Femma vill jag minnas. Suzuka –98 alltså.LuckyStrike1 skrev:Hill låg trea i Kanada.
På Suzuka låg han väl femma eller sexa, och Schumacher fick snällt vänta tills Hill gick i depå. På banan kom han inte om Hill vad jag kan komma ihåg.
Kan Schumacher göra det?
-
-
I Kanada -98 låg han trea före Schumacher, ja!LuckyStrike1 skrev:Han var dock inte ett varv efter utan slogs om placering då, och regeln om att man inte får byta spår mer än en gång fanns inte då vill jag minnas.
Det var ju samma race där Schumacher för övrigt knuffade Frentzen av banan ut ur depån.
Men på Suzuka -97 låg han ett varv efter när Schumi skulle förbi som då ledde tävlingen. Trots det släppte Hill honom inte och Frentzen närmade sig snabbt.
Det var alltså den incidenten jag trodde hände -98 fast det i själva verket hände ett år tidigare.
Så då var det uträtt.
Ferrari.
-
-
-
- Varnad
-
Det finns fakta vi kommer ihåg också. Mikas lipsillpaus på Monza, några poff från samme herre, en kimi som inte kan ta en bevisligen snabb bil i mål (De La Rosa tog den till 2á plats i sitt 2á race) , ett otal förarmisstag som resulterat i haveri, mm mm.
Sen har vi lite fakta till.
7 VM (1994,1995,2000,2001,2002,2003,2004)
89 segrar
43 andraplatser
19 tredjeplatser
68 pole positions
72 snabbaste varv
1.337 VM-poäng
(kimi har som aktiv F1 förare upplevt att Maestro vunnit WDC 4 ggr. Lite imponerad är nog även han )
Grattis på födelsedagen i alla fall.
89 segrar
43 andraplatser
19 tredjeplatser
68 pole positions
72 snabbaste varv
1.337 VM-poäng
(kimi har som aktiv F1 förare upplevt att Maestro vunnit WDC 4 ggr. Lite imponerad är nog även han )
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Ok, MS har rutinen och och viljan. Tror han inte trivs i jagande positionen lika mycket som att vara den jagade. Det grundar jag på ungern och regndäck. Den mest korkade människa hade bytt däck i det läget. Sedan att stallet får samma dumknäpp är ju ännu mer skrämmande. Så visst, Shumi kommer vara störst ett tag innom f1, men i år kommer han förivra sig. Men jag röstade Ja iaf. Bara för att jag vill ha lite kamp och psykningar resten av säsongen.
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
-
- Varnad
Tackar tackar!Gösta skrev:Det finns fakta vi kommer ihåg också. Mikas lipsillpaus på Monza, några poff från samme herre, en kimi som inte kan ta en bevisligen snabb bil i mål (De La Rosa tog den till 2á plats i sitt 2á race) , ett otal förarmisstag som resulterat i haveri, mm mm.
89 segrar
43 andraplatser
19 tredjeplatser
68 pole positions
72 snabbaste varv
1.337 VM-poäng
Men faktan snurrar visst iväg för dig en del här.
Kimi var förra året 50 poäng bättre än Schumi och hade Schumi inte specialhjälp ur sandfållorna 2003 hade han blivit slagen av Kimi då också.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Hur många poäng ligger Maestro före Kimi totalt. Andra statistiska variabler du vill åberopa i deras karriärer.
Hade hästar haft horn så hade man kunnat missta dom för kossor.
Inget regelbrott begicks i den sandfållan! Det har dommarna fastställt. Hade Kimi vårdat matterialet hade han kanske tagit lite poäng då och då. Nu ser det ut som om De La Rosa kommer att slå honom med 6-7 körda lopp på en sässong.
Det är bara att erkänna faktum. Kimi är inte så bra (ännu) som hausen kring honom indikerade. Han hade behövt några år till i England samt någon F3000 sässong.
Hade hästar haft horn så hade man kunnat missta dom för kossor.
Inget regelbrott begicks i den sandfållan! Det har dommarna fastställt. Hade Kimi vårdat matterialet hade han kanske tagit lite poäng då och då. Nu ser det ut som om De La Rosa kommer att slå honom med 6-7 körda lopp på en sässong.
Det är bara att erkänna faktum. Kimi är inte så bra (ännu) som hausen kring honom indikerade. Han hade behövt några år till i England samt någon F3000 sässong.
-
Om det inte vore för om så skulle hästen vara en plastdelfin...Jari skrev:Kimi var förra året 50 poäng bättre än Schumi och hade Schumi inte specialhjälp ur sandfållorna 2003 hade han blivit slagen av Kimi då också.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Kunde inte sagt det bättre själv. Skulle gärna se Blomman i studion istället för Achberg dessutom.Gösta skrev:Ja, Eje och Blomman gör ett jättebra jobb. MEN VEM I HELVETE KOM PÅ IDEN MED DE KORKADE 2 "REPORTERWANNEBEES" SOM FÖRLÖJLIGAR SPORTEN OCH SIG SJÄLVA!
Sen har väl allt redan blivit sagt (sen som vanligt..), så jag slinker väl iväg och röstar istället för att fortsätta babbla *s*
Var aldrig för optimistisk- ljuset i tunneln kan vara ett tåg
-
Jag hoppas och tror att M. Schumacher vinner VM-titlen. Förövrigt var det inte, enligt mig, något misstag att inte byta däck då han egentligen inte hade något att förlora på att stanna kvar på banan. Om han hade bytt till torrdäck hade han hamnat på 4:e platsen för köra om tror jag inte hade varit möjligt på en bana som inte är särskilt lätt att köra om på. Men att stanna kvar gav honom en chans att ta en bättre placering och om han blev omkörd skulle han fortfarande ändå bli 4:a. Sedan att något på bilen gick sönder vid Heidfelds omkörning var bara ren otur.moch skrev:Ok, MS har rutinen och och viljan. Tror han inte trivs i jagande positionen lika mycket som att vara den jagade. Det grundar jag på ungern och regndäck. Den mest korkade människa hade bytt däck i det läget. Sedan att stallet får samma dumknäpp är ju ännu mer skrämmande. Så visst, Shumi kommer vara störst ett tag innom f1, men i år kommer han förivra sig. Men jag röstade Ja iaf. Bara för att jag vill ha lite kamp och psykningar resten av säsongen.
Senast redigerad av Schumi den fre aug 18, 2006 23:40, redigerad totalt 1 gång.
-
Att stanna kvar på däcken var en risk att tappa 4:e platsen. Såg man på övriga bilars varvtider och på hans däckslitage så fanns ingen chans att bli bättre en 4:a.Schumi skrev:Jag hoppas och tror att M. Schumacher vinner VM-titlen. Förövrigt var det inte, enligt mig, något misstag att inte byta däck då han egentligen inte hade något att förlora på att stanna kvar på banan. Om han hade bytt till torrdäck hade han hamnat på 4:e platsen för köra om tror jag inte hade varit möjligt på en bana som inte är särskilt svår att köra om på. Men att stanna kvar gav honom en chans att ta en bättre placering och om han blev omkörd skulle han fortfarande ändå bli 4:a. Sedan att något på bilen gick sönder vid Heidfelds omkörning var bara ren otur.moch skrev:Ok, MS har rutinen och och viljan. Tror han inte trivs i jagande positionen lika mycket som att vara den jagade. Det grundar jag på ungern och regndäck. Den mest korkade människa hade bytt däck i det läget. Sedan att stallet får samma dumknäpp är ju ännu mer skrämmande. Så visst, Shumi kommer vara störst ett tag innom f1, men i år kommer han förivra sig. Men jag röstade Ja iaf. Bara för att jag vill ha lite kamp och psykningar resten av säsongen.
Hade han bytt däck så var han garanterad en 4:e plats. Det hade varit viktiga mästerskapspoäng. Hade han bytt till torrdäck hade han varit snabbast på banan. Se på Massas tider. Vem vet vad som kunnat hända då.
-
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
Geer skrev:Massa säger att Schumacher är bättre en Villenueve.
Kan det stämma ?
""Jacques is a very good driver with a lot of talent," Massa is quoted as saying by Eurosport Automagazin, "but Michael is simply better."
"
Det stämmer ABSOLUT inte!!
Maestro är OERHÖRT MYCKET bättre än "tjack"!!!
-
Massa säger egentligen det som jag har konstaterat sedan länge tillbaks.Geer skrev:Massa säger att Schumacher är bättre en Villenueve.
Kan det stämma ?
""Jacques is a very good driver with a lot of talent," Massa is quoted as saying by Eurosport Automagazin, "but Michael is simply better."
"
Ferrari.
-
Vilket stall kör han för ?Geer skrev:Massa säger att Schumacher är bättre en Villenueve.
Kan det stämma ?
"
Vem är stallkompis ?
Vad kan han annars säga ?
Vore väl märkligt om han sa tvärtom.
Har inget emot Ferrari. Men gillar inte den arogante, vinglande (och fuskande) tysken efter "Hill-incidenten -94" och "Villenueve-incidenten -97" för att inte tala om "Monaco-pakeringen -06"
-
-
Så, när något du inte "gillar" disskuteras så är det huligandiskussion???El Scorcho skrev:trist huligandiskussion
Själv tycker jag att debatten är intressant i långa stycken!!!!!
-
-
PC: skrev:Du har uppfattat detta något fel.Gösta skrev: Så, när något du inte "gillar" disskuteras så är det huligandiskussion???
Att ständigt diskutera Michael Schumacher d.v.s. Huliganen kan jag också tycka vara trist i längden...
Kan det bero på att han är kontroversiell, 7 faldig världsmästare, kör för det enda stall som varit med från 1950?
Men visst, vi kan även disskutera stjärnor som Kubitza, Baumgartner, Sato, Deniz mfl!!!!
-
-
Varför inte diskutera Ralph Firman..?Gösta skrev:PC: skrev:Du har uppfattat detta något fel.Gösta skrev: Så, när något du inte "gillar" disskuteras så är det huligandiskussion???
Att ständigt diskutera Michael Schumacher d.v.s. Huliganen kan jag också tycka vara trist i längden...
Kan det bero på att han är kontroversiell, 7 faldig världsmästare, kör för det enda stall som varit med från 1950?
Men visst, vi kan även disskutera stjärnor som Kubitza, Baumgartner, Sato, Deniz mfl!!!!
-
-
LuckyStrike1 skrev:Och trots det ingen stor mästare.
Det är sant. En stor mästare är han inte. De stora mästarna heter Lauda, Prost, Schekter, Hakkinen mm mm. Han är Mästarnas mästare, en levande legend, en ikon, en fullständigt unik och brilliant förare, en stjärnornas stjärna, en gudomlighet inom motorsporten redan under sin livstid!
Så, en stor mästare är han inte. Det är det andra dussinvaror som är.
-
-
Nej, varken stor eller legend är han.Gösta skrev:LuckyStrike1 skrev:Och trots det ingen stor mästare.
Det är sant. En stor mästare är han inte. De stora mästarna heter Lauda, Prost, Schekter, Hakkinen mm mm. Han är Mästarnas mästare, en levande legend, en ikon, en fullständigt unik och brilliant förare, en stjärnornas stjärna, en gudomlighet inom motorsporten redan under sin livstid!
Så, en stor mästare är han inte. Det är det andra dussinvaror som är.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"