Renaultstjärna heter Kovalainen och han kommer att bli en - det här är året då han ska komma in i det för att börja blomma ut nästa säsong.
Alonso brukade köra jämnt och även få stryk av Trulli i början - sen växlade han upp. Samma gäller för Kovalainen. Jag hoppas att Kovalainen är nästa finska världsmästare av många olika skäl.
Briatore är för övrigt ett geni - den utan tvekan bästa, smartaste och vettigaste stallchefen i F1. Allt han gör lyckas.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Massa gör ett fantastiskt kvalvarv. I det närmaste ett perfekt varv. Hetaste kandidaten till vinst i morgon.
Alonso har kommit ikapp Ferrari (i alla fall i kvalet) vilket kan bädda för en tät kamp. Hade Alonso satt sina bästa sektortider på ett och samma varv hade han haft pol. Alltså inget perfekt kvalvarv.
Det är inte förvånande att Kimi är efter Massa, det borde ta halva säsongen innan han är 100% kompis med ferrarin.
Något som är intressant med Kimis tider är att han har högst toppfart och är sämst av dom 4 första i sektor 2. Det tyder på en annan setup som bör spara på däckslitaget. Medvetet eller omedvetet ?
Hamilton är stabil och jag blir inte förvånad om han kör något varv mer en Alonso innan första stopp.
Verkar vara bland dessa 4:a pallplatserna finns.
Alonso har kommit ikapp Ferrari (i alla fall i kvalet) vilket kan bädda för en tät kamp. Hade Alonso satt sina bästa sektortider på ett och samma varv hade han haft pol. Alltså inget perfekt kvalvarv.
Det är inte förvånande att Kimi är efter Massa, det borde ta halva säsongen innan han är 100% kompis med ferrarin.
Något som är intressant med Kimis tider är att han har högst toppfart och är sämst av dom 4 första i sektor 2. Det tyder på en annan setup som bör spara på däckslitaget. Medvetet eller omedvetet ?
Hamilton är stabil och jag blir inte förvånad om han kör något varv mer en Alonso innan första stopp.
Verkar vara bland dessa 4:a pallplatserna finns.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Men så är Herr Briatore också klädhandlare.LuckyStrike1 skrev:Det här var alltid menat att bli en mellansäsong för Renault efter att de tappade Alonso. Fisichella är bara där för att ge stabilitet, att han skulle på något sätt ta över efter Alonso fanns aldrig.Pastis skrev:Sutil är helt slut... NOT
Jag skulle verkligen inte vilja träffa Briatore när han har genomgång med stallet i dag. Men det är hans egna fel till stor del. Var det någon som trodde att Fischella skulle ta över efter Alonso och axla hans mantel? För 4-8 års sedan trodde jag på Fisichella, men de senaste åren har han bevisat att han aldrig kommer längre.
Att sitta på två stolar samtidigt som Briatore gör har ibland sina nackdelar. Först procentare för sina förare och sedan chef för stallet.
Nästa stora Renaultstjärna heter Kovalainen och han kommer att bli en - det här är året då han ska komma in i det för att börja blomma ut nästa säsong.
Alonso brukade köra jämnt och även få stryk av Trulli i början - sen växlade han upp. Samma gäller för Kovalainen. Jag hoppas att Kovalainen är nästa finska världsmästare av många olika skäl.
Briatore är för övrigt ett geni - den utan tvekan bästa, smartaste och vettigaste stallchefen i F1. Allt han gör lyckas.
Även om han är framgångsrik, kan han göra misstag. Till denna säsong kunde Renault misstänka att de skulle få större problem än många andra Michelinstall. Deras mycket nära samarbete med Michelin, kostar i dag. Man hade/har tekniker som arbetet på Michelins utvecklingsavdelningar. Man behöver ha en förare som framgångsrikt kan förklara och utveckla bilar. Fischella har aldrig varit en sådan förare vad jag vet. Hans styrka är att vara snabb i en bil som passar honom perfekt. Nej, ett bättre stöd kunde i så fall Kovalainen ha fått.
Något vattentätt kontrakt tror jag inte heller Fisichella har med Renault. Konstigt om man medvetet skulle "kasta bort" en säsong.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Jag kan inte minnas att jag läst något om att Renaultstallet gått in med inställningen att 2007 blir ett mellan år. Tvärtom har väl Briatore sagt att dom ska visa att dom klarar sig utan Alonso och att det ska bli kul att slå McLaren. Nu verkar det inte sannolikt att Renault i år kommer att slå McLaren i några lopp. Dom är ju helt under isen.
Kovalainen fick godkänt idag eftersom han trots allt lyckades komma före Fisichella. Men han får nog höja sig ett par snäpp till för att han ska anses som någon potentiell världsmästare.
Dagens överaskning var ju Nico Rosberg som lyckades komma sexa i kvalet. Bra jobbat
McLaren såg riktigt vassa ut. Kanske blir det en riktig fight imorgon.
Kovalainen fick godkänt idag eftersom han trots allt lyckades komma före Fisichella. Men han får nog höja sig ett par snäpp till för att han ska anses som någon potentiell världsmästare.
Dagens överaskning var ju Nico Rosberg som lyckades komma sexa i kvalet. Bra jobbat
McLaren såg riktigt vassa ut. Kanske blir det en riktig fight imorgon.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Självklart är målsättningen att vinna. Men ... utan Alonso, en Fisichella som bevisat de sneaste säsongerna att han inte är en toppförare och en rookie är det definitivt en mellansäsong för dem.
Jag är övertygad om att Renault kommer att ha två stora skillnader mot 2005 och 2006 i år:
- man kommer inte att utveckla årets bil lika mycket lika länge utan tidigare satsa på nästa års bil.
- man kommer att koncentrera sig mer på att få föraren, Kovalainen, hemmstadd och upp i fart så han 2008 är i en position givet att han har en vinnarbil att han kan vinna lopp och mästerskap.
På så sätt är 2007 en omgruppering inför 2008 för Renault jämfört med 2005 och 2006 då man har haft en sanslöst bra förare - den bästa i F1 idag - som vann mästerskap. Samt en bil och en däckstillverkare i ett lika bra samarbete som Ferrari har haft och har i år.
Jag är övertygad om att Renault kommer att ha två stora skillnader mot 2005 och 2006 i år:
- man kommer inte att utveckla årets bil lika mycket lika länge utan tidigare satsa på nästa års bil.
- man kommer att koncentrera sig mer på att få föraren, Kovalainen, hemmstadd och upp i fart så han 2008 är i en position givet att han har en vinnarbil att han kan vinna lopp och mästerskap.
På så sätt är 2007 en omgruppering inför 2008 för Renault jämfört med 2005 och 2006 då man har haft en sanslöst bra förare - den bästa i F1 idag - som vann mästerskap. Samt en bil och en däckstillverkare i ett lika bra samarbete som Ferrari har haft och har i år.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: sön mar 18, 2007 16:17
-
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 536
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 09:39
Alonso går i depå först. Två varv senare går Massa och Hamilton in. Kimi fortsätter ytterligare 2 varv.
Kimi vinner om han kommer förbi Alonso på dom första varven. Blir han liggandes bakom för många varv hinner Massa skaffa det försprång han behöver ha för seger.
1. Kimi
2. Massa
3. Alonso
4. Hamilton
Kimi vinner om han kommer förbi Alonso på dom första varven. Blir han liggandes bakom för många varv hinner Massa skaffa det försprång han behöver ha för seger.
1. Kimi
2. Massa
3. Alonso
4. Hamilton
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
Kimi med en nerskruvad motor och från sämre startposition kör skjortan av sin så uppchasade stallkamrat. Ännu en gång visar han vilken klassförare han är.
Alonso visar såklart än mer klass och har i mina ögon tagit steget in i finrummet bland förare.
Renault visade lite mer framfötter än vad kvalet kunde indikera.
Varför kör alla det sista/kortaste stintet på hårda däck? Borde det inte vara bättre att köra mittstintet på de hårdare däcken? När man har tung bil och ska avverka många varv.
Kubica hade det lite tungt.
Tror ni att Ferrari kommer studsa tillbaka och åter vara herren på täppan nästa vecka??
Sist men inte minst. Hamilton är en jävel på att köra men han är också intressant att lyssna på presskonferensen. Något man knappast kan säga om min personliga favorit Kimi!
Alonso visar såklart än mer klass och har i mina ögon tagit steget in i finrummet bland förare.
Renault visade lite mer framfötter än vad kvalet kunde indikera.
Varför kör alla det sista/kortaste stintet på hårda däck? Borde det inte vara bättre att köra mittstintet på de hårdare däcken? När man har tung bil och ska avverka många varv.
Kubica hade det lite tungt.
Tror ni att Ferrari kommer studsa tillbaka och åter vara herren på täppan nästa vecka??
Sist men inte minst. Hamilton är en jävel på att köra men han är också intressant att lyssna på presskonferensen. Något man knappast kan säga om min personliga favorit Kimi!