Brasilien

Kungaklassen av motorsport...
Bauta

Brasilien

Inlägg av Bauta »

Är det någon mer än jag som tror att Massa får order om att krascha ut Alonso, så att Schumacher får vinna "av egen kraft".
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Oerhört dåligt av [Schumacher] att köra sönder motorn på Q2. Gud vad dåligt och orutinerat.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Så är det när man är nybörjare.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

FUBAR :evil:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Cheever skrev:Oerhört dåligt av [Schumacher] att köra sönder motorn på Q2. Gud vad dåligt och orutinerat.

Han har tydligen inte lärt sig någonting från det som hände i Suzuka. Karln är ju pantad. Vad är det för vits att ligga på så hårt i Q2 så att grejerna packar ihop?

Fast han hade kanske bara "otur" igen.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vilket vackert kval det var på sätt och vis - starten på tredje kvalomgången var jag mycket förtjust i.

Nu återstår det äntligen bara ett enda officiell F1-pass med den osportslige tysekn deltagande.

Ahhhh.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ibland är livet gott...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det finns de som påstår att Kimi kör sönder sin mersa, men skunki är ju mycket värre med sin FIA(t)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cheever skrev:Oerhört dåligt av [Schumacher] att köra sönder motorn på Q2. Gud vad dåligt och orutinerat.
Har för mig det var på Q3 det hände!

Helt rätt, en såp duktig förare skall inte göra den typen av amatörmisstag! Samma sak i Japan! Ofattbart! Gör man den typen av grodor, ja då blir man nte WDC! :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:

Han har tydligen inte lärt sig någonting från det som hände i Suzuka. Karln är ju pantad. Vad är det för vits att ligga på så hårt i Q2 så att grejerna packar ihop?

Fast han hade kanske bara "otur" igen.
Har inte ett skit med otur att göra! Bilen fungerade bevisligen alldelles utmärkt i första och andra kvalet! Om han är pantad vet jag inte, men han pressade bilen onödigt hårt och tar nu konsikvenserna av det!

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Halmstrået kan det inte vara mycket kvar av nu :D :D :D :D :D :D :D :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Nisse skrev:Halmstrået kan det inte vara mycket kvar av nu :D :D :D :D :D :D :D :D

Nej, inte mycket kvar av det inte!!!

Klantandet i Japan och nu i Brasilien tar som sagt ut sin rätt!!

Men än är det inte helt kört! Inte helt! :D

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Gösta skrev:

Helt rätt, en såp duktig förare skall inte göra den typen av amatörmisstag! Samma sak i Japan! Ofattbart! Gör man den typen av grodor, ja då blir man nte WDC! :up:
Han körde ju för hårt på Q2 så att motorn inte höll när det var dags för Q3. Gick på kurbsen för hårt och varvade för mycket, det vet ju vem som helst att ingen F1-motor håller för det.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cheever skrev:
Gösta skrev:

Han körde ju för hårt på Q2 så att motorn inte höll när det var dags för Q3. Gick på kurbsen för hårt och varvade för mycket, det vet ju vem som helst att ingen F1-motor håller för det.
Och dom som trodde att dom visste att den skulle hålla för det vet nu att dom hade fel! :D

Budo

Inlägg av Budo »

Många experter här som vet exakt hur det gick till och vad som gick sönder på bilen.
Precis när man trodde att nivån inte kunde bli lägre surfar man in här och läser detta. Men det som nästan är roligast är att i vanliga fall så "vill" dom flesta se ett jämnt och spännande vm under förutsättning att konkurenten skjuter sin motor, tappar ett hjul, kör av banan m.m.
Men jämnt ska det vara! :clap:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Budo skrev:Många experter här som vet exakt hur det gick till och vad som gick sönder på bilen.
Precis när man trodde att nivån inte kunde bli lägre surfar man in här och läser detta. Men det som nästan är roligast är att i vanliga fall så "vill" dom flesta se ett jämnt och spännande vm under förutsättning att konkurenten skjuter sin motor, tappar ett hjul, kör av banan m.m.
Gå och slå opp ironi i nån ordbok, pöjk!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Budo skrev:Många experter här som vet exakt hur det gick till och vad som gick sönder på bilen.
Jag har aldrig velat se ett jämnt vm i F1! Vad är poängen med att se ett jämnt vm? Jag vill att min favoritförare / stall skall skåpa ut allt motstånd med så mycket det bara går!!! Skjuta motorn är hyffsat harmlöst! Motståndarna skall åka av rejält, stora damm och rökmoln, vrakdelar flygande mm mm.

Nu kommer det väl någon tönt med att "jag vill ju se spännande racing". SKITSNACK! Är det bara spännande racing man vill se så är F1 helt fel med det reglemente som råder. Spännande racing är något som sker i någon larvig standardvagnsserie. F1 handlar om att ta allt som går att ta och lite till med hjälp av massiv investering och kreativ regeltolkning, det har inget med "jämn" racing att göra. Spänning får man ändå. :up:

moch

Inlägg av moch »

Han körde inte sänder något, bensintrycket försvann... freak accident.
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Bensintrycket för skummen (Tyska tidningarna och Ferrari)....hmmmmmmmmm.
Jag undrar om inte det var växellådan. Skummen fick in bara ettans växel på första varvet i Q3. MEN, det kanske kan vara så att växlarna inte funkar ifall det inte finns tillräckligt med bensintryck (elektroniken :D ) .
JAG tror att det är växellådan, men för att inte tappa tio platser till så smusslas saken under med att det är bara "bensinpumpen". Konspiratorisk jag ?....may be :lol:
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Budo...folk VILL ha ett spännande vm....Så länge inte schumi är med och slås om det...han fuskar ju bara jämt...tror inte att bränslefelet hade något att göra med hans körning heller för den delen..mycket otur de senaste två loppen och det är konstigt att inte Ferrari har bättre koll på grejerna när det gäller så mycket.

JARI...det lusitga är att jag kunde inte utläsa någon ironi i era inlägg, uta det kändes som ni menade allt nu skrev...menjag kanske bara är lite extra bitter just nu eftersom det går åt skogen för Herr skomakare.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

guuben skrev:Bensintrycket för skummen (Tyska tidningarna och Ferrari)....hmmmmmmmmm.
Jag undrar om inte det var växellådan. Skummen fick in bara ettans växel på första varvet i Q3. MEN, det kanske kan vara så att växlarna inte funkar ifall det inte finns tillräckligt med bensintryck (elektroniken :D ) .
JAG tror att det är växellådan, men för att inte tappa tio platser till så smusslas saken under med att det är bara "bensinpumpen". Konspiratorisk jag ?....may be :lol:
Hur hänger det ihop? FIA kontrollerar ju bilen oavsett vad det står i pressreleasen, och växellådan - får man inte byta ut den utan att bli nedflyttad? Den reglen gäller väl bara motorn?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

guuben skrev:Bensintrycket för skummen (Tyska tidningarna och Ferrari)....hmmmmmmmmm.
JAG tror att det är växellådan, men för att inte tappa tio platser till så smusslas saken under med att det är bara "bensinpumpen".
Man flyttas inte ner om man byter växellåda.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Hur hänger det ihop? FIA kontrollerar ju bilen oavsett vad det står i pressreleasen, och växellådan - får man inte byta ut den utan att bli nedflyttad? Den reglen gäller väl bara motorn?
Just det, men däremot så är det på gång med en regel om att man flyttas ner fem platser vid byte av växellåda men det är väl inte förrän 2008 tror jag.

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

guuben skrev:Konspiratorisk jag ?....may be :lol:
Nej, bara inte så smart...

Äntligen!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Razor skrev:
guuben skrev:Konspiratorisk jag ?....may be :lol:
Nej, bara inte så smart...
OK. Om det är en indikation på att vara smart att kunna reglerna utantill, eller sätta stor möda på att läsa hela reglementet så är väl jag inte det då. .........(151).

Det lär ha förresten varit två växlar som gick in på Q 3:n på skummens bil.

Men att skummen kör sönder grejorna i två tävlingar i följd är inte bra....som så många redan påpekat här.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag tror ju fortfarande att Skummis haveri var en bluff. Nu startar han som tia och är på en enstoppstrategi, vilket lönar sig på Interlagos. Det blir en enkel seger för [Schumacher] ikväll. Eftersom han inte kvalade sparade han på motorn och dolde strategin för konkurrenterna. Med lite tur hinner han vingla Alonso av banan också innan han tar sin åttonde titel.

Jag är inte ett dugg konspiratorisk.
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Jag tror ju fortfarande att Skummis haveri var en bluff. Nu startar han som tia och är på en enstoppstrategi, vilket lönar sig på Interlagos. Det blir en enkel seger för [Schumacher] ikväll. Eftersom han inte kvalade sparade han på motorn och dolde strategin för konkurrenterna. Med lite tur hinner han vingla Alonso av banan också innan han tar sin åttonde titel.

För en gångs skull hoppas jag du har rätt. Kimi eller Massa får jättegärna "vingla av" Alonso!!!! :up:

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Men självklart tror jag [Schumacher] kommer misslyckas med sin plan. :P
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hoppas Schumi kör av och bryter, alt. försöker knuffa av Alonso så som han har för vana at göra med konkurrenter och blir diskad. Det vore en passande avslutning på hans F1-karriär som äntligen är inne på de sista timmarna.

En sådan härlig dag och kväll detta artar sig till :up:

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du tittar ju inte på F1 längre, så det är väl ingen skillnad mot andra söndagar för din del?

Äntligen!
Budo

Inlägg av Budo »

ANFRAN skrev:Jag tror ju fortfarande att Skummis haveri var en bluff. Nu startar han som tia och är på en enstoppstrategi, vilket lönar sig på Interlagos. Det blir en enkel seger för [Schumacher] ikväll. Eftersom han inte kvalade sparade han på motorn och dolde strategin för konkurrenterna. Med lite tur hinner han vingla Alonso av banan också innan han tar sin åttonde titel.

Tveksamt med den farten han hade i bilen, men visst, större under har ju hänt.
moch

Inlägg av moch »

Bilen lät ju inte direkt så där jättekry heller, visserligen vet jag inte hur en f1 låter i konstant låg hastighet... hur som helst, kan bli ett roligt lopp att se, han vill nog inte sluta efter alonso iaf...
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
Budo

Inlägg av Budo »

Crazy F1 skrev:Budo...folk VILL ha ett spännande vm....Så länge inte schumi är med och slås om det...han fuskar ju bara jämt...tror inte att bränslefelet hade något att göra med hans körning heller för den delen..mycket otur de senaste två loppen och det är konstigt att inte Ferrari har bättre koll på grejerna när det gäller så mycket.

JARI...det lusitga är att jag kunde inte utläsa någon ironi i era inlägg, uta det kändes som ni menade allt nu skrev...menjag kanske bara är lite extra bitter just nu eftersom det går åt skogen för Herr skomakare.
Det är väl så, men efter dagens lopp så slutar ju han och jag kan nästan garantera dig att vi har nästa "hatobjekt" även nästa år och året därefter osv. Är väl någonting att forska i för en betendevetare!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Du tittar ju inte på F1 längre, så det är väl ingen skillnad mot andra söndagar för din del?
Sant Raz!

Han är bara bitter för att MS efter 7 vm titlar fortfarande har motivation och fart nog att utmana Alonso som är en ung hungrig uppstickare.

Nu tar en era i F1 slut och en ny era börjar. Åren från 1950 till 1994 kommer att heta BS (before Schumacher) liksom vi har en tideräkning före jesus som betecknas som BC (Before christ). 2006 är år noll. :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:Du tittar ju inte på F1 längre, så det är väl ingen skillnad mot andra söndagar för din del?
Ikväll ska jag titta - har väntat i många år på det här racet.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Budo skrev:Tveksamt med den farten han hade i bilen, men visst, större under har ju hänt.
Du menar att han var för snabb i Q3 för att vara på en enstoppare? :)

Ikväll ska jag fira med tårta och tända en Marlboro när Skummibilen poffar.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Väntat i flera år? Jag undrar hur ditt liv egentligen är om du måste gå och vänta på att en av de allra största någonsin inom sporten ska sluta att köra... :roll: LS, har för vana att göra? Jo, du är ju mindre objektiv än mig...är det en gång han försökt göra det på 250 lopp? Eller två om du ska räkna Hillincidenten också, vad blir det i 0.75 % av sina lopp som detta har inträffat i så fall och det är ju abslout en vana som ofta intreäffar...Det är ta mig fan beklagligt att Ni ska hacka på honom in i det sista!
Brukar inte bli så här upprörd men detta är fan lika dåligt som när Skelleftå hängde upp en docka med Hedström med en snara om halsen, skamligt! Men det måste kännas jobbigt att inte ha någon att klaga på nästa år så det är kanske därför spyr ur sig så mycket de bara kan nu..

Budo, troligtvis har du rätt...Det ska bli intressant att se vad som händer nästa år, det mest troliga är nog att alla sammanstötningar och incidenter som inträffar är schumis fel.
Gösta

Inlägg av Gösta »

CF1, bli nu inte upprörd för att några bittra motorsportanhängare ger sig på Maestro in i det sista! Dom bara är sådana! Dom är lyckligt omedvetna om att de fått vara med en oerhört unik händelse inom motorsporten. Den störste av dom alla lägger sin hjälm på hyllan. Låt oss ännu en gång njuta av en mästare i aktion. Han startar 10á (tror jag) och kommer säkert att göra ett bra lopp!

Budo

Inlägg av Budo »

Crazy F1 skrev:Väntat i flera år? Jag undrar hur ditt liv egentligen är om du måste gå och vänta på att en av de allra största någonsin inom sporten ska sluta att köra... :roll: LS, har för vana att göra? Jo, du är ju mindre objektiv än mig...är det en gång han försökt göra det på 250 lopp? Eller två om du ska räkna Hillincidenten också, vad blir det i 0.75 % av sina lopp som detta har inträffat i så fall och det är ju abslout en vana som ofta intreäffar...Det är ta mig fan beklagligt att Ni ska hacka på honom in i det sista!
Brukar inte bli så här upprörd men detta är fan lika dåligt som när Skelleftå hängde upp en docka med Hedström med en snara om halsen, skamligt! Men det måste kännas jobbigt att inte ha någon att klaga på nästa år så det är kanske därför spyr ur sig så mycket de bara kan nu..

Budo, troligtvis har du rätt...Det ska bli intressant att se vad som händer nästa år, det mest troliga är nog att alla sammanstötningar och incidenter som inträffar är schumis fel.
Det är klart att det är hans fel. För det var ju han som började köra oschyst så dom yngre fortsätter bara i hans spår.
Budo

Inlägg av Budo »

Gösta skrev:CF1, bli nu inte upprörd för att några bittra motorsportanhängare ger sig på Maestro in i det sista! Dom bara är sådana! Dom är lyckligt omedvetna om att de fått vara med en oerhört unik händelse inom motorsporten. Den störste av dom alla lägger sin hjälm på hyllan. Låt oss ännu en gång njuta av en mästare i aktion. Han startar 10á (tror jag) och kommer säkert att göra ett bra lopp!
Amen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Väntat i flera år? Jag undrar hur ditt liv egentligen är om du måste gå och vänta på att en av de allra största någonsin inom sporten ska sluta att köra... :roll: LS, har för vana att göra? Jo, du är ju mindre objektiv än mig...är det en gång han försökt göra det på 250 lopp? Eller två om du ska räkna Hillincidenten också, vad blir det i 0.75 % av sina lopp som detta har inträffat i så fall och det är ju abslout en vana som ofta intreäffar...Det är ta mig fan beklagligt att Ni ska hacka på honom in i det sista!

Haha det är kul att se att du inte tar saker och ting på så stort allvar :D

Men allvarligt talat - jag har aldrig gillat Schumacher som förare. Det har inget att göra med om han är bra eller inte. Jag har inga sympatier för honom som racerförare och som person, baserat med hur lite jag då givetvis vet om han som person.

Att han då slutar och till slut lämnar det som är en av mina favoritsporter ser jag ju då givetvis personligen som något positivt. Får jag inte säga det tycker du?

Det har ju inget med att hacka på honom att göra. Men om man inte gillar Schumacher, så gör man ju inte det. Därför är detta ett tillfälle inom F1 som jag sett fram emot lite grann - hans sista lopp och en F1-framtid förhoppningsvis utan honom.

Sen, till skillnad från dig kanske, så respekterar jag att andra tycker annorlunda utan att bli upprörd över det.

Så mitt råd till dig är: Ta inte F1 på så stort allvar.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det är inte ett helt osannolikt scenario att [Schumacher] ligger trea i slutet av loppet, med Kimi och Massa framför sig. Vad gör de två ferrarikontrakterade förarna då, släpper de förbi den tredje?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om Alonso ligger utanför topp 8 så tror jag definitivt de gör det. Har en känsla av att det har pågått en hel del snack bakom kulisserna mellan Ferrari och Kimi om ev. scenarion - och monetära bonusar vid utförandet.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fy fan. Om Kimi släpper förbi [Schumacher] kommer jag kräkas upp tårtan.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jo man får tycka vad man vill, det kan jag inte påverka, men det finns vissa saker som jag anser att man kan låta bli att säga/skriva. Det är t. ex när någon på slutet av sin karriär ska göra sitt sista framträdande inom sporten.

Ta det inte på så stort allvar säger du, okej, normalt sätt brukar jag vara kallare än så här, men jag kan inte låta bli att bli upprörd nu.
Jag har hållit på denna mannen i 13 år, det sätter sina spår, iaf hos mig. Det är möjligt att du inte kan känna så starkt för någon indrottslig händlese eller person och då är det kanske svårt för dig att förstå hur jag känner mig. Men för mig är detta jävligt tungt och jobbigt och det är därför som jag reagerar som jag gör. Nu låter det kanske som om jag är förälskad i MS, nu är det inte så men jag känner väldigt mycket för killen och han har påverkat mig mycket genom åren.

Gösta, hemskt ledsen men jag kan inte låta bli idag.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tio minuter före start kommer här mitt drömscenario: Alonso bryter ganska tidigt med trasig bil. Räikkönen poffar sin McLaren. Efter andra stoppet leder Massa före Fisichella och [Schumacher]. Med tio varv kvar styr [Schumacher] rakt in i Fisichella när han ska köra om i första kurvan. Båda bryter och alla kan minnas [Schumacher] som den skandalmakare han är. :up:
Senast redigerad av ANFRAN den sön okt 22, 2006 18:58, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:Fy fan. Om Kimi släpper förbi [Schumacher] kommer jag kräkas upp tårtan.
För säkerhets skull skulle jag rekommendera dig att inte äta tårta förrän du är 100% säker på utfallet i loppet.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Jo man får tycka vad man vill, det kan jag inte påverka, men det finns vissa saker som jag anser att man kan låta bli att säga/skriva. Det är t. ex när någon på slutet av sin karriär ska göra sitt sista framträdande inom sporten.

Ta det inte på så stort allvar säger du, okej, normalt sätt brukar jag vara kallare än så här, men jag kan inte låta bli att bli upprörd nu.
Jag har hållit på denna mannen i 13 år, det sätter sina spår, iaf hos mig. Det är möjligt att du inte kan känna så starkt för någon indrottslig händlese eller person och då är det kanske svårt för dig att förstå hur jag känner mig. Men för mig är detta jävligt tungt och jobbigt och det är därför som jag reagerar som jag gör. Nu låter det kanske som om jag är förälskad i MS, nu är det inte så men jag känner väldigt mycket för killen och han har påverkat mig mycket genom åren.

Gösta, hemskt ledsen men jag kan inte låta bli idag.
Jag är nog lika glad att Schumacher slutar och kör sitt sista lopp idag, som du är ledsen över detsamma.

Frågan är vem som får skriva vad nu ...

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Är det bara jag som har problem med live-timingen?

Edit, bara för att jag frågade började den funka.
Senast redigerad av Cheever den sön okt 22, 2006 18:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kimi tar starten. Massa gör en dålig start och råkar köra ihop med Alonso.