Australiens GP 2007
-
-
-
-
Ja, men då har du kabel. Jag skulle gjärna köpa till enbart Viasat Sport 1 om det gick. Men nu bor det mer än bara mig här och vi har tv kostnader på över 800:- i månaden excl. licenspengar (p.g.a Elitserie hockeyn som jag är riktigt nöjd med). Så att utöka från Silver till Guld bör en ökning med 200kr vilket är otänkbart i dagsläget.LuckyStrike1 skrev:För övrigt kan man se Viasat Sport 1 utan att skaffa parabol, så vitt jag vet. Och utan att skaffa massa filmkanaler. Så har nämligen jag tillgång till Viasat Sport 1. Tror det kostar mig 95 kr/månaden eller liknande för Viasat Sport 1-3. Då får jag NASCAR vilket var anledningen till den beställningen för tre år sen. Jag är bunden i 30 dagar ...
Den enda Viasat Sport-kanal jag har haft är 3an och dom har aldrig sänt F1. Om inte jag har fattat helt fel.Razor skrev:Det känns inte riktigt som någon bra liknelse... Du tecknade ett abonnemang på ett kanalpaket där bl a den Viasatsport-kanal som visade F1-träningarna finns med.BAR - Honda skrev:Nej men det tecknades under förutsättningen att F1 gick på TV3 och TV6. Det är som att prenumera på en biltidning. Som helt plötsligt börjar skriva om hästar fast den heter samma namn.Razor skrev: Har du verkligen ett avtal som säger att du ska ha tillgång till F1 i två år?
F1 var bara en liten del av den kanalens utbud av program och det måste väl ändå vara upp TV-bolaget att ändra i vilka sporter som den visar?
Det var ju trots allt inte den fiktiva kanalen "Viasatsport F1" du abonnerade på och som sedan började visa isdans istället?
EDIT: Med 3an menar jag Viasat sport 3 och inget annat
-
Hmm... ja, det var kanske i VS1 som träningarna gick, förra året?BAR - Honda skrev:Den enda Viasat Sport-kanal jag har haft är 3an och dom har aldrig sänt F1. Om inte jag har fattat helt fel.
EDIT: Med 3an menar jag Viasat sport 3 och inget annat
Då var det alltså TV3 och ZTV som du syftade på när du sa att du tecknade abonnemang under förutsättning att se lopp och kval.
I så fall så är din liknelse med biltidningen som börjar skriva om hästar än sämre eftersom ingen av de kanalerna är någon sportkanal, än mindre någon motorsportkanal.
Det är ungefär som att hävda avtalsbrott om någon har skaffat abonnemang för att kunna se Prison Break på TV3 och TV3 slutar sända serien efter ett år.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Abonemanget tecknades efter att det klargjordes att det blev tv3 och ztv som skulle sända. Och det sades ju att dom hade licens på F1 i tre år så då utgick jag ifrån att det skulle stanna så. Men de vad då tydligen fel.
Tycker ända att detta är botten. Speciellt eftersom dom går ut med det ca 1,5 veckor innnan permiären.
Tycker ända att detta är botten. Speciellt eftersom dom går ut med det ca 1,5 veckor innnan permiären.
-
Ja, det var fel eftersom det inte var kanalerna TV3 och ZTV som köpte rättigheterna; det var Viasat (eller om det var MTG, Blomman kan nog förklara bättre) som köpte rättigheterna och kan då välja att lägga sändningarna i vilken kanal de vill och som det avtal de har med FOM (eller vilka det nu är) medger. Det finns tydligen vissa begränsningar beträffande vilka kanaler som de får sända loppen .BAR - Honda skrev:Abonemanget tecknades efter att det klargjordes att det blev tv3 och ztv som skulle sända. Och det sades ju att dom hade licens på F1 i tre år så då utgick jag ifrån att det skulle stanna så. Men de vad då tydligen fel.
Dessutom så hade väl Viasat Bas räckt?
Jag håller med om att det är svagt att meddela det två veckor innan säsongen drar igång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Ni dödar F1-intresset!!!Blomman skrev:10.30 Viasatsport 1, efterhandssändning av Australiens GP, om du har råd med kanalen vill säja...
JB
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
F1 intresset dog i samband med att Maestro lade hjälmen på hyllan!!!LuckyStrike1 skrev:Ni dödar F1-intresset!!!Blomman skrev:10.30 Viasatsport 1, efterhandssändning av Australiens GP, om du har råd med kanalen vill säja...
JB
Nu känns det som att en WDC bara är värd hälften av mot vad den var fram till förra årets slut!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Men Gösta då... du har ju Mr Uppkörd kvar?Gösta skrev:F1 intresset dog i samband med att Maestro lade hjälmen på hyllan!!!
Nu känns det som att en WDC bara är värd hälften av mot vad den var fram till förra årets slut!!!
Äntligen!
Äntligen!
-
Är det den "store" Fisichella du uttrycker dig så föraktfullt om.Razor skrev:Men Gösta då... du har ju Mr Uppkörd kvar?Gösta skrev:F1 intresset dog i samband med att Maestro lade hjälmen på hyllan!!!
-
-
Dom 18 rejsen i fjol, hade väldigt varierande tittarsiffror. Sämst var Australien med ca 50 000 tittare och bäst var Bahrains med 225 000.
Snittet över året var 127 000/rejs. Detta gäller live-sändningarna, är kanske bäst att tillägga.
För skojs skull kan man använda detta underlag och en annan sites poll om kvalet.
Skulle den kollen vara korrekt så skulle 21 000 inte kunna se kvalet p.g.a. att dom inte kan fixa VS1
Nu tror inte jag att det är så många men......
Vidare
Ca 15 000 väljer att följa kvalet på en utländsk kanal
Ca 23 000 väljer att skippa kvalet av olika anledningar
Oavsett hur korrekta dessa siffror är så blir det ganska många besvikna F1-fans.
(tittarsiffrorna är från MMS)
Snittet över året var 127 000/rejs. Detta gäller live-sändningarna, är kanske bäst att tillägga.
För skojs skull kan man använda detta underlag och en annan sites poll om kvalet.
Skulle den kollen vara korrekt så skulle 21 000 inte kunna se kvalet p.g.a. att dom inte kan fixa VS1
Nu tror inte jag att det är så många men......
Vidare
Ca 15 000 väljer att följa kvalet på en utländsk kanal
Ca 23 000 väljer att skippa kvalet av olika anledningar
Oavsett hur korrekta dessa siffror är så blir det ganska många besvikna F1-fans.
(tittarsiffrorna är från MMS)
Senast redigerad av form-ola1 den tis mar 13, 2007 03:58, redigerad totalt 1 gång.
-
Några sistaminuten ändringar av reglementet om någon skulle vara intresserad, troligtvis inte, tjockjannes arvode och den onda kapitalismen verkar vara oerhört viktigt
http://www.grandprix.com/ns/ns18861.html
http://www.grandprix.com/ns/ns18861.html
-
-
-
Har ej läst alla inlägg, men lite i början.
Mina personliga reflektioner.
Gud bevare oss för att ha SVT att visa F1. På ren svenska - FY FAN vad hemskt det skulle vara. De skulle kunna göra vad som helst av det. Men man kan aldrig lite på dem. Rätt som det är så stryper de/censurerar bort hela sporten. Eller så kommer nån kdpolitiker på att det är skadligt - eller vad som helst. De har försökt ignorera bort F1 så vansinnigt mycket och i så många år - så Bernie borde nästan stämma dem
Tack för att TV6 visar. Synd på kvalen. Nej - jag har inga problem att betala 300:- eller något för att se dem, men tänker ändå inte göra det - varför? Jo - för att idag är det Viasat 1, imorgon är det Viasat 54 eller 56 det kommer visas på. Man kan inte lita på Viasat helt enkelt.
Mina personliga reflektioner.
Gud bevare oss för att ha SVT att visa F1. På ren svenska - FY FAN vad hemskt det skulle vara. De skulle kunna göra vad som helst av det. Men man kan aldrig lite på dem. Rätt som det är så stryper de/censurerar bort hela sporten. Eller så kommer nån kdpolitiker på att det är skadligt - eller vad som helst. De har försökt ignorera bort F1 så vansinnigt mycket och i så många år - så Bernie borde nästan stämma dem
Tack för att TV6 visar. Synd på kvalen. Nej - jag har inga problem att betala 300:- eller något för att se dem, men tänker ändå inte göra det - varför? Jo - för att idag är det Viasat 1, imorgon är det Viasat 54 eller 56 det kommer visas på. Man kan inte lita på Viasat helt enkelt.
-
Vet inte om det är genomförbart eller inte, men det finns ett antal som bara är intreserade av att följa F1. Genom årens lopp har man skaffat sig olika lösningar ofta på typ 12 månader, för att efter ett tag vara tvungen att skaffa ett nytt paket då F1 har flyttat till till annan kanal eller distrubutör. Skulle det idag inte gå att sälja ett F1 paket för en rimlig slant?
-
Sen när är F1 kopplat till en enskild person? Personkulten runt föredettingen är bara löjlig.Gösta skrev:F1 intresset dog i samband med att Maestro lade hjälmen på hyllan!!!
Men, visst... det kanske är så att fler har titttat på F1 p.g.a. den Oförvitlige Tysken.
Men om dessa slutar titta i.o.m. han slutar, ja då var det inte för att man var intresserad av sporten utan något helt annat.
För egen del så känns det skönt att slippa Herr Heraus-Gefahren...
Senast redigerad av PC: den tis mar 13, 2007 16:01, redigerad totalt 1 gång.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
PC: skrev:Sen när är F1 kopplat till enskilda personer? ...Gösta skrev:F1 intresset dog i samband med att Maestro lade hjälmen på hyllan!!!
F1 har ALLTID varit koplat till enskilda personer. Om det inte var för PERSONER som Frank, Ron, Adrian, Giuseppe, Jacky, Tom, Mika, Jack, och allt vad dom kan tänkas heta så vore inte F1 vad det är idag!
Själv tycker jag att F1 inte blir sig likt igen sen Maestro slutade köra!
Jag kanske kan återuppliva det någon gång, men just nu känns det väldigt dött och tomt.
-
-
Ja minst!!PC: skrev:Det där får jag till minst åtta personer...Gösta skrev: F1 har ALLTID varit koplat till enskilda personer. Om det inte var för PERSONER som Frank, Ron, Adrian, Giuseppe, Jacky, Tom, Mika, Jack...
Det kan bli avsevärt fler om man är lite kreativ.
-
-
-
Det vore underbart. Kolla bara på Canaldigital och säsongskortet för hockey. ca 100:- i månaden och ingen reklam under speltiden. Tyvärr så kräver det att man har Canal + sedan innan.Nisse skrev:Vet inte om det är genomförbart eller inte, men det finns ett antal som bara är intreserade av att följa F1. Genom årens lopp har man skaffat sig olika lösningar ofta på typ 12 månader, för att efter ett tag vara tvungen att skaffa ett nytt paket då F1 har flyttat till till annan kanal eller distrubutör. Skulle det idag inte gå att sälja ett F1 paket för en rimlig slant?
-
-
Så var det förra säsongen, i år ska träningar och kval visas på SportN och loppen på TV3 Norge.form-ola1 skrev:Vet ej, men många har sagt att kvalet går i norska Tv3/Ztv. Jag har inte kollat om det stämmer.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Hittade detta på en Dansk Formel1 sida.
Formel 1 træning på tv2 zulu torsdag den 15. marts (natten til fredag) klokken 04.00
Formel 1 kvalifikation på tv2 zulu fredag den 16. marts (natten til lørdag) klokken 03.55
Formel 1 løb som vi kender på tv2 lørdag den 17. marts (natten til søndag) fra 03.15/03.55
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
-
Här kan man kolla vilka som sänder via parabol.
http://liveonsat.com/formula1.php?start ... _yyyy=2007
Mvh Kurvan
http://liveonsat.com/formula1.php?start ... _yyyy=2007
Mvh Kurvan
-
-
-
-
-
-
Lite meningslöst vetande från 2:a träningen
Summerar men förarnas bästa sektortider så blir resultatet så här:
1 Kimi Räikkönen
2 Felipe Massa
3 Giancarlo Fisichella
4 Lewis Hamilton
5 Nick Heidfeld
6 Nico Rosberg
7 Alexander Wurz
8 Fernando Alonso
9 Robert Kubica
10 David Coulthard
11 Anthony Davidson
12 Takuma Sato
13 Jarno Trulli
14 Rubens Barrichello
15 Jenson Button
16 Ralf Schumacher
17 Mark Webber
18 Heikki Kovalainen
19 Scott Speed
20 Christijan Albers
21 Adrian Sutil
22 Vitantonio Liuzzi
Summerar men förarnas bästa sektortider så blir resultatet så här:
1 Kimi Räikkönen
2 Felipe Massa
3 Giancarlo Fisichella
4 Lewis Hamilton
5 Nick Heidfeld
6 Nico Rosberg
7 Alexander Wurz
8 Fernando Alonso
9 Robert Kubica
10 David Coulthard
11 Anthony Davidson
12 Takuma Sato
13 Jarno Trulli
14 Rubens Barrichello
15 Jenson Button
16 Ralf Schumacher
17 Mark Webber
18 Heikki Kovalainen
19 Scott Speed
20 Christijan Albers
21 Adrian Sutil
22 Vitantonio Liuzzi
-
woodi skrev:Jag kan inte annat än att hålla med dig käre Gösta. F1 har inte varit mycket att titta på sen Alesi lade hjälmen på hyllan.Gösta skrev:F1 intresset dog i samband med att Maestro lade hjälmen på hyllan!!!
Ehh vad Ni är förvirrade!
F1 dog 1999 när Damon the Demon parkerade för gott!
Lite äldre, lite långsammare
-
- Varnad
-
Precis vad jag tänker också!El Scorcho skrev:Har ej läst alla inlägg, men lite i början.
-
-
-
-
Helt seriöst. vem bryr sig om vilken kanal det går på. Vill man se f1 och inte har råd med en digitalbox... kolla på nätet. Det gör jag vid reklampauserna. Funkar hur enkelt som helst. Googla streamad tv så hittar ni nog till slut (eller kolla flashbacks forum)
Hur som helst, gillar Eje och Blomman. Är glad att ashberg är ute ur leken.
Massa for president.
Hur som helst, gillar Eje och Blomman. Är glad att ashberg är ute ur leken.
Massa for president.
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
-
-
Kimi tog runt Ferrarin på ett hyffsat snabbt sätt, inget oväntat då bilen har legat i topp de senaste åen. Det intresanta är vad som hände med stackars Massa som tydligen drabbats av något tillverkningsfel på sin växellåda. Tydligen någon form av seriefel som fanns på alla lådor de hade med.
Mclaren har lyft sig ordentligt det måste varit ett tag sedan de hade båda bilarna med så högt upp. BMW blir nog årets utropstecken, ser ut att ha tagit ett steg till på väg mot toppen. Renault utan Alonso rosar inte marknaden.
Mclaren har lyft sig ordentligt det måste varit ett tag sedan de hade båda bilarna med så högt upp. BMW blir nog årets utropstecken, ser ut att ha tagit ett steg till på väg mot toppen. Renault utan Alonso rosar inte marknaden.
-
Flippar:
Ferrari
Kimi Räikkönen - snabb när det gäller.
McLaren
Lewis Hamilton - körde snyggt och det såg ut som han kört F1 i flera år.
Fernando Alonso - såg stark ut som vänttat, men kan få det lite tufft med Lewis i år.
BMW Sauber - ser starka ut
Super Aguri - bästa Honda stallet.
Mark Webber - stark insats på hemmaplan
Toyota - båda förarna i topp 10. Bra mycket bättre än man befarat för någon vecka sedan.
Floppar:
Renault - Ok Fsichella kvalade in som 6a, men Renault som stall såg veka ut.
Heikki Kovalainen - var rena motsatsen till Hamilton och Heikki såg väldigt långsam och ossker ut under hela kvalet.
Williams - ser inte ut att ha tagit något massivt kliv uppåt från förra året.
Honda - bilen verkar nästan lika långsam som den är ful.
David Couolthard - han börjar se gammal och långsam ut.
Ferrari
Kimi Räikkönen - snabb när det gäller.
McLaren
Lewis Hamilton - körde snyggt och det såg ut som han kört F1 i flera år.
Fernando Alonso - såg stark ut som vänttat, men kan få det lite tufft med Lewis i år.
BMW Sauber - ser starka ut
Super Aguri - bästa Honda stallet.
Mark Webber - stark insats på hemmaplan
Toyota - båda förarna i topp 10. Bra mycket bättre än man befarat för någon vecka sedan.
Floppar:
Renault - Ok Fsichella kvalade in som 6a, men Renault som stall såg veka ut.
Heikki Kovalainen - var rena motsatsen till Hamilton och Heikki såg väldigt långsam och ossker ut under hela kvalet.
Williams - ser inte ut att ha tagit något massivt kliv uppåt från förra året.
Honda - bilen verkar nästan lika långsam som den är ful.
David Couolthard - han börjar se gammal och långsam ut.
-
- Varnad
Heikki tar poäng i morgon bitti vilket räcker för en nybörjare på en bana han aldrig v arit på i hela sitt liv.
Varför skriver Forza att Fangio tog sin första pole hos Ferrari 1957?
Han började ju där 56 och borde då kört premiären och därför också tagit premiärpolen 1956.
Såhär står det på argetntinas hemsida om pole 1956:
1956 1'42.5 137.397 Juan Manuel Fangio Ferrari D50 [0003]/Lancia DS50 2.5 V8
Varför skriver Forza att Fangio tog sin första pole hos Ferrari 1957?
Han började ju där 56 och borde då kört premiären och därför också tagit premiärpolen 1956.
Såhär står det på argetntinas hemsida om pole 1956:
1956 1'42.5 137.397 Juan Manuel Fangio Ferrari D50 [0003]/Lancia DS50 2.5 V8
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-