Äntligen

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ÄNTLIGEN!!!!!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Cheever, jodå det vet jag, jag syftade på VM denna gång :)
Jo, det känns konstigt på något sätt, det är ju ett par år om man säger så.

Lemon, så trevligt, då kan vi ju bilda klubb :lol:
Nu får jag väl börja följa F1 på grund av enbart Racingen, men för mig blir det inte samma sak det kan jag lätt erkänna, det som har gjort det roligt att se de år VM varit avgjort tidigt på säsongen är väl just på grund av att det var schumacher som avgjorde. Här förstår jag verkligen att de som inte håller på honom måste tyckt att det var en plåga och att tråkigare racing har ma nfått leta efter. Jag tror inte att jag hade njutit av att se någon annan förare dominera på det sättet trots att det hade varit beundransvärt på ett sätt. Men så blir det väl när man fastnar för en viss förare.

Jag har svårt att se att jag kommer känna så strakt för en förare igen, hehe nu låter det som man är kär :lol: Riktigt så illa är det inte :wink:

Alesi ? Har han kört formel 1 :wink: Han ska förövrigt lägga av med DTM, ett klass jag inte hoppas MS kör om ett par år.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Flatspot skrev:Jag tycker ni bör visa mer respekt.
Varför det? Om man beter sig som ett arsel förtjänar man ingen respekt - alldeles oavsett hur snabbt man kan köra en racerbil.

Adolf Hitler var en otroligt skicklig demagog. Ska man respektera honom?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Flatspot skrev: Jag tycker ni bör visa mer respekt.

Tycker det är tråkigt att han slutar när han uppenbarligen har en hel del kvar. Jag hade tyckt det varit jättekul att se honom mot Kimi..=)
Jag ger honom den respekt jag anser att han förtjänar, no more no less.

Känns för övrigt som att Ferrari lite grann har tvingat honom att ta det här beslutet. Han och/eller Kimi var uppenbart för fega för att möta varandra som stallkamrater och i ett bygge för framtiden är knappast en snart 40-årig tysk ett lämpligt alternativ som förare.

Lite snöpligt slut för Schumacher - tror han helst hade velat fortsätta i ett par år till men manövrerades i pension av Ferrari.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tror du det LS?
Jag har ingen aning, men jag tyckte att det såg ut som han verkade ta det relativt hårt på presskonferensen. Men om han velat köra mer så borde han kanske i ett tidigare skede på säsongen säga det till stallet och då kunde de kört med samma uppställning som i år vilket troligen skulle säkrat båda titlarna nästa år.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Känns för övrigt som att Ferrari lite grann har tvingat honom att ta det här beslutet. Han och/eller Kimi var uppenbart för fega för att möta varandra som stallkamrater och i ett bygge för framtiden är knappast en snart 40-årig tysk ett lämpligt alternativ som förare.
Vilket går stick i stäv med uppgifter i italienska media där man istället kan läsa att man har gett Schumacher så mycket tid som han hade önskat för att komma fram till sitt beslut på egen hand och att man från stallets håll mer eller mindre hade bett honom att stanna kvar.

Men vad vet väl jag; jag är ju bara ett mähä? :roll:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Inte skulle jag kalla dig för ett mähä inte - men Jari skulle säkert det ;)

Jag har en allmänt grundad misstro till italiensk media och särskilt dess uppgifter ;)

Själv har jag dock inget annat att gå på än en känsla av att om Ferrari inte varit så bestämda i att ha Kimi i stallet 2007, så skulle Schumacher ha fortsatt i ett eller två år till.

Men med deras stora intresse för Kimi, så tror jag inte Schumacher kände att han hade något val än att sluta och lägga hjälmen på hyllan. För det känns inte som att han ville avsluta sin karriär med att spendera ett eller två år tillsammans med en stallkamrat som ser ut att ha förutsättningarna att faktiskt matcha honom.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Inte skulle jag kalla dig för ett mähä inte - men Jari skulle säkert det ;)

Jag har en allmänt grundad misstro till italiensk media och särskilt dess uppgifter ;)

Själv har jag dock inget annat att gå på än en känsla av att om Ferrari inte varit så bestämda i att ha Kimi i stallet 2007, så skulle Schumacher ha fortsatt i ett eller två år till.

Men med deras stora intresse för Kimi, så tror jag inte Schumacher kände att han hade något val än att sluta och lägga hjälmen på hyllan. För det känns inte som att han ville avsluta sin karriär med att spendera ett eller två år tillsammans med en stallkamrat som ser ut att ha förutsättningarna att faktiskt matcha honom.
Nej, så kan det ju vara men jag tror som sagt inte att Ferrari pressade honom att lägga av eller att de satte honom under någon tidspress.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag är övertygad om att Ferrari har förklarat att de kommer ha Kimi i stallet 2007. Visst han hade kunnat köra fortare än honom, men jag tror inte han vill ta den risken helt enkelt. Säg att han skulle vara några tiondelar långsammare i varje lopp. Han är inte lika hungrig längre. Så är det.

Man kanske blir sentimental senare, men det är skönt han lägger av. Jag anser att han var jätteduktig, men han är också på något sätt stagneringen av F1 personifierad. Det är skönt han lägger av så man orkar titta på Ferrari igen utan att hela tiden hoppas det krånglar för dem.

LOL :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det känns dock som att om Schumi hade velat fortsätta så hade nog han varit Ferraris första val, det vore konstigt om de skulle ändra på ett vinnande koncept, anledningen till att de signade Kimi var väl att schumi hade antytt för dem att han skulle lägga av och därför tog de det säkra före det osäkra.

Jag tror inte att Schumi är rädd för att bli i frånåkt av sina teamkompisar, det har han ju aldrig blivit innan. Okej, Kimi är en väldigt duktig förare, men och jag tror att det skulle blivit väldigt jämn mellan dem, men lika lite som jag tror att schumi skulle utklassa Kimi i samma bil, lika lite tror jag det omvända.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

En sak till LS...om nu schumi ville fortsätta men inte i samma stall som Kimi så skulle han väl skrivit på för Renault i så fall eller McLaren. Som sagt, detta handlar nog om att han av någon anledning tycker att det räcker för honom...Att jag sedan inte fattar varför är en annan sak... :(
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

El Scorcho skrev:Jag är övertygad om att Ferrari har förklarat att de kommer ha Kimi i stallet 2007.
Det har nog varit klart väldigt länge — redan förra året, enligt en del uppgifter — och efter vad man har kunnat läsa sig till så har även Schumacher varit positiv till att ta in Kimi i Ferrari.
Sedan om det är det faktumet som har fått honom att lägga av eller ej har jag ingen aning om men jag tror inte att någon förare väljer att avsluta sin karriär bara för att de inte skulle våga möta en ny stallkamrat, oavsett vem det är.
Det ligger väl i elitidrottarnas natur att hela tiden tro på sig själva som vinnare?

Äntligen!
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

El Scorcho skrev:Jag är övertygad om att Ferrari har förklarat att de kommer ha Kimi i stallet 2007. Visst han hade kunnat köra fortare än honom, men jag tror inte han vill ta den risken helt enkelt. Säg att han skulle vara några tiondelar långsammare i varje lopp. Han är inte lika hungrig längre. Så är det.

Man kanske blir sentimental senare, men det är skönt han lägger av. Jag anser att han var jätteduktig, men han är också på något sätt stagneringen av F1 personifierad. Det är skönt han lägger av så man orkar titta på Ferrari igen utan att hela tiden hoppas det krånglar för dem.

LOL :D
Nej, han har verkligen stagnerat och man märker att han inte är lika hungriga. Han ligger ju hela 2 poäng efter ledaren i VM-tabellen, och har ett någorlunda bra slagläge att ta hem allting i slutändan!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Crazy F1 skrev:Jag tror inte att Schumi är rädd för att bli i frånåkt av sina teamkompisar, det har han ju aldrig blivit innan.
Han har väl aldrig haft en riktig snabb andreförare i sitt stall? Och aldrig någon som fått samma förutsättningar.

Barrichello kunde stundtals matcha MS och på senare tid har väl också Massa kunnat göra det.
Geer

Inlägg av Geer »

Om jag förstår Schumachers uttalande rätt så slutar han för att han börjar bli "gammal". Tycker det är ett riktigt beslut att sluta med fanan i topp.

“You need all the energy and motivation and strengths and getting older it doesn't get easier to keep that. I just could not see I had it."
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Inte skulle jag kalla dig för ett mähä inte - men Jari skulle säkert det ;)
Nä, har man en helgjuten musiksmak som Razor är man inte något mähä, vill jag gärna påpeka. Att det inte råkar "synka" just nu beror nog mer på att vi i våra livsfaser befinner oss i ett "Gates Of Babylon-solo". Eller ännu värre...
Har de någonsin återgivit något utan att lägga till och färga det rött?

Vad det gäller din teori om Schumi vs Kimi är jag helt överens med dig. Schumi känner att ynglingarna nu börjat bita honom i häcken och som han själv sagt, då är det dags att lägga ner.
En litterär parallell är: hellre fly än illa fäkta.
Todt har ju hyllat Kimi sen ett antal år nu och Schumi har nog känt att hans uppgift nästa år inte bara handlar om att spöa en däcknötare som han klarat av med ett halft nödrop i år, utan en riktigt idiotsnabb yngling helt utan respekt, med en inställning som bara är inriktad på segrar.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:ÄNTLIGEN!!!!!
JAAAAAAAAA!!!!!
Nu kan jag måla Ferrarilogga i garaget....
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kimi till trots, och det är ett ganska stort trots, så känns det ändå som man stilla stilla och långsamt långsamt kanske kan återvända till att heja lite på de röda nu.

Sedan 1996 har det ju varit helt omöjligt. Om Ross Brawn nu kunde hålla sig borta helt från stallet och Jean Todt försvinna uppåt bortåt i Ferrarihierarkin så har jag inga större problem att skaffa mig en Ferrarikeps igen, dock en fri från förarsympatier.

Jag vill avsluta med:

ÄNTLIGEN! - Schumacher, låt inte dörren slå dig i arslet på väg ut.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Om Ross Brawn nu kunde hålla sig borta helt från stallet och Jean Todt försvinna uppåt bortåt i Ferrarihierarkin så har jag inga större problem att skaffa mig en Ferrarikeps igen, dock en fri från förarsympatier.
Men vad fan... du som är medlem i svenska Felipe Massa-klubben och allt?

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ja, men det är ju inte för att jag har en enorm tro och förhoppning på Felipe Massa.

Mitt medlemsskap grundar sig på ska vi säga lite mer cyniska eller ironiska grunder än rent hjärtliga förhoppningsfulla grunder. Jag vågar påstå att det är en inställning jag delar med klubbens ordförande, vare sig han erkänner det skriftligen eller inte.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jo, det är väl lite av det som hela klubben går ut på men ändå... man måste ju ge sitt stöd och du saknar så vitt jag vet ditt klubbattribut.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, och ändå är jag medlem. Du ser så det kan hampa sig. Men visst ger jag mitt stöd, mitt ironiskt menade och cyniska stöd enligt de grunder klubben vilar på.

Men sanningen att säga så har jag ju faktiskt ett klubbattribut. Låt vara för att det bär vissa tydliga spår av hemtillverkning. Men jag vågar påstå att det till skillnad från övriga medlemmars massproducerade klubbattribut i stora mängder är mer unikt och ovanligt. Vem vet, en dag kanske det t.o.m. kan betraktas som en raritet.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

LuckyStrike1 skrev:Kimi till trots, och det är ett ganska stort trots, så känns det ändå som man stilla stilla och långsamt långsamt kanske kan återvända till att heja lite på de röda nu.

jag inga större problem att skaffa mig en Ferrarikeps igen, dock en fri från förarsympatier.
Jag har mina tvivel. Tror inte du vill befinna dig på samma sida om staketet som den finske taxichaffören :wink:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag får nog hålla med dig en del där.

Vi får väl se om det blir en ny "stallet kan ju inte bygga en tillräckligt bra bil, utan bara en sunkbil vars motorer hela tiden går sönder för stackars Kimi"-stund och ytterligare ett stallbyte kanske.

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Kan man kanske hoppas på att Damon Hill gör en comeback nu??
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Samma förutsättningar Cucino? Den ända som haft uttalat sämre förutsättningar än Schumacher är Eddie Irvine, de andra har väl knappast haft sämre bil och som du nu skriver att RB var nära schumi ett par gånger borde väl visa det, eller du håller kanske Barrichello som en snabbare förare än Schumi? Och det är väl som sagt många som kan köra en bil lika snabbt(kanske snabbare tom) som MS vid vissa tillfällen, men det är ju jämnheten hos Michael Schumacher som är det som gör honom så stor(i mina ögon kanske jag ska lägga till),han är alltid där år efter år och slås i toppen och då kommer säkert någon och skriver, men han har ju alltid en bra bil. Ja, många gånger har han haft en bra bil, men många gånger har han plockat ut mycket fart ur en halvbra bil och där är en till av hans storheter samt att han kan få teamet att bygga en så pass bra bil så han kan vara med och slåss i toppen, det finns ju ingen förare vad jag vet som är så nogrann och har så mycket kunskap om bilen och denns data som MS och detta gör att han kan ge bättre feed back till ingenjörerna så att de kan ställa in bilen bättre. Detta är MYCKET viktigt i F1 att köra bilen snabbt är kanske bara 60-70% av grejen.
Jaques Villeneuve satt t.ex i en mycket bra bil ett par år och grejjade en titel, men när han sedan kom till ett nytt stall som hade en bra budget och en massa kunnigt folk så gick det inte så bra, varför kan man fråga sig, det beror nog inte enbart på att det saknades kunskap inom teamet...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Samma förutsättningar Cucino? Den ända som haft uttalat sämre förutsättningar än Schumacher är Eddie Irvine, de andra har väl knappast haft sämre bil och som du nu skriver att RB var nära schumi ett par gånger borde väl visa det,
Du påstår alltså att Eddie Irvine hade en sämre bil än Schumacher?

Gösta

Re: Äntligen

Inlägg av Gösta »

Cheever skrev:
jAsO skrev:
Cheever skrev:..kan man bli Ferrarifan igen.
Ferrarifan är man aldrig om man kommer och går beroende på vilken förare de har :down:.
Det är man bara om man blundar för osportslighet.

Dessutom är det inte "vilken" förare, utan Schumacher.
Att tävla på den nivån har inget med sportslighet eller inte att göra. "Sportsliga" idrottsmän vinner aldrig något. Man har dommare som skall dömma om man gjort något fel. Allt som inte utryckligen är fel är rätt. Därav att Maestro har 7 VM titlar och De la Rosa, Alesi, Deniz mf inga!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Cheever skrev:Fast egentlien är det bästa att alla Skummlovers som även påstår sig vara Ferrari-fans får den dom dissat stenhårt själv i stallet.

Personligen hade jag föredragit en annan finländare i Ferrari eftersom Alonso nu bestämde sig så tidigt. Men va fasiken man kan inte få allt.
Det kanske är två finnar efter 2008 i stallet?

Jari, har en känsla av att du klär i rött. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:ÄNTLIGEN!!!!!

Det var precis vad jag skrek där jag satt på läktare 24.

ÄNTLIGEN gick den jävla renaultmotorn upp i rök. När det som mest behövdes. Det finns en gud som lyssnar på böner trotts allt.

Tack Gud. :up:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, 15.30 i söndags verkade Gud äntligen lyssna på mig i åtminstone en konkret fråga.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Där ser du. Gud är god och kommer att se till att MS vinner WDC 2006 samt att Kimi varken blir långvarig eller framgångsrik i Ferarri. :up:

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev:... samt att Kimi varken blir långvarig eller framgångsrik i Ferarri. :up:
Du är otroligt svensk, du. Småaktigt... :zz:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

LS...jag är beredd att göra det. Under 96 så sa Ferrari i ett uttalande när de fick frågan om bilarna var likvärdiga att skulle de komma några nyheter som fanns till en bil från början innan de hade massproducerats så skulle de sitta på MS bil. Men att Irvine skulle få dem så fort det gick, med andra ord så fanns det säkert lopp som schumi hade en lite bättre bil i. Under 98 och 99 verkade det dock som att Ferrari hade så pass bra koll på grejerna att de kunde förse båda förarna med likvärdigt material, jag tror det var Eje som berättade det för mig(han är ju polare med Eddie)att han hade frågat Irvine om han kände att han hade lika bra bil som schumi och det tyckte han, men han sa ändå att han bara var i teamet för att hjälpa MS vinna titeln.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Gösta, en sak är dock ganska säker...det är att Kimi kommer nog att ta minst en titel för Ferrari, så bra är teamet idag och det kommer inte att falla i hop som ett korthus på ett år, jag är övertgad om att Maestro har styrt upp det där tillsammans med Jean Todt och Ross Brawn så att det är ordning och reda i Maranello. Däremot så kanske det om två år kommer att bli svårare för teamet och det är då som vi får se om Kimi har förmågan att lyfta teamet som schumi så många gånger har gjort.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Eddie sa det till och med själv, men det var kanske inte så mycket bilen. Då testade [Schumacher] hela tiden själv. Har för mig att Eddie sa något i stil med:
"Jag måste ha det bäst i fältet, kör fältets näst bästa bil behöver sällan testa, och tjänar en massa pengar" med reservation fr 10 års grumligt minne. En sån kille måste man ju bara sakna.

Gösta, du är ganska förutsäbar 8)
I was misled and that is the way it went
Geer

Inlägg av Geer »

Kimi har bra läge nästa år. I det närmaste perfekt timing att byta team.

- Frysta motorer, ferrari har en bra motor.
- Många byter till Bridgestone, Ferrari är redan inkörda.
- Värsta konkurenten kommer också till nytt stall.
- Massa är inkörd på bilen, han är snabb och kan plocka många poäng från konkurenter. Kanske från Kimi också ?

Skulle tro att det ända han önskar sig nu är att få bästa depåplats nästa år. Det gäller ju bara att komma före Alonso och efter Schumacher så är det fixat.

Det är nog låga odds på Kimi nästa år.
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
Gösta skrev:... samt att Kimi varken blir långvarig eller framgångsrik i Ferarri. :up:
Du är otroligt svensk, du. Småaktigt... :zz:

Du får tycka vad du vill. Men en förare med karisma och utstrålning som en västkustmanet lär inte bli långvarig i Scuderia. Gömmer sig bakom en mösskärm som han först böjer till förstörelse, mummlar något ohörbart, försöker förstöra mikrofonen och ser lika glad ut som om han just sålt smöret och tappat pengarna. SKICKA MANNEN PÅ EN CHARMKURS, ITALIENARE VILL INTE HA EN SÅDAN CHARMKNUTTE I STALLET.

(dessutom har jag mina rutiga skäl och randiga orsaker att tycka om Kimi det jag ger uttryck för)

Dessutom är jag inte svensk. (jo svensk medborgare är jag, men har utländska föräldrar)

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Gösta skrev:SKICKA MANNEN PÅ EN CHARMKURS, ITALIENARE VILL INTE HA EN SÅDAN CHARMKNUTTE I STALLET.
Nu kan förstås ingen med bästa vilja i världen påstå att Skomakarn är en charmknutte, så det blir nog inget problem för Kimi. Däremot bör han kanske addera honestly och obviously till vokabulären inför framtida presskonferenser

Obviously, blaj blaj blaj.... ....but honestly I blaj blaj blaj... ...which obviously was blaj blaj blaj... ...but I honestly could not blaj blaj blaj...
(o s v i oändlighet)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cuscino skrev:
Gösta skrev:SKICKA MANNEN PÅ EN CHARMKURS, ITALIENARE VILL INTE HA EN SÅDAN CHARMKNUTTE I STALLET.
Nu kan förstås ingen med bästa vilja i världen påstå att Skomakarn är en charmknutte, så det blir nog inget problem för Kimi. Däremot bör han kanske addera honestly och obviously till vokabulären inför framtida presskonferenser

Obviously, blaj blaj blaj.... ....but honestly I blaj blaj blaj... ...which obviously was blaj blaj blaj... ...but I honestly could not blaj blaj blaj...
(o s v i oändlighet)
Jämfört med Kimi så är till och med den bittre och inåtvände Ron Dennis en charmknutte!!!!!

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Crazy F1 skrev:Samma förutsättningar Cuscino? Den ända som haft uttalat sämre förutsättningar än Schumacher är Eddie Irvine, de andra har väl knappast haft sämre bil och som du nu skriver att RB var nära schumi ett par gånger borde väl visa det, eller du håller kanske Barrichello som en snabbare förare än Schumi?
Bortsett från att bilen var byggd för att passa Scumbags körstil så kan du ju titta på hur många mekaniska problem Rubens hade i jämförelse med tüsken. Knappast en tillfällighet.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Gösta skrev:Där ser du. Gud är god och kommer att se till att MS vinner WDC 2006
Det råder ju knappast någon tvekan om att detta redan är bestämt i maktens korridorer i Paris. Är det Max du kallar gud?
Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev: SKICKA MANNEN PÅ EN CHARMKURS, ITALIENARE VILL INTE HA EN SÅDAN CHARMKNUTTE I STALLET.
Vilka nötter dom måste vara, Italienarna. Köper Kimi för enorma summor och skriver 3-års kontrakt trots att dom inte vill ha honom i sitt stall. Fast efter fotbollsskandaler förvånar inget längre.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vi vet alla vad ett F1 kontrakt är värt.

Inte ens pappret det är skrivet på.

Vänta och se. :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Geer skrev:
Gösta skrev: SKICKA MANNEN PÅ EN CHARMKURS, ITALIENARE VILL INTE HA EN SÅDAN CHARMKNUTTE I STALLET.
Vilka nötter dom måste vara, Italienarna.
Tja, Todt är ju fransos...

Luca Baldisserri och Nigel Stepney förutspår en tuff vinter för Ferraris del och vill helst ha Schumacher kvar så att han kan vara med och testa och utveckla nästa års bil...

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja, de har ju haft en fuskande oärlig och fullkomligt karismabefriad tysk i 10 år. Så de verkar klara det mesta.

Italienare har ju en tradition av korruption och oärlighet så de kan nog rucka på de flesta principer.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

jag skrev "stagneringen av F1 personifierad"

Inte att Schumacher hade stagnerat. Han är väl samma skithög som han alltid har varit.
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Tja, de har ju haft en fuskande oärlig och fullkomligt karismabefriad tysk i 10 år. Så de verkar klara det mesta.

Italienare har ju en tradition av korruption och oärlighet så de kan nog rucka på de flesta principer.
MS "fusk" och "oärlighet" har bestraffats och han har tagit sina straff för den vandel och handel han varit skyldig till.

Att han skulle sakna karisma vill jag inte hålla med om. När han pratar så lyssnar man inom motorsportvärlden.

Korruptionen är ett fenomen inom fopollen.

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Cucino...tror du på fullaste allvar att RB hade en sämre bil som var saboterad av Ferrari?
Hur tänker du då....att de inte vill ta hem så mycket poäng sm möjligt utan att de bara vill vinna förarmästerskapet? :o
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jaha föresten, så du menar säker också att bilen i år är byggd för schumis körstil och det är därför som då massa har sådan bra fart vissa lopp. Vad har du hört det, har Ferrari sagt det eller har du läst det någonstans?
Sedan låter det konstigt att de skulle bygga en bil för MS bara då de vet att han är väldig duktig på att plocka ur en massa tid ur halvbra bilar eftersom om de då vill ha en "andreförare" som är med och plockar poäng av konkurenterna så behöver väl bilen vara så pass bra att denne hänger med i toppen.