Var har du läst eller hört det?Sami skrev:Hehe, fast enligt Bridgestone så körde Schumacher över karossbitar som låg på banan.
Brasilien
-
-
-
-
-
-
-
- Moderator
Massa ser vassare ut än Barrichello. Kimi kan få problem nästa år.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
Haha din bitterhet är fantastisk.hemin skrev:Den mest ovärdiga "mästaren" genom tiderna!LuckyStrike1 skrev:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Alonsooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Konstaterar att Alonso vann med marginal, och var den som utan tvekan gjorde det bästa jobbet i år.
Att det dessutom retar upp dig gör inte glädjen mindre
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
Än värre är det hur han behandlade den brasilianska flaggan ....kastade den bara rakt ner på marken när han hoppade ner från bilen....uschhhhhh.Sami skrev:vad är det för clowndräkt Massa har på sig!? :
Men skit samma...det skall bli intressant att se KIMI mot Massa nästa år - verkligen intressant.
Kanske dräkten var nån gammal jockeydräkt som Massa fått ärva?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
- Utvisad
-
Massa har sett vassare ut en Schumacher i flera tävlingar. Ser bra ut för Ferrai inför nästa år. Några år gammal Bridgestone konstruktion är ingen nackdel för stallet. Motorn ligger i framkant i fältet och fryses.JTarnstrom skrev:Massa ser vassare ut än Barrichello. Kimi kan få problem nästa år.
Tärnström
För Kimi finns bara möjligheter, inga problem, inför nästa år. Alonso får nog mer att fundera över.
-
-
- Utvisad
Jaa, Alonso är bäst i år.Ankan skrev:Håller med han visa vem som är bästCrazy F1 skrev:Det är väl bara att säga att säga grattis...
Men jag måste ändå säga att jag känner mig stolt som Schumachersupporter, vilket lopp han gör.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
-
-
Ja, förra året var det nog inte så mycket att snacka om, materialet spelade kanske en liten roll också i och för sig...I år var Renault bäst i början, tillräckligt mycket bättre en vad Ferrari var på slutet och ihop med en del missar under året så är saken ett faktum.
Reanult har lyckats bättre sett över ett helt år än vad Ferrari har gjort och därför vinner Renault.
Reanult har lyckats bättre sett över ett helt år än vad Ferrari har gjort och därför vinner Renault.
-
-
-
-
-
-
Jag menar att ingen av dem som inte kan se att han inte bara är en ond människa som gjorde ett misstag för NIO år sedan är det minsta bättre än honom som de hackar p ådag ut och dag in.
Det känns som att det man inte får göra ett misstag som människa...det jag menar är att jag tvivlar starkt på att någon av dem som anklagar honom för att vara ett svin, gris etc inte har begått något misstag själva i livet...och därför förtår jag inte hur man kan vara så trångsynt.
Men det är väl olika filosofier vi lever efter och ni kan inte få mig att ändra min syn och jag antar att jag inte kan få er/dem att ändra sin så egentligen förstår jag inte varför jag skriver
Det känns som att det man inte får göra ett misstag som människa...det jag menar är att jag tvivlar starkt på att någon av dem som anklagar honom för att vara ett svin, gris etc inte har begått något misstag själva i livet...och därför förtår jag inte hur man kan vara så trångsynt.
Men det är väl olika filosofier vi lever efter och ni kan inte få mig att ändra min syn och jag antar att jag inte kan få er/dem att ändra sin så egentligen förstår jag inte varför jag skriver
-
-
CrazyF1:
Jag vet att det här kommer som en nyhet för dig men...
Det är hans systematiska osportsligheter som gör att jag inte gillar honom. Monaco i år var bara en incident av många under en lång rad år. Jag tyckte att det var skoj när han tog sin första seger på Spa 92, men efter det har det bara gått utför. Således var åtminstone inte jag anti-schumacher när han inledde sin karriär, det har han lyckats köra sig till genom åren.
Jag vet att det här kommer som en nyhet för dig men...
Det är hans systematiska osportsligheter som gör att jag inte gillar honom. Monaco i år var bara en incident av många under en lång rad år. Jag tyckte att det var skoj när han tog sin första seger på Spa 92, men efter det har det bara gått utför. Således var åtminstone inte jag anti-schumacher när han inledde sin karriär, det har han lyckats köra sig till genom åren.
I was misled and that is the way it went
-
-
Jag vet inte vad det är men, har jag missar en massa saker genom åren?
Jag började titta 94, det enda som jag det året kan förstå om folk reagerar på är Adelaide. Händelsen där är tveksam och det är faktiskt Hill som kör in i MS där. Okej, schumi lämnade ingen lucka öppen , men det hade nog ingen gjort i onödan.
95- Vet inget dumt det året?
96- Vet inget, bara att han vann tre lopp i en sunkig Ferrari.
97- Kör på Villneuve i sista loppet. FULT, förstår om man blir upprörd och tycker att det är osportsligt.
98- Prejar ut frentzen i gruset i canada efter ett depåstopp. Fick en stopp and go för det, inget konsigare än än raceincindent i mina ögon och inte värre än när Frentzen körde av Barrichello i Melbourne 2000.
99- ? såg bara ett brutet ben och en enastående comeback i Malaysia.
00- Vet inte vad han gjorde för fult då?
01- ?
02- ?
03- ?
04- ?
05-?
06- Monaco där han "parkerade" i rascas, förståeligt om man blir upprörd över det, här kommer bedömningen in, vissa säger att han gjorde det med flit, andra att det var en miss.
Är dessa saker grunden för att avsky någon så mycket?
Det är mycket möjligt för vissa, men jag fungerar inte så.
Jag började titta 94, det enda som jag det året kan förstå om folk reagerar på är Adelaide. Händelsen där är tveksam och det är faktiskt Hill som kör in i MS där. Okej, schumi lämnade ingen lucka öppen , men det hade nog ingen gjort i onödan.
95- Vet inget dumt det året?
96- Vet inget, bara att han vann tre lopp i en sunkig Ferrari.
97- Kör på Villneuve i sista loppet. FULT, förstår om man blir upprörd och tycker att det är osportsligt.
98- Prejar ut frentzen i gruset i canada efter ett depåstopp. Fick en stopp and go för det, inget konsigare än än raceincindent i mina ögon och inte värre än när Frentzen körde av Barrichello i Melbourne 2000.
99- ? såg bara ett brutet ben och en enastående comeback i Malaysia.
00- Vet inte vad han gjorde för fult då?
01- ?
02- ?
03- ?
04- ?
05-?
06- Monaco där han "parkerade" i rascas, förståeligt om man blir upprörd över det, här kommer bedömningen in, vissa säger att han gjorde det med flit, andra att det var en miss.
Är dessa saker grunden för att avsky någon så mycket?
Det är mycket möjligt för vissa, men jag fungerar inte så.
-
-
-
-
-
1: We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like? - Jean CocteauBernie skrev:Jag vet inte vem som är värstVilken förare ska jag hata nu då?
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas stallkompis [Fisichella] som försöker köra av Maestro både i Kina och Brasilien
(hur mycket tur har man inte när man vinner 7 titlar i egentligen ...)
2: Bridgestone sa visst att Schumachers punktering orsakades av skräp på banan, så du har fel vad gäller Fisichella verkar det som.
Men tack för försöket
-
har kollat på sekvensen igen och Eje säger först att Fisichella är rutinerad men att det är lite onödigt att ligga kvar och försvara sig så länge.Cheever skrev:Nä, han sa tvärt om, att Fisi var rutinerad.ANFRAN skrev:Jag håller med. Sa han inte att det var "orutinerat av Fisichella" också, eller hörde jag fel?Sami skrev:Nja, det är lite magstarkt av honom att klaga på att Fisichella försöker kämpa emot när Schumacher försöker passera. Det lät lite illa och färgat i mina öron.
-
Hoppas du satte tårtan i halsen!!!Han körde om Kimi enligt skolboken!!
En mästare ar visat vad han går för. UNDERBART kört Maestro!
Nästa års världsmästare Massa!!!!
En mästare ar visat vad han går för. UNDERBART kört Maestro!
Nästa års världsmästare Massa!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Mycket trevligt rejs... Viva AlonsoLuckyStrike1 skrev:Ikväll ska jag titta - har väntat i många år på det här racet.Razor skrev:Du tittar ju inte på F1 längre, så det är väl ingen skillnad mot andra söndagar för din del?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-
Säg inte för mycket än. Som Massa körde idag så tror jag nog att det inte blir så lätt för Kimi som många kanske tror. För 12 månader sen kändes det helt självklart, det gör det inte nu.form-ola1 skrev:Eller, vad du hoppas.Razor skrev:Jo, Massa... jag tror att Kimi kan få större problem med att hålla Massa bakom sig än vad många tror.Geer skrev: För Kimi finns bara möjligheter, inga problem, inför nästa år.
-
-
- Moderator
Kimi är en mer komplett förare än Massa men Massa har fördel av att ha kommit in i teamet och han har medvind. I långa loppet vinner Kimi över Massa men kanske inte med så mycket som en del kanske tror.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Vad var det för speciellt med Massas körning idag?LuckyStrike1 skrev:Säg inte för mycket än. Som Massa körde idag så tror jag nog att det inte blir så lätt för Kimi som många kanske tror. För 12 månader sen kändes det helt självklart, det gör det inte nu.form-ola1 skrev:Eller, vad du hoppas.Razor skrev: Jo, Massa... jag tror att Kimi kan få större problem med att hålla Massa bakom sig än vad många tror.
Som han sade, så var det hans enklaste lopp.
Han behövde ju knappt köra på kurbsen ens. Normalt har han varit ganska jämnsnabb med [Schumacher], typ nån tiondel efter i snitt, men nu låg han ju konstant 1 s efter och behövde inte anstränga sig ett dugg för att hålla sin en halv minut före Alonso.
Ferrarin och antar jag, Bridgestonedäcken, var grymma idag. Det var ju inte så att Schumacher bromsade mer exakt och körde med större precision genom kurvorna, utan han kunde ju ta vilket spår han ville och ändå vara mycket snabbare än t.ex. Kimi.
Rent generellt tycker jag att analyserna ibland innehåller lite väl mycket glorifiering av föraren och även motsatsen, när det mesta egentligen beror på bilen. Bilen, inkl. däcken, har ju en himla stor betydelse i striden mellan toppförarna, som alla är snabba. På det sättet blir det lite roligare med enhetsdäck, exempelvis i regnlopp.
Kimi satte emot hårdare än vad jag trodde och kul med hård racing, nåt man inte direkt är van vid när det gäller F1. Han lyckades även styra ut när Fisi gled ut lite okontrollerat på innern med låsta däck.
Flavio måste vara superglad åt att bli av med Alonso och få Fisi som försteförare nästa år...
Alonso helt kontrollerat lopp och felfri när det gäller. Hade väl Button bakom sig i halva loppet, men lockades ändå inte att skruva upp motor och fart, utom i samband med depåstoppet, utan körde lika suveränt defensivt som vanligt. Han kommer nog att fortsätta skörda många segrar genom åren - fenomenal.
Jag tycker även att Button är en klart bra förare, som ofta seglar upp på podiet, trots ibland mediokert material genom åren.
Vad det gäller vem man skall hata nu, så känns det underligt nog inte som att det är någon som har fortsatt i Sennas och Skumis anda, iallafall inte bland toppförarna. Både Kimi och Alonso sätter emot hårt, men brukar vara relativt schyssta och har oftast inte en massa sista-minuten-stängningar, eller rena prejningar för sig, utan brukar tvärtom ofta lämna hyfsad plats för den som ev. lyckas komma upp på innern. Button känns nästan lite väl lättomkörd ibland.
Jag trodde faktiskt att fler unga förare skulle ta efter Skummis genomgående oschyssta stil, men det verkar som tur är inte så.
-
att du inte ens nämner schumis körning visar att du är lika subjektiv som vilket schumifan som helst...men visst, föraren blir ofta glorifierad när han vinner trots att det många gånger bara är entransportsträcka. Å andra sidan är det nog inte lätt att sitta och leda med en massa sekunder och inte GÖRA MISSTAG...det är betydligt mycket enklare om man är själv än om man slåss.
-