Ingen Aschberg i studion
-
-
-
Vicken höjdare!
Aschberg bort & Janne in, suvveränt! 7000% förbättring i F1 studion.
Nu är det bara Tore som ska bort omedelbums.
Carolina visade behagen, så jag har ändrat mig, hon får vara kvar.
Nu är det bara Tore som ska bort omedelbums.
Carolina visade behagen, så jag har ändrat mig, hon får vara kvar.
-
Re: Vicken höjdare!
Vad vore bilsport utan riktiga rattarolleh skrev: Carolina visade behagen, så jag har ändrat mig, hon får vara kvar.
-
-
-
-
-
Tror du det? Hur kommer du fram till denna geniala slutsats?Crazy F1 skrev: det måste vara roligare att vara på plats än att sitta i soffan...
Är det inte roligare att sitta i en varm studio, nersmetad med smink, 10 yra höns till studiomedarbrtare som springer omkring och trippelkollar allting, en producent som skriker i öronsnäckan om tidpunkter och manus. Det låter mycket roligare tycker jag. Alternativet är att sitta i paddock och fika med förare stallpersonlal före loppet, träffa och "frottera" sig med motorsportens "Mr. Somebody", lyssna till skvaller, sitta i en luftkonditionerat kommentatorsbås med k-ruffs som inte avslöjas i rösten, kvittera ut traktamente, mm mm.
Bara till att välja.
Janne verkar trivas i studion!
(Herre min skapare, var i hela hel-ete fick du tag på den slipsen. Jag fick kvälningar. Den påminner mig om den Jihde hade på sig under fopolls VM och tro mig, det är INTE ett gott betyg. Vi MÅSTE starta en insamling så vi kan inhandla ett halvdussin stiliga MODERNA och klassiskt vackra slipsar till Janne. Jag rekomenderar en "Garcia" slips, eller något av "Louis Vuitton")
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Nej ingen "extreme makeover" på Blomman. Han behöver bara "piffas upp" lite! Med några små enkla och relativt billiga åtgärder så får den kvinliga och homosexuella publiken en riktig "urping" att vila ögonen på och längta till blomsterängar och bort från F1 banorna på.LuckyStrike1 skrev:Håller Gösta på med Extreme Makeover, riktat mot stackars Blomman?
Eje däremot behöver en något mer omfattande renovering. Men inte heller han är ett hopplöst fall. En i grunden riktigt stilig man han med.
-
-
Razor skrev:Hur vet du det, du tittar ju inte på fotboll eller syns den även på "Text-TV"?Gösta skrev:Den påminner mig om den Jihde hade på sig under fopolls VM och tro mig, det är INTE ett gott betyg.
Har fått den väl beskriven! Vad trodde du?
-
-
-
-
Den här gången får Janne vara på plats på Hockenheim.
http://blogg.expressen.se/motor/entry.jsp?messid=73946
http://blogg.expressen.se/motor/entry.jsp?messid=73946
Keep on Boppin´
-
Då får vi strax se vem Daniel Nordvall är...
http://blogg.expressen.se/motor/entry.jsp?messid=77134
Sämre än Aschberg kan det väl knappast bli
http://blogg.expressen.se/motor/entry.jsp?messid=77134
Sämre än Aschberg kan det väl knappast bli
Keep on Boppin´
-
-
Cheever skrev:Killen har uppenbarligen talang, han är inte bara sämre, han är riktigt sopig.Sämre än Aschberg kan det väl knappast bli
Nää nu får du ge dig klart bättre än Aschberg!
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
"It has for us been pleasure for us to race with him."
-
-
-
-
-
Men för hel-ete snälla söta Blomman. Du måste hitta ett sätt att stoppa denna pinsamma självförnedring som Studio F1 håller på med. 2 urbota korkade "reportrar" som trammsar och flammsar bland förare och "kändisar". En blond kvinna vars enda begåvning hamnat i brösthöjd och en patetisk vilsekommen tonåring som gör lika mycket undersökande arbete som en tjuv med "smash and grab" som specialité.
Cykelsporten har sina dopingfall och den svenska F1 publiken tvingas stå ut med detta.
GÖR NÅGOT. STOPPA FÖRAKTET AV BEGÅVNING!!
Snubben i studion, var i hela fridens namn hittade du honom? Han har lika mycket koll på F1 som kommunistkärringen Gudrun Schyman har på sina vinkorkar!
Cykelsporten har sina dopingfall och den svenska F1 publiken tvingas stå ut med detta.
GÖR NÅGOT. STOPPA FÖRAKTET AV BEGÅVNING!!
Snubben i studion, var i hela fridens namn hittade du honom? Han har lika mycket koll på F1 som kommunistkärringen Gudrun Schyman har på sina vinkorkar!
-
-
-
-
Det är lite konstigt det där, jag reagerar också på "majkel" kanske för att man är mest van vid att höra "mikael" som vi uttalar det på svenska. Både Janne och Eje säger ju "mikael", även om det mest korrekta antagligen borde vara "mischael" som det uttalas på tyska.
Samtidigt känns det helt naturligt att höra "dejvid", jag menar det är ju ingen som skulle få för sig att uttala David (Coulthard) på svenska!
Samtidigt känns det helt naturligt att höra "dejvid", jag menar det är ju ingen som skulle få för sig att uttala David (Coulthard) på svenska!
-
- Moderator
Schyman har väl en jävla koll på vinkorkarna?Gösta skrev:
Äh, programledaren var helt ok. Han var lite stel, men det var första gången. Han har potential att bli riktigt bra. Tycker att vi ska låta honom få växa in i rollen. Önskar bara att sån där hårgelé förbjöds - åtminstone i rutan. Karln ser ju ut som om han transpirerar konstant, men enbart i skalpen.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Min farfar hade en Harlej Davidsson, med svenskt uttal, så nån är det nog som säger David också. Nu var min farfar född 1909 och hade 6 års skolgång, så engelskan är nog lite mer utbredd nuförtiden (annars är det häpnadsväckande vad mycket kunskap de lyckades trycka i sig på de 6 åren).PS skrev:Det är lite konstigt det där, jag reagerar också på "majkel" kanske för att man är mest van vid att höra "mikael" som vi uttalar det på svenska. Både Janne och Eje säger ju "mikael", även om det mest korrekta antagligen borde vara "mischael" som det uttalas på tyska.
Tillbaks till Majkel så säger ju de flesta så, när det gäller intervjuare, förare, teampersonal, etc., men lite konstigt är det kanske. Kan man inte uttala namnet på originalspråket så får man väl ta det på svenska, men på engelska till en svensk publik låter lite underligt. Om han nu inte har bytt namn till engelskt uttal, liksom t.ex. Peter Wallenberg uttalar sitt namn som Piter?
Viktigt ämne...
-
Hehe, Harlej Davidsson...den var bra.
Min morfar kallar Schumacher för Schumacker och han är 90 år så visst, det beror lite på vem som säger det.
Det där med David Coulthard var lite roligt, det är ju ingen som säger David med svenskt uttal, men det är kankse lite lättare att säga David är Mischael...vad vet jag.
Min morfar kallar Schumacher för Schumacker och han är 90 år så visst, det beror lite på vem som säger det.
Det där med David Coulthard var lite roligt, det är ju ingen som säger David med svenskt uttal, men det är kankse lite lättare att säga David är Mischael...vad vet jag.
-
När man talar svenska bör väl utländska namn uttalas så att de liknar uttalet på originalspråket, men man använder liksom svenska fonem? Det skulle låta ganska lustigt om en nyhetsuppläsare mitt i en svensk text skulle uttala Al Gore på samma sätt som Al Gore själv gör. Samma sak med Michael i Michael Schumacher – det där sch-ljudet i Michael används ju inte i svenskan. Majkel, däremot, är ju ett engelskt uttal. Det är inte så konstigt att det har blivit standard i en engelsktalande F1-depå, men det blir märkligt när Majkel används på svenska (med försvenskat uttal, för inte behandlas "el":et på samma sätt som på engelska), och det blir ännu märkligare när det följs av det sedvanliga svenska uttalet av Schumacher.
För övrigt gillade jag aldrig Börjes Öövajn.
Så det så.
För övrigt gillade jag aldrig Börjes Öövajn.
Så det så.
-
- Varnad
Jag tror Schyman tappat räkningen för länge sen på hennes alla korkar...JTarnstrom skrev:Schyman har väl en jävla koll på vinkorkarna?Gösta skrev:
Äh, programledaren var helt ok. Han var lite stel, men det var första gången. Han har potential att bli riktigt bra. Tycker att vi ska låta honom få växa in i rollen. Önskar bara att sån där hårgelé förbjöds - åtminstone i rutan. Karln ser ju ut som om han transpirerar konstant, men enbart i skalpen.
Tärnström
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Han har ju varit programledare i American Speed (tror jag det hette) i Viasat Sport tidigare tillsammans med Ted Vesterfors. Men det var väl inte direktsändning, så några program till så har han nog lärt sig det också.JTarnstrom skrev:Äh, programledaren var helt ok. Han var lite stel, men det var första gången. Han har potential att bli riktigt bra. Tycker att vi ska låta honom få växa in i rollen. Önskar bara att sån där hårgelé förbjöds - åtminstone i rutan. Karln ser ju ut som om han transpirerar konstant, men enbart i skalpen.
Tärnström
Keep on Boppin´
-
Det var det tyska uttalet som jag menade man ska använda, inte det svenska. Speciellt om man tar med efternamnet, som många också har svårt med "Schumascher"...PS skrev:Det är lite konstigt det där, jag reagerar också på "majkel" kanske för att man är mest van vid att höra "mikael" som vi uttalar det på svenska. Både Janne och Eje säger ju "mikael", även om det mest korrekta antagligen borde vara "mischael" som det uttalas på tyska.
Men nämnar man bara förnamnet, så kan väl Majkel vara ok, speciellt om man pratar engelska.
Keep on Boppin´
-
-
Jag är lite avundsjuk på er som kan irritera er på viasats F1-sändningar i år har jag tvingats se på RTL hela säsongen (viasat tycker inte om min satellitmottagare),vad ni får se i brösthöjd får jag se i midjehöjd på Niki Lauda som ser ut som en övergödd sköldpadda med keps . F.ö så är Eddie Ervine en tvättäkta "Ulsterman" så det finns nog inte nån som vet hur hans namn egentligen uttalas,lyssna på Joey Dunlop så förstår ni (inte ),nordirländarna är lite av storbrittaninens älvdalingar
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
Richard Britton. Macau GP 2004
Richard Britton. Macau GP 2004
-
Skratta dig lycklig över RTL- Viaskunk bryter pinsamt ofta för reklam. Hade det inte varit för Janne´s och Eje´s utomordentliga kommentering så hade jag kunnat se F1 på al Jazira. Det framstår som god underhållning jämfört med "studio F1". Ett riktigt lågvattenmärke, lägre än t.o.m glocalnet.
RTL´s reportrar är pålästa och vänder sig till en kunnig och intresserad F1 publik, studio F1 vänder sig till mentalt efterblivna och tvångsonanerare.
RTL´s reportrar är pålästa och vänder sig till en kunnig och intresserad F1 publik, studio F1 vänder sig till mentalt efterblivna och tvångsonanerare.
-
- Varnad
Men då kvarstår frågan:Gösta skrev:Skratta dig lycklig över RTL- Viaskunk bryter pinsamt ofta för reklam. Hade det inte varit för Janne´s och Eje´s utomordentliga kommentering så hade jag kunnat se F1 på al Jazira. Det framstår som god underhållning jämfört med "studio F1". Ett riktigt lågvattenmärke, lägre än t.o.m glocalnet.
Är inte du en av målgrupperna i så fall?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Jag är inte mentalt efterbliven, men dock så lider jag av en tvångsneuros att onanera (idka fredsarbete) mycket.Jari skrev:Men då kvarstår frågan:Gösta skrev:Skratta dig lycklig över RTL- Viaskunk bryter pinsamt ofta för reklam. Hade det inte varit för Janne´s och Eje´s utomordentliga kommentering så hade jag kunnat se F1 på al Jazira. Det framstår som god underhållning jämfört med "studio F1". Ett riktigt lågvattenmärke, lägre än t.o.m glocalnet.
Är inte du en av målgrupperna i så fall?
Så svaret på din fråga är. Delvis ja.
-
Här skulle behövas en språkvårdare.
Har någon här ö.h.t. gått ut grundskolan med godkänt betyg i svenska?
Är Enzo fortfarande "sjukskriven"?
Kände ett litet behov av att gnälla lite, eftersom de enda "aktiva" trådarna just nu är väldigt tråkiga och blodfattiga...
Har någon här ö.h.t. gått ut grundskolan med godkänt betyg i svenska?
Är Enzo fortfarande "sjukskriven"?
Kände ett litet behov av att gnälla lite, eftersom de enda "aktiva" trådarna just nu är väldigt tråkiga och blodfattiga...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
- Varnad
-
-
- Moderator
En kollega till min sambo hävdade bestämt att det ska uttalas "Ko-bitsa". Att vederbörande är polack gjorde påståendet trovärdigt i mina öron och jag har alltid kört med det uttalet.
Tärnström
Tärnström
-
-
- Moderator
Kan ju vara så att Kubica är en sån där märkvärdig jävel som propsar på att hans namn ska uttalas "Ko-bicka". På 30-talet var det vanligt att svenska skådisar och artister justerade sina namn för att det skulle låta lite finare. Fanns en dam som hette Landgren i efternamn men som artist hette hon Langrë. Nu verkar ju Kubica vara en ödmjuk kille...
Förresten vill jag minnas att de engelska kommentatorerna växlade mellan uttalen i WSbR. Jag hade ju möjlighet att höra dem i mina lurar under loppen.
Tärnström
Förresten vill jag minnas att de engelska kommentatorerna växlade mellan uttalen i WSbR. Jag hade ju möjlighet att höra dem i mina lurar under loppen.
Tärnström
-
Kubica gjorde ett riktigt bra lopp. Det kan inte vara lätt att köra sitt först gp under sådana här omständigheter. Jag tror inte Villenuve hade klarat av att göra det bättre.
Jag hoppas dock ändå att Villenuve för köra klart reseten säsongen. Det blir ett mer värdigt sätt att avsluta sin F1-karriär.
Jag hoppas dock ändå att Villenuve för köra klart reseten säsongen. Det blir ett mer värdigt sätt att avsluta sin F1-karriär.