MIKA !
-
Bara ett ryckte.
Kod: Markera allt
McLaren deny plan to bring back veteran Hakkinen
Alan Henry
Tuesday November 14, 2006
The Guardian
McLaren have denied any plans to recruit the formula one veteran Mika Hakkinen to compete alongside Fernando Alonso for one season in 2007 in a move that would keep their rising star Lewis Hamilton in reserve as the team's official third driver.
Hakkinen, 38, won the world title with the British team in 1998 and 1999. "Mika has been in the simulator [at the team's Woking technical base] and following his visit to Brazil wished to understand if he could contribute to our programme," Martin Whitmarsh, the McLaren chief executive, said.
-
- Moderator
McLaren, som alla andra stall, förnekar saken vare sig det stämmer eller inte. Nu tror jag ju ändå att det är helt osannolikt att Häkkinen skulle kunna komma tillbaka. Han har ju inte sett speciellt imponerande ut i DTM och jag tror inte att han skulle kunna uppanamma skärpan från sina mästardagar igen. Vad är det han skulle bevisa med att komma tillbaka till F1? Rent psykologiskt finns det inte mycket för en tävlingsmänniska att hämta i Häkkinens situation. Han kan nästan bara förlora på att komma tillbaka till F1.
Men även om få förare har lyckats göra comeback i F1, Alain Prost och Niki Lauda är väl de stora undantagen, så finns det exempel från andra sporter på comebacker som egentligen borde vara omöjliga. George Foremans comeback i boxningen (tror att han var 42 år när han gjorde comeback) är nog en av de mest häpnadsväckande återkomsterna som har skådats inom sporten - karln var faktiskt en bättre boxare än när han var ung - långsammare, inte lika uthållig och kanske inte heller lika slagkraftig, även om slagstyrkan var enastående - men han var smartare och kunde utnyttja det som var kvar av förmågorna till max. Kanske kan Mika göra något liknande men det vill till att han verkligen har kommit på något nytt - annars lär han inte bli något annat än en blek kopia av sig själv.
Tärnström
Men även om få förare har lyckats göra comeback i F1, Alain Prost och Niki Lauda är väl de stora undantagen, så finns det exempel från andra sporter på comebacker som egentligen borde vara omöjliga. George Foremans comeback i boxningen (tror att han var 42 år när han gjorde comeback) är nog en av de mest häpnadsväckande återkomsterna som har skådats inom sporten - karln var faktiskt en bättre boxare än när han var ung - långsammare, inte lika uthållig och kanske inte heller lika slagkraftig, även om slagstyrkan var enastående - men han var smartare och kunde utnyttja det som var kvar av förmågorna till max. Kanske kan Mika göra något liknande men det vill till att han verkligen har kommit på något nytt - annars lär han inte bli något annat än en blek kopia av sig själv.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
De kanske är vidskepliga eller nostalgiska på McLaren. De säger - hm - alla försvinner - det är dags att ta tillbaka någon från glansdagarna - Mika. Hur som helst är det ju tydligen klart att han ska testa nya bilen för att komma med inputs. Personligen tror jag de har någon desperat idé om att kasta in honom om Lewis Hamilton inte lyckas. Jag har all respekt för Mika men ehmm..har inte McLaren tappat all koll de hade - om de hade det någongång.
-
- Varnad
-
-
-
-
Chansen till vad?El Scorcho skrev:Nu kan jag garantera att Lewis Hamilton får chansen..
Han är ju redan bekräftad som raceförare sen tidigare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Det önskar jag att en kompis gjorde. Då kanske han inte hade krockat vår bil I BÅDA ÄNDAR PÅ SAMMA GÅNG.El Scorcho skrev:Käkar han valium Mika..fan vad långsam han var.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Nja, jag tror faktiskt på fullt allvar att Ron Dennis hade en tanke med testet. Om Mika hade varit blixtrande snabb så vet i fan. Men om inte annat så kanske McLaren behöver Mikas input angående bilen. Vad vet jag. Längtar verkligen till säsongen 2007 nu. Det är riktigt tuff abstinens. Nya förare - förare som har bytt stall. Känns riktigt intressant för nästa år.
-
Hur menar du nu?
Skulle McLaren testa Häkkinen en vecka efter det att man officiellt gått ut med att Hamilton har fått platsen brevid Alonso, för att sätta in Häkkinen på Hamiltons plats om Häkkinen skulle ha varit snabb på testet?
Skulle McLaren testa Häkkinen en vecka efter det att man officiellt gått ut med att Hamilton har fått platsen brevid Alonso, för att sätta in Häkkinen på Hamiltons plats om Häkkinen skulle ha varit snabb på testet?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Martin Whitmarsh har idag själv sagt vilken tanke man hade med testet:
Mika hade bett om att få köra för att känna sig för om vad han ville göra i framtiden, så då lät man honom köra.
Mika hade bett om att få köra för att känna sig för om vad han ville göra i framtiden, så då lät man honom köra.
Whitmarsh said some of the Finn's observations on the handling of the car had been useful to the team, and he did not rule out further tests.
"If Mika came and said 'Actually, I wouldn't mind every six months having another go', I think we'd take it seriously," he said.
"Will he ever contribute to the programme again? I think we'd be open to it, if he can bring something to the party."
The McLaren boss felt, however, that the November test was also about Hakkinen, who has a Mercedes DTM contract on the table for next year, seeking to satisfy his curiosity and resolve a career dilemma.
"I think he's probably still searching for what to do next - do you commit to a life after being a racing driver and what do you do, what's the next great challenge?" he said.
"I don't know, and I don't think today that Mika knows where he's going to go."
-
- Varnad
Mika har faktiskt bråkat en del med Mercedes om nästa års kontrakt. De vill nämligen dra in ersättningen för att Mika kommer i eget plan till och från alla race osv.
Med hänvisning till att ingen annan kommer i egna plan...
Ett McLarentest är en liten gottepralin Mercedes kan bjuda på för att visa goodwill, samtidigt som man kan lansera ett nytt samarbete mellan Johnnie Walker och Mika Häkkinen/DTM...
Med hänvisning till att ingen annan kommer i egna plan...
Ett McLarentest är en liten gottepralin Mercedes kan bjuda på för att visa goodwill, samtidigt som man kan lansera ett nytt samarbete mellan Johnnie Walker och Mika Häkkinen/DTM...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
Det är klart att han är... han harvar ju i mittfältet i DTM.Golfkillen skrev:Coulthard har flugit med Ryanair från Stansted till Jerez för 59£, istället för med sitt privatplan. Kan David så borde väl Mika kunna, eller tror han att han är förmer än de andra?Jari skrev:Jo, värlsstjärnorna brukar åka tåg ute i världen. Speciellt i andra klass eller boskapsvagnen med dig.
Coulthard kör ju bara F1.
Senast redigerad av Razor den sön dec 10, 2006 11:27, redigerad totalt 1 gång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Riktiga världstjärnor ska inte behöva bråka med sina arbetsgivare om resor till och från arbetsplatsen. Med tanke på hur duktig lilla Mika har varit i DTM så skulle då inte jag betala mycket mer än en boskapsbiljett för honom.Jari skrev:Jo, värlsstjärnorna brukar åka tåg ute i världen. Speciellt i andra klass eller boskapsvagnen med dig.
-
-
Jag tror fortfarande att Mika är sugen på att se om han fortfarande "har" det. Han verkar ju ha varit på gång att göra comeback ett par gånger, men kanske har nu McLaren fått honom att inte tänka i de banorna..? Kanske gav de honom en väldigt seg bil..hm..
Alltså jag vet inte - men jag är övertygad om att det finns andra ingredienser i testet än vad som är officiellt.
Alltså jag vet inte - men jag är övertygad om att det finns andra ingredienser i testet än vad som är officiellt.
-
Enligt finsk media har Toro Rosso dykt upp som alternativ till Mika. Berger ville redan tidigare i år ge Mika ett test och en ev. plats i Toro Rosso nästa år som raceförare enligt det ryktet.
Och därför skulle Ron ha agerat och gett Mika ett test i McLaren istället och försöka knyta upp honom där för att av ngn oförklarlig anledning "tappa honom" till Toro Rosso.
Jag sa aldrig att det var ett välgrundat rykte.
Och därför skulle Ron ha agerat och gett Mika ett test i McLaren istället och försöka knyta upp honom där för att av ngn oförklarlig anledning "tappa honom" till Toro Rosso.
Jag sa aldrig att det var ett välgrundat rykte.
-
- Varnad
Kan det bero på att han inte längre har något okraschat privatplan?Golfkillen skrev:Coulthard har flugit med Ryanair från Stansted till Jerez för 59£, istället för med sitt privatplan. Kan David så borde väl Mika kunna, eller tror han att han är förmer än de andra?Jari skrev:Jo, värlsstjärnorna brukar åka tåg ute i världen. Speciellt i andra klass eller boskapsvagnen med dig.
-
- Varnad
-
Det är egentligen ointressant vad vi tror. Men det verkar som Mercedes har en viss uppfattning om vad det tillför i förhållande till kostnaden eftersom Mika måste bråka med dem om det ....Jari skrev:Vilka av er tror inte att han tillför DTM ett större marknadsvärde än vad hans plan kostar till och från?
Du skrev själv att Mercedes vill dra in ersättningen til Mika för privatplan, så uppenbarligen verkar de inte så övertygade om att Mika kan tillföra tillräckligt för att motivera kostnaden.
Eller hur?
Jari skrev:Mika har faktiskt bråkat en del med Mercedes om nästa års kontrakt. De vill nämligen dra in ersättningen för att Mika kommer i eget plan till och från alla race osv.
.
-
- Varnad
Svaret på dina frågor kommer väl när Mika signerat för nästa år och hur det gick i hans förhandlingar om privatplanet.LuckyStrike1 skrev:Det är egentligen ointressant vad vi tror. Men det verkar som Mercedes har en viss uppfattning om vad det tillför i förhållande till kostnaden eftersom Mika måste bråka med dem om det ....Jari skrev:Vilka av er tror inte att han tillför DTM ett större marknadsvärde än vad hans plan kostar till och från?
Du skrev själv att Mercedes vill dra in ersättningen til Mika för privatplan, så uppenbarligen verkar de inte så övertygade om att Mika kan tillföra tillräckligt för att motivera kostnaden.
Eller hur?
Jari skrev:Mika har faktiskt bråkat en del med Mercedes om nästa års kontrakt. De vill nämligen dra in ersättningen för att Mika kommer i eget plan till och från alla race osv.
.
Att han drar in tiotusentals eller ännu fler tittare till serien står helt klart, sen är det en helt annan fråga om vad det är värt i rena pengar, dels för Mercedes, dels för serien som sådan.
Å andra sidan är hans arbetsgivare redan den enskilt störste intressenten för seriens popularitet eftersom de bygger tre fjärdelar av startfältet.
-
Sänd serien i finland eller? Annars torde Mikas sensationsvärde ha avtigit nu med tanke på att han harvat runt där ett tag utan att direkt tillhöra titelaspiranterna.Jari skrev:Att han drar in tiotusentals eller ännu fler tittare till serien står helt klart, sen är det en helt annan fråga om vad det är värt i rena pengar, dels för Mercedes, dels för serien som sådan.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Eller att han inte har några divaliteter? Mig veterligen så har DC:s privatplan inte störtat någon gång, men jag är ju inte så insatt...Jari skrev:Kan det bero på att han inte längre har något okraschat privatplan?Golfkillen skrev:Coulthard har flugit med Ryanair från Stansted till Jerez för 59£, istället för med sitt privatplan. Kan David så borde väl Mika kunna, eller tror han att han är förmer än de andra?Jari skrev:Jo, värlsstjärnorna brukar åka tåg ute i världen. Speciellt i andra klass eller boskapsvagnen med dig.
-
- Varnad
Canal Digital sänder på Canal +, precis som man gjorde med F1 förr i tiden med inköpt proffskommentator. (Matti Kyllönen)Lemon skrev:Sänd serien i finland eller? Annars torde Mikas sensationsvärde ha avtigit nu med tanke på att han harvat runt där ett tag utan att direkt tillhöra titelaspiranterna.Jari skrev:Att han drar in tiotusentals eller ännu fler tittare till serien står helt klart, sen är det en helt annan fråga om vad det är värt i rena pengar, dels för Mercedes, dels för serien som sådan.
-
- Varnad
http://www.telegraph.co.uk/htmlContent. ... oul03.htmlGolfkillen skrev:Eller att han inte har några divaliteter? Mig veterligen så har DC:s privatplan inte störtat någon gång, men jag är ju inte så insatt...Jari skrev:Kan det bero på att han inte längre har något okraschat privatplan?Golfkillen skrev: Coulthard har flugit med Ryanair från Stansted till Jerez för 59£, istället för med sitt privatplan. Kan David så borde väl Mika kunna, eller tror han att han är förmer än de andra?
-
Vad är det du försöker bevisa, Jari? Att du alltid har fel?
Citat från artikeln som du länkade till:
Ska jag vara riktigt ärligt så förstår jag inte ditt, i det närmaste, patologiska behov av att alltid motbevisa dig själv... men det är ganska underhållande
Citat från artikeln som du länkade till:
The plane, belonging to David Murray, the chairman of Rangers Football Club, had been travelling to Nice ahead of this weekend's Spanish Grand Prix where Coulthard is due to compete.
Ska jag vara riktigt ärligt så förstår jag inte ditt, i det närmaste, patologiska behov av att alltid motbevisa dig själv... men det är ganska underhållande
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
- Varnad
Vart påstår jag att han satt i sitt eget privatplan?Razor skrev:Vad är det du försöker bevisa, Jari? Att du alltid har fel?
Citat från artikeln som du länkade till:The plane, belonging to David Murray, the chairman of Rangers Football Club, had been travelling to Nice ahead of this weekend's Spanish Grand Prix where Coulthard is due to compete.
Han åkte privatplan och två dog. Hur kul tycker du att det är?
-
Så vad exakt menade du med följande då?Jari skrev:Vart påstår jag att han satt i sitt eget privatplan?
Jari skrev:Kan det bero på att han inte längre har något okraschat privatplan?
Vart påstår jag att jag tyckte att det var kul med ett kraschat plan och två omkomna?Jari skrev:Han åkte privatplan och två dog. Hur kul tycker du att det är?
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Svårt att veta ägarförhållandena till alla plan de flyger med. Jag har fattat det som att just det planet var det DC brukar åka med och betala en slant för, eller om Murray i sin tur får hotellrum av DC i Monaco för besväret. De gånger DC inte flög med McLarens egna plan vill säga.Razor skrev:Så vad exakt menade du med följande då?Jari skrev:Vart påstår jag att han satt i sitt eget privatplan?Jari skrev:Kan det bero på att han inte längre har något okraschat privatplan?Vart påstår jag att jag tyckte att det var kul med ett kraschat plan och två omkomna?Jari skrev:Han åkte privatplan och två dog. Hur kul tycker du att det är?
Jag medger att jag uttryckte mig klantigt i fråga om ägarförhållandena.
Poängen var att han satt i ett privatplan när det kraschade och två dog.
Jag kan tänka mig att han är reserverad till vilka privatplan han åker med framöver.
-
- Varnad
Din skitroliga smiley efter storyn kanske?Razor skrev:Så vad exakt menade du med följande då?Jari skrev:Vart påstår jag att han satt i sitt eget privatplan?Jari skrev:Kan det bero på att han inte längre har något okraschat privatplan?Vart påstår jag att jag tyckte att det var kul med ett kraschat plan och två omkomna?Jari skrev:Han åkte privatplan och två dog. Hur kul tycker du att det är?
-
-
- Varnad
-
Nej, poängen var att du sa att han inte hade något privatplan kvar, för att han hade kraschat sitt.Jari skrev:Svårt att veta ägarförhållandena till alla plan de flyger med. Jag har fattat det som att just det planet var det DC brukar åka med och betala en slant för, eller om Murray i sin tur får hotellrum av DC i Monaco för besväret. De gånger DC inte flög med McLarens egna plan vill säga.Razor skrev:Så vad exakt menade du med följande då?Jari skrev:Vart påstår jag att han satt i sitt eget privatplan?Jari skrev:Kan det bero på att han inte längre har något okraschat privatplan?Vart påstår jag att jag tyckte att det var kul med ett kraschat plan och två omkomna?Jari skrev:Han åkte privatplan och två dog. Hur kul tycker du att det är?
Jag medger att jag uttryckte mig klantigt i fråga om ägarförhållandena.
Poängen var att han satt i ett privatplan när det kraschade och två dog.
Jag kan tänka mig att han är reserverad till vilka privatplan han åker med framöver.
Så du menar att pga denna krasch så vill han inte längre flyga i privatplan utan väljer istället Ryanair?!
Kan det inte vara så att DC helt enkelt inte är en diva som Mika verker vara?
-
-