Krashar mest bilar 2007-2008

Kungaklassen av motorsport...
Ankan

Krashar mest bilar 2007-2008

Inlägg av Ankan »

Vem blire? :lol:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kimi som vanligt!

(om du med kraschar menar att föraren inte tar dom i mål, men det betecknas snarare som att "trasha" en bil.

Menar du rena "krascher" så vinner någon japan.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nico. Jag tror att han kommer att känna en helt annan press än i år. Nästa säsong ska det levereras. Tycker mig redan i år ha sett honom göra lite för många misstag för att jag ska känna mig helt trygg. Jag hoppas att jag har fel.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Ricky

Inlägg av Ricky »

Webber!!
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Webber är en bra kandidat. Liksom Massa. Massa har gjort stora framsteg i år men det har nog varit mycket beroende på Schumachers välvilja. Nästa säsong har han Kimi att slåss mot och jag misstänker att Massa inte kommer att känna samma trygghet i stallet som i år. Ingen förväntade sig att han skulle slå Schumacher. Han skulle inte slå Schumacher. Men nästa säsong måste han slåss för sin överlevnad i stallet på ett helt annat sätt och då tror jag att misstagen kommer att komma.

Tärnström

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Massa var dessutom rätt så nära Schumacher, fartmässigt, men det återstår att se hur nära Kimi han kommer att vara, eller om han t.o.m. är snabbare. Svårt att veta, men sist de var stallkompisar gick det inte allt för bra, om jag inte missminner mig, trots att Massa liksom nu var äldre i stallet. Hamnar han allt för långt bakom blir det nog en hel del snurrningar och krascher.

Webber är nog bra tips.

Fisi om Kovalainen spöar honom, eller ger han bara upp då?

Hmm, jag har lyckats glömma bort vem som blir Alonsos stallkompis nästa år?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hade samma fundering när det gäller Fisi, men han gör sällan den typen av misstag. När han blir pressad blir han ju snarast långsam.

Grejen är att jag tror att Ferrari rent allmänt får svårt att hålla samma nivå utan Schumi och det kommer nog att sprida en del taskiga vibbar i stallet.

Tärnström

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Massa var dessutom rätt så nära Schumacher, fartmässigt, men det återstår att se hur nära Kimi han kommer att vara, eller om han t.o.m. är snabbare. Svårt att veta, men sist de var stallkompisar gick det inte allt för bra, om jag inte missminner mig, trots att Massa liksom nu var äldre i stallet.
Massa och Kimi har väl aldrig varit stallkompisar, eller är det någon obskyr juniorserie som du syftar på?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Massa efterträdde väl just Kimi. Men ändå, vid en jämförelse stod sig Massa rätt så slätt. Visserligen hyllades han som en ny Räikkönen, tack vare fenomenalt snabba testtider, när han kom men det blåste snabbt över.

Tärnström

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Har du inte sålt de där grejerna än..?

Med krascher så tänker jag väl mer avåkningar än tekniska fel. Är Sato med nästa år så blir det som vanligt - ingen kan vara lika kraschig som Sato. Webber annars - en het kandidat. Fisichella en annan. Ralf brukar kanske inte krascha så mycket men kompenserar genom att göra otroligt stora krascher.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Webber brukar väl inte krasha så mycket. I år har det väl mest handlat om tekniska DNF:er?
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

El Scorcho skrev:Har du inte sålt de där grejerna än..?

Med krascher så tänker jag väl mer avåkningar än tekniska fel. Är Sato med nästa år så blir det som vanligt - ingen kan vara lika kraschig som Sato. Webber annars - en het kandidat. Fisichella en annan. Ralf brukar kanske inte krascha så mycket men kompenserar genom att göra otroligt stora krascher.
Hur många krascher har Sato mer än den som har kraschat näst mest i år, och hur förhåller det sig till Satos tidigare säsonger?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Scot Speed ligger bra til för att skrota mest bilar.
Geer

Inlägg av Geer »

Antal brutna race i år pgav olycka eller "spin"

Kimi, Rosberg, Webber och Monteiro i delad ledning med ett lopp kvar.

Kimi 4
Klien 3
Trulli 1
Rosberg 4
Massa 2
Sato 3
Alberts 3
Coldhart 1
Liuzzi 3
Montoya 3
Speed 2
Ralf 1
Webber 4
Villeneuve 2
Monteiro 4
Button 1
Heidfeld 1
Fisichella 1
Yamamoto 1
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Intressant statistik - men det vore mer intressant om den bara tog med den där föraren var "skyldig" till det själv. Eller..?
Geer

Inlägg av Geer »

El Scorcho skrev:Intressant statistik - men det vore mer intressant om den bara tog med den där föraren var "skyldig" till det själv. Eller..?
Japp, jag väntar med spänning på den statistiken.