Team Maximam Attack meddelar härmed:
-
- Varnad
Team Maximam Attack meddelar härmed:
Glada besked från Prodrive i England! De lyckades hitta de sista 100 hästarna vi krävde när vi specade vår bil för dem och den är nu levererad till hemlig plats i sthlmsområdet, för att inte långfingrade konkurrenter skall bli för närgångna.
Kan dessutom meddela att shakedowntestet i samband med leverans gick alldeles utmärkt. Ett litet smakprov:
Beläggning: asfalt, aningen blött
Hastighet ca 50km/h
En svag böj och en kort halvmiss till dutt på gaspedalen får följden att bilen ryter till, gräver upp fem centimeter djupa spår i asfalten på en sträcka av fyrtio meter och bilen är på väg att ställa sig sidleds, då denna sidleds acceleration bromsas av den synnerligen effektiva diffen på 100%.
Ni som har kört nitrometanbilar på 1400 Hk eller flugit jaktplan till vardags vet vilken typ av acc jag pratar om....
Naturligtvis är den också blå.
Från leden i teamet hörs exalterade glädjetjut och vi ser med stor tillförsikt framtiden an och siktet är naturligtvis på testet på Sundstabanan den 10 februari. Då skall vi ha lättat den ytterligare samt löst vissa banspecifika problem.
Kan dessutom meddela att shakedowntestet i samband med leverans gick alldeles utmärkt. Ett litet smakprov:
Beläggning: asfalt, aningen blött
Hastighet ca 50km/h
En svag böj och en kort halvmiss till dutt på gaspedalen får följden att bilen ryter till, gräver upp fem centimeter djupa spår i asfalten på en sträcka av fyrtio meter och bilen är på väg att ställa sig sidleds, då denna sidleds acceleration bromsas av den synnerligen effektiva diffen på 100%.
Ni som har kört nitrometanbilar på 1400 Hk eller flugit jaktplan till vardags vet vilken typ av acc jag pratar om....
Naturligtvis är den också blå.
Från leden i teamet hörs exalterade glädjetjut och vi ser med stor tillförsikt framtiden an och siktet är naturligtvis på testet på Sundstabanan den 10 februari. Då skall vi ha lättat den ytterligare samt löst vissa banspecifika problem.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
Team Maximum Attack kan nu också tillkännage att man på hemlig ort kommit mycket långt i förberedelserna inför 5papp-evenemanget.
Samtliga inblandade i teamet tillbringade en heldag med att lätta och modifiera den redan grymma best man fått tag i (under stenhård bevakning och tydliga tecken med hela handen av mig).
Man har också tagit chansen att göra ett shakedown under de idealiska förhållanden som nu råder under natten på vår egna hemliga testbana Ikeamugello.
Med lite tur får vi under morgondagen åter bilen på lyften så vi kan installera och testa programvaran till den aktiva fjädringen samt "fly by jets", en innovation vi är ensamma om ännu så länge.
Till vår stora glädje kan vi också meddela att vi har en designchef ombord som vi förväntar oss kunna göra underverk med vår idag lite ZZ Racingaktigt tråkiga blå image.
Samtliga inblandade i teamet tillbringade en heldag med att lätta och modifiera den redan grymma best man fått tag i (under stenhård bevakning och tydliga tecken med hela handen av mig).
Man har också tagit chansen att göra ett shakedown under de idealiska förhållanden som nu råder under natten på vår egna hemliga testbana Ikeamugello.
Med lite tur får vi under morgondagen åter bilen på lyften så vi kan installera och testa programvaran till den aktiva fjädringen samt "fly by jets", en innovation vi är ensamma om ännu så länge.
Till vår stora glädje kan vi också meddela att vi har en designchef ombord som vi förväntar oss kunna göra underverk med vår idag lite ZZ Racingaktigt tråkiga blå image.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Varnad
-
- Varnad
-
- Varnad
-
Ok, med den förarbesättningen får du nästan skämmas om du inte kommer på pallen eller åtminstone spöar Göstas och Enzos respektive team.Jari skrev:Bara proffs!
Rallyförare, tidigare vinnare, Topcabchaufförer.
De som varit med tidigare har aldrig kommit sämre än tvåa i liknande evenemang.
Men vi håller låg profil och skall bara vara med för skojs skull...
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Varnad
-
Jari skrev:Kommer vi i mål skall vi ha slagit både Tore Rosthög och Wolfgang den rostige II.
Vår bil är dock ett litet frågetecken...
Tycker jag mig höra lite "jariödmjukhet" mellan raderna?
vår målsättning är lite blygsammare. vi har en revanch att utkräva på torro rosto. deras senaste lopp var en uppvisning i taktik, teknik, körskicklighet och uthållighet. brilliant disponerat lopp av dom. dessutom fick vi depåhjälp av dessa riktiga racers. att slå dom vore en seger i sig. det blir svårt att rå på dessa proffs men vi måste ju försöka.
kommer vi mindre än 100 varv bakom maximum attack får även det anses som en seger med tanke på hur teamet presenteras.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Ja för f-n!!Lemon skrev:Gösta, kommer ni ha plåtknycklaren och felväxlaren i teamet den här gången med?
Jim "pedal to the metal" Clark och J "pick a gear" Tarnstrom är teamets ryggrad. Det skulle vara som att göra sig av med den röda färgen och den stegrande hingsten!! OTÄNKBART!
-
Det var inte jag som knycklade plåten, det var andra. Jag höll bara emot. Man får inte visa svaghetstecken på arenan, det visste man redan på romartiden.Lemon skrev:Gösta, kommer ni ha plåtknycklaren och felväxlaren i teamet den här gången med?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Vi gick aldrig i depå på första varvet, jag borde veta då jag körde och såvitt jag vet startade 7:a och passerade på första varvet som 3:a.
Har för mig att mitt första stint varade i en halvtimme, innan jag gick i depå för förarbyte. Då med rök i kupén efter ett som vi diagnosterade senare som brustet värmepaket. Ett vanligt fel på Golf.
Att det var bucklor i karossen var ointressant för bilens prestanda, då de aerodynamiska förberedelserna hade tagit höjd för vildsinta konkurrenter som hellre försökte köra igenom än om.
Bland annat gällde det bonntrimmade Celicor.
Har för mig att mitt första stint varade i en halvtimme, innan jag gick i depå för förarbyte. Då med rök i kupén efter ett som vi diagnosterade senare som brustet värmepaket. Ett vanligt fel på Golf.
Att det var bucklor i karossen var ointressant för bilens prestanda, då de aerodynamiska förberedelserna hade tagit höjd för vildsinta konkurrenter som hellre försökte köra igenom än om.
Bland annat gällde det bonntrimmade Celicor.
-
Som stallchef i ZZ racing international har jag bara lovord till Lucky "Jenson Button" Strike 1´s körning. Han skötte sin uppgift långt över förväntan (och den var skyhög) och körde som den racer han är.
Ingen kan förvänta sig att det står bilar stilla efter ett backkrön i ett race / test. Hade banpersonalen skött sitt jobb i stället för att sova och varnat vår förare för hinder på banan så hade denna mindre incident kunnat undvikas. Nu ville ödet annorlunda och en så uppkörd seger över oss som Torro Rosto hade finns det inte maken till. Den var i klass med Fisichellas seger över Kimi för något år sedan. Men vi mussunar inte dom skitstövlarna detta.
Har Maximum attack bara 10% av Torro Rostos tur så vinner dom lätt med det förarmatterial dom säger sig ha.
Ingen kan förvänta sig att det står bilar stilla efter ett backkrön i ett race / test. Hade banpersonalen skött sitt jobb i stället för att sova och varnat vår förare för hinder på banan så hade denna mindre incident kunnat undvikas. Nu ville ödet annorlunda och en så uppkörd seger över oss som Torro Rosto hade finns det inte maken till. Den var i klass med Fisichellas seger över Kimi för något år sedan. Men vi mussunar inte dom skitstövlarna detta.
Har Maximum attack bara 10% av Torro Rostos tur så vinner dom lätt med det förarmatterial dom säger sig ha.
-
Jag vet inte om ni är rätt stall att snacka om uppkört hit och dit... ni hade inte tagit er i mål utan vår hjälpGösta skrev:Nu ville ödet annorlunda och en så uppkörd seger över oss som Torro Rosto hade finns det inte maken till. Den var i klass med Fisichellas seger över Kimi för något år sedan. Men vi mussunar inte dom skitstövlarna detta.
Det handlar inte om tur, det handlar om förberedelser (som t ex att ha med sig Plastic Padding och verktyg) och väl genomförd körning.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Jag kan bara tala för mig. Men med en bil som kostar 4500 kr och anmälningsavgift på 2000 kr föredrar jag alla gånger att sluta sist med raw speed och ett stycke plåtskrot än att sluta först med hel bil och taktisk och smart körning.Razor skrev:Det verkar som att Gösta premierar "raw speed" framför en bra strategi med taktisk och smart körning.
Bucklor och rök är kul
-
-
Ja, som svenskfödd DNA-testas man ju för sådant för att vara säker på att vi inte får en spridning av finska gener i Sverige och världen vilket vi ju inte vill ha.
Jag är DNA-testad och testet var negativt - vilket är positivt.
Jag är DNA-testad och testet var negativt - vilket är positivt.
-
-
-
-
-
-