Italiens GP
-
Italiens GP
Ja, så var vi igång! De första träningarna är avklarade och det ser väl ut som de flesta hade förväntat sig. Ferrari verkar bra med, Alonso distanserad med en halv sekund och MacLaren ligger och lurar i vassen.
Svårt att veta vilken strategi som de olika stallen använde sig av idag, men det verkar som om att toppstallen har bra koll på läget eftersom att ingen av dem i stort sett körde mer än ett installationsvarv på morgonen.
För Vm.s skull så vore det fint om MacLaren kunde vara med och slåss i toppen och de vann faktiskt loppet förra året så helt omöligt är det nog inte, men som vanligt brukar Alonso och Renault vara bra med när det verkligen gäller så jag vill nog påstå att det är en mycket öppen affär där Ferrari ändå får ses som favoriter...om än mycket knappt.
Svårt att veta vilken strategi som de olika stallen använde sig av idag, men det verkar som om att toppstallen har bra koll på läget eftersom att ingen av dem i stort sett körde mer än ett installationsvarv på morgonen.
För Vm.s skull så vore det fint om MacLaren kunde vara med och slåss i toppen och de vann faktiskt loppet förra året så helt omöligt är det nog inte, men som vanligt brukar Alonso och Renault vara bra med när det verkligen gäller så jag vill nog påstå att det är en mycket öppen affär där Ferrari ändå får ses som favoriter...om än mycket knappt.
-
-
- Varnad
-
-
-
Schumacher gjorde två misstag när han skulle sätta snabba varv. Massa var felfri. Därav skillnaden i tid.Crazy F1 skrev:BMW verkar ha bra snurr på kärrorna i detta lopp. Massa verkar het, 7 tiondelar före MS, men det kanske beror på Bensin och nya däck, någon som har hört något från sista träningen innna loppet?
-
-
-
-
- Varnad
-
-
Du menar samme Pedro som på de lopp som han har kört i år har tagit fyra poäng mer än den lille mumlande finnen har samlat ihop under samma period?Fp730a skrev:Jag vet inte om dom ramlar isär av sig själv. Men den nersupne finnen har ju kört skjortan av Monty och nu gör han samma sak med Pedro.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Hehe, den satt fint
Tja, det kan nog sluta hursom helst idag, Maccarna brukar ju vara relativt tungt tankade och kan säkert stanna ute några varv mer.
Alonso borde även han göra ett sent stopp eftersom han inte brände så mycket bensin som han borde gjort under kvalet, så räkna med en lång första stint. Det viktigaste för Alonso är att inte snurra i starten.
Tja, det kan nog sluta hursom helst idag, Maccarna brukar ju vara relativt tungt tankade och kan säkert stanna ute några varv mer.
Alonso borde även han göra ett sent stopp eftersom han inte brände så mycket bensin som han borde gjort under kvalet, så räkna med en lång första stint. Det viktigaste för Alonso är att inte snurra i starten.
-
-
-
- Varnad
Du räknar som en kärring...Razor skrev:Du menar samme Pedro som på de lopp som han har kört i år har tagit fyra poäng mer än den lille mumlande finnen har samlat ihop under samma period?Fp730a skrev:Jag vet inte om dom ramlar isär av sig själv. Men den nersupne finnen har ju kört skjortan av Monty och nu gör han samma sak med Pedro.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Ja, Kimi suger hästballe, det kan vi väl komma överens om? Han har blivit totalt ägd av Montoya som stack till kungaklassen Nascar och De La Rosa lekte ut honom dom race som han har kört. Han körde så bra att att han fick chansen att ta Schumis plats men han nekade, så det gick till andravalet Kimi...
-
- Varnad
-
-
Inte bara det. Delar-rosa snittar varvtider på ungefär 1 sekund snabbare än Kimi. Det vet alla utom i Finland där det mörkas ner. Man kan säga att Delar-rosa ändå bara kör på 80% av sin förmåga.
Intressant att Delar-rosa tackade nej till sitt Ferrarideal så andrahandsalternativet Kimi fick platsen. Han ska tydligen vara hjälpryttare till Massa.
Wurz var också ett fräscht alternativ. Han ska tydligen bli världsmästare nästa år.
Intressant att Delar-rosa tackade nej till sitt Ferrarideal så andrahandsalternativet Kimi fick platsen. Han ska tydligen vara hjälpryttare till Massa.
Wurz var också ett fräscht alternativ. Han ska tydligen bli världsmästare nästa år.
-
Ett underbart lopp. Solklar himmel, seger, en renault som gick upp i rök, god mat, en "pissed off" porrflavio, en i loppet poänglös spanjor.
Det är så paradiset måste se ut.
Det är så paradiset måste se ut.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Jag tror Charlie Whiting sågs i Renaultdepån. Nu har ju FIA fått ner farten på Renaulterna (det där dämpartjafset) så gammelfarbrorn har en chans. Undrar vad Ferrari betalar FIA? Eller har de gjort an offer they can't refuse?
Schumi har förtjänat VM-titeln 96, 2001, 2002 & 2004. De andra gångerna har han enbart stulit den.
Schumi har förtjänat VM-titeln 96, 2001, 2002 & 2004. De andra gångerna har han enbart stulit den.
-
-
Kuopio skrev:Ja, Kimi suger hästballe, det kan vi väl komma överens om? Han har blivit totalt ägd av Montoya som stack till kungaklassen Nascar och De La Rosa lekte ut honom dom race som han har kört. Han körde så bra att att han fick chansen att ta Schumis plats men han nekade, så det gick till andravalet Kimi...
Kimi är förbaskat duktig och snabb förare. Definitivt ett ämne för att bli flerfaldig världsmästare.
Han bör dock lära sig 2 saker.
1 att försöka hushålla med matterialet, det skall hålla en racedistans.
2 Att försöka se lite jävla glad ut när han har framgång, variera rösten, visa vad du tycker och tänker. LE FÖR HELVETE POJKSPOLING, DU TJÄNAR MILIONER DOLLAR OM ÅRET, GÖR DET DU ÄLSKAR ATT GÖRA, SITTER I EN GULDSITS. VAR INTE SÅ HYSTERISKT JÄVLA TRÅKIG. 99,999999999999999% av alla killar i din ålder drömmer om att vara där du är, och DU ÄR DÄR.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
Håller med. Kimi är inte rolig att se på presskoneferensen.Gösta skrev:Kuopio skrev:Ja, Kimi suger hästballe, det kan vi väl komma överens om? Han har blivit totalt ägd av Montoya som stack till kungaklassen Nascar och De La Rosa lekte ut honom dom race som han har kört. Han körde så bra att att han fick chansen att ta Schumis plats men han nekade, så det gick till andravalet Kimi...
Kimi är förbaskat duktig och snabb förare. Definitivt ett ämne för att bli flerfaldig världsmästare.
Han bör dock lära sig 2 saker.
1 att försöka hushålla med matterialet, det skall hålla en racedistans.
2 Att försöka se lite jävla glad ut när han har framgång, variera rösten, visa vad du tycker och tänker. LE FÖR HELVETE POJKSPOLING, DU TJÄNAR MILIONER DOLLAR OM ÅRET, GÖR DET DU ÄLSKAR ATT GÖRA, SITTER I EN GULDSITS. VAR INTE SÅ HYSTERISKT JÄVLA TRÅKIG. 99,999999999999999% av alla killar i din ålder drömmer om att vara där du är, och DU ÄR DÄR.
Fast tycker nog inte han kört sönder så mycket i år.
Både Schumacher och Alonso har väl kört sönder fler motorer i år ?