Nu ere dags o öppna Forza igen
-
Sverige har många nackdelar..bl.a. att vi på många sätt är som nåt DDR-land.. och vi ska alla vara glada samtidigt..fast Finland är inte direkt bättre. Men SKIT nu i det för h-e..
Såg att Kubica var snabb i BMW:n - fast han fuskar nog och kör några varv med lite bränsle..fast BMW är ju intressant. Det kan bli något på sikt.
Såg att Kimis Ferrari bryter ihop rätt mycket och McLaren går som tåget..hm..
Såg att Kubica var snabb i BMW:n - fast han fuskar nog och kör några varv med lite bränsle..fast BMW är ju intressant. Det kan bli något på sikt.
-
-
- Varnad
Sicket dravel, Gösta!
Ingen i hela världen betalar så dyrt för sin sociala standard. Trots att Sverige som ett av mycket få länder förskonats från både första och andra världskriget lyckas vi inte hålla jämn takt med vår omvärld i tillväxt, infrastruktur, sjukvård och så vidare.
Jag har heller aldrig fått så mycket kompanistryk som den gången jag försiktigt försökte nämna att vårt ännu vackrare östra grannland faktiskt har en hel del positiv att tillföra världen.
Man ska helt enkelt akta sig för att stiga ur jantekostymen här för är det inte svenskt så är det ändå inte på riktigt allvar bra.
Mitt motto är nolltolerans.
Vill någon ha respekt får de förtjäna den.
Ingen i hela världen betalar så dyrt för sin sociala standard. Trots att Sverige som ett av mycket få länder förskonats från både första och andra världskriget lyckas vi inte hålla jämn takt med vår omvärld i tillväxt, infrastruktur, sjukvård och så vidare.
Jag har heller aldrig fått så mycket kompanistryk som den gången jag försiktigt försökte nämna att vårt ännu vackrare östra grannland faktiskt har en hel del positiv att tillföra världen.
Man ska helt enkelt akta sig för att stiga ur jantekostymen här för är det inte svenskt så är det ändå inte på riktigt allvar bra.
Senast redigerad av Jari den tor feb 08, 2007 10:32, redigerad totalt 1 gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
-
-
Kommentar på att någon bankar sitt huvud i en vägg?Jari skrev:Hehe, vi har inte fått någon som helst kommentar på detta ännu...form-ola1 skrev:Razor skrev:Nu menar jag inte just bilden i sig, det är lejonet i bilden jag syftar på.
Läs på om lite den finska historien så kanske det klarnar.
Ja, vad ska jag säga... ta på dig hjälmen så gör det inte så ont.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Du förstod inte att du skitit i det blå skåpet med din stöldanklagan?Razor skrev:Kommentar på att någon bankar sitt huvud i en vägg?Jari skrev:Hehe, vi har inte fått någon som helst kommentar på detta ännu...form-ola1 skrev:
Ja, vad ska jag säga... ta på dig hjälmen så gör det inte så ont.
-
- Varnad
Varför kämpar du så hårt för att bli av med din intjänade respekt?Hur många procent var noll nu igen?Razor skrev:Är det att inte ha någon tolerans?Jari skrev:Mitt motto är nolltolerans.Just det...Vill någon ha respekt får de förtjäna den.
-
-
Kör lejonet F1? Är han släkt med Mika? Eller han kanske är halvsvensk eller halvtysk eller en tredjedel finsk, en tredjedel svensk och en tredjedel tysk?Razor skrev:Jaså, på vilket sätt då?Jari skrev:Du förstod inte att du skitit i det blå skåpet med din stöldanklagan?
Kan du visa att lejonet är ett finskt påfund?
Har lejonet någonting med nyöppnandet av Forza att göra?
Nu får ni tamejfan ta och flytta över det här eviga tjatet till klotterplanket. Det är ett under att ni fortfarande får hålla på efter alla dessa år.
-
-
Vad vill du veta.Razor skrev:Jaså, på vilket sätt då?Jari skrev:Du förstod inte att du skitit i det blå skåpet med din stöldanklagan?
Kan du visa att lejonet är ett finskt påfund?
Om lejonet är ett finskt påfund eller om, som du tidigare skrev "lejonet i bilden" är ett finskt påfund.
Jag har letat på nätet och jag hittar ingenstanns att lejonet i det finska statsvapnet skulle vara stulet, utan att den alltid tillhört den region som idag är Finland.
Berätta, var, när, hur stals lejonet. Jag är nyfiken.
-
-
Jari skrev:Sicket dravel, Gösta!
Sverige tar hand om människor på flykt i avsevärt stötte utsträckning än tex Finland!!!!
Under åren 1988-1997 så sökte 271.400 människor politisk asyl i sverige. Under samma period så sökte 14.100 människor politisk asyl i Finland.
http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/ ... 0asylum%22
Verkar vara ett poppis land att söka skydd i, Finland?????
Detta kostar pengar, som jag jättegärna bidrar med via min skatt!!!!!
På vilket sätt skulle Finland vara vackrare än Sverige??? Ha bättre infrastruktur? Bättre sjukvård? mm mm
Vill du ha bevis på det motsatta så säg till!!!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Vill bara fråga var du hittar infon om detta, här hittar man inget av detta längreEl Scorcho skrev:
-
Nej, Forza Motorsport har tyvärr tagit en paus för att reda ut hur sidan ska drivas i en eventuell framtid. Det är ju så att Forza Motorsport alltid har drivits ideelt av ett antal motorsportentusasiter som offrat både tid och egna pengar på att driva sajten i 10 år.arska skrev:Vill bara fråga var du hittar infon om detta, här hittar man inget av detta längreEl Scorcho skrev:
Reaktioner som tummar ned har verkligen gjort det värt varenda sekund. Tack.
Bra motorsportsidor som jag använder mig av (alla är på engelska, det fins inte så många bra motorsportsidor på svenska):
- www.autosport.com
- www.touringcartimes.com
- www.grandprix.com
- www.pitpass.com
- www.planetf1.com
- www.itv-f1.com
- www.bbc.co.uk
- www.nascar.com
- www.f1.com
- www.stcc.se
Som du ser är det inte bara F1-sidor, tog mig friheten att inkludera några andra också. På de ovan nämnda F1-sidorna kan du hitta all den infon som nu inte längre publiceras på Forza Motorsport inom överskådlig framtid.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
LuckyStrike1 skrev:Nej, Forza Motorsport har tyvärr tagit en paus för att reda ut hur sidan ska drivas i en eventuell framtid. Det är ju så att Forza Motorsport alltid har drivits ideelt av ett antal motorsportentusasiter som offrat både tid och egna pengar på att driva sajten i 10 år.arska skrev:Vill bara fråga var du hittar infon om detta, här hittar man inget av detta längreEl Scorcho skrev:
Bra motorsportsidor som jag använder mig av (alla är på engelska, det fins inte så många bra motorsportsidor på svenska):
- www.autosport.com
- www.grandprix.com
- www.pitpass.com
- www.planetf1.com
- www.itv-f1.com
- www.bbc.co.uk
- www.nascar.com
- www.f1.com
- www.stcc.se
Som du ser är det inte bara F1-sidor, tog mig friheten att inkludera några andra också. På de ovan nämnda F1-sidorna kan du hitta all den infon som nu inte längre publiceras på Forza Motorsport inom överskådlig framtid.
-
Inte alls min mening att kritisera ert beslut med pausen. Det var mer riktat till forumdelen där det mest tjafsas om allt annat än det som trådskaparna vill diskutera.LuckyStrike1 skrev:Nej, Forza Motorsport har tyvärr tagit en paus för att reda ut hur sidan ska drivas i en eventuell framtid. Det är ju så att Forza Motorsport alltid har drivits ideelt av ett antal motorsportentusasiter som offrat både tid och egna pengar på att driva sajten i 10 år.arska skrev:Vill bara fråga var du hittar infon om detta, här hittar man inget av detta längreEl Scorcho skrev:
- www.autosport.com
- www.grandprix.com
- www.pitpass.com
- www.planetf1.com
- www.itv-f1.com
- www.bbc.co.uk
- www.nascar.com
- www.f1.com
- www.stcc.se
Tackar förövrigt för länkarna
-
- Varnad
Du låter mer och mer som en stenkastande kommunistunge...Gösta skrev:Jari skrev:Sicket dravel, Gösta!
Sverige tar hand om människor på flykt i avsevärt stötte utsträckning än tex Finland!!!!
Under åren 1988-1997 så sökte 271.400 människor politisk asyl i sverige. Under samma period så sökte 14.100 människor politisk asyl i Finland.
http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/ ... 0asylum%22
Verkar vara ett poppis land att söka skydd i, Finland?????
Detta kostar pengar, som jag jättegärna bidrar med via min skatt!!!!!
På vilket sätt skulle Finland vara vackrare än Sverige??? Ha bättre infrastruktur? Bättre sjukvård? mm mm
Vill du ha bevis på det motsatta så säg till!!!!!!
Försök inte få mig att börja försköna finland för då får jag varenda jantebarn efter mig och utfryses ifrån varenda social sammankomst där någon av forumdeltagarna medverkar på ett eller annat sätt.
Jag håller igen. Ni får tycka att Sverige är precis hur bra som helst, så tycker jag likaledes om Finland.
Sen i framtiden, när folk kan tänkas dra ut sina huvuden ifrån rektum och inse sanningen kan vi ta en ny diskussion.
-
-
Äh, det är väl trevligt att forumet har blivit en liten chat för några "gamla rävar". Rätt meningslöst att de ska behöva öppla Lunar Storm-konton för att fortsätta när det här ändå finns.arska skrev: Inte alls min mening att kritisera ert beslut med pausen. Det var mer riktat till forumdelen där det mest tjafsas om allt annat än det som trådskaparna vill diskutera.
Tackar förövrigt för länkarna
Det finns seriösa diskussioner om motorsport på andra forum, men där får man dock inte använda forumet för flamsiga kompischat:er. Alla forum kompletterar varandra.
-
- Varnad
Behövs inte, de köper snart detta konkursmässiga land med Nokiapengar och bygger F1-banor och rallyspår i varenda län.Harvester194 skrev:Men Jari ditt finntroll flytta till acnelandet i öst jämte ryssland istället för att waina över Sverige.
-
Jari skrev:Behövs inte, de köper snart detta konkursmässiga land med Nokiapengar och bygger F1-banor och rallyspår i varenda län.Harvester194 skrev:Men Jari ditt finntroll flytta till acnelandet i öst jämte ryssland istället för att waina över Sverige.
Någon särskild anledning till att de inte gjort det i Finland först?
-
Gissar du med bergsäkert tonfall nu igen? Sverige kan inte hålla jämna steg med omvärlden i tillväxt, infrastruktur och så vidare? Varför måste du alltid gissa, kan du inte försöka lugna dig lite ibland?Jari skrev:Sicket dravel, Gösta!
-
www.F1live.com är rätt OK ibland..
Det här kanske inte är rätt ställe, men jag vill ändå säga att jag surfar runt en hel del i jakt på information, men som sida finns det ingen sida som jag uppskattar så mycket som Forza.
Hoppas ni orkar fortsätta och driva sidan. Ni har alltid gjort ett fantastiskt jobb!
Det här kanske inte är rätt ställe, men jag vill ändå säga att jag surfar runt en hel del i jakt på information, men som sida finns det ingen sida som jag uppskattar så mycket som Forza.
Hoppas ni orkar fortsätta och driva sidan. Ni har alltid gjort ett fantastiskt jobb!
-
Det verkar som Ferrari börjar få upp farten. På gårdagens tester gjorde de många varv och satte bra tider. Kimi en halvsekund efter Massa. Undrar om han kommer in i Ferrari familjen..?
Ferrari, Renault och McLaren verkar ha mest koll på läget och BMW kommer strax därefter.
Toyota verkar underprestera som vanligt.
Williams - ett frågetecken.
Honda säger som alltid att de ska vinna VM och verkar väldigt långsamma. De kommer alltså bli lika besvikna som vanligt.
Adrian Newey har gjort en ny bil till Red Bull som kanske hade varit snabb för 5 år sen. Verkar hopplöst out of date.
Barcelona - 13/02/2007
1 . F. Massa - Ferrari F2007 - 1:21.181 (+ 0.000 ) - 107 laps
2 . K. Raikkonen - Ferrari F2007 - 1:21.719 (+ 0.538 ) - 154 laps
3 . H. Kovalainen - Renault R27 - 1:21.819 (+ 0.638 ) - 99 laps
4 . F. Alonso - McLaren Mercedes MP4-22 - 1:21.901 (+ 0.720 ) - 63 laps
5 . G. Fisichella - Renault R27 - 1:21.997 (+ 0.816 ) - 129 laps
6 . L. Hamilton - McLaren Mercedes MP4-22 - 1:22.078 (+ 0.897 ) - 118 laps
7 . R. Kubica - BMW Sauber F1.07 - 1:22.100 (+ 0.919 ) - 56 laps
8 . J. Trulli - Toyota TF107 - 1:22.227 (+ 1.046 ) - 96 laps
9 . N. Rosberg - Williams Toyota FW29 - 1:22.249 (+ 1.068 ) - 10 laps
10 . A. Wurz - Williams Toyota FW29 - 1:22.288 (+ 1.107 ) - 55 laps
11 . F. Montagny - Toyota TF107 - 1:22.476 (+ 1.295 ) - 96 laps
12 . N. Heidfeld - BMW Sauber F1.07 - 1:22.618 (+ 1.437 ) - 92 laps
13 . R. Barrichello - Honda RA107 - 1:22.669 (+ 1.488 ) - 85 laps
14 . J. Button - Honda RA107 - 1:22.816 (+ 1.635 ) - 91 laps
15 . M. Webber - Red Bull Renault RB3 - 1:22.916 (+ 1.735 ) - 83 laps
16 . D. Coulthard - Red Bull Renault RB3 - 1:23.322 (+ 2.141 ) - 50 laps
17 . A. Davidson - Super Aguri Honda RA106 - 1:23.969 (+ 2.788 ) - 97 laps
18 . C. Albers - Spyker Ferrari F8-VII - 1:24.425 (+ 3.244 ) - 108 laps.
Ferrari, Renault och McLaren verkar ha mest koll på läget och BMW kommer strax därefter.
Toyota verkar underprestera som vanligt.
Williams - ett frågetecken.
Honda säger som alltid att de ska vinna VM och verkar väldigt långsamma. De kommer alltså bli lika besvikna som vanligt.
Adrian Newey har gjort en ny bil till Red Bull som kanske hade varit snabb för 5 år sen. Verkar hopplöst out of date.
Barcelona - 13/02/2007
1 . F. Massa - Ferrari F2007 - 1:21.181 (+ 0.000 ) - 107 laps
2 . K. Raikkonen - Ferrari F2007 - 1:21.719 (+ 0.538 ) - 154 laps
3 . H. Kovalainen - Renault R27 - 1:21.819 (+ 0.638 ) - 99 laps
4 . F. Alonso - McLaren Mercedes MP4-22 - 1:21.901 (+ 0.720 ) - 63 laps
5 . G. Fisichella - Renault R27 - 1:21.997 (+ 0.816 ) - 129 laps
6 . L. Hamilton - McLaren Mercedes MP4-22 - 1:22.078 (+ 0.897 ) - 118 laps
7 . R. Kubica - BMW Sauber F1.07 - 1:22.100 (+ 0.919 ) - 56 laps
8 . J. Trulli - Toyota TF107 - 1:22.227 (+ 1.046 ) - 96 laps
9 . N. Rosberg - Williams Toyota FW29 - 1:22.249 (+ 1.068 ) - 10 laps
10 . A. Wurz - Williams Toyota FW29 - 1:22.288 (+ 1.107 ) - 55 laps
11 . F. Montagny - Toyota TF107 - 1:22.476 (+ 1.295 ) - 96 laps
12 . N. Heidfeld - BMW Sauber F1.07 - 1:22.618 (+ 1.437 ) - 92 laps
13 . R. Barrichello - Honda RA107 - 1:22.669 (+ 1.488 ) - 85 laps
14 . J. Button - Honda RA107 - 1:22.816 (+ 1.635 ) - 91 laps
15 . M. Webber - Red Bull Renault RB3 - 1:22.916 (+ 1.735 ) - 83 laps
16 . D. Coulthard - Red Bull Renault RB3 - 1:23.322 (+ 2.141 ) - 50 laps
17 . A. Davidson - Super Aguri Honda RA106 - 1:23.969 (+ 2.788 ) - 97 laps
18 . C. Albers - Spyker Ferrari F8-VII - 1:24.425 (+ 3.244 ) - 108 laps.
-
Circuit de Catalunya - Spain 14 February 2007
1 D. Coulthard Red Bull 01:21.855 112
2 N. Heidfeld BMW 01:21.958 96
3 F. Massa Ferrari 01:21.964 92
4 F. Alonso McLaren 01:22.103 114
5 N. Rosberg Williams 01:22.280 86
6 L. Hamilton McLaren 01:22.292 125
7 K. Räikkönen Ferrari 01:22.369 45
8 F. Montagny Toyota 01:22.446 107
9 G. Fisichella Renault 01:22.758 90
10 H. Kovalainen Renault 01:22.783 56
11 M. Webber Red Bull 01:22.834 61
12 J. Button Honda 01:23.061 91
13 R. Barrichello Honda 01:23.257 39
14 A. Wurz Williams 01:23.275 39
15 S. Vettel BMW 01:22.569 56
16 R. Schumacher Toyota 01:23.789 82
17 C. Albers Spyker F1 01:23.947 87
18 T. Sato Super Aguri 01:24.568 123
19 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:26.269 30
1 D. Coulthard Red Bull 01:21.855 112
2 N. Heidfeld BMW 01:21.958 96
3 F. Massa Ferrari 01:21.964 92
4 F. Alonso McLaren 01:22.103 114
5 N. Rosberg Williams 01:22.280 86
6 L. Hamilton McLaren 01:22.292 125
7 K. Räikkönen Ferrari 01:22.369 45
8 F. Montagny Toyota 01:22.446 107
9 G. Fisichella Renault 01:22.758 90
10 H. Kovalainen Renault 01:22.783 56
11 M. Webber Red Bull 01:22.834 61
12 J. Button Honda 01:23.061 91
13 R. Barrichello Honda 01:23.257 39
14 A. Wurz Williams 01:23.275 39
15 S. Vettel BMW 01:22.569 56
16 R. Schumacher Toyota 01:23.789 82
17 C. Albers Spyker F1 01:23.947 87
18 T. Sato Super Aguri 01:24.568 123
19 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:26.269 30
-
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Klart det är intressant men jag tror du läser in lite för mycket i dem.
Det enda som är riktigt läsbart och tolkningsbart i dem är huruvida de kunnat köra många varv eller om de haft problem att få ut bilen under dagen.
Vad varvtiderna varit kan lätt slå på 5 sekunder beroende på om man kört racesimulationer eller snabba kvalsimulationer. Eller kanske rent av bara gjort en shakedown på bilen.
Det enda vi kan utgå ifrån med någon som helst säkerhet är att toppstallen håller på med sk. "sandbagging".
Det enda som är riktigt läsbart och tolkningsbart i dem är huruvida de kunnat köra många varv eller om de haft problem att få ut bilen under dagen.
Vad varvtiderna varit kan lätt slå på 5 sekunder beroende på om man kört racesimulationer eller snabba kvalsimulationer. Eller kanske rent av bara gjort en shakedown på bilen.
Det enda vi kan utgå ifrån med någon som helst säkerhet är att toppstallen håller på med sk. "sandbagging".
-
Fast att snacka om F1 i stället för annat är befriande. Fråga - tror du att jag inte förstår att man inte kan gå på tiderna? Det jag vill ha är vår tolkning av tiderna. Min tolkning av tiderna är att McLaren är intressant, att Renault är intressant, att Ferrari jobbar sig ikapp. Att Honda är hopplöst efter, att Toyota är lika dåliga som vanligt. Att BMW har något på gång. Även Williams verkar lite på hugget. Red Bull är ett stort frågetecken för mig.
-
Såg förresten en intervju där Button sa att de siktade på mästerskapet i år (igen). Man tar sig för pannan..han blir bara trögare för varje år som går..
Fråga - Kimi alltså..varför är han så seg för? Han får nog lägga manken till om han ska komma in i teamet - annars kommer Massa ta honom. (nej - jag tror inte Massa gör det - men om teamet inte känner samma för Kimi som för Massa har Kimi inte gjort allt till 100% och det är onödigt). Det är lätt att hamna utanför i ett team.
Fråga - Kimi alltså..varför är han så seg för? Han får nog lägga manken till om han ska komma in i teamet - annars kommer Massa ta honom. (nej - jag tror inte Massa gör det - men om teamet inte känner samma för Kimi som för Massa har Kimi inte gjort allt till 100% och det är onödigt). Det är lätt att hamna utanför i ett team.
-
Vad tycker du Button skulle ha sagt då?El Scorcho skrev:Såg förresten en intervju där Button sa att de siktade på mästerskapet i år (igen). Man tar sig för pannan..han blir bara trögare för varje år som går..
-
-
-
- Varnad
Jo, jag är hemst ledsen för att Kimi förlorat bästa tid under testdagarna.
Det är kanske inte lika viktigt att lära sig bilen och hur den beter sig som att bara köra jättejättefort med den...
Speciellt inte som den säkert har en massa extra dolda menyer man måste lära sig...
Det är kanske inte lika viktigt att lära sig bilen och hur den beter sig som att bara köra jättejättefort med den...
Speciellt inte som den säkert har en massa extra dolda menyer man måste lära sig...
-
Du menar att Kimi kommer att fuska i år?Jari skrev:Jo, jag är hemst ledsen för att Kimi förlorat bästa tid under testdagarna.
-
-
Så nu när Button sa att de siktar på att vinna mästerskapet i år så blir du irriterad över det och tycker det är löjligt?El Scorcho skrev:..självklart ska Button säga att han satsar på att komma sjua..
Men du tycker däremot att det vore helt rätt om de gick ut och sa att de siktade på en sjundeplats i år?
-
Han måste lära sig att räkna till 13 först.LuckyStrike1 skrev:Du menar att Kimi kommer att fuska i år?Jari skrev:Jo, jag är hemst ledsen för att Kimi förlorat bästa tid under testdagarna.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Men Lucky. Så här var det. Jag såg nån intervju med Button där han såg jättenöjd ut och sa att eftersom de vann ett lopp så ligger vägen till VM öppen och 2007 blir deras år..Och jag tror de blir besvikna i år igen. Fallet blir lite större med så orealistiska mål och när de sen kämpar med mittfältet i första loppet blir hela teamet (som vanligt) besvikna. Jag är inte "irriterad" såklart. Härligt med lite tro..men jag undrar vad som är fel i Hondastallet - för de brukar inte misslyckas i motorsport - de brukar dominera, men deras F1 satsning lämnar massor kvar att önska.
-
Hade det inte varit konstigare om han i den positionen han och Honda är i sagt att man inte siktar på att vinna mästerskapet, och inte har en chans att vinna det i år? Jag förstår inte det konstiga alls i den ganska intetsägande införkommentaren "vi siktar på att vinna i år".El Scorcho skrev:Men Lucky. Så här var det. Jag såg nån intervju med Button där han såg jättenöjd ut och sa att eftersom de vann ett lopp så ligger vägen till VM öppen och 2007 blir deras år..Och jag tror de blir besvikna i år igen. Fallet blir lite större med så orealistiska mål och när de sen kämpar med mittfältet i första loppet blir hela teamet (som vanligt) besvikna. Jag är inte "irriterad" såklart. Härligt med lite tro..men jag undrar vad som är fel i Hondastallet - för de brukar inte misslyckas i motorsport - de brukar dominera, men deras F1 satsning lämnar massor kvar att önska.
Jag drar mig också till minnes en förare med över 100 GP och 7 F1-säsongern bakom sig som först i säsongsavslutningen det året vann sitt första lopp - men han vann det först efter teamorder. Nästa säsong vann han sitt första världsmästerskap och han följde upp det med en andra titel året därpå.
Året för debutsegern genom teamorder var 1997 och föraren hette Mika Häkkinen - och det heter han fortfarande.
-
-
Tja 1997 såg väl Häkkinen inte ut som en blivande tvåfaldig världsmästare heller direkt.
Honda och Button har ett av sina bästa lägen hittills med Kimi och Alonso i nya stall, Schumacher borta och Renault utan förare som är självklara titelkandidater idag. Kovalainen är det, men det är ju inte direkt vanligt att vinna VM i sin första F1-säsong ...
Honda och Button har ett av sina bästa lägen hittills med Kimi och Alonso i nya stall, Schumacher borta och Renault utan förare som är självklara titelkandidater idag. Kovalainen är det, men det är ju inte direkt vanligt att vinna VM i sin första F1-säsong ...
-
- Varnad
Det gjorde han väl visst det?LuckyStrike1 skrev:Tja 1997 såg väl Häkkinen inte ut som en blivande tvåfaldig världsmästare heller direkt.
Ingen av oss tvekade en sekund om huruvida han skulle leverera när han väl fick materialet.
-