Russifierad BMW M6

Allmänt om bilar och motorcyklar.
Användarens profilbild
hemin

Russifierad BMW M6

Inlägg av hemin »

Kombinera en Volga med en BMW så får du en http://warnet.ws/bpics/7477/ :o
Gösta

Inlägg av Gösta »

Hur läcker som helst!!! :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pimpski Majski Ridski
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ett rubelgrin.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

Den där bilen såg jag live på Geneve-mässan 2002 (eller kanske 2001?). Rätt så ball men jag tycker ändå att den fått oförkänat mycket uppmärksamhet. Då är Jay Lenos Oldsmobil Tornado med Covette C5-chasse och 1000 hästkrafter mycket grymmare!
Bild
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej det är den inte!
Vad fan skall man med tusen hästar till om bilen bara går att köra rakt fram med?
Gissar att den ryssifierade M6:an är tre minuter snabbare på ringen...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Smaken är som baken, Tornadon är i mitt tycke skitful medan ryssen är fin som tusan.

/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Gösta

Inlägg av Gösta »

Den är vidrigt amerikansk. Äcklig färg.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

Det där måste föresten vara en nyare bil en den jag såg i Geneve, den var baserad på en BMW 850.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Joakim Quensel skrev:Det där måste föresten vara en nyare bil en den jag såg i Geneve, den var baserad på en BMW 850.
Var det den här? http://forums.beyond.ca/showthread/t-6928.html Den var med i tidningar för ca 5år sen,ganska lik fast en coupe.Snygga bägge två,men ärligt talat har jag aldrig sett en snygg Tornado :barf: även om den har 1000hk och bakhjulsdriven :wink:
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"

Richard Britton. Macau GP 2004
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det gick en dokumentär på Discovery om just hur Jay Leno och hans team byggde den där Tornadon som var rätt kul att se. Lite svenskintresse också eftersom han som är anställd av Jay Leno för att vara chef och ansvara för Lenos jättegarage av intressanta fordon är svensk.

Dessutom har bilen rätt bra väghållning, eftersom de byggde om chassi ordentligt för att den skulle klara den enorma effekten i motorn man satte i.

Ett Corvette CR-5 chassi är inte direkt känt för att ha dålig väghållning heller ...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Ett Corvette CR-5 chassi är inte direkt känt för att ha dålig väghållning heller ...
Inte heller känt för att vara bra på att hålla sig på vägen. Sen är det även andra faktorer som har stor inverkan på väghållningen. (hjulupphängning, viktfördelning, fjädring, däck mm)

Har för mig att Dale Ernhardt dy rattade en sådan? För att vara Amerikansk bil så är den förmodligen bland de bättre, men inte bra nog att jämföras med de bästa europeerna.

Gösta

Inlägg av Gösta »

En av de ytterst få riktiga amerikanska sportbilar som byggts. Tyvär hade jänkarna inte förstånd nog att köpa den så att företaget fick leva vidare. Så nu får dom nöja sig med Corvette och Viper och andra "bra på att gå rakt fram" sportbilar. Synd.

http://www.conceptcarz.com/vehicle/z915 ... fault.aspx

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Inte heller känt för att vara bra på att hålla sig på vägen. Sen är det även andra faktorer som har stor inverkan på väghållningen. (hjulupphängning, viktfördelning, fjädring, däck mm)

Har för mig att Dale Ernhardt dy rattade en sådan? För att vara Amerikansk bil så är den förmodligen bland de bättre, men inte bra nog att jämföras med de bästa europeerna.
En Corvette CR-5 är definitivt ett chassi som har bra köregenskaper och har fått bra omdömen vad jag vet. Varken den eller Vipern är "bra på att köra rakt fram" bilar vilket också motorsportframgångarna för dessa bilar vittnar om.

Vad menar du med Dale Earnhardt dy? ATt han har tävlat med en sån eller kör en privat eller vad menar du?

Corvette körs inte i NASCAR.

Däremot gjorde han för ett par år sen ett inhopp i sportvagnsserien på Daytoma (tror jag) och körde en Corvette som började brinna efter en krasch. Men det säger inte om chassit på en CR-5.

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Vad menar du med Dale Earnhardt dy? ATt han har tävlat med en sån eller kör en privat eller vad menar du?

.
En av modellerna bär hans namn (enligt min kompis Tage som är frälst på amerikanska bilar) skall fråga i morgon vad han menade. Han gillar den modllen. Och det är inget gott betyg. :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Dale Earnhardt kör ju Chevrolet i NASCAR så det är inte omöjligt, att det finns en Chevrolet Corvette CR-5 Earnhardt Edition eller liknande. Eller hur?

Det är ju ganska vanligt att man i marknadsföring döper bilar efter racingförare som kör märket i tävlingssammanhang. Som t.ex. Mercedes A-klass Häkkinen Edition för att bara nämna ett av oerhört många exempel ...

Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

Gösta skrev:En av de ytterst få riktiga amerikanska sportbilar som byggts. Tyvär hade jänkarna inte förstånd nog att köpa den så att företaget fick leva vidare. Så nu får dom nöja sig med Corvette och Viper och andra "bra på att gå rakt fram" sportbilar. Synd.

En liten fråga: vilka har vunnit GT2,GTR-klassen på LeMans de senaste 10 åren? men å andra sidan så är väl LeMans bara en raksträcka, eller?
Gösta

Inlägg av Gösta »

hemin skrev:
Gösta skrev:En av de ytterst få riktiga amerikanska sportbilar som byggts. Tyvär hade jänkarna inte förstånd nog att köpa den så att företaget fick leva vidare. Så nu får dom nöja sig med Corvette och Viper och andra "bra på att gå rakt fram" sportbilar. Synd.

En liten fråga: vilka har vunnit GT2,GTR-klassen på LeMans de senaste 10 åren? men å andra sidan så är väl LeMans bara en raksträcka, eller?

Har inte en aaaaaaaaaaaaaaaning om vem som vinner vad i vilken lingonserie. Konstaterar bara att amerikanska bilar är fula, låter illa och går dåligt! :D

Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

hemin skrev:

Okunskap är din främsta tillgång?! :lol:
Gösta

Inlägg av Gösta »

hemin skrev:
hemin skrev:

Okunskap är din främsta tillgång?! :lol:
Ja, gällande den typ av rejsing så är det definitivt så. Skulle inte slösa bort några timmar framför tv´n för att se Le mans eller bilar son kör på ovaler så dom blir snurriga i huvudet. Har tyvär högre krav än så på rejsing. Alla som gillar fotboll ser ju inte korpserien eller någon gärdsgårdsserie. Väljer med stor omsorg vad det är jag lägger min tid på. Att sen dessutom betala för det är uteslutet. Tex stcc, skulle inte komma på tanken att lägga 100:- SEK på ett lopp!!!! Helt uteslutet. Men F1, det är en annan sak. Årets Monzabiljett var bokad med god framförhållning, läktarplats med tak. 240:- EUR, inte mycket att snacka om! SJÄLVKLART. :up:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Då kanske man inte ska uttala sig så mycket om det ...

Gösta

Inlägg av Gösta »

Vad är det jag inte skall utala mig om??? :o

Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

Gösta skrev:Vad är det jag inte skall utala mig om??? :o
Att du har fel http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

hemin skrev:
Gösta skrev:Vad är det jag inte skall utala mig om??? :o
Att du har fel http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times :D

Nu förstår jag inte!!

Vad är det som jag påstått och haft fel????

Upplys mig så jag kan be om ursäkt!!!

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag vet inte vem jag skall vända mig till, men när jag tryckte på länken som den här tråden bygger på, låste sig min dator totalt så det var bara att stänga av och köra rensningsprogram. Ta bort den så inga fler får problem!!
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Christoffer skrev:Jag vet inte vem jag skall vända mig till, men när jag tryckte på länken som den här tråden bygger på, låste sig min dator totalt så det var bara att stänga av och köra rensningsprogram. Ta bort den så inga fler får problem!!
Ähh, inget händer här...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag får upp ett felmeddelande som säger att åtgärden avbröts. Sedan börjar det att ticka upp flera sidor. Länge sedan jag var med om det. Antipopupprogrammen är bra annars. Definetivt unken sida nu. Jag syftar på det första länken i den här tråden.
I.Kilmister
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det händer ingenting speciellt för mig heller.
Du kanske har nåt skadligt virus i din dator som fick spader av den där sidan, eller nåt porrfilter som inte riktigt tyckte om de övriga bilderna på sidan?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Du kanske har nåt skadligt virus i din dator som fick spader av den där sidan
Skadligt virus som t ex IE6, eller ännu värre... Windows
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Christoffer. fick samma problem.. jävla ryssar ..
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag är säkert ensam om att använda mig av windows här. Får ingen annan av er problem med länken?
I.Kilmister
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Kör IE7, men inga problem med länken...
Keep on Boppin´