Nu ere dags o öppna Forza igen

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev:Tja 1997 såg väl Häkkinen inte ut som en blivande tvåfaldig världsmästare heller direkt.

Honda och Button har ett av sina bästa lägen hittills med Kimi och Alonso i nya stall, Schumacher borta och Renault utan förare som är självklara titelkandidater idag. Kovalainen är det, men det är ju inte direkt vanligt att vinna VM i sin första F1-säsong ...
Det gjorde han väl visst det?
Ingen av oss tvekade en sekund om huruvida han skulle leverera när han väl fick materialet.
Nja, Coulthard imponerade ju faktiskt mer trost att Häkkinen varit så länge i stallet. Och intrycket hjälptes ju inte av att Häkkinen fick en seger fullkomligt uppkörd till skäns på Jerez och sen en till i Melbourne innan han kunde klara av att vinna av egen kraft.

Först Brasilien 1998 såg han ut som en titelkandidat, men då såg han å andra sidan ut som en som var ostoppbar. 1 ½ år senare grät han i i en italiensk buske men det är en helt annan historia.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
GMD

Inlägg av GMD »

Jag tänkte att jag skulle posta ett inlägg som är så att säga "on topic" som det heter på andra sidan ankdammen. Det lyder:

Hur blir det nu. Kommer Forza upp till säsongspremiären eller är saker fortfarande oklara?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:
Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev:Tja 1997 såg väl Häkkinen inte ut som en blivande tvåfaldig världsmästare heller direkt.

Honda och Button har ett av sina bästa lägen hittills med Kimi och Alonso i nya stall, Schumacher borta och Renault utan förare som är självklara titelkandidater idag. Kovalainen är det, men det är ju inte direkt vanligt att vinna VM i sin första F1-säsong ...
Det gjorde han väl visst det?
Ingen av oss tvekade en sekund om huruvida han skulle leverera när han väl fick materialet.
Nja, Coulthard imponerade ju faktiskt mer trost att Häkkinen varit så länge i stallet. Och intrycket hjälptes ju inte av att Häkkinen fick en seger fullkomligt uppkörd till skäns på Jerez och sen en till i Melbourne innan han kunde klara av att vinna av egen kraft.

Först Brasilien 1998 såg han ut som en titelkandidat, men då såg han å andra sidan ut som en som var ostoppbar. 1 ½ år senare grät han i i en italiensk buske men det är en helt annan historia.
Man ser vad man vill se.
Redan under Mika-Mika-säsongen i F3 visste jag att det bara var en tidsfråga innan de här killarna levererar. Att sen Salo hamnade snett ett par år gjorde att han tappade fokus, men redan Portugal 93 visade Mikas potential.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jan Magnussens såg också ut som det i F3 ...

Nu pratade jag om just 1997 och hur det såg ut då. Mika tog tid på sig att komma igång i F1 - dels pga. s.k. "otur" och på grund av icke konkurrenskraftiga bilar. Men det var också noterbart att när McLaren byggde vinnarbil så behövde Mika lite draghjälp till sina två första segrar innan han i Brasilien till slut kunde göra det på egen hand.

Det var ju inte så himla imponerande att han behövde sån hjälp att vinna lopp efter så lång tid i F1...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

GMD skrev:Jag tänkte att jag skulle posta ett inlägg som är så att säga "on topic" som det heter på andra sidan ankdammen. Det lyder:

Hur blir det nu. Kommer Forza upp till säsongspremiären eller är saker fortfarande oklara?
Nej, Forza kommer inte igång till säsongspremiären och saker är fortfarande oklara. Det är osäkert hur det kommer att bli i år.

Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

vad är det för nåt som är osäkert då, låter ju inget bra det här
En gång Skummilover - Alltid Skummilover
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:
GMD skrev:Jag tänkte att jag skulle posta ett inlägg som är så att säga "on topic" som det heter på andra sidan ankdammen. Det lyder:

Nej, Forza kommer inte igång till säsongspremiären och saker är fortfarande oklara. Det är osäkert hur det kommer att bli i år.
Jag ställer min kunskap och mina resurser till förfogande utan att blinka.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Mika såg rätt bra ut i början, men sen såg det ju tämligen mediokert ut i flera år. Sen kom den otäcka kraschen i Australien. Tycker du har en bra poäng Lucky. Det var väldigt oväntat att han skulle leverera.

PS - du kanske får rätt om Button - jag kanske har underskattat honom..

Hur som helst - testtider Bahrain:
Sakhir* - 22/02/2007
1 . F. Massa - Ferrari F2007 - 1:31.778 (+ 0.000 ) - 86 laps
2 . K. Raikkonen - Ferrari F2007 - 1:31.901 (+ 0.123 ) - 47 laps
3 . J. Button - Honda RA107 - 1:32.097 (+ 0.319 ) - 84 laps
4 . L. Hamilton - McLaren Mercedes MP4-22 - 1:32.194 (+ 0.416 ) - 82 laps
5 . P. de la Rosa - McLaren Mercedes MP4-22 - 1:32.628 (+ 0.850 ) - 48 laps
6 . S. Vettel - BMW Sauber F1.07 - 1:32.646 (+ 0.868 ) - 97 laps
7 . J. Trulli - Toyota TF107 - 1:32.784 (+ 1.006 ) - 34 laps
8 . N. Heidfeld - BMW Sauber F1.07 - 1:32.815 (+ 1.037 ) - 49 laps
9 . R. Barrichello - Honda RA107 - 1:32.920 (+ 1.142 ) - 100 laps
10 . A. Davidson - Super Aguri Honda RA106 - 1:33.396 (+ 1.618 ) - 74 laps
11 . H. Kovalainen - Renault R27 - 1:33.579 (+ 1.801 ) - 113 laps
12 . N. Piquet - Renault R27 - 1:33.807 (+ 2.029 ) - 92 laps
13 . M. Webber - Red Bull Renault RB3 - 1:34.076 (+ 2.298 ) - 27 laps
14 . D. Coulthard - Red Bull Renault RB3 - 1:34.594 (+ 2.816 ) - 30 laps
15 . R. Schumacher - Toyota TF107 - 1:35.254 (+ 3.476 ) - 35 laps
16 . V. Liuzzi - Toro Rosso Ferrari STR2 - 1:36.345 (+ 4.567 ) - 25 laps.
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Nu blir jag riktigt orolig, har ni tappat intresset totalt?

LuckyStrike1 skrev:

/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Gösta

Inlägg av Gösta »

Tommi skrev:Nu blir jag riktigt orolig, har ni tappat intresset totalt?

LuckyStrike1 skrev:

/ Tommi
Nu när Maestro lagt hjälmen på hyllan så är väl inte F1 lika kul längre!!!!!

Nu är det bara några blinda hönor kvar som skall hitta kornet.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tommi skrev:Nu blir jag riktigt orolig, har ni tappat intresset totalt?

LuckyStrike1 skrev:

/ Tommi
Ja det ligger ju nära till hands. Kanske inte så mycket för F1 som för arbetet med Forza Motorsport som det är organiserat idag.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Nu när Maestro lagt hjälmen på hyllan så är väl inte F1 lika kul längre!!!!!

Nu är det bara några blinda hönor kvar som skall hitta kornet.
Som Fisichella?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Fisichella hittade väl 2-3 korn redan under Maestro´s tid, nu lär han vada i dom när konkurransen består av endast lika blinda höns. . :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är ganska många av de blinda hönsen som kört ifrån Fisichella dock.

Fisichella kanske är både blind och döv, medan de andra bara är blinda?

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Är det problem ekonomiskt eller tidsmässigt? Forza är en väldigt bra sajt.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Tråkigt om inte Forza finns med till säsongsstarten, men jag hoppas ändå på det :up:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det vore verkligen synd om inte sajten drivs vidare. Mer synd än att Michael Schumacher la hjälmen på hyllan.

Det är väl ca 19 dagar kvar. Sen tar Alonso sin första seger i McLaren..eller Kimi i Ferrarin eller..

Snygga nya färger Honda har förresten.

Det ser ut att kunna bli en spännande och intressant säsong!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jaha, då var man här igen...Jari, vilka "vi tvivlade inte en sekund", du menar väl du :D

Det känns som det kommer vara en svår säsong att avgöra vem som kommer at dominera, troligtvis kommer nog ingen att göra detta utan det kommer bli en av de jämnaste säsongerna på väldigt länge. Det känns som att många stall kan vara med och slåss om det.
Ferrari är dock alltid att se upp för, men McLaren kan även de bli livsfarliga om de ser till att bilen håller.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

såg att det hade hänt nåt på framsidan - stort tack- hoppas det blir bra :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Jaha, då var man här igen...Jari, vilka "vi tvivlade inte en sekund", du menar väl du :D

Det känns som det kommer vara en svår säsong att avgöra vem som kommer at dominera, troligtvis kommer nog ingen att göra detta utan det kommer bli en av de jämnaste säsongerna på väldigt länge. Det känns som att många stall kan vara med och slåss om det.
Ferrari är dock alltid att se upp för, men McLaren kan även de bli livsfarliga om de ser till att bilen håller.
Humor!
Mika var och är en av de mest populära vinnarna i F1, dels för att han aldrig varit annat än 100% reko. Dels för att han slagit "den bäste nånsin" när denne var på topp.
Han hade stöd över pårecis hela världen och under ett tag var han lika populär i Tyskland som MS, eller kanske till och med populärare.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och han fick två segrar i rad pga. stallorder.

Budo

Inlägg av Budo »

Tippar följande:

1. Fonzo ska för första gången få jaga istället!
2. Kimi, vinna eller försvinna. Efter 2007 är det slut på ursäkter!
3. Massa kan lätt bli årets positiva överaskning.
4. Fisichella åker på stryk av nykomlingen och slutar därefter.
5. Button vinner ett par segrar men inget mästerskap.
6. Toyota vinner inte i år heller!
7. BMW däremot gör det, och blir årets överaskning bland teamen.

Allt som allt tight år kommer det att bli med flera olika segrare än på länge!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Var Mika lika populär i Tyskland som MS, vad har du fått det ifrån, källa tack.
Förövrigt har jag aldrig tvekat på att Mika skulle vara en reko kille, men du skrev att "vi tvivlade aldrig" på att han skulle vinna i bra material, men det har väl inte med frågan att göra riktigt, eller?

Mika slog som sagt MS när han var på toppen av sin karriär, eller snarare åren INNAN han var det :D
Seriöst, det är rätt svårt att säga när MS var på sin topp, eftersom han presterade så pass bra under en så lång tid och bara för att han inte vann vm det året så är det ju inte säkert att man kan spika att detta var pga att han inte var på "toppen av sin förmåga". Jag menar,det körningen han gjorde i sitt sista lopp är ju inte att leka med och hur avgör man om han körde sämre då än 98 t. ex. Då gjorde han ett helt otroligt lopp i ungern t. ex då han gjorde tre stopp jämfört med de andra som gjorde två och den farten han visade upp då i "den bilen" är makalöst. Men det är svårt att jämföra och säga när han "körde bäst".

Det är väl som alla här vet en kombination, jag tror t. ex inte att Mika var klasser bättre 98 än vad han var 97, men 98 hade han, en bil som var bra, han hade ett bra självförtroende, bra stöd från team, teamkompis, ett Ferrari och en schumacher som inte presterade så bra som de borde etc. (Vill inte försumma mikas insats
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Vissa inlägg kan få en att vilja dra fram att Schumacher var skadad säsongen 1999. Men det ska man kanske inte skriva. Speciellt inte jag som anser att han har ungefär 2 VM titlar för mycket - och som tyckte han i vissa delar skämde ut F1 - men på samma gång var briljant när han väl körde. Jag tycker också att de andra teamen satt och skänkte bort titlar ett antal år i rad i början på 2000-talet då det första som krävdes för att bli världsmästare var att köra en Ferrari. Det andra kravet var att heta Michael Schumacher.

Min åsikt om Mika?
är att Mika blev en fantastiskt snabb förare med tiden och när han fick självförtroende och bra bil så var han i princip oslagbar ett par säsonger. Men det fanns absolut ingenting 1997 som tydde på att han skulle kunna bli världsmästare. Men oj vad han utvecklades. Och oj vad trevlig han var och är. Och kort sagt - jag gillade honom otroligt mycket på banan.

Han vann 98 & 99 och borde ha vunnit 2000.

2000 dribblade McLaren bort mästerskapet själva. Bl.a. körde väl Coulthard Mika av banan i Österrike..har jag för mig? Kanske kommer ihåg fel.

Mika var en fantastisk förare, Schumacher med.

Men ingen av dem kunde vinna VM utan en fantastisk bil.

Och jag är glad att ingen av dem kör längre - för vi har sett dem. Jag vill se Alonso, Kimi, Massa. Kovalainen och så vidare köra mot varandra.

Det här kan bli en väldigt spännande säsong.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

El Scorcho skrev:2000 dribblade McLaren bort mästerskapet själva. Bl.a. körde väl Coulthard Mika av banan i Österrike..har jag för mig? Kanske kommer ihåg fel.
Det var väl inte 2000?
Mika vann före Coulthard -00 i alla fall
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Nä det var väl 1999 Coulthard och Häkkinen körde ihop.

2000 var det väl mer att McLaren i vanlig ordning började med en bil som inte ville komma i mål.

Om man ska spekulera om årets säsong så känns det som att Alonso och Mclaren kan mycket väl norpa åt sig en titel. Om nu bilen är både snabb och tillförlitlig. Den verkar så enligt testerna. Jag tror inte riktigt på Massa. Han kommer att se bra ut i vissa lopp men mindre bra i andra. Jag tror Räikkönen blir ett större hot för Alonso.

Renault ser inte riktigt ut att vara starka nog att kunna slåss om titlar i år men det kan att dom kör en luring och i själva verket är bättre än vad testerna visar. Dock har dom en föraruppsättning som känns något tunn.
Fischella är ju inte av rätta virket och Kovalainen är trots allt en rookie och ett oskrivet kort.

BMW ser bra ut och kommer förmodligen i sann Sauber anda att börja bra för att sedan tappa mark under säsongens gång. Heidfeld kommer nog göra allt för att slå den uppskrivna Kubica. Det verkar vara Heidfeld lott i livet att köra med stallkamrater som får all uppmärksamhet och når stjärnstatus fastän dom i själva verket kört på ungefär samma nivå som den osynliga Heidfeld.

Honda, Toyota och Williams känns som mer som "grid" utfyllnad än utmanare.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sami skrev:Jag tror inte riktigt på Massa. Han kommer att se bra ut i vissa lopp men mindre bra i andra. Jag tror Räikkönen blir ett större hot för Alonso.
Forne McLaren-medarbetaren Jo Ramirez tror inte på Kimi som största hot mot Alonso, utan ser Massa som den stora utmanaren till Alonso.
The thing is that in my opinion the real challenger to McLaren won't be (Kimi) Raikkonen, but Massa.

Felipe is improving massively and in the end he can reveal himself to be more performing than Kimi.

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det är möjligt att Jo Ramirez får rätt. Just nu tror dom flesta på Massa och väldigt få tror att Räikkönen kommer att klara att matcha brassen. Tiden lär förtälja hur det står till.

Det kanske slutar med att Lewis Hamilton blir WDC i år. Det hade i och för sig varit väldigt häftigt.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, det hade varit sanslöst mäktigt om Hamilton tog hem det men jag kan inte unna Don Dennis en sån sak.

Äntligen!
GMD

Inlägg av GMD »

Forza mjukstartar...

Väldigt bra nyheter. Ni gör ett utmärkt jobb! :up:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jo - efter den senaste tiden har jag följande spådomar om säsongen 2007:

Alonso är starkaste titelaspiranten - för han har unika mästerskapskvaliteter och är bäste föraren. Han blir svårslagen. Frågan är - hur bra och tillförlitliga är McLaren. Men Alonso har störst chans till titeln.

Kimi Räikkönen är hans främste utmanare. Inte Massa. Detta oavsett tider i testerna nu - någon skrev att Massa kommer glänsa i vissa lopp men inte mer - och det håller jag med om. Ärligt talat har Kimi en bra chans om han tar det lite lugnt med materialet. Jag tror Massa kommer bli konfunderad mer och mer ju längre året går. Jag tror och hoppas att Kimi kommer få starkt stöd från Ferrari när loppen väl börjar.

Jag har väldigt svårt att se någon annan än dem som världsmästare 2007. De är en bit före alla andra.

Jag tror Renault har en väldigt bra bil - men jag sätter frågetecken för deras förare och dessutom att teamen i år ska köra på Bridgestone. De är outsiders - tillsammans med Button som verkar ha utvecklat ledaregenskaper som han inte har haft tidigare. Han börjar bli en teamleader.

BMW kommer vara hyfsat med och jag tror de också kommer utvecklas under året till skillnad från Sauber. BMW vill bli bäst och har resurserna. Det är fullt möjligt att de kommer vara bra med.

Jag tror inte på Red Bull. Jag kanske får äta upp det för de har Newey och så vidare, men jag tror de kommer vara ungefär som förut och de kommer bli väldigt frustrerade över att de inte är ikapp. Jag tror varken på Coulthard eller Webbers förmågor.

Toyota kommer göra samma säsong som vanligt. Ganske dåligt och kanske kommer ledningen i Japan äntligen förstå att de behöver någon utomstående kraft som får ta egna beslut för att komma någonstans. Men jag tvivlar. Det är något sjukt med Toyotas F1 satsning. Det räcker med att titta på förarvalet - inget direkt fel på förarna men inte så spännande heller. Och ingen förnyelse.

Mike Gascoyne i Spyker kommer gå kring sommaren och säga att han inte fick gehör för sina idéer - igen. Han är F1:s mest överskattade guru. Spyker kommer vara urdåliga. Kanske ihop med Toro Rosso - men Toro Rosso har bättre vilja och bättre förare.

Anthony Davidson kommer vara bra i Super Aguri. Otroligt bra jämfört med sin teamkompis.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

El Scorcho skrev:Snygga nya färger Honda har förresten.
Ska den se ut så här:

http://images.gpupdate.net/large/69104.jpg

Den ser ju inte klok ut! :doh:
Keep on Boppin´
Gösta

Inlägg av Gösta »

Bopper skrev:
El Scorcho skrev:Snygga nya färger Honda har förresten.
Ska den se ut så här:

http://images.gpupdate.net/large/69104.jpg

Den ser ju inte klok ut! :doh:
Äntligen en snyggt målad F1 bil!!!!! :up:

Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Annorlunda i alla fall...
Keep on Boppin´
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

jag tycker den ser helt okay ut.

Men sen kan jag inte förstå att ett F1 stall ska försöka skaffa sig en miljöimage. Konstigt med tanke på vad man pysslar med och hur mycket miljö den här sporten faktiskt FÖRSTÖR!

Ungefär som om Michael Jacksson skulle skaffa sig en image av att ta hand om barn... (Eller vänta nu..)
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Ska det föreställa en världskarta på bilen och är det verkligen det utseendet de ska köra med...? :roll:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Inte sen Simtec MTV har en bil varit så himla ful...
GMD

Inlägg av GMD »

Jari skrev:Inte sen Simtec MTV har en bil varit så himla ful...
Håller med. Det är nog det värsta jag har sett på bra länge.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Så Honda vill visa världen vilken miljömedveten biltillverkare de är. Men, öh, vore det inte mer miljövänligt av Honda att bojkotta motorsport?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fp730a har visst redan skrivit det jag skrev. Typ. Oops.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:Så Honda vill visa världen vilken miljömedveten biltillverkare de är. Men, öh, vore det inte mer miljövänligt av Honda att bojkotta motorsport?
Nej, det vore mycket mer miljövänligt av dem att lägga ner hela sin biltillverkning.

Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Så Honda vill visa världen vilken miljömedveten biltillverkare de är. Men, öh, vore det inte mer miljövänligt av Honda att bojkotta motorsport?
Så länge sådana som du och jag betalar stora summor för att se motorsport, är potentiella bilköpare och är i behov av transporter så finns det all anledning för Honda att fortsätta att satsa på motorsport. Att göra de bilar kunderna vill ha är en god strategi, att göra bilar som kunnderna inte vill ha är inte en lika bra strategi. Motorsportpubliken är knappast trädkramare och reclaimare.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:
Nej, det vore mycket mer miljövänligt av dem att lägga ner hela sin biltillverkning.
Det är ju inte så säkert, som ekonom måste du ju tänka på alternativkostnaden. Det skulle säkert säljas i stort sett lika många bilar per år även utan Honda på marknaden, så då är frågan om den genomsnittliga bilen skulle bli en större miljöbov med eller utan Honda?

Likadant i F1, nu kanske några av de hundratals miljoner som följer F1 blir en gnutta mer miljömedvetna och då är det ju postivt för miljön mot att Honda skulle ersättas av ett annat stall på gridden som istället gjorde reklam orenade 2T-motorer, genmanipulerade Metan-Kor och DDT. Eller om F1 lade ned och de italienare som hittills åkt och kollat på F1 två ggr per år, på Monza och Imola, istället skulle ta sig råd att åka och kolla på Milan varannan vecka. Blir ju mycket mer utsläpp av det, eftersom det totalt blir en himla massa mer tid i bilköer.

Jag har förresten för mig att jag läst någonstans att FIA köpt, om det var utsläppsrätter, eller regnskog, som väl täcker upp den CO2 F1-bilarna släpper ut per år. Vet dock inte varför just FIA stod för de där inköpen.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Är du helt bakom flötet?

Inser du inte att miljön tjänar på F1?
Tänk bara på en vanlig F1-söndag, hundratals miljoner människor i världen väljer att stanna hemma och se F1 på TV istället för att för att ta bilen till stranden(eller nåt sånt). Du kan räkna med att 1 tittare motsvarar i snitt ca en liter bensin per race.

Det betyder att världen sparar ca. 500 000 000 liter bensin varje race.

Sug på den karamellen, pysen!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Lillis

Inlägg av Lillis »

Pepparkvarnen skrev:
Det betyder att världen sparar ca. 500 000 000 liter bensin varje race.

Sug på den karamellen, pysen!
Så länge inte dessa galningar direkt efter racet springer ut och tokkör med sina bilar i tron att alla är Maestro
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Hondan är verkligen en grisful miljöbov.