Pressad Fernando?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Vad händer med kvaliteten här på forumet egentligen?
Gösta Huligan - ofta fel och plump. Varför skrev du sådär om Senna t.ex. ? Inte ens kul och onödigt.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

den kommentaren finns för övrigt under Ungerns GP.
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Vad händer med kvaliteten här på forumet egentligen?
Gösta Huligan - ofta fel och plump. Varför skrev du sådär om Senna t.ex. ? Inte ens kul och onödigt.
Är man en "huligan" för att man tycker något negativt om Senna?

Inlägget var inte avsett att DU skulle tycka det var kul! Det gav uttryck för mitt förakt för ett av dom större "svinen" inom F1! Om det var onödigt eller nödvändigt vet jag inte. Resonerade inte i dom termerna! Han var en simpel skitstövel som fick framgång, vilket de flesta skitstövlar får. Hans framgång steg honom åt huvudet och det slutade som det gjorde! Vad är det nu för problem du har med den åsikten?

Han var som sagt en dynghög, inte en oantastlig gud!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

AndersF1 skrev:En sann njutning att se Alonsos körning i helgen och dessutom är han en schysst förare. :up: :wor:
Tycker inte det han gjorde mot Doorbos på fredagsträningen var speciellt schysst. Men vi kanske har olika definitioner på "schysst" ?
Ferrari.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Eau Rouge skrev:
AndersF1 skrev:En sann njutning att se Alonsos körning i helgen och dessutom är han en schysst förare. :up: :wor:
Tycker inte det han gjorde mot Doorbos på fredagsträningen var speciellt schysst. Men vi kanske har olika definitioner på "schysst" ?
Tja, den som var oschysst, som i taskig, i det läget var väl snarare Doornbos, även om det Alonso gjorde snarare var oschysst som i regelbrott.
Tycker du annars att Alonso kör oschysst i rejsen, vid omkörningar t.ex.?
Det tycker inte jag, utan han brukar, liksom t.ex. Kimi ofta lämna plats åt sin kombattant och inget större vinglande, eller liknande.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:Domarna delar inte ut poäng.
Oavsett vem som delar ut poäng så tyckte poängutdelaren att Schumacher skulle ha poäng och att Alonso inte skulle ha det!

(vem är det som officiellt delar ut poängen?)
FIA.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:Domarna delar inte ut poäng.
Oavsett vem som delar ut poäng så tyckte poängutdelaren att Schumacher skulle ha poäng och att Alonso inte skulle ha det!

FIA.
Så de FIA anställda dommarna (jag utgår från att dom är det) har inget med poängfördelningen att göra???

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev: Oavsett vem som delar ut poäng så tyckte poängutdelaren att Schumacher skulle ha poäng och att Alonso inte skulle ha det!

FIA.
Så de FIA anställda dommarna (jag utgår från att dom är det) har inget med poängfördelningen att göra???
Näää, varför det? De dömer i olika incidenter och enligt andra delar av reglementet.

Att dela ut poäng är ju inte en domarfråga - det är ju en automatisk konsekvens av att loppet körts efter de regler som gäller.

Domarna spikar raceresultat efter att domarna besiktigtat bilar, utrett ev. incidenter under loppet o.s.v. När resultatet är spikat delas poäng ut. Innan dess fastställs ett preliminärt resultat.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ok, då förstår jag.

Dommarna är i högsta grad involverade i poängfördelningsprocessen!

(som vanligt hade jag rätt. Vad leder jag nu med över dig? är det 10000000000000000-0 snart? :wink: )

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Domarna fastställer resultatet.

FIA delar ut poäng.

Så är det om man vill vara petig.

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Domarna fastställer resultatet.

FIA delar ut poäng.

Så är det om man vill vara petig.
Så om domarna faställer att MS blev 8á i Ungern och att det inte fanns något att anmärka på hans uppträdande på banan så kan FIA vägra att ge honom poäng?

Det kan i princip bli konsikvensen av ditt resonemang??

Vore jättebra om du för oss som inte kan så mycket om dessa procedurfågor förklarade lite om FIA´s roll, dommarnas roll, mm mm. (detta är seriöst menat)

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vet ej - FIA kan ju göra vad som helst.

Se på Renaults massdämpare: Först godkände FIA dem för användning i 7 eller 8 månader eller vad det var.

Sen sa de helt plötsligt att de är förbjudna.

Sen sa bandomarna i Tyskland, som agerar på uppdrag av FIA, att de inte alls var otillåtna utan enligt reglementet. Då sa FIA att domarna hade fel och att FIA skulle överklaga sina egna domares beslut till sig själva och sen ska FIA ta ställning till sitt eget överklagande.

Så att döma av det så ja - FIA verkar kunna överklaga sina egna domares beslut till sig själva och sen själva behandla sin egen överklagan mot sig själva.

Så domarna kan fastställa resultatet på banan. Sen kan FIA ändå välja att säga "näää nu blev det dumt för det tycker inte vi, vi tycker att däcken är en rörlig aerodynamisk del som därför är förbjuden och Michael borde bli diskad för han har däck på sin bil som rör på sig" ...

Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag tolkar det som att det råder vad som skulle kunna kallas innre anarki!!!!

(låter inte alls sunt för F1´s rykte och fortsatta överlevnad på sikt)

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Jag tolkar det som att det råder vad som skulle kunna kallas innre anarki!!!!

(låter inte alls sunt för F1´s rykte och fortsatta överlevnad på sikt)
Frågar du mig är det inte alls bra och sunt - och personligen har det skadat mitt F1-intresse. Men det är min högst personliga åsikt så klart.

Eftersom Max Mosley inte gillar Ron Dennis har han dessutom bestämt att McLaren inte får vara med och bestämma om F1:s framtid från 2008 och framåt.

Ett antal stall får göra det, McLaren är inte ett av dem.

Finns mycket man kan ha synpunkter på.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den tis aug 15, 2006 15:34, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du vet hur det r med FIOr när de inte fått någon knuff på länge...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Geer

Inlägg av Geer »

Är det Schumacher snarare en Alonso som är pressad ?

"It happens again and again," Lauda told motorline.cc, "on Saturday in qualifying, again yesterday (in the race)."

He thinks Schumacher does not respond as well as some of his peers when under pressure.

"That fact is undisputed," Lauda insisted. "We don't even need to discuss it.
Michael is seven times a World Champion, but in a situation like this there are others who drive better than him."

"Massa was better (in Turkey) in the same car and Alonso was better in an inferior car."
Gösta

Inlägg av Gösta »

Det var inte bara öronen som överhettades den där eftermiddagen på Nurburgring, även mer vitala mentala funktioner tycks ha tagit skada. :D

Han är bara en bitter gammal gaggig gubbe den där Lauda. :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men Schumacher verkar onekligen pressad. Två lopp i rad nu som han har haft chansen att täta till VM-striden men själv gjort misstag som kostat mycket.

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Men Schumacher verkar onekligen pressad. Två lopp i rad nu som han har haft chansen att täta till VM-striden men själv gjort misstag som kostat mycket.
Sant. Även Alonso känner en viss hälsosam press!

Hur ser hans svit de 5 senaste loppen ut i jämförelse med de 5 första denna sässong.

40 poäng kvar att slåss om. Det är många poäng det.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja, jag konstaterar bara att antalet kvarvarande lopp minskar samtidigt som Alonso ökar sin VM-ledning och Schumacher gör misstag. Det tyder på en viss press - ohälsosam press till skillnad från Fernando vars press verkar vara av det mer hälsosamma slaget.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Det återstår att se!

Jag är helt övertygad att Maestro tar sin 8´de WDC titel i år. Därefter så tar kombinationen Massa och Kubitza över i Scuderia! :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vad återstår att se? Jag håller med om att det återstår att se vem som vinner VM i år ja.

Däremot återstår det inte att se om Schumacher har sett pressad ut de senaste två racehelgerna och själv gjort kostsamma misstag. Det har vi redan sett vara sant. Det var ju länge sen han behövde kämpa för en VM-titel som han sen vann så kanske är han rejält ringrostig?

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Tjena Gösta. Du får självklart tycka att Senna var egoist, ful och så vidare. Vi har alla våra åsikter. Men det du skrev var något annat. Var väl i en annan tråd och gick i princip ut på hur glad du var när Senna körde in i muren. Ett lågvattenmärke och övertramp.
Du kanske skulle börja kolla/tycka mer om fotboll i stället?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

För övrigt håller jag med om att Schumacher har gjort misstag två tävlingar i rad, men så brukar det ju vara när det är jämnt om titeln. Självklart är han en legend, skicklig m.m. men är det något han alltid har haft lite svårare för - så är det när det är en jämn kamp om titeln. Då är hans nivå inte lika hög som när han har övertaget - då är han i princip omöjlig att stoppa.

Kan bara säga att jag hoppas Alonso håller hela vägen. Han kämpar på beundransvärt, moget och kyligt.
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Tjena Gösta. Du får självklart tycka att Senna var egoist, ful och så vidare. Vi har alla våra åsikter. Men det du skrev var något annat. Var väl i en annan tråd och gick i princip ut på hur glad du var när Senna körde in i muren. Ett lågvattenmärke och övertramp.
Du kanske skulle börja kolla/tycka mer om fotboll i stället?
Vad var det för "övertramp". Senna är ingen förare jag saknar! Om han sitter i muren på Imola eller på bahamas med en pina colada i näven är jag likgiltig inför. Bara jag slapp se aset på banan!

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Låter som du beskriver mina känslor för föredettingen från Kerpen.

Apex

Inlägg av Apex »

Gösta skrev:
Snart kan dom ta varandra i hand, för om 4 race är Schumi det också ! :lol:
Har inget emot Ferrari. Men gillar inte den arogante, vinglande (och fuskande) tysken efter "Hill-incidenten -94" och "Villenueve-incidenten -97" för att inte tala om "Monaco-pakeringen -06"
Gösta

Inlägg av Gösta »

Apex skrev:
Gösta skrev:
Snart kan dom ta varandra i hand, för om 4 race är Schumi det också ! :lol:

Med den lilla skillnaden att han vunnit en handfull WDC titlar mer och har riktigt fina öron. :D

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta !

Dina skämt om någon som blivigt svårt brännskadad är riktigt dåliga och visar på en obefintlig intelligens. :down:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:Gösta !

Dina skämt om någon som blivigt svårt brännskadad är riktigt dåliga och visar på en obefintlig intelligens. :down:
Jag har sett och vårdat avsevärt mer brännskadade människor än Lauda.

Vad har skämt om Lauda med inteligens att göra? Är han ännu en helig ko.

Vad du inte tycks förstå är att skämt bygger till stor det på fördommar. (sådana som alla utom du har)

Det som man inte kan skämta om är inte värt att tas på allvar.

Vi skämtar om människors hudfärg, religion, lycka, olycka, sexualitet mm. Förstår du inte vad som är skämt / ironi så är det inget jag via ett öppet forum kan lära dig. Det borde skolan och dina föräldrar gjort.

Jag vill inte ifrågasätta din intelligens, eftersom du tycks ha uppnåt den gudomlighet andra strävar att uppnå. Men lite så där "off the record" så ger inte heller du ett sken av att vara särskilt intelligent! Faktiskt så förmedlar du ett osedvanligt korkat intryck.

Geer

Inlägg av Geer »

När du lyssnat på mäniskor som blivit utsatta för samma sak som Lauda kanske du förstår. Visst kan man skämta.. på rätt sätt. Men att bemöta någons uttalande med att skämta om hans olycka är lågt...
Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:Det var inte bara öronen som överhettades den där eftermiddagen på Nurburgring, även mer vitala mentala funktioner tycks ha tagit skada. :D

Gösta skrev:
Med den lilla skillnaden att han vunnit en handfull WDC titlar mer och har riktigt fina öron. :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:När du lyssnat på mäniskor som blivit utsatta för samma sak som Lauda kanske du förstår. Visst kan man skämta.. på rätt sätt. Men att bemöta någons uttalande med att skämta om hans olycka är lågt...
Skulle inte du hela forumets lilla ärthjärna kunna skämta om Laudas kontaktlinser (han har inga öron att ha glasögonen på) "på rätt sätt" så att vi lär oss av din humor?

Lite patetiskt av dig att så uttalat ömma för en förare som överlevt några WDC under en tid då hans kamrater dog som flugor. Lauda var inte helt ovetande om vad han gav sig in i, vilka riskerna var. Han accepterade riskerna så till den milda grad att han tog smärtstillande för att kunna få på sig en hjälm!. Men den sanna fördomsfulla humanist du vill ge sken av att vara är beundransvärd. :D

Geer

Inlägg av Geer »

Tycker det är betydligt roligare att skämta om han som gömmer sig bakom lytstolpen en Laudas sönderbrända öron.

Schumacher har visat att han gör misstag under press. Alonso har inte visat att han är pressad. Kanske vänder det på Monza.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:Tycker det är betydligt roligare att skämta om han som gömmer sig bakom lytstolpen en Laudas sönderbrända öron.

Schumacher har visat att han gör misstag under press. Alonso har inte visat att han är pressad. Kanske vänder det på Monza.

Vem gömmer sig bakom en lyktstolpe? Den har jag missat. Har vanligtvis morbid humor, men uppenbart slank den förbi???? :o

"Kanske vänder de...................". DET HOPPAS JAG VID GUDARNA ATT DET GÖR. SPENDERAR EN SMÄRRE FÖRMÖGENHET PÅ ATT MASA MIG NER TILL MONZA FÖR JAG VET INTE VILKET ÅR I ORDNINGEN, DÅ SKALL HAN FAN VINNA. :up:

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag håller med Gösta, det är dags nu för kimi...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!