Da Mattas läge just nu...

The American zone...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Da Mattas läge just nu...

Inlägg av Jari »

Da Matta out of intensive care
Cristiano da Matta has now been transferred out of the Intensive Care Unit at the Theda Clark Medical Center in Neenah, Wisconsin, and is now in an intermediate care unit. He is still not conscious but continues to making slow progress in terms of responses. This is the first step in the process of rehabilitation that will hopefully enable da Matta to recover although it is fairly clear now that this is going to be a long term process. The question that doctors still need to answer is how much long term damage there is to da Matta's brain and to what extent he can recover.

In most cases the majority of the recovery occurs within the first six months of the injury after which the rate of progress tends to slow although improvements can go on for more than two years, depending on the severity of the damage.
"Grandprix.com"

Vi har några CART-fantaster, (eller så vill de gärna framställa sig själva i alla fall när Bräck kör) som visst begränsar sig till att rapportera om vilka babes som kör lika bra som hönsen därborta...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det är ingen direkt nyhet. Mest det att det har växt spindelnät på CART-forumet så det har inte varit nån direkt idé att skriva något. Han körde på ett rådjur tror jag. Väldigt trist - men han verkar klara sig.

Förresten skönt att Bourdais har fått konkurrens i serien. Om nu Eurosport kunde visa ett helt lopp utan att dribbla bort sig själva eller prata för mycket skräp så kanske man kunde bli något så när intresserad igen.
matsdani

Inlägg av matsdani »

Det blir bättre....

"That really hurt," Cristiano said to his father in Portuguese when a trach was taken out of his neck. Those were the first words Cristiano has spoken since his serious accident at Road America in Elkhart Lake, Wisconsin when his race car collided with a deer during a test session. Robin Miller reported on Wind Tunnel Sunday night, "Dr. Chris Pinderski, the Champ Car doctor, has been very cautious about being too optimistic, but they are pretty much over the moon that da Matta has made such progress in the past ten days. For all the Cristiano da Matta fans, it's been a hell of a week!"
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Skönt att höra att han är på bättringsvägen...
Du Scorcho, du mognar nog så småningom du också.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jari - först kommer du med en väldigt gammal nyhet som vi redan har hört, läst och sett om tillsammans med denna kommentaren:

"Vi har några CART-fantaster, (eller så vill de gärna framställa sig själva i alla fall när Bräck kör) som visst begränsar sig till att rapportera om vilka babes som kör lika bra som hönsen därborta..."

Och sen ber du mig mogna när du får ett syrligt svar???

Som man frågar får man svar Jari. Du är en jävla nolla.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vaddå gammal nyhet, du har inte skrivit nå't och ingen annan heller.
Eftersom jag var först här var den ny för oss.
Dina syrliga kommentarer är ungefär lika syrliga som Fun Light-saft med för mycket vatten i, så håll helst igen med dem.
Ja, du behöver antagligen mogna några snäpp eftersom du inte verkar tåla att bli tilltalad som "gammaldags CART-fan" utan att tappa fattningen.

Vill gärna meddela att Bräck inte längre hör till de stora racingnamnen vi minns...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Nja, jag minns en extremt tuff värmlänning med jävlar anamma och talang för att köra ovaler som bl.a. vann IRL-serien, Indy 500 och dominerade CART säsongen 2001.
Vad jag vet har Finland ingen Indy 500 vinnare :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Så jävla tuff var han väl inte, han vågar ju inte ens köra längre till skillnad mot en viss finne, som kunde svänga åt båda hållen och vann den högsta formen av formelracing två år i rad med en motståndare som Michael Schumacher i stället för unga brudar.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, finnar är ju alltid bäst och värst på allting som har med motorsport att göra... Även om någon ickefinsk förare skulle spöa alla finnar både fram- och baklänges vad det gäller motorsport, så är finnarna bättre. De har det ju i sig på ungefär samma sätt som negrer har rytmen i blodet. :roll:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Bäst och värst vet jag inte, men Sverige har inte mycket att sätta emot i den högsta toppen.
Vart är alla svenska F1-förare, WRC-förare osv?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:
Eftersom jag var först här var den ny för oss.
Jag tvivlar på att det var många, om ens någon, av de som läser i den här forumavdelningen som inte redan hade läst den nyheten, så gammal var den fortfarande för de allra flesta som läste den. Men det finns ju ingen lag mot att skriva gamla kända nyheter, så det är väl bara att skriva på och dessutom var det en tämligen tråkig händelse.

Pratat du om finnen som, med begränsad framgång, kör mot bl.a. Susie Stoddart och Vanina Ickx?