Rykten placerar kimi i ferrari
-
Rykten placerar kimi i ferrari
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 14,00.html
Man kan väl inte lita på skitblaskan för 5 öre?
-
Re: Rykten placerar kimi i ferrari
Läste det precis också. Tror det kan mycket väl stämma. Hoppas verkligen det blir så, framförallt om M.S. stannar kvar med!Harvester194 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 14,00.html
-
-
-
Det där är väl ett rykte som nu har publicerats av alla under ett års tid - att Kimi är på väg till Ferrari, redan skrivit på ett bindande optionsavtal etc. etc.
Dessutom har ju Ferrari medgett att man vill ha Kimi och pratar med honom och hans management.
Dessutom har ju Ferrari medgett att man vill ha Kimi och pratar med honom och hans management.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jaha var lite snabb att Länka denBoxerman skrev:har ni läst detta, rykte eller sanning
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 14,00.html
-
-
-
Det lite lustiga blir ifall Kimi går till Ferrari, bara för att se Jean Todt sluta i stallet, Schumacher sluta och Ross Brawn sluta och sen se Team Schumacher bildas med Schumacher och Brawn, halva Ferrarigänget och Todt som konsult. Och så blir Ferrari ett mittfältsstall igen ...
-
Om nu så pass många nyckelpersoner skulle sluta samtidigt, så visst hade även stora ferrari farit illa av att. Skillnaden trots allt mellan topp team och mittfältet är inte mer en 0.5-1 sekund per varv. Det krävs inte mycket för att man ska tappa försprånget. Däremot krävs det mycket mer för att ta igen att och är det någon som kan det så är det just ferrari och mclaren följt av williams. Ok williams har varit på dekis ett tag nu men dem kommer tillbaka också.LuckyStrike1 skrev:Det lite lustiga blir ifall Kimi går till Ferrari, bara för att se Jean Todt sluta i stallet, Schumacher sluta och Ross Brawn sluta och sen se Team Schumacher bildas med Schumacher och Brawn, halva Ferrarigänget och Todt som konsult. Och så blir Ferrari ett mittfältsstall igen ...
Allt som allt så gör Kimi rätt om han nu byter till ferrari med eller utan Brawn, Todt m.fl.
-
Själv tror jag att Scuderia anställer honom som testförare under 1 år. Schumacher och Massa kör tilsammans 2007. Därefter så kör Kimi och Massa med Schumacher som stallchef efter Todt!
Det vore sportsligt den absolut bästa lösningen.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
Det var ingen "analys", det var en förhoppning. Förstår du skillnaden mellan att analysera / tolka fakta och att ge uttryck för förhoppningar?Geer skrev:Det är ju en lysande analys av förarläget.Gösta skrev:Själv tror jag att Scuderia anställer honom som testförare under 1 år.
-
-
-
Borde du inte skrivit "Själv hoppas/önskar jag att Scuderia... osv." i så fall?Gösta skrev:Det var ingen "analys", det var en förhoppning. Förstår du skillnaden mellan att analysera / tolka fakta och att ge uttryck för förhoppningar?Geer skrev:Det är ju en lysande analys av förarläget.Gösta skrev:Själv tror jag att Scuderia anställer honom som testförare under 1 år.
Keep on Boppin´
-
-För att Kimi anses av många vara en utav dom bästa just nu inklusive mig. Inte altid har jag haft samma åsikt men han har onekligen växt i mina ögon.AndersF1 skrev:Varför det?Budo skrev:Framförallt så skulle det få tyst på många anti-M.S. fanGeer skrev:Det skulle vara kul att se dessa två i samma team.
-För att vissa påstår att M.S. skulle aldrig tillåta en kompetent stallkamrat köra vid sidan av honom utan no 1 eller 2 status.
-För att anti-M.S. skulle inte längre kunna hävda att han aldrig har haft en toppförare som stallkamrat.
Senast redigerad av Budo den tor aug 03, 2006 15:11, redigerad totalt 1 gång.
-
Detta är en analys, avslutad med en åsikt.Gösta skrev:Själv tror jag att Scuderia anställer honom som testförare under 1 år. Schumacher och Massa kör tilsammans 2007. Därefter så kör Kimi och Massa med Schumacher som stallchef efter Todt!
-
LuckyStrike1 skrev:Detta är en analys, avslutad med en åsikt.Gösta skrev:Själv tror jag att Scuderia anställer honom som testförare under 1 år. Schumacher och Massa kör tilsammans 2007. Därefter så kör Kimi och Massa med Schumacher som stallchef efter Todt!
Det är vad jag säger att det är. En förhoppning, avslutad med en önskan.
-
-
(orealistiskt)
Tänk va coolt, om MS skulle köra midlandf1 eller något bottenstall ett år bara för utmaningens skull. Det skulle vara ett förartest det.
(/orealistiskt)
Hur som helst, är nog rykterna sanna. Vad det verkar som. Vem tusan har renault som alonso backup nästa år ?? För han blir nog inte mycket att hoppas på i mc laren.
Tänk va coolt, om MS skulle köra midlandf1 eller något bottenstall ett år bara för utmaningens skull. Det skulle vara ett förartest det.
(/orealistiskt)
Hur som helst, är nog rykterna sanna. Vad det verkar som. Vem tusan har renault som alonso backup nästa år ?? För han blir nog inte mycket att hoppas på i mc laren.
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
-
Frågan är hur bra Ferrari blir när team Schumacher lämnar skutan?
Eller vad sägs om Peter Windsors kommentar?
Eller vad sägs om Peter Windsors kommentar?
Finally, I’ve said it plenty of times but I’ll say it again: if Kimi doesn’t take Fernando’s drive at Renault, regardless of Michael’s future, then he should spend a couple of years in Siberia as punishment for neglect of that wonderful, brilliant natural talent of his.
He would be better-off staying at McLaren than he would driving for Ferrari with Michael or for Ferrari (such as it would be) post-Michael.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
-
AF1 ställer en ganska självklar fråga. Varför det?Budo skrev:-För att Kimi anses av många vara en utav dom bästa just nu inklusive mig. Inte altid har jag haft samma åsikt men han har onekligen växt i mina ögon.AndersF1 skrev: Varför det?
-För att vissa påstår att M.S. skulle aldrig tillåta en kompetent stallkamrat köra vid sidan av honom utan no 1 eller 2 status.
-För att anti-M.S. skulle inte längre kunna hävda att han aldrig har haft en toppförare som stallkamrat.
För att MS är en buffel och skitstövel på banan när han inte kan göra "depå-omkörningar" t.ex.
MS är föregångare utav tekniken att åka som en kryssnings-missil på raksträckan när det egna materialet inte räcker till.
Visst är MS den förare som har den digraste resultatlistan genom historien, men om han också varit en reko typ så hade han även moraliskt sett ansetts som den allra störste utav flertalet...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
du är rolig du.PC: skrev:AF1 ställer en ganska självklar fråga. Varför det?Budo skrev:-För att Kimi anses av många vara en utav dom bästa just nu inklusive mig. Inte altid har jag haft samma åsikt men han har onekligen växt i mina ögon.AndersF1 skrev: Varför det?
För att MS är en buffel och skitstövel på banan när han inte kan göra "depå-omkörningar" t.ex.
MS är föregångare utav tekniken att åka som en kryssnings-missil på raksträckan när det egna materialet inte räcker till.
Visst är MS den förare som har den digraste resultatlistan genom historien, men om han också varit en reko typ så hade han även moraliskt sett ansetts som den allra störste utav flertalet...
-
-
Vem bryr sig egentligen, om 100 år kommer folk skita totalt i om han var fair eller inte. Han vinner, pga att han kommer imål fortast. Depå omkörningar eller inte är bara gnäll från dom som inte kan det ens. f1 är inte en omkörningsvänlig sport. Så då lär man prova andra sätt.
Gnäll gnäll hela tiden... Han är bästa föraren resultatmässigt... enda sättet som krävs, montoya kanske är det moraliskt... men han bangade...
Gnäll gnäll hela tiden... Han är bästa föraren resultatmässigt... enda sättet som krävs, montoya kanske är det moraliskt... men han bangade...
-
-
-
-
Lär dig skilja på vad som är gnäll och vad som är fakta.moch skrev:Vem bryr sig egentligen, om 100 år kommer folk skita totalt i om han var fair eller inte. Han vinner, pga att han kommer imål fortast. Depå omkörningar eller inte är bara gnäll från dom som inte kan det ens. f1 är inte en omkörningsvänlig sport. Så då lär man prova andra sätt.
Hur gammal är du egentligen? Någon större vän av racing verkar du inte vara. Det låter som att du tillhör internet-generationen som lika lika gärna kan köra ett race på nätet i real-tid.
Vet du hur bensin och varmt gummi luktar...?
-
Jag förstår att du försöker sätta ett löjes skimmer över Schack.Budo skrev:Du har inte funderat på att följa typ schack istället för F1? Där har du ju "reko" spel.PC: skrev:Det är alltid roligt att kunna sprida lite glädje.Budo skrev: du är rolig du.
Det kräver tålamod, intelligens och logik...
-
Jag är 30år, har gått dataingenjör i gävle, tyckte att datorarbete var på tok för drygt i längden och skolade om mig till cnc svarvare/fräsare. Fick jobb direkt efter bla bla. Grejen är bara det att allt anti shumacher man läser jämt här inte är befogat. Visst är han inte en jättefräsare på det där med fair play alla gånger, men det finns det väl ingen i f1 som är. Alla kopierar varandras ideer, etc etc. Att kalla f1 racing för fairplay sport är som att kalla amerikansk fotboll hårt... inte möjligt. Visst ser det hårt ut, men det var det fjolligaste jag någonsin spelat. Samma sak i f1 i princip allt ser sjysst ut på ytan men det är det inte. Det betyder inte att jag tycker det är skittråkigt att någon annan vinner. Men sakfrågan jag svarade på va att shumacher knappast skulle ses som den störste som racat hitills. Vilket är helt fel, han har tagit sig i mål flest gånger snabbast. Vilket hela sporten går ut på. Har han gjort något osjysst, så skall han ju också bestraffas för det. Om sedan han inte blir det är det inte hans utan FIA's fel. Mycket enkelt, även för en finnig 30 årig snorvalp med internet som mamma/pappa att förstå.
Personliga påhopp är ännumera fåniga, det mognade jag ifrån för 15 år sedan.
-
Min slutliga och direkta fråga var om du ö.h.t. vet vad racing är. Vet du hur bensin och gummi luktar? Har du varit i en depå?moch skrev:Jag är 30år, har gått dataingenjör i gävle, tyckte att datorarbete var på tok för drygt i längden och skolade om mig till cnc svarvare/fräsare. Fick jobb direkt efter bla bla. Grejen är bara det att allt anti shumacher man läser jämt här inte är befogat. Visst är han inte en jättefräsare på det där med fair play alla gånger, men det finns det väl ingen i f1 som är. Alla kopierar varandras ideer, etc etc. Att kalla f1 racing för fairplay sport är som att kalla amerikansk fotboll hårt... inte möjligt. Visst ser det hårt ut, men det var det fjolligaste jag någonsin spelat. Samma sak i f1 i princip allt ser sjysst ut på ytan men det är det inte. Det betyder inte att jag tycker det är skittråkigt att någon annan vinner. Men sakfrågan jag svarade på va att shumacher knappast skulle ses som den störste som racat hitills. Vilket är helt fel, han har tagit sig i mål flest gånger snabbast. Vilket hela sporten går ut på. Har han gjort något osjysst, så skall han ju också bestraffas för det. Om sedan han inte blir det är det inte hans utan FIA's fel. Mycket enkelt, även för en finnig 30 årig snorvalp med internet som mamma/pappa att förstå.
Inget krav för att följa F1, men en ganska så avgörande erfarenhet om man skall döma Herr Skomakare på det sätt som JAG gör.
Min slutsats till följd av den skrivna texten i ditt inlägg var att du inte följt F1 särskilt länge, därav min frågeställning. Unga människor har osläcklig törst av att ha ikoner, vare sig de är bra förebilder eller ej...
Glöm det där med personligt påhopp... Du har rätt till din egen uppfattning, likväl som jag har rätt till min.
( Själv har jag jobbat med prototyp- och lego-tillverkning i manuella verktygsmaskiner sen sent 70-tal om det är av intresse...)
-
Nej jag har inte varit på racing annat än gocart, har följt f1 i fem sex år... året innan shumi bröt benet började jag titta. Kan dock erkänna första två åren var det mest en bakfyllesport för mig. Man kan säga att det var tv4's fel att jag blev ferrari fantast, dom snackade bara hakkinen hit o dit hela tiden. Och då hejar jag på något annat.
Sedan har jag hejat på dom sen dess, och tänker inte sluta med shumacher heller. Det är ferrari jag gillar oavsett vem som kör.
Sedan har jag hejat på dom sen dess, och tänker inte sluta med shumacher heller. Det är ferrari jag gillar oavsett vem som kör.
-
Den störste F1-föraren och F1-legenden genom tiderna:
Juan Manuel Fangio, helt utan tvekan.
Sen i fallande ordning: Ayrton Senna, Jim Clark/Michael Schumacher, Alain Prost.
Och tänk inte ens tanken på att försöka övertyga mig om annat.
Juan Manuel Fangio, helt utan tvekan.
Sen i fallande ordning: Ayrton Senna, Jim Clark/Michael Schumacher, Alain Prost.
Och tänk inte ens tanken på att försöka övertyga mig om annat.
-
Absolut inte! Kan tala om för dig att själv har faktiskt varit på diverse olika schack turneringar och vunnit flera utav dom i mitt hemland. Schack är även min stora hobbyn. Lite därför jag tog just upp schack som ex då det inte är lätt att fuska där om man säger så. Reko spel som du säger.PC: skrev:Jag förstår att du försöker sätta ett löjes skimmer över Schack.Budo skrev:Du har inte funderat på att följa typ schack istället för F1? Där har du ju "reko" spel.PC: skrev: Det är alltid roligt att kunna sprida lite glädje.
Det kräver tålamod, intelligens och logik...
F1 är däremot någonting helt annat. M.S. är definitivt ingen helgon men det behöver han inte vara heller. Jag försvarar inte allt han har gjort, men tycker inte heller att man ska gnälla över det minsta lilla som t.ex. " fist shaker" Alonso gör.
-
Fist shaker, säger du...Budo skrev: Jag försvarar inte allt han har gjort, men tycker inte heller att man ska gnälla över det minsta lilla som t.ex. " fist shaker" Alonso gör.
Alonso hytte väl bara i luften, vad jag vet.
Minns just nu inte exakt årtal, men det var på Spa som MS dundrade rakt in i dimman och körde rakt in i DCs växellåda.
DC var på väg att bli varvad och höll väl åt sidan i ganska låg fart, men vad händer i depå lite senare?
MS kommer rusande mot McLarens depå plats med "Jurgen" i högsta hugg redo att nita DC!
Där kan man snacka om "fist shaker"...
-
Det var 1998 om jag minns rätt men förstår inte vad en seriös krasch har att med Alonos-s gnällande över varvade förare och föra helgs bagatell att göra.PC: skrev:Fist shaker, säger du...Budo skrev: Jag försvarar inte allt han har gjort, men tycker inte heller att man ska gnälla över det minsta lilla som t.ex. " fist shaker" Alonso gör.
Alonso hytte väl bara i luften, vad jag vet.
Minns just nu inte exakt årtal, men det var på Spa som MS dundrade rakt in i dimman och körde rakt in i DCs växellåda.
DC var på väg att bli varvad och höll väl åt sidan i ganska låg fart, men vad händer i depå lite senare?
MS kommer rusande mot McLarens depå plats med "Jurgen" i högsta hugg redo att nita DC!
Där kan man snacka om "fist shaker"...
Man kan väl vifta med näven av olika anledningar
-
-
Vad är problemet?Budo skrev:
Absolut inte! Kan tala om för dig att själv har faktiskt varit på diverse olika schack turneringar och vunnit flera utav dom i mitt hemland. Schack är även min stora hobbyn. Lite därför jag tog just upp schack som ex då det inte är lätt att fuska där om man säger så. Reko spel som du säger.
F1 är däremot någonting helt annat. M.S. är definitivt ingen helgon men det behöver han inte vara heller. Jag försvarar inte allt han har gjort, men tycker inte heller att man ska gnälla över det minsta lilla som t.ex. " fist shaker" Alonso gör.
Jag föredrar nog förare som inte är rädd för att visa känslor, än programmerade robotar som är företagsrepresentanter enligt formulär 1A och gör det ingenjörerna har simulerat fram ska ske.
Det behövs mer känslor inom sportens värld, inte mindre. Framför allt i F1 krävs det mycket mer känslor än passion, där är det väl idag en "all-time low" vad gäller den biten. En klar försämring mot t.ex. 20 år sen.
-
Fortsatta rykten
http://www.f1total.com/news/06082505.shtml
http://www.f1total.com/news/06082505.shtml
-
Klippt ur länken ovan...
"Michael weiß, dass er da schlecht aussehen könnte. Räikkönen ist ein schneller Hund. Und ein Teamkollege, der ihn schlägt, würde Michaels Image zum Ende arg ramponieren", wird ein "enger Vertrauter" des Deutschen vom Blatt zitiert.
Fritt översatt till svenska:
Michael vet att det skulle se jävligt dåligt ut för honom (att få Räikkönen i samma stall). Räikkönen är saatans snabb. Och att få en så överlägsen teamkamrat skulle vara total förnedring för Michael, hans Ego-trippade image skulle grusas totalt. Blatts källa är en insider.
KLOCKRENT!!!
"Michael weiß, dass er da schlecht aussehen könnte. Räikkönen ist ein schneller Hund. Und ein Teamkollege, der ihn schlägt, würde Michaels Image zum Ende arg ramponieren", wird ein "enger Vertrauter" des Deutschen vom Blatt zitiert.
Fritt översatt till svenska:
Michael vet att det skulle se jävligt dåligt ut för honom (att få Räikkönen i samma stall). Räikkönen är saatans snabb. Och att få en så överlägsen teamkamrat skulle vara total förnedring för Michael, hans Ego-trippade image skulle grusas totalt. Blatts källa är en insider.
KLOCKRENT!!!
Senast redigerad av Mr T den fre aug 25, 2006 15:45, redigerad totalt 1 gång.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
Otroligt vad man kan göra med fotomontage nuförtiden...Geer skrev:Det skulle vara kul att se dessa två i samma team.
Say no more...
-
Tycker det vore kul med två toppförare i samma stall. Det tycker tydligen inte Schumacher som sagt till President Luca di Montezemolo att han kan acceptera att köra 2007 om han får massa som teamkompis (enl bild).
"I have still made no decision," Schumacher told reporters on Friday. "I have still 14 days and perhaps even longer. "
Any delay is likely to be linked with Montezemolo's insistence that the time is right to think about the future of Ferrari by finally putting Kimi Raikkonen in a red car .
"I have still made no decision," Schumacher told reporters on Friday. "I have still 14 days and perhaps even longer. "
Any delay is likely to be linked with Montezemolo's insistence that the time is right to think about the future of Ferrari by finally putting Kimi Raikkonen in a red car .
-
-