Göstas halmstrå (kommer det att kunna gå)

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vad är det som hindrar att hans avslutar sin karriär i ett rökmoln på Interlagos?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Tycker det känns lite väl magstakt att önska att Schummie får problem igen. :spec:

Finns ju en del i Schummiesekten som kan ta illa upp. :roll:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hoppet är det sista om överger en.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Jag hoppas på en MS seger, sammtidigt som Alonso bryter med motorhaveri.

Gud är lyhörd ibland.

Tack gud.

(det var en vacker plym, syntes ända bort till start och målrakan.)
Verkar som GUD lyssnade på nån annan idag Gösta :wink:
Men på nått vis tycker jag att rättvisa skipades i morse :P
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

[/quote]

:
Men på nått vis tycker jag att rättvisa skipades i morse :P[/quote]

Jaa.
Det orättmätiga straff som Alonso fick tidigare så är det helt rätt förare som hoppeligen vinner årets titel.
MEN, jag är "säker på" att nåt extraordinärt kommer att hända i sista loppet.....vänta bara :D .
Varför skulle Ferrari plötsligt bli "good guys" ...... det passade bara att säga så, nu när det såg ut att gå Ferraris väg.
Back to basics.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Om man sätter ihop fyrtio halmstrån (trycker in dem i varandras håligheter) och jag försöker använda den som lian, kanske vi når samma nivå av sannolikhet nu...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

ett sista halmstrå

wwwa.accuweather.com/world-forecast-15day.asp?partner=accuweather&myadc=0&traveler=0&zipcode=SAM|BR|BR023|SAO%20PAULO|&metric=1

REGN REGN REGN

Maestro vinner ett regnlopp där Alonso bryter......
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Det halmstrået tror jag inte mycket på.. Visst är M.S duktig i regn men det är Alonso också, dessutom verkar Michelin ha bättre regndäck för närvarande.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Regn på Interlagos och Skunki dansar sämre än Bambi på hal is.
Ni som håller en liten futtig gnista av hopp för skunki, hoppas vad ni gör inte på regn i Brasilien för då är det helt kört...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Så sa man före Kina också...
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Regnade det i Kina?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Ja, innan loppet regnade det.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men det regnade inte under loppet? Det var ju det som diskuterades.

Regn är ju inte till fördel för Ferrari, Schumacher och Bridgestone i år vad jag kan förstå. Där har Michelin ett övertag och Alonso har ju visat vad han kan göra i regn kan man ju säga ...

Regn är nog det sista Ferrarifans ska hoppas på.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

OK, men är det så stor skillnad på om det regnar eller om det precis har regnat? Jag tycker skillnaden är marginell.
Bridgestone hade ju knappast fördel av vädret i Kina, inte till en början i alla fall och om han klarar att köra som han gjorde i Kina så förstår jag inte hur han inte skulle kunna klara av att göra likadant i Brasilien.
Ferrari.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Men det regnade inte under loppet? Det var ju det som diskuterades.

Regn är ju inte till fördel för Ferrari, Schumacher och Bridgestone i år vad jag kan förstå. Där har Michelin ett övertag och Alonso har ju visat vad han kan göra i regn kan man ju säga ...

Regn är nog det sista Ferrarifans ska hoppas på.
Om jag har förstått saken rätt så är lättare regn eller upptorkande bana till fördel för Michelinskodda bilar men frågan är om det är så när de kör med "full wets" också?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eau Rouge skrev:OK, men är det så stor skillnad på om det regnar eller om det precis har regnat? Jag tycker skillnaden är marginell.
Bridgestone hade ju knappast fördel av vädret i Kina, inte till en början i alla fall och om han klarar att köra som han gjorde i Kina så förstår jag inte hur han inte skulle kunna klara av att göra likadant i Brasilien.
Det är en jäkla skillnad, det är ju t.o.m. skillnad på regn och regn.

Men att köra på en upptorkande bana i uppehållsväder och att köra på en bana i regnväder kan du nog utgår från är en jäkla skillnad.

Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jo, det har du rätt i. Men ändå gick Schumacher och vann trots att han var ganska uträknad. Då är det lite lustigt att folk är lika säkra denna gången, oavsett om det kommer att regna eller om det är upptorkande.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men det finns ju olika styrkor och svagheter hos däckstillverkarna och det är nog det man syftar på.

Och så vitt jag kan komma på, men jag är osäker, så har Michelin en fördel i år i någon typ av regnväder. Alonso har ju visat sig stå för ett par ganska dominanta körningar i regn i år har han inte?

Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jo, absolut har han det. Men det kanske beror på att han är en regnförare utöver det vanliga. I Ungern t.ex. så var det ju ingen på Michelin som hade en chans, inte heller under de första varven i Kina.
Michelin är väl bättre under lättare regn och under upptorkande förhållanden medan B-stone är bättre när det regnar ordentligt? Åtminstånde har det varit så.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:MITT ÄLSKADE HALMSTRÅ VERKAR HÅLLA OCH ÖKA I STYRKA.
Gick det av eller tappade du det bara?

Gösta

Inlägg av Gösta »

Du vet att det inte är över ännu!!!!!!

Med guds och FIA´s hjälp, samt en hel del tur kombinerat med en smula "otur" för Alonso så blir Maestro WDC 2006!!!! :D

Jag fortsätter att bedja!! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det var därför jag undrade om det gick sönder eller om du bara hade tappat det. Men jag uppfattar det som att du bara har tappat det, och att det fortfarande finns, någonstans i rökmolnet?

(Gud vad vackert det var förresten, jag har sett det nu och betecknar det som konst. Ferrari gör nog snyggast rökmoln av alla.)

Gösta

Inlägg av Gösta »

Tappade halmstrået. Det är mörkt och blött. Även om jag skulle lyckas famla i mörkret och hitta det igen så är det så halt av väta (tårar) så att det troligtvis kommer att glida ur min hand igen. :cry: :cry: :cry:

Men finns det liv så finns det hopp. :wink:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Gösta skrev:Med ........ FIA´s hjälp, samt en hel del tur kombinerat med en smula "otur" för Alonso så blir Maestro WDC 2006!!!!
Visst har du rätt. Jag förstår inte hur stor-Fuskaren från Tyskland skulle kunna missa den här titeln? Diskning av Alonso i sista loppet ser jag som en lågoddsare.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Som jag har förstått det så ska Bridgestones full wets vara bättre än Michelins dito så man kanske ska hoppas på ett riktigt monsunregn i Brasilien om två veckor :)

Och med regn blir det alltid lite mer chansartat. Interlagos är inte lika generösa med avåkningszoner som mer moderna banor, så en spanjack i räcket vore inte helt fel :horny:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sist det regnade rejält i Brasilien så fick vi ju se årtusendets mest uppkörda seger, eller hur Gösta?
Bild
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och då fick vi väl också se både en tysk och en spanjor i räcket?

Tysken gasade långt över sin förmåga vid ett ställe där det var arbetare i avåkningszonen för att lyfta bort bilar, och fullt med gulflaggor.

Spanjoren trodde att gua lflaggor betydde "öka farten nu!" och gasade sig igenom Mark Webbers kraschade bil.

Vilka minnen ...

Gösta

Inlägg av Gösta »

Ett monsunregn av den kalibern att Alonso drunknar i sittbrunnen vore ju inte helt fel. :wink:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Han kan simma och har både flytringar och flytväst.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Så länge han inte har flytningar så är det väl bra...

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Så länge han inte har flytningar så är det väl bra...
Klart han har flytningar! Det ser du nästan på honom!!!! :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hur ser man på en person att den har flytningar? Genom att han eller hon tar lugna nästan passiva simtag?

Gösta

Inlägg av Gösta »

Nej då. Det syns på de buskiga ögonbrynen, gnället om att inte få stöd, den korta växten, de kvinliga dragen mm mm. Alonso har samtliga dessa drag och troligtvis även flytningar!!! :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror inte det där stämmer.

Stora framträdande ganska utskjutande haka, mycket liten hårväxt nedanför huvudet, dålig svettningsförmåga - det är mer kännetecknande drag.

För vad undrar du säkert? Jo, för fusk och osportslighet vilket är de mer välkända orden för flytningar.

Så är det.