Hahaha alonso gnällspiken

Kungaklassen av motorsport...
moch

Hahaha alonso gnällspiken

Inlägg av moch »

http://www.planet-f1.com/News/Story_Pag ... 14,00.html

Haha vilken tönt, rätt åt han att han kör för mc laren nästa år
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det roligaste är att du tror på det där. :lol: :D
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Geer

Inlägg av Geer »

Det är mycket negativt snack från Alonso. Om FIA, Schumacher, Renault, Fisichella, Michelin mm. För mycket ?
Tror att Alonsos munläder blir Dennis största huvudvärk nästa år.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det mesta av det är nog påhittade citat från mindre nogräknade spanska tidningar som t.ex. AS som brukar briljera med att mest ha fel. Lite källkritik är alltid sunt.

Seriös F1-media som t.ex. Autosport visar en annan bild, troligen en mer sann bild också.

Tror det är många som gärna vill läsa in gnäll fast det inte finns, precis som det finns de som vill läsa in alkoholism hos Kimi ...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
kanotisten

Re: Hahaha alonso gnällspiken

Inlägg av kanotisten »

moch skrev:http://www.planet-f1.com/News/Story_Pag ... 14,00.html

Haha vilken tönt, rätt åt han att han kör för mc laren nästa år
Tja, han har ju själv valt att köra för McLaren, eller hur?

För övrigt tror jag fortfarande inte att du är förmögen att höra ifall Massa har en dialekt eller inte... Läspning är något helt annat än en dialekt..
moch

Inlägg av moch »

LuckyStrike1 skrev: Tror det är många som gärna vill läsa in gnäll fast det inte finns, precis som det finns de som vill läsa in alkoholism hos Kimi ...
sök kimi på google video och youtube...

Mer än så krävs det inte. Kom inte med något "Alla har väl varit för full", för en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. Han har uppenbarligen problem med att dricka alkohol, om det är för mycket eller ofta spelar ingen roll.

OT, massa har en dialekt. Även jag när jag talar engelska. Jag låter till exempel amerikansk när jag pratar. Mest pga av att jag spelat med mic i 10talet år, och besökt usa. Hur som helst kanske jag skulle ändrat dialekt till brytning om det passar bättre. Massa rockar fett dock. Gillar hans still skarpt. Fernando-bot gillar jag inte alls. Men det kanske ni redan visste.
Senast redigerad av moch den ons okt 04, 2006 18:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag har sett videorna, men det gör honom inte till alkoholist.

Jag har varit full mer än två gånger i mitt liv. Gör det även mig till alkoholist då menar du?

moch

Inlägg av moch »

kimi är inte bara full på videona... utan för full.
Då har man problem med sitt drickande eller ???
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

moch skrev:kimi är inte bara full på videona... utan för full.
Definera "för full" tack.

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
moch skrev:kimi är inte bara full på videona... utan för full.
Definera "för full" tack.
Den definition som borde gälla är "Svullos" definition. När man är "för full för ett fuck", då är man för full.

Funkar den definitionen för dig??
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Den definition som borde gälla är "Svullos" definition. När man är "för full för ett fuck", då är man för full.
Han var för fet för ett fuck.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Det var "Dead Kennedys" som var för fulla för dylik aktivitet...

Attityden som Alonso uppvisar i år får mig att undra om han inte drabbats av hybris, detta gör att t.o.m. jag önskar att någon annan tar titeln. Men då blir det givet Den Vedervärdige Tysken, lite som att välja mellan pest och kolera... :-?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Den definition som borde gälla är "Svullos" definition. När man är "för full för ett fuck", då är man för full.
Visst fan, så var det. :D

(man ligger risigt till :D )

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Gösta skrev:
Razor skrev:

Jo, men du har ju tagit dej i kragen och börjat ett bättre liv. :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

form-ola1 skrev:
Gösta skrev:
Razor skrev: Han var för fet för ett fuck.

Jo, men du har ju tagit dej i kragen och börjat ett bättre liv. :up:
Förvisso, men man ligger fortfarande risigt till. :D

Jag vill vara smal som LS1. En riktigt smal, lång och stilig man, synd bara att han är så bitter och inåtvänd. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Han kan bara gå i med och motvind också...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Att bli lite full två gånger innebär inte att man har problem med alkoholen.
moch

Inlägg av moch »

Två gånger ???

Hur som helst så är det OT, tydligen så var det inte skitsnack ang. alonso iaf... Ha sa det...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

moch skrev:Två gånger ???

Hur som helst så är det OT, tydligen så var det inte skitsnack ang. alonso iaf... Ha sa det...
Ta och läs Autosport för en mer nyanserad och korrekt bild.

För övrigt inväntar jag din definition på vad "för full" är. Återkom när du har kommit på hur du själv definierar.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag tror att den här snubben kan klassificeras som "för full".

Bild
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Dagen efter så tycker jag alltid att jag var "för full" dagen innan då jag har en benägenhet att bli ruskigt bakis även vid mkt måttliga intag :( .
"För full" har man varit när frugan spänner sina mörka ögon i en när man vaknar på morgonen :lol: .
För övrigt tror jag att Svullo även myntade utrycket "-Det man inte minns har aldrig hänt"
Är jag "Off Topic" nu :quest:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Man får se en helt annan sida av Alonso i år, jämfört med förra året. Men samtidigt är det kul att någon i F1 vågar klaga öppet igen även om det inte alltid är så nyanserat. :up:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant Sami, men å andra sidan så har inte Alonso haft något att klaga på innan...det gick ungerfär lika lätt för honom förra året som det gick för Ferrari oc hSchumi -02.
Budo

Inlägg av Budo »

Crazy F1 skrev:Sant Sami, men å andra sidan så har inte Alonso haft något att klaga på innan...det gick ungerfär lika lätt för honom förra året som det gick för Ferrari oc hSchumi -02.
Hehe, visst ja! Men går du bara 3 månader tillbaks i tiden så var det samma Alonzo som tyckte att fjolåret var det året som var tuffare än 2006.
Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

Sami skrev:Men samtidigt är det kul att någon i F1 vågar klaga öppet igen även om det inte alltid är så nyanserat. :up:
Det verkar som förarna efter en viss tid f F1 börjar oja sig sen går det oftast över, Kuttan var ute och tyckte att det mesta och de flesta var det fel på för ett antal år sedan, Ralf hade en period när alla banor var farliga, Ville hade väl åsikter om de flesta för att inte glömma Herr Irvine som excellerade i att hitta fel på allt och alla. Den enda åsiktsmaskinen som har haft något underhållningsvärde var Paul Stoddart. 8)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Är det bara mitt partiska jag som talar eller är schumi ovanligt lugn i sina uttalanden i år, jag menar, Alonso säger att all press är på schumi och att Michael är den fulaste föraren i historien, men MS kontrar inte med något, är det för att han inte bryr sig eller för att han inte ser någon mening med psykkriget längre?

Det känns som det är Braw, Todt, Briatore, Massa och Alonso som står för det...
Geer

Inlägg av Geer »

Crazy F1 skrev:Är det bara mitt partiska jag som talar eller är schumi ovanligt lugn i sina uttalanden i år, jag menar, Alonso säger att all press är på schumi och att Michael är den fulaste föraren i historien, men MS kontrar inte med något, är det för att han inte bryr sig eller för att han inte ser någon mening med psykkriget längre?

Det känns som det är Braw, Todt, Briatore, Massa och Alonso som står för det...
Han kanske inte säger något för att han vet att det är sant ?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Visst skulle det kunna vara så, men det inte direkt vanligt att människor har den självinsikten ocg med tanke påp hur han har kunnat argumentera förr om åren så tvivlar jag på det...
Geer

Inlägg av Geer »

Crazy F1 skrev:Visst skulle det kunna vara så, men det inte direkt vanligt att människor har den självinsikten ocg med tanke påp hur han har kunnat argumentera förr om åren så tvivlar jag på det...
Tror han medvetet hållt en låg nivå efter parkeringen. Man skall inte pissa i motvind.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Idag såg Alonso lite mer harmonsik ut igen. Men det mest imponerande är att Renault och Alonso trots allt skriveri om inre stridigheter och andra utbrott, omgrupperar sig och vinner loppet och tar en rejäl ledning i både wcc och wdc.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Schumacher har mött sin överman. Alonso är en starkare förare i alla avseenden, utom när det gäller att vara ful (och då talar jag inte om utseendet).

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Spanjoren[Alonso] fick ju segern till skänks, precis som förra året.......:down:

Han hade aldrig klarat att köra sig om tysken [Schumacher]
"You have 19 laps in which to build up a 25s lead," he told the German - and Schumacher duly obliged. With metronome like regularity he went faster and faster - it was awesome.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Möjligt men han tappade en given seger i Ungern på grund av en hjulmutter.

Alonso har kört mycket bättre än Schumacher under året och det är rättvist om han vinner titeln.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Bernie skrev:Spanjoren[Alonso] fick ju segern till skänks, precis som förra året.......:down:

Han hade aldrig klarat att köra sig om tysken [Schumacher]
MS räkmacka glider inte så bra längre.
Det var väl ändå rättvist med dagen motorhaveri. Nu står det 1-1 och mästerskapet kanske inte avgörs med motorhaveri (1 lopp kvar)
moch

Inlägg av moch »

Jag tycker det var synd uppenbarligen att shumi fick bryta, hade velat sett ett extremt spännande brasilien. Men o andra sidan, så är det inte avgjort än. Men tror nog renault skruvar ner varven lite gran nästa lopp och satsar på en 5-6 plats, med fisicella som bodyguard.

Håller med om att det vore ganska rättvist med alonso seger, men mitt röda hjärta hoppades nog på annat. Som alonso var idag skall han vara jämt, visa lite känslor. Inte bara stoppa upp två tummar i luften efter målgång och säga "I drove well, and car was good i only did what i had to do...."

Ser redan fram mot nästa års vm... som kimi tar hem med enkelhet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag kom och tänka på ironin i den här topiken. Om ni tycker han är en gnällspik nu, vänta bara tills nästa år.
Jämför gärna med Kimis fem år hos McLaren och Mikas innan dess och hur mycket de gnällt. Förresten är det det allra självklaraste beviset för att vår tids överlägset bästa förare var Mika Häkkinen, som lyckades spöa Schumi när han var på topp i en McLaren.
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Jari skrev:Förresten är det det allra självklaraste beviset för att vår tids överlägset bästa förare var Mika Häkkinen
Lyset är tänt men det är ingen hemma..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tiresias skrev:
Jari skrev:Förresten är det det allra självklaraste beviset för att vår tids överlägset bästa förare var Mika Häkkinen
Lyset är tänt men det är ingen hemma..
Det kände vi redan till om dig, käre vän...
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Kan du vara snäll och speca lite exakt vad "vår tid" innebär...är det 98-99?..för säger du vår tids överlägset bästa förare, och syftar på låt oss säga, de senaste 20 åren..1986-2006, och hävdar att Mika är överlägset den bästa föraren, så är du ignorant och extremt blå/vit-ögd.
Hade du sagt, Senna, Schumacher eller Prost hade jag kunna köpa vilket som, det beror lite på vad man har för preferenser. Men Mika, överlägsna de andra nämda?..nä, tror inte det.
Därmed inte sagt att han på något sätt var dålig, inte alls. Skulle kunna gissa att de flesta rankar honom runt 5:e plats under nämda tidsperiod.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Därav det där med lyset. Schumacher har kört mot alla de där och enligt honom är hans svåraste och bästa motståndare hittills Mika Häkkinen. Det är också Mika han haft mest respekt för så tänk om och tänk rätt eller förbli kvar där i morkret... (fast lampan är tänd)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det är väl ett par år sen Schumacher sa så? Jämför man Häkkinen med Hill och Villy så är det klart som fan att finnen är den bäste av dom tre. Fast jag är inte lika säker på att Schumi skulle svara samma sak i dag när han har t ex Alonso att jämföra med.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Han har sagt det så sent som för en månad sen och har till och med övervägt möjligheten att köra Maserati om de skulle satsa på DTM. (Säg att det inte är för Mikas skull och jag tror dig inte)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

En månad, då kanske du har en länk till det uttalandet?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lemon skrev:En månad, då kanske du har en länk till det uttalandet?
Nej, jag hinner inte leta efter det, men en av de finska reportrarna hade fått det ur honom i samband med Monza och annonseringen av att MS slutar.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Jag kom och tänka på ironin i den här topiken. Om ni tycker han är en gnällspik nu, vänta bara tills nästa år.
Jämför gärna med Kimis fem år hos McLaren och Mikas innan dess och hur mycket de gnällt. Förresten är det det allra självklaraste beviset för att vår tids överlägset bästa förare var Mika Häkkinen, som lyckades spöa Schumi när han var på topp i en McLaren.
Nu är du fel ute. Schumi har aldrig kört McLaren. För övrigt har inte Mika lyckats något vidare i DTM. Sist jag tittade hade han bara ett enda namn av klass bakom sig och det var Alesi. "Vår tids överlägset bästa förare"... Näe, men han var jävligt bra, det kan jag bjuda på, och fan så mycket bättre än Kimi någonsin kommer att bli.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666