Chinas GP 06

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Chinas GP 06

Inlägg av Crazy F1 »

Så vitt jag vet så finns det ingen tråd om detta så därför sparkar jag igång en.

Ferrari verkar vara bra med och är snabbast......så länge det är torrt vill det säga. Men så fort det blir lite blötare så är det Michelin som drar det längsta strået och inte så lite heller!
Under kvalet så var MS ända bridgestonebil bland de tolv bästa och de säger väl ganska mycket om vilka däck som är bäst. Ryktet säger ju att det kommer vara regn i morgon också så det blir nog som schumi sa "jag får får försöka att minimera skadorna". Om det ska bli någon spänning imorgon(mellan ALO och SCHUEY) så får vi nog hoppas på ett torrt lop för där har det varit mycket jämnt. jag tycker dock att det är anmärkningsvärt vad Bridgestone är dåliga i regn.

Men i morgon så leder nog Alonso med 6 poäng igen...är VM avgjort då? Knappast!
Budo

Inlägg av Budo »

Ja du. Det här med flera olika däckleverantörer har blivit så tråkigt att jag verkligen ser fram emot nästa år. Detta året har varit så som flera tidigare! Däcks VM!
Button vann ju sist, kan det vara Rubens tur imorgon?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kinas.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sorry Anfran..men stavas inte kina med ch på engelska...
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Oj oj oj vad Schumacher lekte i regnet med de båda renault-bilarna.

:up: :up: :up:
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Vad hände med räkan? Försov mig första halvan av loppet...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Räkan körde sönder sin motor.

Härlig seger av Maestro :wor:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Crazy F1 skrev:Sorry Anfran..men stavas inte kina med ch på engelska...
China's GP 06 eller Kinas GP 06

Svenska språket är att fördedra på svenska forum. Engelska brukar användas av spam-botar. Men de är å andra sidan stendumma.
/Jan
Geer

Inlägg av Geer »

Lemon skrev:Räkan körde sönder sin motor.

Härlig seger av Maestro :wor:
Gasen slutade fungera och motorn gick bara på tomgång.
Skulle tro att han längtar efter den röda bilen.
Hade varit skönt för Schumi att ha Kimi som 2:a idag.
Alonso är nog gladast för Kimis DNF.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

jajo skrev:China's GP 06 eller Kinas GP 06
Och på engelska brukar det dessutom heta Chinese GP eller GP of China.

För övrigt får ju Renault skärpa sig.
moch

Inlägg av moch »

Vete tusan om det är Mclardens fel att kimis bil pajar stup i ett. Montoya tog sig runt oftast, om än inte lika snabbt. Pedro också, så det blir intressant o se nästa år om Kimi kör slut på ferrari med. Och hur Botten fernando klarar sig i McLordien...

Dagens race var hyffsat kul att se på, två lopp kvar...

Mitt stalltips, Schumi vinner nästa, och massa "råkar" crasaha FA... och sen är det klart för Massa att få en vinst i Brazilien...
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

[Schumacher] kan väl ta hem mästerskapet på Suzuka om han vinner och Alonso blir utan poäng? Då har [Schumacher] åtta segrar och Alonso sex.
jAsO

Inlägg av jAsO »

Det var en härlig seger! Mycket spännande nu de sista loppen.

Förövrigt tycker jag att det var amatörmässigt av Janne att räkna bort Schumacher på varv två eller tre. Vet inte alla som följer F1 att det kan vända flera gånger om i ett regnrace? Karln kommenterade ju till och med själv senaste regnracet där förhållandena skiftade.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tja, vad ska man säga, nu är det super jämnt, schumi leder ju tom med VM för tillfället och vem hade trott det efter Canadas GP, inte jag och definitivt inte Alonso och Renault, den ända som kanske vågade tro på det är nog Schumacher själv.

Angående dagens lopp så tycker jag att det var ett av de mest underhållande för hela säsongen, att sedan utgången var rolig för mig som Schumifan är inte heller att klaga på.
En sak vill jag dock framhäva...jag anser INTE att Bridgestonedäcken är så mycket bättre i upptorkande förhållanden som många vill hävda, det såg vi idag, det var många michelin bilar som hade bra fäste i slutet av den andra stinten och det tyder väl på att Michelin har fått ett bra och uthålligt däck. Ok, nu vann schumi, men man kanske ska ta med i beräkningen att han var i stort sett ändå Bridgestonebil som tog poäng(bortsett från Webber) och det visar helt klart att Bridgestone inte har ett så stort övertag som det påstås.

En annan sak jag som jag undrar över och som jag gärna vill ha kommentarer om är att jag upplever det som att varje gång(eller tämligen ofta) alonso leder och kör bra så beror det på att han "kör grymt bra" men för det mesta när Schumacker leder eller gör ett bra lopp så beror det på att däcken är så mycket bättre och inte pga att han kör lika bra.

Nu kan det kanske vara så att jag hör lite tokigt eftersom jag har en favorit och därför skulle jag gärna vilja ha kommentarer om detta.

JAsO...jo det må vara sant, men Eje var snabb med att hävda motsatsen. Alla gör ju sina misstag, även kommentatorer :up:
NLC

Inlägg av NLC »

Visst var det ett spännande lopp imorse, lite för länge sen det var så oklart in i det sista om vem som skulle få målflagg först :)

Men den där Sato borde ju stängas nu och för alltid. Backspeglarna verkar ha varit helt ut funktion, men ändå kunde väl någon i Hondas depå berättat för honom att det kom ett koppel av 4 varvande bilar snabbt bakifrån så att han kunde släppt förbi dem redan på rakan. Nu gör han det absolut värsta, en oväntad manöver precis innan inbromsningen och förorsakar trubbel för alla de "racande". Har aldrig gillat den galningen :-?
Ankan

Inlägg av Ankan »

haha tänk om Ferrari gjort en så tydlig förbi släppning av MS....haha vilket liv det hade blivit då :lol:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tänkte också på det ankan, när Rubens släppte förbi schumi så var det ett himla liv och det var så osportslig gjort av Ferrari att beordra något sånt.

Jag tycker inte att det var fult idag och tyckte inte att det var fult då, det hör till denna sport. Det heter ju team och då kan det väl vara på sin plats att man hjälper varandra.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Crazy F1 skrev:En annan sak jag som jag undrar över och som jag gärna vill ha kommentarer om är att jag upplever det som att varje gång(eller tämligen ofta) alonso leder och kör bra så beror det på att han "kör grymt bra" men för det mesta när Schumacker leder eller gör ett bra lopp så beror det på att däcken är så mycket bättre och inte pga att han kör lika bra.
Då undrar jag vilken kanal du brukar titta på. Det kan väl knappast vara den där Eje kommenterar?
Crazy F1 skrev:när Rubens släppte förbi schumi så var det ett himla liv och det var så osportslig gjort av Ferrari att beordra något sånt.
Vilka förbisläppningar tänker du på nu?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Haha, du är verkligen helt otrolig i din enögdhet, CF1. :lol:
Hur skall du ö.h.t. överleva nästa år utan [Schumacher]?
Budo

Inlägg av Budo »

Ankan skrev:haha tänk om Ferrari gjort en så tydlig förbi släppning av MS....haha vilket liv det hade blivit då :lol:

Det där var väl ingen förbi släppning. Det är ju förbjudet! Fråga vilken expert som helst här på forumet :wink:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Crazy F1 skrev:Tja, vad ska man säga, nu är det super jämnt, schumi leder ju tom med VM för tillfället och vem hade trott det efter Canadas GP, inte jag och definitivt inte Alonso och Renault, den ända som kanske vågade tro på det är nog Schumacher själv.
Allt är möjligt - speciellt med hjälp från högre ort...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

ANFRAN, nja det är vär samma kanal som Blomman kommenterar och du har nog rätt i att Eje talar mer väl om schumi än vad Blomman gör.

AF1...........LÄS HELA MITT inlägg innan du kommer med påhopp om att vara enögd tack. Jag skriver även att jag gärna ville ha en annan synvinkel på det hela eftersom jag är väl medveten om vad mina sympatier ligger...men det kan du kanske inte ta till dig eftersom du avskyr det mesta med schumi...eller?

Cucino? Högre ort, menar du FIA eller regn då?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Föresten, jag har fortfarande inte fått någon kommentar om det jag skrev om däcken, hur upplever ni andra det egentligen?
Budo

Inlägg av Budo »

Crazy F1 skrev:Föresten, jag har fortfarande inte fått någon kommentar om det jag skrev om däcken, hur upplever ni andra det egentligen?
Det är inte lätt och kommentera däck, då varje gång man är på väg att tro något så blir det precis tvärtom.
Tittar du på hela fältet så har michelin klar övertag, samtidigt som du har bridgestone högst upp på pallen. Jag tror det är ganska stor skillnad mellan olika förare utan att nämna någon, men sen samtidigt så tror jag inte att man vinner ett lopp med dålig bil eller ännu mindre med dåliga däck. Usch, det blev många "tror". :)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

AnFran, jag tänkte först och främst på A1...
Geer

Inlägg av Geer »

Crazy F1 skrev:Föresten, jag har fortfarande inte fått någon kommentar om det jag skrev om däcken, hur upplever ni andra det egentligen?
Enligt livetidtagningen var Bridgstone klart snabbast innan 2:a stoppet, när det torkade upp. Ralf satte tävlingens snabbaste varv flera gånger och Williams fick bra fart i sina kärror.

På torrt är Bridgestone något bättre, framför allt i kval och vad gäller graining och hållbarhet. Michelinstallen har en stor fördel när det regnar lätt men över hela säsongen har Bridgstonestallen haft bättre däck.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Crazy F1 skrev:AnFran, jag tänkte först och främst på A1...
Och du ser förstås inga skillnader mellan Kinas GP 2006 och Österrikes GP 2001/2002. :up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Tänkte också på det ankan, när Rubens släppte förbi schumi så var det ett himla liv och det var så osportslig gjort av Ferrari att beordra något sånt.
.
Skillnaden var när på säsongen det skedde och hur det skedde.

Det förklarar varför även en majoritet av Ferrarifans då reagerade oerhört starkt på det.

Stallorder hör till motorsporten, och i avgörande mästerskapsstunder i slutet av säsongerna finns det en förståelse för att sådana finns.

Men det finns en tid och plats för allting, och det handlar om att ha rätt timing och lite fingertoppskänsla. Den saknades på A1 2001 och frmaför allt 2002. Därav reaktionerna.

Hade Massa släppt Schumacher i Kina hade ingen reageradet med annat än att det inte var mer än väntat och helt korrekt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ankan

Inlägg av Ankan »

nu vart det lite liv :lol:
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:
Crazy F1 skrev:AnFran, jag tänkte först och främst på A1...
Och du ser förstås inga skillnader mellan Kinas GP 2006 och Österrikes GP 2001/2002. :up:
Jo, att det ena skedde i Kina och det andra i Österrike! Det skedde olika årtal och andra var inblandade. Beteendet är det samma!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Crazy F1 skrev:Tänkte också på det ankan, när Rubens släppte förbi schumi så var det ett himla liv och det var så osportslig gjort av Ferrari att beordra något sånt.
.

Det förklarar varför även en majoritet av Ferrarifans då reagerade oerhört starkt på det.

Stallorder hör till motorsporten, och i avgörande mästerskapsstunder i slutet av säsongerna finns det en förståelse för att sådana finns.

Men det finns en tid och plats för allting, och det handlar om att ha rätt timing och lite fingertoppskänsla. Den saknades på A1 2001 och frmaför allt 2002. Därav reaktionerna.

Hade Massa släppt Schumacher i Kina hade ingen reageradet med annat än att det inte var mer än väntat och helt korrekt.

Så regelbrott (det var inte regelbrott 2001 vill jag minnas) skall bestraffas olika när på sässongen det sker? Skall man följa vad reglerna säger eller vad publiken tycker?

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
.

Så regelbrott (det var inte regelbrott 2001 vill jag minnas) skall bestraffas olika när på sässongen det sker? Skall man följa vad reglerna säger eller vad publiken tycker?
Man skall visa publiken respekt och följa reglerna.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:
Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev: Skillnaden var när på säsongen det skedde och hur det skedde.

Man skall visa publiken respekt och följa reglerna.
Håller med dig! :up:

Ferrari bröt inte mot reglerna 2001 (tror jag). Däremot så gjorde troligtvis Renault det 2006.

Men Ferrari är "The Team we love to hate" (Skulle ha kunnat skriva "Stallet vi älskar att hata", men då hade någon hönshjärna oponerat sig) :D

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Okej, jag kan förstå ditt resonemang om att det var en annan tidpunkt, , men samtidigt var det väl ingen annan än Rubens själv som trodde att han skulle få vara med och kämpa om vm-titeln så då tycker jag inte att det var så konstigt att Ferrari valde att säga till Rubens. Men vad har tidpubkten på säsongen för betydelse egentligen(jag köper det på ett sätt, men ändå inte) eftersom tänk om Schumi skulle förlorat vm med två poäng det året, då skulle de ju sett ut som idioter om han inte hade blivit förbisläppt och det fält avgörandet. Man måste väl se till hela säsongen eftersom varje poäng räknas.

Det med däcken stämmer nog, men jag tyckte inte att det var en så pass stor skillnad i tid mellan däcken som man kanske kunde förväntat sig, Bridgetone var snabbare i upptorkande, men inte med så mycket som Michelin var snabbare i början...åandra sidan så var det längre tid under loppet som det var upptorkande så jag antar att det jämnade ut sig i långa loppet.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Geer, instämmer i att det är viktigt att lyssna på publiken, men som sagt. Ferrari bröt inte mot reglerna då, vad som hände igår vet jag inte säkert men det var säkerligen teamorder, hur är det i år egentligen, är det förbjudet eller inte?

Gösta ...det stämmer nog, jag tror att det varit mera kommentarer om Ferrari hade gjort så igår, men jag tror ändå att många hade varit mer förstående för det om det hänt igår än på A1. Jag tror att en stor bidragande orsak till att många var öpprörda efter a1 var pga att det gjordes så osmidigt av rubens, han skulle självklart gjort det tidigare(för att undvika snack menar jag nu) så att det inte hade blivit så tydligt. När Irvine en gång släppte schumi så fick han ju "bromsproblem" :D
Geer

Inlägg av Geer »

Tycker det är ointressant att diskutera vad Ferrari gjort tidigare i tråden om Kina.

Teamorder enligt regelns mening är att beordra en förare att göra något som förändrar loppets utgång. Det sker då via den FIA bevakade radiotrafiken.
Om nu Fisi var snabbare en Alonso så tror jag inte man behövde tvinga honom att släppa Alonso. Fisi har kontrakt med Renault för 2007 och har säkert den teamkänsla som behövs för att fatta sådana beslut helt på egen hand.

Det var ingen Teamorder enligt regelns mening.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Crazy F1 skrev:Cucino? Högre ort, menar du FIA eller regn då?
Jadu, det råder väl knappast vilken tvekan om hur FIA vill att mästerskapet ska sluta...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag tror att Fisichella hade velat vinna (komma före Alonso) i det där loppet. Även om inget sades på radion om att släppa förbi någon så är jag övertygad om att det disskuterades innan loppet. Man målade upp olika scenarion och föreslog en handlingsplan man hade att hålla sig till. Om Fisichella kört för tex Honda så hade nog Alonso fått kämpa lite mer a för sin 2á placering. Men visst det var ingen officiell stallrder. Så var däremot fallet i Österrike. Men då var stallorder inte förbjudna, även om man kan ha moraliska eller sportsliga synpunkter på beteendet. Det såg inte snyggt ut, men var effektivt i kampen om WDC.

Geer

Inlägg av Geer »

I andra motorsporter (tex DTM) så är "stallorder" mer regel en undantag och en naturlig del av racen. Teamen tävlar ju mot varandra.
Fattar inte varför det inte kan tillåtas F1. Tycker inte man kan sköta det bättre en vad Fisi gjorde.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Håller med dig. :up:

Trammms att förbjuda en så självklar sak.

Man körde sandsäcksrejsing i någon byhåla i svedala i helgen. Där var det ett vackert lagarbete att skåda. En Audi lade sig snyggt framför några andra bilar så att killarnas svar på Therese Alshammar (Ted Tall eller vad munnen nu hade för namn) kunde glida in på en ohotad 6´te plats.

Självklart var det inget jag själv såg utan fick det berättat för mig. :up:

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Fisichella skötte sin roll rätt bra enda tills han klantade sig och lät Schumacher smita förbi.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
.

Bokstavstroende regelfundamentalism ger jag inte mycket för.

Inte heller ger jag mycket om regeln om stallorder som kom till pga. Ferraris korkade uppträdande på A1 2002 som var en följd av McLarens idioti i Melbourne 1998.

Stallorder har en tid och en plats, och timing är viktig. Hade Ferrari och McLaren haft en känsla för timingen så hade vi slupit det korkade, idiotiska, ogenomtänkta och tandlösa förbudet mot stallorder.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Men kära LS1, hur vill du att man skall "tolka" stallorderförbudet?

Det skall vara förbjudet mellan Mars och Augusti sen skall det vara tillåtet. Var det något sådant du tänkte dig?

Eller förbjudet så länge båda förarna har en teoretisk chans att vinna WDC?

Utveckla gärna ditt resonemang, övertyga mig!

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Men kära LS1, hur vill du att man skall "tolka" stallorderförbudet?

Det skall vara förbjudet mellan Mars och Augusti sen skall det vara tillåtet. Var det något sådant du tänkte dig?

Eller förbjudet så länge båda förarna har en teoretisk chans att vinna WDC?

Utveckla gärna ditt resonemang, övertyga mig!
Jag anser att regeln är fullkomligt genomkorkad och kom till pga. ett klumpigt agerande från två stall, som PR-mässigt var till nackdel för sporten.

Jag anser således att regeln inte ska tolkas, den ska tas bort helt och hållet för den fyller inte något som helst syfte.

Stallorder är tillåtet idag även om man har skrivit in ett förbud mot det. Då är det dumt med ett förbud.

Ta bort förbudet, och skulle något stall tidigt på året genomdriva stallorder som t.ex. skedde Melbourne 1998 eller A1 2002 kan man bara ta till regeln om att ge sporten vanära och använda den regeln istället.

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Det finns en enkel lösning på problemet. Lägg ner förarmästerskapet! Det är ju i alla fall en lagsport enligt somliga.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Crazy F1 skrev:Men vad har tidpubkten på säsongen för betydelse egentligen(jag köper det på ett sätt, men ändå inte) eftersom tänk om Schumi skulle förlorat vm med två poäng det året, då skulle de ju sett ut som idioter om han inte hade blivit förbisläppt och det fält avgörandet.
Tänk om [Schumacher] hade varit förmögen att köra om för egen maskin.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant Anfran att det hade varit det allra bästa, men för det mesta så är det ju svårt att "köra om " sin teamkompis av anledningen till att denna sitter i samma material. Okej, nu håller jag ju schumi som en snabbare förare än Rubens men inte med mer än 3 till 5 tiondelar per varv och vi vet ju sedan tidigare att det inte är lätt att köra om i F1, ett exempel på detta var när Mika försökte köra förbi Mazzacane på indianapolis -00, det gick inte så bra vad jag minns. Detta, trots att Mika var X antal sekunder snabbare per varv när han väl kom förbi.

Angående teamorder så är det väl så att antingen tycker man att det är okej eller inte och så är det med många saker. Sedan är det väl lättare att acceptera dem i slutet av säsongen pga att det blir lättare att "se varför" man gör det.
Vad fisichella gjorde berodde nog inte på direkta teamorder, men som sagt det hade nog talat om hur han skulle agera innan loppet och på monza såg vi hur "snyggt" han körde för att Alonso inte skulle råka få problem. Jag tror inte heller att Massa skulle få teaorder, men jag ärövertygad om att han skulle släppa Schumi genom att tänka på vad som är bäst. Sedan skulle han säkert vilja ha den där tredje platsen i WM.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Sami skrev:Fisichella skötte sin roll rätt bra enda tills han klantade sig och lät Schumacher smita förbi.
Jag skulle vilja säga att det var Renault som klantade sig. Redan när jag såg [Schumacher] halka omkring på sina nya torrdäck förstod jag att Fisichella skulle få problem att hålla honom bakom sig varvet därpå när det var hans tur att halka, och det kan jag väl knappast ha varit ensam om att begripa.

Fast Blomman och Eje var ju inte riktigt med på noterna utan tyckte att Renault hade dragit fördel av att låta Fisichella stanna ute. Missförstå mig inte: jag gillar verkligen deras sätt att kommentera, men ibland känns det som att de missar helhetsbilden. Kanske pratar de så mycket att de inte hinner tänka. En annan grej jag störde mig på igår var deras förvåning över att intermediatedäcken höll så länge på en hyfsat torr bana. Ungerns GP kördes för bara några veckor sedan och där blev alla förvånade över hur länge Ferrari kunde köra på samma set intermediatedäck på en bana som var torrare än den i Kina. Igår var det som att Blomman och Eje redan hade glömt det. Jag upplever det som att de har tappat stinget, i alla fall mellan varven. Det är lite frustrerande.
Geer

Inlägg av Geer »

Intressant uttalande av Alonso om Renaults aggerande

"They wanted us to finish second and third because they do not want me to take the number one to a different team.
"

Han har det inte lätt. Teamet som inte vill att han blir nr1 (vilket jag tvivlar på) och Kimi som vill vara i team nr1 nästa år.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Han har det inte lätt nu den gode Alonso. Inte en vinst sedan canada och hela försprånget uppätet. Ändå försöker han hela tiden lägga all press på Schumacher och hävdar att det är han som har allt att förlora och måste bevisa en massa. Egentligen..vad har man kvar att bevisa efter 7 titlar? Inte så mycket, det skulle väl vara att han slutar på topp och visar att han fortfarande är konkurenskraftig, men det tror jag nog de flesta redan tycker. Lauda gick igår ut och sa att detta var ett av Schumis bästa lopp genom tiderna.

Visst, det var Renault som gjorde bort sig, men normalt sätt brukar man ju ha fördel att att stana ute ett varv extra och Fisichella ledde ju med rätt mycket när han kom ut ur depån, Eje och Blomman var ju rätt säkra på att Schumi skulle förlora på att gå in ett varv tidigare. Men han hade fått bra känsla för de där toppdäcken och Fisichellas försprång var inte tillräckligt stort för att klara av att hålla MS bakom sig.
Nu ska det väl ändå sägas att det var tight, MS var ju nästan utanför banan...