Japans GP

Kungaklassen av motorsport...
Budo

Inlägg av Budo »

LuckyStrike1 skrev:Före Monza:
Alonso 108 poäng.
Schumacher 96 poäng.

Efter Monza och motorras Alonso:
Alonso 108 poäng
Schumacher 106 poäng.

Skillnad Alonso relativt Schumacher: - 10 poäng.

Före Suzuka:
Alonso 116 poäng
Schumacher 116 poäng.

Efter Suzuka och motorras Schumacher:
Alonso 126 poäng.
Schumacher 116 poäng.

Skillnad Schmacher relativt Alonso: - 10 poäng.

Peka ut var osanningen ligger.

Noterar för övrigt att du än en gång i bristande argumentation blir personlig.

Detta anser jag är den enda korrekta jämförelsen att göra då VM avgörs av faktiskt poängställning, inte hypotetiskt tappade placeringar i lopp.

Fakta är att som loppen utvecklade sig så försämrades skillnaden gentemot enda konkurrenten i VM-fighten med 10 poäng för resp. förare efter respektive motorhaveri.

Hur Schumacher skulle ha placerat sig utan motorras och hur Alonso skulle ha placerat sig utan motorras i resp. lopp är bara ren spekulation och hypotetiskt resonemang.

Det intressanta är hur poängställningen de två emellan förändrades. Därför är det rättvis - deras motorhaverier neutraliserar varandra.
Osanningen ligger i att Alonzo-s motorras påverkade inte utgången av M.S.-s race.Han var etta och slutade etta med eller utan Alonzo-s ras.
Hur kan du påstå att det är ren spekulation att man vinner ett race om man ligger etta?
Ligger man etta så är chansen "lite" större att vinna ett lopp än om man ligger trea, eller? I dina beräkningar har du inte heller tagit hänsyn till M.s. -s poäng på Monza som, som sagt påverkades aldrig av Alonz-s brytning. Tittar du på dagens lopp så hade Alonzo aldrig vunnit om M.S. inte hade bruttit.

Monza=Alonzo bröt men M.S. avancerade inte i ställningen för det.
Suzuka=M.S. bröt, Alonzo avancerade en plats tack vare det.
Budo

Inlägg av Budo »

Geer skrev:
Budo skrev: Sunt förnuft säger att det har i allra högsta grad att göra vilken position man hade innan haveriet.
Varför är det mer riktigt att räkna med den position man hade innan haveriet istället för den possition som han med största sannerlighet hade slutat loppet ?
Vilken position vore det i så fall när det gäller Alonzo på Monza och M.S. idag?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Budo skrev:
LuckyStrike1 skrev:Före Monza:
Alonso 108 poäng.
Schumacher 96 poäng.

Efter Monza och motorras Alonso:
Alonso 108 poäng
Schumacher 106 poäng.

Skillnad Alonso relativt Schumacher: - 10 poäng.

Före Suzuka:
Alonso 116 poäng
Schumacher 116 poäng.

Efter Suzuka och motorras Schumacher:
Alonso 126 poäng.
Schumacher 116 poäng.

Skillnad Schmacher relativt Alonso: - 10 poäng.

Peka ut var osanningen ligger.

Noterar för övrigt att du än en gång i bristande argumentation blir personlig.

Detta anser jag är den enda korrekta jämförelsen att göra då VM avgörs av faktiskt poängställning, inte hypotetiskt tappade placeringar i lopp.

Fakta är att som loppen utvecklade sig så försämrades skillnaden gentemot enda konkurrenten i VM-fighten med 10 poäng för resp. förare efter respektive motorhaveri.

Hur Schumacher skulle ha placerat sig utan motorras och hur Alonso skulle ha placerat sig utan motorras i resp. lopp är bara ren spekulation och hypotetiskt resonemang.

Det intressanta är hur poängställningen de två emellan förändrades. Därför är det rättvis - deras motorhaverier neutraliserar varandra.
Osanningen ligger i att Alonzo-s motorras påverkade inte utgången av M.S.-s race.Han var etta och slutade etta med eller utan Alonzo-s ras.
Hur kan du påstå att det är ren spekulation att man vinner ett race om man ligger etta?
Ligger man etta så är chansen "lite" större att vinna ett lopp än om man ligger trea, eller? I dina beräkningar har du inte heller tagit hänsyn till M.s. -s poäng på Monza som, som sagt påverkades aldrig av Alonz-s brytning. Tittar du på dagens lopp så hade Alonzo aldrig vunnit om M.S. inte hade bruttit.

Monza=Alonzo bröt men M.S. avancerade inte i ställningen för det.
Suzuka=M.S. bröt, Alonzo avancerade en plats tack vare det.
'

Skillnaden är att du ser på effekten i det enskilda loppet.

Jag ser på effekten i den totala VM-ställningen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag förstår vad ni menar båda två och båda har rätt på sitt sätt.

Men om man ska titta på det faktiska läget i loppet så tappar ju MS 10 p idag, alonso tappade 6 poäng på monza..alltså tappar schumi mer poäng, men relativt varandra så blir det ju lika många eftersom de båda nollade...

Känns som det kvittar nu eftersom det är kört för MS... :cry:
Geer

Inlägg av Geer »

Det finns i alla fall en som är glad idag.

Bild
Geer

Inlägg av Geer »

Stilstudie på hur man dricker skumpa
Bild
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Han till och med hoppar bättre än [Schumacher]!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

det där löjliga hoppet antar jag ska vara hulken eller.?

Bild
"You have 19 laps in which to build up a 25s lead," he told the German - and Schumacher duly obliged. With metronome like regularity he went faster and faster - it was awesome.
Geer

Inlägg av Geer »

Felparkering i Japan ?

Bild
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Crazy F1 skrev:Jag förstår vad ni menar båda två och båda har rätt på sitt sätt.

Men om man ska titta på det faktiska läget i loppet så tappar ju MS 10 p idag, alonso tappade 6 poäng på monza..alltså tappar schumi mer poäng, men relativt varandra så blir det ju lika många eftersom de båda nollade...

Känns som det kvittar nu eftersom det är kört för MS... :cry:
Tappar mer poäng = sämre :spec:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:Det finns i alla fall en som är glad idag.

Bild
Kan smärtan vara förusakad av att Alonso glömde sträcka ut benen och landade med rectum rätt på flaskhalsen????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Han har ju ännu inte tänjt ut ringmuskeln till de nivåer som teamkamraten på tredjeplatsen och tysken i den rykande Ferrarin har lyckats med genom åren, så det gäller väl att ta fart om han skall få upp hela vinnar-bucklan. :razors-uppkörda-pokal:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

AndersF1 skrev:Han har ju ännu inte tänjt ut ringmuskeln till de nivåer som teamkamraten på tredjeplatsen och tysken i den rykande Ferrarin har lyckats med genom åren, så det gäller väl att ta fart om han skall få upp hela vinnar-bucklan. :razors-uppkörda-pokal:
Men varken Fisichella eller [Schumacher] har avslutat uppkörningarna med ett lika perfekt cum shot:
Geer skrev:Stilstudie på hur man dricker skumpa
Bild
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev: cum shot:
Geer skrev:Stilstudie på hur man dricker skumpa
Bild
Nu vet ju jag inte vad "cum shot" betyder, men det verkar vara passande på Alonso. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det finns en anledning till att männen alltid sprutar ner varann med champagne. 8)
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Det finns en anledning till att männen alltid sprutar ner varann med champagne. 8)
Ok, så det kallas för "cum shot"?

Bra namn! Min fantasi for nog iväg med mig, jag trodde att "cum shot" var något som inte alls förknippades med F1! Något som män syslade med då dom inte körde F1 bil. Kanske något dom gjorde på sin fritid!!

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du menar förstås alla män utom de finska?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Finska män ägnar sig bara åt shots

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Du menar förstås alla män utom de finska?
Inte alls kära Raz!! Inte alls! Jag är helt övertygad om att både Mika och framför allt Kimi har blivit exponerade för massor med "cum shots" . Men framför allt Kimi. :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Hur blandar man en så'n shot?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Hur blandar man en så'n shot?
Lite osäker där! Förmodligen så måste man ha flinka handleder, varma händer, förmågan till tempoväxlingar och en välutvecklad fantasi. Är helt övertygad om att ANFRAN kan hjälpa dig att förklara mer utförligt! :D :D :D

Själv har jag endast stor erfarenhet av fredsarbete!

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ska du inte åka till Nordkorea nu, och "röka" i fredspipan lite?

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Där kan man snacka om cum shot!!

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Ursäkta att jag blandar mig i. Man blandar inte en "shot", i alla fall inte i ordets ursprungliga (läs:engelsk-språkiga) betydelse.

En shot hälls upp i, just det, ett shotglas. Finns inte plats för annat än sprit.
Glaset ställs på disken och hälles upp direkt från flaskan.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:Ursäkta att jag blandar mig i. Man blandar inte en "shot", i alla fall inte i ordets ursprungliga (läs:engelsk-språkiga) betydelse.

En shot hälls upp i, just det, ett shotglas. Finns inte plats för annat än sprit.
Glaset ställs på disken och hälles upp direkt från flaskan.

Har inte en aaaaaaning. ANFRAN, LS1 och Raz verkar vara experter på diverse "shots" och "cum shots". Dom kan säkert upplysa dig!!!

Menar du att den inte ens skall skakas??? Dom "cum shots" Alonso får över sig verkar vara rejält skakade! Det behövs väl för att "utlösa" korken och få ett tryck i den!

Dessutom så får Alonso en "cum shot" sprutad in i munnen. Han verkar gilla det dessutom!

Men som sagt, herrarna kan säkert svara på det!!!!

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag tror att du behöver se över din definition av ordet "expert".

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Jag tror att du behöver se över din definition av ordet "expert".

Ok, då använder jag termen "Besserwisser" om Er. :D :D :D

Duger det????
:wink:

Användarens profilbild
PC:

Gösta skrev:Har inte en aaaaaaning. ANFRAN, LS1 och Raz verkar vara experter på diverse "shots" och "cum shots". Dom kan säkert upplysa dig!!!
Vad skall de upplysa mig om...?
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
Gösta skrev:Har inte en aaaaaaning. ANFRAN, LS1 och Raz verkar vara experter på diverse "shots" och "cum shots". Dom kan säkert upplysa dig!!!
Vad skall de upplysa mig om...?
Allt du behöver veta, svar på de eventuella frågor du har om livet och dess mysterier, shots med eller utan cum mm mm.

Så passa på att fråga Besserwisserpanelen!! :D

Användarens profilbild
PC:

Åhå... på så vis...

Men, har inte du redan insett att jag minsann kan vara min egen "Messerschmitt"... 8)
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:Åhå... på så vis...

Men, har inte du redan insett att jag minsann kan vara min egen "Messerschmitt"... 8)

Jo då, det är lite Bessewisserwannebee i dig, men du har lååååååååångt innan du kommer upp i LS1 ANFRANS och framför allt Raz klass!!!! :D

Ett stavfel, syftningsfel och gud förbjude sakfel och du slaktas skoningslöst som ett offerlamm på Forzas kunnskaps och faktaaltare. Ingen nåd, inga fångar tas. :D :D :D

Jag har fått min beskärda del av denna visdommens slakt, känner mig mer stympad än John Bobbitt.

Här är en bild på slaktaren Lorena "Razor" Bobitt.

Bild

:D :D :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag är mycket snyggare än det där.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

PC: skrev:Åhå... på så vis...

Du förstår, Gösta upplever oss som besserwissers bara för att han själv alltid har så fel.

Dig skulle vi aldrig drömma om att rätta till på det sättet då du inte är en Gösta. Det är bara Gösta som är en Gösta, och en sån behöver rättas till. Ofta.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta är vad man skulle kunna kalla en Niewisser.

Äntligen!