Tester
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Torsdagens tider från Barcelona:
01. Nick Heidfeld - Sauber C21 - 1'17"891 - 73 laps
02. Felipe Massa - Sauber C21 - 1'18"605 - 67 laps
03. Marc Gene - Williams FW23 - 1'19"233 - 63 laps
04. Juan Pablo Montoya - Williams FW24 - 1'19"680 - 64 laps
05. Allan McNish - Toyota TF102 - 1'19"831 - 72 laps
06. Mika Salo - Toyota TF102 - 1'20"245 - 35 laps
07. Takuma Sato - Jordan EJ11 - 1'20"351 - 69 laps
08. Antonio Pizzonia - Williams FW23 - 1'20"554 - 65 laps
09. Jarno Trulli - Renault R202 - 1'20"834 - 44 laps
10. Giancarlo Fisichella - Jordan EJ12 - 1'21"091 - 36 laps
11. Fernando Alonso - Renault B201 - 1'21"440 - 50 laps
Sauber fortsätter att ånga på. Nya Toyotan har kommit igång ordentligt. Undrar hur lång tid det tar för Williams att fintrimma nya bilen? Den är ju fortfarande långsammare än den gamla. Möjligtvis att dom testar nya däck med den gamla och att det förklarar skillnaden.
01. Nick Heidfeld - Sauber C21 - 1'17"891 - 73 laps
02. Felipe Massa - Sauber C21 - 1'18"605 - 67 laps
03. Marc Gene - Williams FW23 - 1'19"233 - 63 laps
04. Juan Pablo Montoya - Williams FW24 - 1'19"680 - 64 laps
05. Allan McNish - Toyota TF102 - 1'19"831 - 72 laps
06. Mika Salo - Toyota TF102 - 1'20"245 - 35 laps
07. Takuma Sato - Jordan EJ11 - 1'20"351 - 69 laps
08. Antonio Pizzonia - Williams FW23 - 1'20"554 - 65 laps
09. Jarno Trulli - Renault R202 - 1'20"834 - 44 laps
10. Giancarlo Fisichella - Jordan EJ12 - 1'21"091 - 36 laps
11. Fernando Alonso - Renault B201 - 1'21"440 - 50 laps
Sauber fortsätter att ånga på. Nya Toyotan har kommit igång ordentligt. Undrar hur lång tid det tar för Williams att fintrimma nya bilen? Den är ju fortfarande långsammare än den gamla. Möjligtvis att dom testar nya däck med den gamla och att det förklarar skillnaden.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Williams är oroväckande långsamma. Undrar var skon klämmer? Tror knappast att de förösker maskera formen och på så pass många varv de har kört borde det ha blivit tillfälle till ett par riktigt snabba försök. Tror absolut att man rätt tidigt vill se hur pass bra man står sig gentemot konkurrenterna.
Tärnström
Tärnström
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Sauber testade i och för sig större dagen med kvalinställningar för Melbourne så det förklarar ju att de är snabba.
Williams sägs ha testat däck i första hand och arbetat med olika inställningar på bilen.
Lite för tidigt att helt döma ut dem .. jag tror nog inte att de har några större problem med bilen.
Williams sägs ha testat däck i första hand och arbetat med olika inställningar på bilen.
Lite för tidigt att helt döma ut dem .. jag tror nog inte att de har några större problem med bilen.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Eftersom de flesta stallen nu testat i ganska många dagar så borde väl många av dem ha genomfört några kvaltester, så Saubers relativa resultat är nog inte helt fel, även om det kanske inte säger allt en viss dag. Sauber har ju dessutom varit snabba nästan varje dag. I Barcelona är det väl bara McLaren som varit snabbare.
Enligt testschemat verkar Mac ha bestämt sig för att köra bakom stängda dörrar för sig själva i några veckor, vilket är lite tråkigt då man inte får se vad de går för. Deras 02 var ju också lite långsammare än deras 01.
Men nu är det ju så att det inte riktigt är rena 01:or som stallen kör med. Läste en intervju med Newey, i Autosport tror jag, där han sa att de hade problem med bakdelen av bilen ifjol, vilket jag uppfattade även gälla diffusorn. Dessa problem skall ha härrört ifrån det faktum att Mac fick gå tillbaks till en gammal växellåda som inte var i bilens ursprungliga design och mycket större än den tänkta. Detta p.g.a. det sena förbudet mot deras nya diff(som först hade godkänts av FIA), som också innehöll en ny växellåda. Dessa problem kan ju mycket väl betyda mindre downforce under bilen och därmed problem med framdelen. Den 16B de kör med innehåller visst den nya växellådan och enligt uppgift, även den nya motorn, så det är kanske inte så konstigt att den kan gå lika snabbt som MP4-17. Likadant är det väl med Williams, som kör den nya motorn i FW23:an också, liksom även Ferrari kör med många nya delar i sin 01B.
Det kan ju helt enkelt vara så att O2:an bara är marginellt snabbare än 01B, men betydligt snabbare än de rena 01-orna och dessutom har mer utvecklingspotential jämfört med 01B.
Undrar förresten om Ferrari har mer än en bil kvar nu? Men det går kanske ganska snabbt att laga nån av de kraschade.
Enligt testschemat verkar Mac ha bestämt sig för att köra bakom stängda dörrar för sig själva i några veckor, vilket är lite tråkigt då man inte får se vad de går för. Deras 02 var ju också lite långsammare än deras 01.
Men nu är det ju så att det inte riktigt är rena 01:or som stallen kör med. Läste en intervju med Newey, i Autosport tror jag, där han sa att de hade problem med bakdelen av bilen ifjol, vilket jag uppfattade även gälla diffusorn. Dessa problem skall ha härrört ifrån det faktum att Mac fick gå tillbaks till en gammal växellåda som inte var i bilens ursprungliga design och mycket större än den tänkta. Detta p.g.a. det sena förbudet mot deras nya diff(som först hade godkänts av FIA), som också innehöll en ny växellåda. Dessa problem kan ju mycket väl betyda mindre downforce under bilen och därmed problem med framdelen. Den 16B de kör med innehåller visst den nya växellådan och enligt uppgift, även den nya motorn, så det är kanske inte så konstigt att den kan gå lika snabbt som MP4-17. Likadant är det väl med Williams, som kör den nya motorn i FW23:an också, liksom även Ferrari kör med många nya delar i sin 01B.
Det kan ju helt enkelt vara så att O2:an bara är marginellt snabbare än 01B, men betydligt snabbare än de rena 01-orna och dessutom har mer utvecklingspotential jämfört med 01B.
Undrar förresten om Ferrari har mer än en bil kvar nu? Men det går kanske ganska snabbt att laga nån av de kraschade.
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nu skall du inte skrämma slag på mig...On 2002-02-01 00:47, Lemon wrote:
Det här duger verkligen inte för Williams om dom ska kunna slåss om VM-titeln. Minst en halv sekund snabbare än den gamla bilen borde dom vara, men det är dom inte. Och både Montoya och Ralf har antytt försiktig kritik av bilen.
-
- Inlägg: 163
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Dublin
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är väl mer en känsla än vetenskap men det känns som om Ferrari är mer "quick out of the box" än Williams. Som AF1 påpekar har Williams kört med hybrider. Kanske beror det på att de har fler innovationer och förbättringar till i år än vad exempelvis Ferrari har. Med testrestriktionerna innebär ju det att man kanske haren längre testresa än en del av konkurrenterna och att det dröjer innan man börjar sätta riktig fart på bilen.
Tärnström
Tärnström
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Williams drivers Ralf Schumacher and Juan Pablo Montoya have reacted with less than total enthusiasm to the new FW24 chassis.
The new car, which was launched at Silverstone last week, has been tested extensively at Barcelona this week. Both drivers have praised the new BMW P82 engine but have been less than effusive about the chassis.
Speaking about the car during this week’s test Schumacher said: "I'm pleased, but I'm more impressed by the engine than the chassis. It's not as good as I'd have hoped for."
The car looks to be very much an evolution of last year’s successful FW23, which was superb on tracks with long straights but was less happy in slow corners.
Montoya was equally as low key in his response to the car. He said: "It's getting better, but I hope there's still a lot to come from it."
Ska man slåss om titeln är det nog ett måste att bilen är "quick out of the box". Fjolårets Williams var det inte, men kom starkt framförallt i andra halvan av säsongen. Renault var nog det teamet som förbättrade sig mest under förra säsongen och kan säkert göra något liknande i år.
Och så långsamma tycker jag inte nya Renault har varit hittills. Dom kommer säkert igång rejält efter ett par lopp. Förutsatt att bilen inte är helt misslyckad förstås. Men jag tycker inte det verkar så. Nya Jordan däremot är troligtvis ingen höjdare. Sen saknar Jordan dessutom resurser, så dom är mer eller mindre piskade att få fram en bil som är bra från början.
The new car, which was launched at Silverstone last week, has been tested extensively at Barcelona this week. Both drivers have praised the new BMW P82 engine but have been less than effusive about the chassis.
Speaking about the car during this week’s test Schumacher said: "I'm pleased, but I'm more impressed by the engine than the chassis. It's not as good as I'd have hoped for."
The car looks to be very much an evolution of last year’s successful FW23, which was superb on tracks with long straights but was less happy in slow corners.
Montoya was equally as low key in his response to the car. He said: "It's getting better, but I hope there's still a lot to come from it."
Ska man slåss om titeln är det nog ett måste att bilen är "quick out of the box". Fjolårets Williams var det inte, men kom starkt framförallt i andra halvan av säsongen. Renault var nog det teamet som förbättrade sig mest under förra säsongen och kan säkert göra något liknande i år.
Och så långsamma tycker jag inte nya Renault har varit hittills. Dom kommer säkert igång rejält efter ett par lopp. Förutsatt att bilen inte är helt misslyckad förstås. Men jag tycker inte det verkar så. Nya Jordan däremot är troligtvis ingen höjdare. Sen saknar Jordan dessutom resurser, så dom är mer eller mindre piskade att få fram en bil som är bra från början.
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det är mycket som Anders F1 säger att det är synd att McLaren nu testar bakom stängda dörrar.
Vad håller Williams på med?
Lemon du skrev för ett tag sedan att en av konstruktörerna till Mp417 blivit av med jobbet, vad har du läst detta?
Jag vill gärna läsa det också.
Om det är så som du säger så ligger dom nog inte så där jätte bra till.
Men vi får inte glömma att dom har lång tid på sig!
Vad håller Williams på med?
Lemon du skrev för ett tag sedan att en av konstruktörerna till Mp417 blivit av med jobbet, vad har du läst detta?
Jag vill gärna läsa det också.
Om det är så som du säger så ligger dom nog inte så där jätte bra till.
Men vi får inte glömma att dom har lång tid på sig!
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nej, det var en av konstruktörerna bakom Ilmor-Mercedes motorn som fick kicken.
http://www.formula1.com/news/headlines02/01/s8233.html
http://www.formula1.com/news/headlines02/01/s8233.html
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vadå förstod du inte det där ?On 2002-02-01 15:35, Razor wrote:On 2002-02-01 15:27, F1-PATRIK wrote:
Men det händer nog lite överallt tror jag kasnke inte så högt uppsatta men att det fick komma ut det var inte bra.
Kan du inte ta det där igen, lite långsammare den här gången?
Det är ju något som händer lite överallt ganska högt upp som kommer ut och det är inte bra ....
bara börja gissa
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nu har även Gerhard Berger uttalat sig om den nya Williams-bilen.
Following comments from Williams' two drivers, Ralf Schumacher and Juan Pablo Montoya, that the FW24 had not been developed as much as they would like, comes a comment from BMW boss Gerhard Berger stating that he is also dissatisfied with this year's chassis.
The former F1 driver has stated that he was not impressed by the car's initial lap times, but refused to put all the blame on Williams, despite comments from Montoya suggesting that the 2002 BMW engine was the best yet.
"It is true that after the first tests the new car did not produce the lap times we were expecting," Berger told Autocar magazine.
"I always regard the speed of a new car on its first outing as a very important sign. And, even taking into account the need to make chassis set-up changes, we are not satisfied.
Nya Mclaren däremot verkar gå som tåget. Nu väntar vi bara på Ferraris nya mästerverk...
Following comments from Williams' two drivers, Ralf Schumacher and Juan Pablo Montoya, that the FW24 had not been developed as much as they would like, comes a comment from BMW boss Gerhard Berger stating that he is also dissatisfied with this year's chassis.
The former F1 driver has stated that he was not impressed by the car's initial lap times, but refused to put all the blame on Williams, despite comments from Montoya suggesting that the 2002 BMW engine was the best yet.
"It is true that after the first tests the new car did not produce the lap times we were expecting," Berger told Autocar magazine.
"I always regard the speed of a new car on its first outing as a very important sign. And, even taking into account the need to make chassis set-up changes, we are not satisfied.
Nya Mclaren däremot verkar gå som tåget. Nu väntar vi bara på Ferraris nya mästerverk...
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Dagens tester förresten:
1. Heidfeld Sauber 1'13"717 99
2. Sato Jordan 1'13"830 73
3. Massa Sauber 1'13"933 91
4. Montoya Williams 1'14"025 55
5. Schumacher R Williams 1'14"037 57
6. Gene Williams 1'15"038 66
7. Alonso Renault 1'15"340 49
8. Button Renault 1'15"771 39
9. Fisichella Jordan 1'15"968 53
10. Webber Minardi 1'18"048 14
11. Yoong Minardi 1'21"002 21
Sauber fortsätter att imponera. Sato satte sin tid i fjolårets Jordan. Den nya Jordan är inte mycket att hurra för. Var håller BAR hus förresten?
1. Heidfeld Sauber 1'13"717 99
2. Sato Jordan 1'13"830 73
3. Massa Sauber 1'13"933 91
4. Montoya Williams 1'14"025 55
5. Schumacher R Williams 1'14"037 57
6. Gene Williams 1'15"038 66
7. Alonso Renault 1'15"340 49
8. Button Renault 1'15"771 39
9. Fisichella Jordan 1'15"968 53
10. Webber Minardi 1'18"048 14
11. Yoong Minardi 1'21"002 21
Sauber fortsätter att imponera. Sato satte sin tid i fjolårets Jordan. Den nya Jordan är inte mycket att hurra för. Var håller BAR hus förresten?
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Äntligen har jag fått tag på en karta över Valencia-banan
En riktig krokig historia verkar det som. Och dessa tider satte man där idag:
1 Nick Heidfeld Sauber-Petronas B 1m12.404s 71
2 Juan Pablo Montoya Williams-BMW M 1m13.736s 73
3 Felipe Massa Sauber-Petronas B 1m14.219s 23
4 Ralf Schumacher Williams-BMW M 1m14.624s 62
5 Antonio Pizzonia Williams-BMW* M 1m14.754s 43
6 Jacques Villeneuve BAR-Honda B 1m14.943s 56
7 Giancarlo Fisichella Jordan-Honda B 1m15.099s 22
8 Heinz-Harald Frentzen Arrrows-Cosworth B 1m15.133s 27
9 Olivier Panis BAR-Honda B 1m15.135s 32
10 Anthony Davidson BAR-Honda* B 1m15.311s 37
11 Takuma Sato Jordan-Honda B 1m15.373s 59
12 Fernando Alonso Renault* M 1m15.380s 48
13 Jarno Trulli Renault M 1m15.699s 41
14 Pedro de la Rosa Jaguar M 1m15.736s 34
15 Mark Webber Minardi-Asiatech M 1m16.655s 26
16 Alex Yoong Minardi-Asiatech* M 1m18.650s 76
Sauber fortsätter att imponera. Enligt Maestro kan Sauber bli en dark horse i år. Skulle vara kul. Nya Arrows är redan snabbare än Jaguar som fortsätter i snigeltempo. Fy fan vilket blåbär han är Yoong Hoppas han får kicken efter ett par lopp.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Lemon den 2002-02-07 23:07 ]</font>
En riktig krokig historia verkar det som. Och dessa tider satte man där idag:
1 Nick Heidfeld Sauber-Petronas B 1m12.404s 71
2 Juan Pablo Montoya Williams-BMW M 1m13.736s 73
3 Felipe Massa Sauber-Petronas B 1m14.219s 23
4 Ralf Schumacher Williams-BMW M 1m14.624s 62
5 Antonio Pizzonia Williams-BMW* M 1m14.754s 43
6 Jacques Villeneuve BAR-Honda B 1m14.943s 56
7 Giancarlo Fisichella Jordan-Honda B 1m15.099s 22
8 Heinz-Harald Frentzen Arrrows-Cosworth B 1m15.133s 27
9 Olivier Panis BAR-Honda B 1m15.135s 32
10 Anthony Davidson BAR-Honda* B 1m15.311s 37
11 Takuma Sato Jordan-Honda B 1m15.373s 59
12 Fernando Alonso Renault* M 1m15.380s 48
13 Jarno Trulli Renault M 1m15.699s 41
14 Pedro de la Rosa Jaguar M 1m15.736s 34
15 Mark Webber Minardi-Asiatech M 1m16.655s 26
16 Alex Yoong Minardi-Asiatech* M 1m18.650s 76
Sauber fortsätter att imponera. Enligt Maestro kan Sauber bli en dark horse i år. Skulle vara kul. Nya Arrows är redan snabbare än Jaguar som fortsätter i snigeltempo. Fy fan vilket blåbär han är Yoong Hoppas han får kicken efter ett par lopp.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Lemon den 2002-02-07 23:07 ]</font>
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Läste nåt underligt rykte någonstans att Yoong inte skulle vara helt säker i Minardi längre. Verkar konstigt då de har massa sponsring ifrån Malaysia, som troligen inte skulle bli allt för glada om han försvann. Tror det baserades på att han inte stod på någon officiell anmälningslista till nåt, vad det nu var. Dessutm var det lite sliriga svar ifrån Minardi vad det berodde på. Men som sagt, han sitter säkert lika fast i Minardistolen, som Mansell gjorde i McLarens -95...
Har för mig att McLaren sades ligga på 1:11.5 i Valencia förra veckan. Men det kan ju ha varit andra förutsättningar. Lite tråkigt att de testar för sig, för de är väl i Barcelona nu?
När skall Ferrari börja testa med den nya kärran? Blir det också för sig själv bakom stängda dörrar.
Har för mig att McLaren sades ligga på 1:11.5 i Valencia förra veckan. Men det kan ju ha varit andra förutsättningar. Lite tråkigt att de testar för sig, för de är väl i Barcelona nu?
När skall Ferrari börja testa med den nya kärran? Blir det också för sig själv bakom stängda dörrar.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Visst skulle det vara kul, fast inte på bekostnad av Williams som ett potentiellt toppstall.
Här har man väntat på att det skall bli tre toppstall som alla kan utmana om segrar i varje lopp och inte bara på högfartsbanor och så går en gammal fjolårsmotor i Sauberskal fortare. Inte kul för spänningen...
Om man tittar på de nya bilarna så ser ju Williamsen ut att vara mest lik förra årets bil. Den dög ju inte så man borde kanske följt Ferrari och McLarens exempel och göra mer drastiska förändringar...
Här har man väntat på att det skall bli tre toppstall som alla kan utmana om segrar i varje lopp och inte bara på högfartsbanor och så går en gammal fjolårsmotor i Sauberskal fortare. Inte kul för spänningen...
Om man tittar på de nya bilarna så ser ju Williamsen ut att vara mest lik förra årets bil. Den dög ju inte så man borde kanske följt Ferrari och McLarens exempel och göra mer drastiska förändringar...
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Undrar vad som skulle hända om Sauber skulle ligga före Ferrari i konstruktions-VM? kanske inte så troligt men om Ferrerin skulle visa sig vara ohållbar i början så är det inte helt otroligt, undrar om det finns någon sådan klasul i avtalet mellan stallen??
I fallet Arrows och Jaguar är det mer troligt att Arrows är bättre än "den tama katten" i år.
I fallet Arrows och Jaguar är det mer troligt att Arrows är bättre än "den tama katten" i år.
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det stämmer att det inte är troligt att Sauber någonsin kommer att vara före Ferrari i konstruktörsmästerskapet. Om nu mot all förmodan detta skulle ske så "regleras" säkert detta under de avslutande loppen. Att överhuvudtaget köra med gamla motorer är ju egentligen redan från början lönlöst om man vill vinna. Man är ju redan från början automatiskt dömd till ett par platser ner i mästerskapet. Sauber är ju iofs fantastiska på att utnyttja de tillgångar de har men ändå... Alla stall borde ha en stor tillverkare bakom sig som såg till att bästa möjliga motor levererades.
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vad jag menade var att andra förare nu är snabbare än Montoya när de har likvärdiga bilar. Vem som helst (nåja) kan väl köra snabbt rakt fram i en monster-Williams... men när Williamsen inte är bättre än andra bilar, ja då blir JPM heller inte snabbare, utan snarare sämre, vilket ju bevisar min tes om att han enbart är en medelmåttig förare...On 2002-02-08 10:52, Marsupilami wrote:
Vad menar du? Han kan ju inte köra fortare än vad bilen tillåter eller? Vad jag menade är att han var snabbast av förarna i Williams, vilket inte är så förvånande men ändå...
Äh, jag orkar inte tjafsa idag utan jag får hoppas att Sir Frank & co får ordning på grejorna innan Melbourne.
Han slutar nog sjua i år... (de får nog lite fart på bilen så att den blir snabbast även i år, så några poäng tar han nog...)
Mig veterligen är Raffe fortfarande snabbast i Williams, för det är väl racen som räknas? Vi får väl se om det ändras i år men jag skulle inte ha så stora förhoppningar om jag var du. Se hellre fram mot vem som kommer att ersätta JPM till 2003, det vore en mer intressant diskussion.
Be Pastis om ett dedikerat Nascar-forum så kan ni diskutera JPM och Bräck nästa år...
/E
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Var det inte du som sa att man endast kan jämföra en förares verkliga kapacitet om man jämför med stallkamraten? Nu var JPM snabbare än båda dessa och jag blandar inte in andra team i jämförelsen mellan JPM och Grinolle. Jag ser framåt och hur poängen fördelades förra året är nu historia.On 2002-02-08 11:20, EnzoF1 wrote:
men när Williamsen inte är bättre än andra bilar, ja då blir JPM heller inte snabbare, utan snarare sämre, vilket ju bevisar min tes om att han enbart är en medelmåttig förare...
/E
Precis! Vi får se...On 2002-02-08 11:20, EnzoF1 wrote:
Vi får väl se om det ändras i år men jag skulle inte ha så stora förhoppningar om jag var du.
/E
Förhoppningarna är höga att Grinolle kommer fälla än mer tårar...
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 163
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Dublin
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nu ska väl inte Williams-fansen redan kasta yxan i sjön. Tänk på att Valencia är en liten krokig bana (se karta ovan) och där exempelvis däck spelar en stor roll. Sen tror jag nog att Sauber testar kvalinställningar lite oftare än Williams. Dom har antytt det i något uttalande. Jag gissar att när vi kommer till Melbourne kommer Williams vara före Sauber. Däremot kommer McLaren och Ferrari vara bättre än sir Franks stall, åtminstone inledningsvis.
Första säsongen Sauber körde med Ferrari-motor fick dåvarande Sauber-föraren Nicola Larini frågan om vad som skulle hända om Sauber skulle vara snabbare än Ferrari i något lopp. Då svarade Larini: "Då kommer Ferrari se till att Sauber inte är det i nästa lopp"
Första säsongen Sauber körde med Ferrari-motor fick dåvarande Sauber-föraren Nicola Larini frågan om vad som skulle hända om Sauber skulle vara snabbare än Ferrari i något lopp. Då svarade Larini: "Då kommer Ferrari se till att Sauber inte är det i nästa lopp"
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: lör feb 09, 2002 01:00
- Ort: Åland
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 2688
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Solna