f1 fortfarande kunga klassen av racing! varför då?

Kungaklassen av motorsport...
Rolf Tryggstad

f1 fortfarande kunga klassen av racing! varför då?

Inlägg av Rolf Tryggstad »

borta
Senast redigerad av Rolf Tryggstad den ons nov 29, 2006 17:33, redigerad totalt 1 gång.
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Eller bara dumt?
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Hade det varit val idag så hade jag röstat på alt #2 "bara dumt" :zz:
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"

Richard Britton. Macau GP 2004
Rolf Tryggstad

ha ha ha

borta
Senast redigerad av Rolf Tryggstad den ons nov 29, 2006 17:35, redigerad totalt 1 gång.
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Du måste lära dig skillnaden mellan provocerande och dumt! Saker och ting kan vara dumma utan att vara provocerande.

Fast jag skall i och för sig erkänna att jag blir provocerad av din text, på grund av alla stavfel, den dåliga kommateringen och att det var allmänt ostrukturerat.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det kan jag hålla med om GK, jag har fått nån sorts allergi mot texter som innehåller allt för många uppenbara särskrivningar så att jag tappar tempo och måste läsa om hela tiden. Då faller intresset snabbt och texten blir oläst.
Stavfel kan jag leva med och märker faktiskt knappt, men jag gick en gång i forntiden en snabbläsningskurs och försöker sedan dess upprätthålla de färdigheterna, vilket tyvärr inte alls funkar för mig med alla dessa särskrivningar.
Rolf Tryggstad

golf killen

ja precis " Du måste lära dig skillnaden mellan provocerande och dumt! Saker och ting kan vara dumma utan att vara provocerande."

Du måste just förstå det, okej jag stavar och skriver dåligt men jag besitter ganska ingånde kunskaper i hur både motorsport och marknadsföring fungerar.

Och tyvär så är det så att rent sportsligt (urförarsynpunkt)är F1 skit men det betyder inte att det inte är kul att titta. Det ena utesluter ju inte det andra men det vet ju du.

Nä nu lämnar jag deta forum synd det har varit roliga år men nivån har värkligen sjunkigt. Hoppas ni andra kommer att forsätta att ha roligt och våga säga era åsikter. :wink:
Geer

Inlägg av Geer »

Hur kan du samtidigt säga att är F1 skit rent sportsligt (ur_förarsynpunkt) och samtidigt att du besitter ingående kunskaper hur motorsport fungerar ?
Användarens profilbild
AndersF1

Re: golf killen

Inlägg av AndersF1 »

Rolf Tryggstad skrev:ja precis " Du måste lära dig skillnaden mellan provocerande och dumt! Saker och ting kan vara dumma utan att vara provocerande."

Du måste just förstå det, okej jag stavar och skriver dåligt men jag besitter ganska ingånde kunskaper i hur både motorsport och marknadsföring fungerar.

Och tyvär så är det så att rent sportsligt (urförarsynpunkt)är F1 skit men det betyder inte att det inte är kul att titta. Det ena utesluter ju inte det andra men det vet ju du.

Nä nu lämnar jag deta forum synd det har varit roliga år men nivån har värkligen sjunkigt. Hoppas ni andra kommer att forsätta att ha roligt och våga säga era åsikter. :wink:
Tja, det var väl inga större fel på svenskan i den där texten, men jag förstår inte det där med att skribenterna här inte skulle våga uttrycka sin åsikter?
Vad har gett dig det intrycket?
Det är väl mycket man kanske kan klaga på när det gäller det här forumet, men att det skulle bestå av konflikträdda ja-sägare har jag svårt att hålla med om. Det känns snarare som motsatsen. Även om man egentligen inte har någon avvikande åsikt så uppfinner man en och uttrycker den med emfas. Gärna med lite nedsättande omdömen om meningsmotståndarens bristande intelligens, eller i brist på annat, utseende.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Geer skrev:Hur kan du samtidigt säga att är F1 skit rent sportsligt (ur_förarsynpunkt) och samtidigt att du besitter ingående kunskaper hur motorsport fungerar ?
Det behöver ju inte vara en motsägelse.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Geer

Inlägg av Geer »

LuckyStrike1 skrev:
Geer skrev:Hur kan du samtidigt säga att är F1 skit rent sportsligt (ur_förarsynpunkt) och samtidigt att du besitter ingående kunskaper hur motorsport fungerar ?
Det behöver ju inte vara en motsägelse.
Det var det som var poängen. Tänkte Rolf skulle utveckla vad han menade. Fast han kanske loggade ut, som han skrev att han skulle göra.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det mest provocerande var väl stavningen och meningsbyggnaden som tyder på någon brist hos skribenten. Eller kanske dyslektisk bara? Kanske är det kungen som är ute och skriver?

Det finns bara en kungaklass i motorsport och det är F1.

Finns massor av skäl, men att fråga varför är väl som att fråga varför Fotbolls VM är överlägset allsvenskan.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Visst en F1-bil är snabbast runt en asfalterad och jämn bana men de bästa förarna med betydligt mer hår på bröstet finns i Rally-VM.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Visst en F1-bil är snabbast runt en asfalterad och jämn bana men de bästa förarna med betydligt mer hår på bröstet finns i Rally-VM.
99,9 % av all bilkörning i den civiliserade världen körs på jämn och fin asfalt!

Varför skulle någon frivilligt vilja köra på grus när det finna asfaltsalternativ?

Varför inte köra på en leråker, är inte det ännu mer krävande, eller de riktigt bröstbehårade kanske kör i skog och på klippor???????

Förstår ärligt talat inte varför man skall sladda och spruta grus. Vad är hela poängen med det? Bor man där det bara finns grusvägar och har bråttom så får man väl ringa helikopterservice!!

Rally är till för bönder som dricker hämbränt, går i träskor har tärningar på innerbackspegeln och rävsvans på antennen.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Bor man där det bara finns grusvägar och har bråttom så får man väl ringa helikopterservice!!
Bor man där det bara finns asfaltsvägar och har bråttom får man väl ringa helikopterservice!!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:Visst en F1-bil är snabbast runt en asfalterad och jämn bana men de bästa förarna med betydligt mer hår på bröstet finns i Rally-VM.
99,9 % av all bilkörning i den civiliserade världen körs på jämn och fin asfalt!

Varför skulle någon frivilligt vilja köra på grus när det finna asfaltsalternativ?

Varför inte köra på en leråker, är inte det ännu mer krävande, eller de riktigt bröstbehårade kanske kör i skog och på klippor???????

Förstår ärligt talat inte varför man skall sladda och spruta grus. Vad är hela poängen med det? Bor man där det bara finns grusvägar och har bråttom så får man väl ringa helikopterservice!!

Rally är till för bönder som dricker hämbränt, går i träskor har tärningar på innerbackspegeln och rävsvans på antennen.
Såja, i Sverige, som en del anser vara den civiliserade världen duger inte särskilt många vägar till att köra F1 på och när det vankas rally duger inte ens våra grusvägar. Det enda Sverige har som utmaning är snö och is, annars blir det inget rally alls.
Jag tror att 80% av världens vägar fortfarande är grus eller annat som inte går att köra F1 på.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Visst - kör man rally har man mycket hår på bröstet.

Men vad har det med frågan att göra? Korkat svar. Korkat. Korkat. Korkat. För en gångs skull tycker jag Gösta gav ett bra svar. Och jag har ingen lust att gå ner i träsket och skriva något om enögda finnar som gillar rally bara för att Finland har lite rallyförare så jag ska inte göra det.

Härmed anser jag att Jaris kunskaper om F1 är farligt nära noll procent.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vad säger det om dina, när jag slår dig på fingrarna med dem fram och baklänges?
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Som vanligt tycker jag Gösta gav ett bra svar.
Tack. :up:

:roll:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Gösta - du får inte ändra vad jag har skrivit när jag citerar ju...

jag skrev för en gångs skull..
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag vet vad du skrev. Men jag vet också vad det var du menade och det var det som jag förtydligade. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag säger bara "kors i taket" och jag tror knappast att det kommer hända igen att el kiosko håller med Gösta.