Äntligen

Kungaklassen av motorsport...
Ricky

Inlägg av Ricky »

Coolt....Massa kommer vinna WDC nästa år :up:
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ricky skrev:Coolt....Massa kommer vinna WDC nästa år :up:
Ja det hoppas jag vid gudarna att han gör!! :up: :up: :up:

Hela vår klubbs existens bygger på det!!! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Cucino...tror du på fullaste allvar att RB hade en sämre bil som var saboterad av Ferrari?
Hur tänker du då....att de inte vill ta hem så mycket poäng sm möjligt utan att de bara vill vinna förarmästerskapet? :o
Tror du på fullaste allvar att stallet skulle glömma Schumis Ferrari på pallbockarna när starten ska gå?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Crazy F1 skrev:Cucino...tror du på fullaste allvar att RB hade en sämre bil som var saboterad av Ferrari?
Hur tänker du då....att de inte vill ta hem så mycket poäng sm möjligt utan att de bara vill vinna förarmästerskapet? :o
Tror du på fullaste allvar att stallet skulle glömma Schumis Ferrari på pallbockarna när starten ska gå?
Man "glömmer" inte en F1 bil på pallbockarna. Bilen stod på dom för att den inte var klar för racing!!!!!!!!!

VAKNA FÖR F-N, TROR DU ATT INGEN AV DE CA 10 PERS SOM STÅR VID BILEN PÅ GRIDDEN SKULLE "KOMMA PÅ" ATT BILEN STOD KVAR PÅ PALLBOCKARNA??????????????

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
Jari skrev:
Man "glömmer" inte en F1 bil på pallbockarna. Bilen stod på dom för att den inte var klar för racing!!!!!!!!!

VAKNA FÖR F-N, TROR DU ATT INGEN AV DE CA 10 PERS SOM STÅR VID BILEN PÅ GRIDDEN SKULLE "KOMMA PÅ" ATT BILEN STOD KVAR PÅ PALLBOCKARNA??????????????
Jo, Ferrari glömde faktiskt Rubens på pallbockarna. De hade så bråttom att lämna gridden i tid att de glömde bort att först ta ner Rubens. Det sa de ialla fall själva efteråt. Ferrari kanske ljuger?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Säger dom att dom glömde så är dom osedvanligt korkade eller naiva att tro att någon tror på det.

Jag hävdar med bestämdhet att man INTE KAN glömma en bil på dessa lyftanordningar! Dom sticker ju ut som stora kundvangnshandtag. FAN ÄR DOM HELT JÄ-LA BLINDA!!!!!!!!!

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Säger dom att dom glömde så är dom osedvanligt korkade eller naiva att tro att någon tror på det.

Jag hävdar med bestämdhet att man INTE KAN glömma en bil på dessa lyftanordningar! Dom sticker ju ut som stora kundvangnshandtag. FAN ÄR DOM HELT JÄ-LA BLINDA!!!!!!!!!
Du vet om att de sitter i bilen och fälls ner från golvet till marken med hjälp av tryckluft va?

Och att man glömde att fälla in dem så att Rubens bil inte kom ner på gridden inför starten av Frankrikes GP.

Om de inte glömde det - säger du då att man gjorde det med flit? Då är ju frågan varför man gjorde det .... snacka om att sabotera för tyskens stallkamrat i så fall.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Frågan löd, skulle de glömma Schumi på pallbockarna?
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:Säger dom att dom glömde så är dom osedvanligt korkade eller naiva att tro att någon tror på det.

Du vet om att de sitter i bilen och fälls ner från golvet till marken med hjälp av tryckluft va?

Och att man glömde att fälla in dem så att Rubens bil inte kom ner på gridden inför starten av Frankrikes GP.

Om de inte glömde det - säger du då att man gjorde det med flit? Då är ju frågan varför man gjorde det .... snacka om att sabotera för tyskens stallkamrat i så fall.

Är det inte den modellen man har när bilarna kommer in i depån? De är helt mekaniska och fungerar enligt hävstångsprincipen!!!

Vet inte hur de du beskriver ser ut, men jag vägrar tro att man skulle kunna "glömma" en sådan sak!!!!!!!

Antingen ville man av någon anledning sabotera för Rubens (vilket jag håller för otroligt då man investerat 10 tals milioner för att få honom och bilen på gridden) eller så var bilen helt enkelt inte klar att köra race med. Men "glömskateorin" köper jag absolut inte.

Vore jag Rubens och fick höra efteråt att man "glömt" ta ner bilen så skulle jag förmodligen sitta i fängelse nu för överlagt mord på ett halvt dussin mekaniker klädda i röda overaller. Vid nästa depåstopp skulle jag plöja mellan dom som ett bowlingklot och sen hävda att jag "glömde" bromsa, sorry alla änkor.
Senast redigerad av Gösta den ons sep 13, 2006 15:26, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Är det inte den modellen man har när bilarna kommer in i depån? De är helt mekaniska och fungerar enligt hävstångsprincipen!!!

Vet inte hur de du beskriver ser ut, men jag vägrar tro att man skulle kunna "glömma" en sådan sak!!!!!!!

Antingen ville man av någon anledning sabotera för Rubens (vilket jag håller för otroligt då man investerat 10 tals milioner för att få honom och bilen på gridden) eller så var bilen helt enkelt inte klar att köra race med. Men "glömskateorin" köper jag absolut inte.
Det är de som sitter undertill på alla racingbilar och som fälls ner med hjälp av tryckluft och därmed lyfter upp bilen.

Och frågan är som sagt - hade man glömt Schumacher? Jag tror inte för det på en sekund, men jag tror det är lätt att glömma andreföraren när man har ett stall med en uttalad policy om förste- och andreföraren. Andreföraren kommer i just andra hand ... om det är någon man glömmer i tidspress är det ju han.

Men jag har inga problem med att se att Ferrari ljuger - det brukar de ju göra om det mesta liksom den nu avgående tysken.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Men jag har inga problem med att se att Ferrari ljuger - det brukar de ju göra om det mesta liksom den nu avgående tysken.
Vem vet, de ljuger kanske om att de har signat Kimi för nästa år också?
Undrar vem de har anställt istället... :hmm:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
RacerBice

Inlägg av RacerBice »

Har varit borta en längre tid, men märker att Schumi-hatarna finns kvar. Jag tror att även ni en vacker dag kommer se tillbaka på Schumi-eran med viss saknad och inse att vi ändå haft en stor förmån som fått uppleva honom i samtid. Och visst har han gjort både blunders och regelöverträdelser, men det är för att han har den där grymma vinnarskallen som gjort honom till världens bäste någonsin. Samma (om inte större) vinnarskalle hade Senna, som många vill framhålla som en större förare men som använde precis lika fräna (om inte fränare) metoder som skomakar'n.

Alonso har så äntligen anslutit sig till skaran av gnällspikar. Men jag gillar det på sätt och vis, även att han visar upp ett stort ego också (i och med t.ex. påstående om att han kunde vunnit Monza från vilken position som helst). Det bekräftar att han är en grinig vinnarskalle han också. Det är nog bara en tidsfråga nu innan han börjar med livsfarliga Montoya-manövrar eller åtminstone lite mer förutsägbara [Schumacher]-stängningar.

Kimi; jag börjar faen tröttna på hans totalt hjärndöda mumlande. Karln saknar helt karisma, så det går inte att heja på honom. Jag ger upp de försöken nu och tycker nog Felipe blir intressantast att följa i F1 nästa år. Tänk om han kör ifrån Kimi.....vilken långnäsa åt en hel jättehög med Forza-regulars. :P

RB

Ursäkta om jag nu råkat säga något som redan sagts förut i den här tråden, men jag orkade inte läsa igenom precis alla inlägg.... :oops:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hej och välkommen till floskeltoppen!
Har du inga andra orsaker att hata Kimi än för att han "mumlar" så ska du nog inte försöka sälja in en som inte drar sig för att smälla in i sidan på sina konkurrenter i 300 som en svärmorsdröm heller...
RacerBice

Inlägg av RacerBice »

Jari skrev:Har du inga andra orsaker att hata Kimi än för att han "mumlar" så ska du nog inte försöka sälja in en som inte drar sig för att smälla in i sidan på sina konkurrenter i 300 som en svärmorsdröm heller...
Tror det framgår rätt tydligt för de flesta att jag inte anser skomakarn vara en svärmorsdröm. Hur kommer det sig att just du inte snappar budskapet?

Och hata Kimi...? Nu gör du mig faktiskt rejält avpissad. Vem i glödheta hå-e har pratat om att hata?! Jag säger att jag inte längre kan heja på honom (jo, jag KAN faktiskt glädjas åt framgång för fler än bara EN förare, hur konstigt det än kan låta i dina brosktrattar). Det finns för övrigt ingen idrottsman jag hatar över huvud taget, det är dessutom ett begrepp som jag i sammanhang liknande detta inte sett någon annanstans över huvud taget. Vad är det för fel på er egentlligen? Och hur kunde jag så totalt glömma bort anledningen till att jag hållit mig borta härifrån? :evil:

RB

Ps. Jari, om du mot precis all förmodan är idrottsman av något slag, så får jag nog snart revidera det ovanstående klargörandet.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Eeehhh... Vänta nu... Har verkligen en F1a lyftare monterade på bilen?

Och när används de egentligen, i sånt fall?

De flesta andra racerbilar har såna, men en F1a...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tror inte heller att man kan glömma bort en förare så, det måste ju var ett par personer inblandade i att ta bort de där bockarna och det är högst osannolikt(men okej, det är möligt) att alla skulle glömma det samma dag. Den mest logiska förklaringen är väl att det är något fel på bilen så att de inte får igång den och därför låter den vara kvar. Tror Ralf råkade ut för samma sak på SPA någon gång. Tror inte att deras mekaniker tänkte, hmmm nja nu är det så att ralf är andre förare så därför glömmer vi honom.

Cucino, vad har materialet med att de inte tog bort bockarna att göra? Då står bilen still, det är väl när den rör på sig och i depån som är det intresanta. Men du menar att Rubens bil gick långsammare pga att de inte tog bort bockarna? Okej, där kan ja ju ge dig rätt eftersom det är ganska svårt att köra med alla fyra däcken i luften :D
Geer

Inlägg av Geer »

Crazy F1 skrev: Den mest logiska förklaringen är väl att det är något fel på bilen så att de inte får igång den och därför låter den vara kvar.

Cucino, vad har materialet med att de inte tog bort bockarna att göra?
Tror du svarat på frågan själv.
GMD

Inlägg av GMD »

Jag vet inte om det är inbillning, men det verkar som om antalet ferrarikepsar på stan har ökat markant de senaste dagarna. Kan det stämma?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Tror inte heller att man kan glömma bort en förare så, det måste ju var ett par personer inblandade i att ta bort de där bockarna och det är högst osannolikt(men okej, det är möligt) att alla skulle glömma det samma dag. Den mest logiska förklaringen är väl att det är något fel på bilen så att de inte får igång den och därför låter den vara kvar. Tror Ralf råkade ut för samma sak på SPA någon gång. Tror inte att deras mekaniker tänkte, hmmm nja nu är det så att ralf är andre förare så därför glömmer vi honom.

Cucino, vad har materialet med att de inte tog bort bockarna att göra? Då står bilen still, det är väl när den rör på sig och i depån som är det intresanta. Men du menar att Rubens bil gick långsammare pga att de inte tog bort bockarna? Okej, där kan ja ju ge dig rätt eftersom det är ganska svårt att köra med alla fyra däcken i luften :D
Ja men enligt Ferrari så var det inget fel på bilen, vilket ju också visade sig när den utan problem startade och körde iväg när den väl kom ner på marken igen.

Ferrari sa vidare att de i stressen över att hinna lämna gridden i tid innan formationsvarvet helt enkelt missade i stressen att sänka ner bilen.

Något jag tror mycket lättare drabbar andreföraren när man driver ett stall stenhårt efter ett A- och B-lag.

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Crazy F1 skrev:Cucino, vad har materialet med att de inte tog bort bockarna att göra? Då står bilen still, det är väl när den rör på sig och i depån som är det intresanta. Men du menar att Rubens bil gick långsammare pga att de inte tog bort bockarna? Okej, där kan ja ju ge dig rätt eftersom det är ganska svårt att köra med alla fyra däcken i luften
CF1, som du ser är jag inte direkt ensam om åsikten att Fuskaren gavs bättre förutsättningar än Rubens! Något liknande hade garanterat aldrig drabbat tysken.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Nisse skrev:Och får Kimi köra de resterande tävlingarna i år :quest:
Men hänger du med eller
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Ja men enligt Ferrari så var det inget fel på bilen, vilket ju också visade sig när den utan problem startade och körde iväg när den väl kom ner på marken igen.

Ferrari sa vidare att de i stressen över att hinna lämna gridden i tid innan formationsvarvet helt enkelt missade i stressen att sänka ner bilen.
Det där låter ju mer som något som McLaren skulle göra... de som tar fram torrdäck när det börjar regna, får bara fram tre däck till depåstoppet och liknande genidrag.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

PC: skrev:Eeehhh... Vänta nu... Har verkligen en F1a lyftare monterade på bilen?

Och när används de egentligen, i sånt fall?

De flesta andra racerbilar har såna, men en F1a...?
Jag tvivlar, då jag har svårt att se varför man skulle släpa med sig den skrymmande extravikten.
Betydligt bättre att använda den vikten till fritt placerbar barlast.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev:

Jag är ledsen att meddela att Gösta råkar ha rätt i just det här fallet Lucy. Jag tror att du har tittat för mycket på sandsäcksracing :o Man har inga inbyggda domkrafter i F1.

Bild
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Coolt - då var ju Ferrari ännu klantigare än vad man mindes.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Chev, du sparkar in öppna dörrar och återupfinner hjulet.

Jag har ALLTID rätt. :D

HUR I HELVETE KLANTIG FÅR MAN VARA. DET DÄR JAG SER GÅR INTE ATT GLÖMMA. BILEN LÄMNADES PÅ LYFTARNA AVSIKTILIGT AV NÅGON ANLEDNING.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja om det skulle vara avsiktligt och det nu bevisligen inte var något fel på bilen så finns det ju bara en förklaring: man vill inte att Rubens på något sätt skulle kunna utmana Schumacher ....

Jag tror som sagt att driver man ett stall eller en organisation som ett A- och ett B-lag så kommer dumma misstag att begås i B-laget av den enkla anlendningen att de inte anses vara lika mycket värda.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Tack Chev, bilden ser komisk ut. Undrar vad han tänkte den gode Rubens????

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Cheever skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Jag är ledsen att meddela att Gösta råkar ha rätt i just det här fallet Lucy. Jag tror att du har tittat för mycket på sandsäcksracing :o Man har inga inbyggda domkrafter i F1.

Bild
Var väl inget speciellt med den här bilden, ser ju ut som det brukade på Rubens tid i stallet :D
Budo

Inlägg av Budo »

Är inte det Ross Brawn i bakrunden som står och tittar åt Rubens håll? :)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jo. Han ser rätt nöjd ut.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Är det ingen som har en bild på Rubens med en stor 2:a på kepsen?
Känns lite passande här. :)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Visst är detta 2002? Ferrari lyckades aldrig få Rubens bil att starta och han rullades in i depån direkt.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det är 2002 och de hann precis få in honom i depån i tid men lyckades inte starta motorn i depån så han kom aldrig till start.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:Är det ingen som har en bild på Rubens med en stor 2:a på kepsen?
Känns lite passande här. :)
Först en liten aptitretare:

Bild

Sen kommer klassikern

Bild

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Tror att Anders även vill ha en bild på Rubens när han låtsas ramla på podiet :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Cucino....menar du att BILEN är särme bara för att de inte hissade ner honom, den frågan svara du inte på, du säger bara att Rubens var andreförare vilket alla är ganska överens om, vad jag vill påtala är dock att han hade likvärdigt material och det är det som frågan gäller. Inte om han lättare skulle glömmas bort en MS(vilket jag personligen tycker är skumt, hur fan kan man glömma bort någon så där), det kan ju finnas en förklaring som vi inte känner till och som stallet inte vill släppa.

Om nu schumi skulle haft bättre bil än Rubens så tycker jag det är konstigt att Rubens inte klagade eftersom han uttryckte minsann sitt missnöje när stallet "körde" med honom. Titta bara på A1...då visade han tydligt sitt missnöje och om nu han bil skulle varit sämre så borde han varit den förste att klaga på det eftersom han trodde att han var försteförare eller hade samma status som MS.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Klart som f-n att Rubens hade en likadan bil. Men i dessa dagar då det är politiskt korrekt att skyffla dynga på den störste inom F1 någonsin så ser sådant.

Rubens var inte bättre än så. Men att påstå att man "glömde" bilen på hissanordningen och hoppas bli trodd är befängt!!!!