Äntligen

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Cheever

Äntligen

Inlägg av Cheever »

..kan man bli Ferrarifan igen.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Och får Kimi köra de resterande tävlingarna i år :quest:
Budo

Inlägg av Budo »

Amen!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Och Autosport säger att Kimi är klar för Ferrari? Missade jag något i glädjen efter Schumachers uttalande.
Smeddie

Inlägg av Smeddie »

Gud så skönt att höra .... "äntligen" är ordet ..
Magic Senna - May 1st 1994 - R.I.P.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Enzo har väl skrivit på för "Bortom all sans och vett"-klubben antar jag!? :D
jAsO

Re: Äntligen

Inlägg av jAsO »

Cheever skrev:..kan man bli Ferrarifan igen.
Ferrarifan är man aldrig om man kommer och går beroende på vilken förare de har :down:.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Smeddie skrev:Gud så skönt att höra .... "äntligen" är ordet ..
Skriver under på det - blir skönt att slippa den fuskande skitstöveln!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Hoppas Ferrari skickar Kimi på en charmkurs eller nått. Det där monotona mumlandet han får ur sig på presskonferenserna gör ju ingen glad.

Förresten, vem ska Enzo hålla på nu? :hmm:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

jAsO skrev:
Ferrarifan är man aldrig om man kommer och går beroende på vilken förare de har :down:.
Det är man bara om man blundar för osportslighet.

Dessutom är det inte "vilken" förare, utan Schumacher.
GMD

Inlägg av GMD »

Lemon skrev:Hoppas Ferrari skickar Kimi på en charmkurs eller nått. Det där monotona mumlandet han får ur sig på presskonferenserna gör ju ingen glad.
Vad får man lära sig på en ferraricharmkurs? Att man aldrig kan använda orden "obviously" och "honestly" för mycket?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Exakt!
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Fast egentlien är det bästa att alla Skummlovers som även påstår sig vara Ferrari-fans får den dom dissat stenhårt själv i stallet.

Personligen hade jag föredragit en annan finländare i Ferrari eftersom Alonso nu bestämde sig så tidigt. Men va fasiken man kan inte få allt.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag mår väldigt dåligt kan jag ju säga...och vissa tycker att det är äntligen och det är ju trevligt för dem, men det känns väldigt tomt just nu och det är svårt att hitta några ord att säga...jag har svårt att glädja mig över vinsten och att han bara är två poäng efter i förarvm, men visst...tar han hem titeln i år så känns det säkert lite bättre, men behållningen ligger i att se honom köra den där F1 bilen.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Cheever skrev:Fast egentlien är det bästa att alla Skummlovers som även påstår sig vara Ferrari-fans får den dom dissat stenhårt själv i stallet.
Vilka dom? Du kan gott skriva ut namnet.

Cheever skrev:Personligen hade jag föredragit en annan finländare i Ferrari eftersom Alonso nu bestämde sig så tidigt. Men va fasiken man kan inte få allt.
Tror desvärre inte att Jari ryms i en F1, men det hade varit kul i alla fall ;)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Crazy F1 skrev:...behållningen ligger i att se honom köra den där F1 bilen.
Eller parkera den snyggt. Eller försöka köra andra av banan.... osv
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:Fast egentlien är det bästa att alla Skummlovers som även påstår sig vara Ferrari-fans får den dom dissat stenhårt själv i stallet.

Personligen hade jag föredragit en annan finländare i Ferrari eftersom Alonso nu bestämde sig så tidigt. Men va fasiken man kan inte få allt.
Det kanske är två finnar efter 2008 i stallet?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
jAsO

Inlägg av jAsO »

Cheever skrev:
jAsO skrev:

Bara Ferrarifan som blundar för osportslighet? Med den åsikten är det ju stort av dig att vilja bli Ferrarifan. Men när du erkänt att du strävar efter att blunda för osportslighet förklarar det mycket av dina tidigare åsikter.

Schumacher är en förare.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Lemon skrev:
Vilka dom? Du kan gott skriva ut namnet.

Cheever skrev:Personligen hade jag föredragit en annan finländare i Ferrari eftersom Alonso nu bestämde sig så tidigt. Men va fasiken man kan inte få allt.
Tror desvärre inte att Jari ryms i en F1, men det hade varit kul i alla fall ;)
Haha, jag kan inte räkna upp alla, det skulle ta hela kvällen.

Du är ju en av dom få riktiga [Schumacherfans] som inte har försvarat honom i precis alla väder, vilket uppskattas :up:

Det är svårt att vara någotsånär objektiv ibland.

Ska vi slå vad :D
En svensk i Ferrari hade man ju självklart önskat sig mest av allt men det finns ju ingen som är i närheten. Får hoppas att Alx har kommit lite närmare nu efter sin dubbelseger idag.
Ricky

Inlägg av Ricky »

Vet inte om man ska skriva något i denna tråd med tanke på alla anti-schumacher......tragiskt faktiskt :cry: .....han är ändå genom tidernas mest framgångs rika förare.
Kan man inte försöka ge någon som helst ära till en sådan kille?

Tack för denna tiden Schumi :up:
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
moch

Inlägg av moch »

Vem bryr sig vad dom säger... visst är det trisst att han slutar, men jag är mer ferrari fan än schumi fan. Han är kung, alla vet det. Det finns dom som ser elvis som kung, och andra som ser onom som ett knarkande fetto... vem orkar bry sig.
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det finns ingen som fått så mycket hjälp heller av domare, stallkamrater, banfunktionärer osv...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
moch

Inlägg av moch »

... och ... han är iaf den störste genom tiderna. Det är bara att acceptera.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Crazy F1 skrev:Jag mår väldigt dåligt kan jag ju säga...och vissa tycker att det är äntligen och det är ju trevligt för dem, men det känns väldigt tomt just nu och det är svårt att hitta några ord att säga...jag har svårt att glädja mig över vinsten och att han bara är två poäng efter i förarvm, men visst...tar han hem titeln i år så känns det säkert lite bättre, men behållningen ligger i att se honom köra den där F1 bilen.
Se så, det finns ju en massa gamla avåkningar och prejningar som du kan njuta av om och om igen.
moch

Inlägg av moch »

Även en jäkla massa segrar, helt otroliga omkörningar...

plus förstås en massa 'bad loosers' topics i en massa forum när shumi vunnit att läsa ibland är dom enormt underhållande....
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jahaja, vem skall man hata nästa år då?
Eftersom det verkar ha varit klart ett bra tag att Kimi skulle köra för Ferrari så är det ju inte så förvånande att Schumi slutar, trots att han verkar ha våndats in i det längsta.
Även om han själv förhoppningsvis tror sig vara bättre, så insåg han nog att det inte skulle bli någon lätt resa med Kimi bredvid sig och då är det nog inte lika kul längre.

En glad tanke går till en f.d. forummedlem som har minst tre år framför sig att njuta av en Kimi i den röda bilen. :lol:

Liksom en del fanatiska kimifans får njuta av kramkalas med Todt och FIA(t):s beskydd.

Den avgörande frågan är väl vad som händer med resten av "team Schumacher"?
Slutar alla kan de få det tufft, men annars känns det lite som halvöppet mål nästa år, speciellt med tanke på däcken.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

moch skrev:Även en jäkla massa segrar, helt otroliga omkörningar...
Jo, alla defileringssegrarna på halvfart i en överlägsen bil och alla strategimässiga depåomkörningar har verkligen varit njutbara... :roll:

Men omkörnignarna på Rubens på A1-Ring två år i rad var iallafall lite ovanliga...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Den avgörande frågan är väl vad som händer med resten av "team Schumacher"?
Slutar alla kan de få det tufft, men annars känns det lite som halvöppet mål nästa år, speciellt med tanke på däcken.
Brawn har väl sagt att han ska ta sabbatsår nästa år men att han inte har bestämt sig för om det blir någon comeback.
Todt fortsätter väl, som jag har förstått saken?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AddeColciago

Inlägg av AddeColciago »

Kommer sakna Schumi oerhört mycket.. En säsong utan honom på startfältet? Det var längesen.. Även om det finns gott om duktiga förare, så har ingen riktigt den pondusen och stjärnstatusen som Schumacher har!

Hoppas innerligen att han tar hem titeln i år och slutar som en mästare på topp! Han är och kommer för lång framtid vara den störste formel 1-föraren någonsin! Det kan ingen blunda för..

Hej förresten, jag är ny här! Adde var namnet :D
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev:Jahaja, vem skall man hata nästa år då?
Ja, det här måste bli ett oerhört svårt dilemma för en ökänd kappvändare som du, Anders. Kanske du kan bli anti-Kimi istället?
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Jamen, det måste ju vara perfa med en säsong där man SLIPPER att hata någon förare.
Ingen av resterande förare kommer i närheten av skummis fuskpotential så man BEHÖVER inte hata någon nästa säsong.
Skönt va?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jovisst, alla hans 90 vinster var ju vunna genom fusk och han har aldrig gjort en vacker omkörning i hela sin karriär eller kört ett sportsligt race heller för den delen...*orkar inte ta den debatten just nu*.

Ja, Cucino jag tycker att det ska bli tråkigt att inte få se honom i den bilen fler gånger, avåkningar, prjejningar eller "parkeringar" till trots.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

AnFRAN, det är inte riktigt lika kul att titta på inspelningar...det skulle väl vara den gången som Renaultmotor gick upp i rök då :wink:
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Oerhört tråkigt att en av de största genom F1-historian lägger ner. :(

Det har varit en fröjd att få se Schumacher tävla och det kommer att bli otrligt tomt att inte få se honom på startlinjen i Australien nästa år.

Tack Schumi, kommer att sakna dig!
Ferrari.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

jAsO skrev:
Cheever skrev:
jAsO skrev: Ferrarifan är man aldrig om man kommer och går beroende på vilken förare de har :down:.

Bara Ferrarifan som blundar för osportslighet? Med den åsikten är det ju stort av dig att vilja bli Ferrarifan. Men när du erkänt att du strävar efter att blunda för osportslighet förklarar det mycket av dina tidigare åsikter.

Schumacher är en förare.
Att tycka att Schumacher är osportslig och att det är skönt att han slutar är knappast en direkt kontroversiell åsikt. Känner mig inte direkt ensam i alla fall.
Sen om du har VM i missuppfattning i besvikelse över att han ska sluta kan jag tyvärr inte hjälpa.
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

Cuscino skrev:
Smeddie skrev:Gud så skönt att höra .... "äntligen" är ordet ..
Skriver under på det - blir skönt att slippa den fuskande skitstöveln!
...säg inte det. Har aldrig vart nån MS fan, men lite "bad guys" som fuskar ;) och skapar rubriker, har aldrig varit dåligt för nån sport... se bara på vad som hände tennisen sen McEnroe, Connors, Nastase försvann.... STENDÖTT........ jag menar Roger Federer.... lika färglös som Heidfeld mfl...

En sak är säker, aktiviteten här på detta forum kommer att GÅ NER när inte "hatobjektet" finns kvar att hacka på 2007.... :D

Ska nog inte hålla för otroligt att ett Mac fan som jag, trots allt kommer hålla en halv tumme för "skomakarn" sista 3 racen.... så han får avsluta "in style" världsmästare eller ej....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Geer

Inlägg av Geer »

Äntligen... fick man veta vilka som kör var nästa år.

Tråkigt att Schumacher slutar för han är verkligen en färgklick.
En fantastisk förmåga att sätta snabba varv när det behövs men också tråkiga och onödiga osportsliga insatser. En förare att älska och hata. Det blir ett tomrum efter honom oavsett vad man tycker om den flerfaldige mästaren.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Var ett mycket bra inlägg Geer. Jag känner redan nu ett tomrum och han har inte ens slutat...jag tror precis som vissa här att det kommer bli drygare här, nu finns det ju ingen att klaga på och säga att han är en idiot efter loppen, åandra sidan finns det kanske ingen att försvara heller så det jämnar kanske ut sig. Men visst vore det trevligt om MS fick sluta med en VM-titel, fast det kanske man måste vara Schumifan för att tycka, men det skulle se otroligt snyggt ut att precis som Prost sluta med en vinst.

Ferrari har sagt att schumi kommer ha en annan roll i teamet nästa år, men det förstår jag inte. Om han inte ska köra varför ska han då vara kvar, är det någon som vet VARFÖR han lägger av om det inte är på grund av tidsbrist och att han vill vara mer med sin famlij, i så fall blir det väl inte bättre om han åker med teamet som "hjälpreda".

Jag vill inte se schumi i DTM om ett år eller så det skulle se hemskt ut, finns den risken tror ni?
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Ni kommer hitta någon annan att stöta er på i vilket fall. Det har alltid varit så i formel 1 att det finns någon som folk stör sig mest på. Alla vill vinna mer eller mindre lika mycket. Kom ihåg Senna....=)

Jag tycker ni bör visa mer respekt.

Tycker det är tråkigt att han slutar när han uppenbarligen har en hel del kvar. Jag hade tyckt det varit jättekul att se honom mot Kimi..=)
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

AndersF1 skrev:
moch skrev:Även en jäkla massa segrar, helt otroliga omkörningar...
Jo, alla defileringssegrarna på halvfart i en överlägsen bil och alla strategimässiga depåomkörningar har verkligen varit njutbara... :roll:

Men omkörnignarna på Rubens på A1-Ring två år i rad var iallafall lite ovanliga...
Det kan inte vara lätt att försöka förklara 7 VM-titlar med prejningar och fuskande.

Tråkigt att det är så många som är bittra även när Schumacher har sagt att han lägger hjälmen på hyllan!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jo men det är alltid svårare att säga något positivt om någon än att klaga på dem.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Flatspot skrev: Jag tycker ni bör visa mer respekt.
Jag tycker att Schumacher borde visa sina medtävlare mer respekt. En av anledningarna till att jag är lättad över att slippa vara orolig över vilka pinsamheter han ska ställa till med.

Dom visade precis ett collage med Schumachers höjdare på Tv4, gissa vilka klipp som visades?

Jag är långt ifrån den mest militanta antischumi-anhängaren, tyckte till och med att han var en frisk fläkt i F1 när han började sin karriär. Men i takt med hans osportsliga uppträdande har mina, om än svala sympatier avtagit. Det sista lilla förtroendekapital han hade byggt upp igen försvann raskt i Monaco i år.

Sen verkar bitterhet vara ett poppis ord nuförtiden. Så fort någon hugger emot är man bitter.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Cheever, det är väl rätt självklart att de visar de tillfällena som varit fläckari hans karriär, men om precis som du skrev att de visade tre två till tre saker som han gjort så kan du u slå ut det på 250 lopp och då kan du nog räkna ut hur stor del av hans karriär som faktiskt är fusk eller består av "fula saker".

Det är väl dessa tre tillfällen som kan tas upp eller han har väl bara blivit dömd för Jerezincidenten och Monaco i år. Har han blivit bestraffad för något annat? Jo, just det plankan var väl för mycket sliten under SPA 1994, men det var väl knappast schumi som sa åt teamet att sänka bilen mer än vad som är tillåtet.

Så det som är riktigt fult är väl egentligen Jerez sedan kan jag hålla med om att det säkert finns en del "tuffa" saker han gjort(inte för att jag kommer på dem nu, men du och många andra har säkert koll), men det inget av dem har väl bedömds vara regelvidriga eftersom han inte fått något straff för dem.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det är inte alls självklart, jag blev faktist lite lätt förvånad. Men nu finns det ju en del att ösa ur där och egentligen tycker jag att det finns annat som är värre med Schumacher. Nu var det inte min mening att smutskasta Schumi idag när han nu har bestämt sig för att sluta.

Han är en kontroversiell förare, osportslig i mina ögon. Långt ifrån den störste som många vill hävda.

Problemet med Scumacher är att hans "bra" körningar bleknar vid sidan av hans mer fula manövrar.

Det som ofta slår mig är att många Schumifans inte såg F1 när han kom in i sporten utan har börjat se F1 under hans karriär. Kanske inte alla, men många.

245 feresten ;)

Det slog mig att han inte kommer upp i Patreses rekord nu. Barrichello kanske fortsätter några år till? Han är väl uppe i 230 eller så nu.
Ricky

Inlägg av Ricky »

Jag tyckte det var riktigt tråkigt när Hakkinen slutade och lika tråkigt är det nu när Schumi lägger hjälmen på hyllan.
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det kan säkert vara så att många schumifan inte såg F1 innan, det kan inte jag svara på, jag började se 93 och det var innan schumi hade vunnit något. Men visst, många ungdomar börjar ju hålla på fbk när de vinner sm-guld i hockey och när sedan VF vinner året efter så håller en massa på dem.

Jag förstår att problemet ligger i att hans fina körning bleknar i mångas ögon pga de"missar " han gjort i karriären. Det är kanske här den största skillnaden mellan schumisupportrar och antischumisupportrar visar sig mest. Vi ser inte till det negativa eller vi kanske rättare sagt inteblir lika påverkade av det och de som då är negatvia till honom har välk svårt att se det positiva som han faktikskt tillfört sporten.

Bara min lilla teori...

Men ledsen är jag oavsett och det låter nog lite löjligt, men efter nästan 14 år som supporter( där man bara blivit mer fast för var år) så är det inte långt till tårarna för mig kan jag erkänna. Det är konstigt att en människa som sitter i en bil kan påverka en så mycket. Jag fällde inga tårar när min farfar dog förra veckan, men nu när schumi lämnat sitt besked så ger det mig mer sorg. Skäms nästan. :(
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Crazy F1 skrev:Det kan säkert vara så att många schumifan inte såg F1 innan, det kan inte jag svara på, jag började se 93 och det var innan schumi hade vunnit något.
Jag vet inte hur du definierar "vunnit" men hans första seger kom på Spa 92. Då tyckte till och med jag att det var skoj att han vann.

Klart det blir tomt när ens favoritförare lägger av efter över 200 GP:n. Sen kan jag som sagt inte riktigt sympatisera med dig.
Budo

Inlägg av Budo »

Cheever skrev:
Flatspot skrev: Jag tycker ni bör visa mer respekt.
Jag tycker att Schumacher borde visa sina medtävlare mer respekt. En av anledningarna till att jag är lättad över att slippa vara orolig över vilka pinsamheter han ska ställa till med.

Dom visade precis ett collage med Schumachers höjdare på Tv4, gissa vilka klipp som visades?

Jag är långt ifrån den mest militanta antischumi-anhängaren, tyckte till och med att han var en frisk fläkt i F1 när han började sin karriär. Men i takt med hans osportsliga uppträdande har mina, om än svala sympatier avtagit. Det sista lilla förtroendekapital han hade byggt upp igen försvann raskt i Monaco i år.

Sen verkar bitterhet vara ett poppis ord nuförtiden. Så fort någon hugger emot är man bitter.
Tja, en respektlös förare kommer att sluta om 3 lopp, men vi får säkert en ny istället så varför denna eviga tjat om respekt hit och dit? Det är inte direkt vanlig motorvägskörning vi diskuterar. Visst har M.S. gjort mindre populära saker men knappast är han den "fulaste" genom tiderna. Vet en som var minst lika respektlös och som f.ö. anses den bästa genom tiderna av många.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Crazy F1 skrev:jag började se 93
Det var då jag oxå började kolla :) Tur att man inte kollade tidigare, typ 90 eller nått sånt. Man hade ju kunnat börja hålla på nån hopplös loser som Alesi eller nån annan pellejöns i samma klass.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Lemon skrev:
Förresten, vem ska Enzo hålla på nu? :hmm:
Enzo är tillsvidare sjukskriven och vi får väl hoppas på ett tillfrisknande, men rykterna säger att han blivit sjukpensionär. :D