McLaren utan förare

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
form-ola1

McLaren utan förare

Inlägg av form-ola1 »

Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Vad är det som har gjort att han ändrat sig? Så mycket har väl inte hänt det senaste halvåret?

Renault och McLaren står väl på ungefär på samma nivå som när säsongen slutade i höstas. Sedan att McLaren verkade rycka upp sig på försäsongstesterna, men det får man ju ta för vad det är... :roll:

Han är ju värre än Button :down:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Kan det vara så att han tycker att McLaren inte har en vinnarbil, eller har kanske Kimi bestämt sig för att stanna kvar.

Ferrari har tydligen uttalat sig om att dom är nöjda med dom förare som dom har. Dom kanske redan fått nobben av Kimi.

Jag tror inte att McLaren släpper Alonso o andra sidan vilken sanningshalt har denna artikel?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Bopper skrev:Vad är det som har gjort att han ändrat sig? Så mycket har väl inte hänt det senaste halvåret?

Renault och McLaren står väl på ungefär på samma nivå som när säsongen slutade i höstas. Sedan att McLaren verkade rycka upp sig på försäsongstesterna, men det får man ju ta för vad det är... :roll:

Han är ju värre än Button :down:
Renault sades ju vara på väg bort ifrån F1 i vintras, så det är kanske det som har ändrat sig?
I övrigt vet jag inte varför man skall uppröras, det är ju affärsuppgörelser och förarna försöker väl gå dit de får bästa kombinationen av pengar och chans till vinnarbil, liksom stallen inte precis alltid är så exemplariska när det gäller sina, eller andras, anställda.
Budo

Inlägg av Budo »

Det har hänt förut och kommer säkerligen att hända igen. Dock så tror jag inte på det hela då mclaren kommer att vara ljusår före renault den dag michelin drar sig tillbaka. Det vet nog Fonzo också! Varför annars skriva på ett rekordtidigt kontrakt?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Alonso lär nog köra en Vodafone-McLaren-Mercedes nästa år. Varför skulle han ha fått så kalla fötter nu? Nästa år kan det se helt annorlunda ut.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Sami skrev: Varför skulle han ha fått så kalla fötter nu?
Kimi blir kvar och han riskerar att bli hjälpryttare. :D
Budo

Inlägg av Budo »

form-ola1 skrev:
Sami skrev: Varför skulle han ha fått så kalla fötter nu?
Kimi blir kvar och han riskerar att bli hjälpryttare. :D

Hjälpryttare? Nja, men en ny Montya :).
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tror att Alonso inser att han inte kommer att lika goda vinst möjligheter i Reanault nästa år och därför kankse han vill bryta kontraktet. Tror han inser att Ferrari kommer att vara grymma nästa år om Schumi fortsätter och det är det han är rädd för.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jo, det är förstås Schumi han är rädd för och därför gör som han gör - självklart... :roll:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Du är helt otrolig... :down: Bittrare människa verkan man få leta efter. Men eftersom du frågar, vem annars är kapabel att utmana honom om VM titeln? Takuma Sato eller? Nej, den ända som ständigt är med och slåss om det är MS och varför skulle inte Alonso se honom som sitt största hot då? Och varför skulle han INTE tänka på att vilja ha en så bra utgångspunkt inför nästa år som möjligt? Alonso sa innan året att han trodde att den största attacken skulle komma från Kimi och McLaren, men det har under året visat sig att de inte har den fart som krävs, Ferrari/Bridgestonekombinationen har bra fart på sakerna och det kan säkert fungera som en väckarklocka för honom inför nästa år-vill han vinna VM då så måste han stanna hos Renault.

Verkar detta helt jättegalet eller?

Sedan menade jag inte att han ligger vaken på nätterna och tänker på vad stora stygga schmacher ska göra med honom...
Budo

Inlägg av Budo »

Nej nej nej, detta är inte sant! Fattar bara inte att Kimi ens funderar på att byta till framtida midfield team Renault!
Usch säger jag bara.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Budo skrev:... framtida midfield team Renault!
:quest:

Har du ö.h.t. någon koll på Renault´s F1-historia...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Budo skrev:Nej nej nej, detta är inte sant! Fattar bara inte att Kimi ens funderar på att byta till framtida midfield team Renault!
Usch säger jag bara.
Till skillnad från det nuvarande midfield-teamet McLaren?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Budo

Inlägg av Budo »

LuckyStrike1 skrev:
Budo skrev:Nej nej nej, detta är inte sant! Fattar bara inte att Kimi ens funderar på att byta till framtida midfield team Renault!
Usch säger jag bara.
Nja, men Williams kanske. Den dag michelin bilar skiftar till bridgestone däck kommer vi garanterat att se skillnaden på renault och mclaren.
Budo

Inlägg av Budo »

PC: skrev:

Jag sa framtids, ej dåtids midfiled team Renault. Hur mycket påverkar historien framtiden egentligen tror du? Kanske man ska sluta köra och istället titta i historieböcker för att krona en ny "vinnare" :).
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Budo skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Usch säger jag bara.
Nja, men Williams kanske. Den dag michelin bilar skiftar till bridgestone däck kommer vi garanterat att se skillnaden på renault och mclaren.
Du menar att det enda som skiljer McLaren och Renault åt idag är att REnault har ... ehh typ Michelindäck som McLaren har? Och när de nästa år båda har Bridgestonedäck kommer McLaren att vara bättre för att ... de inte längre båda två har Michelindäck.

Är det så du tänker?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Budo

Inlägg av Budo »

LuckyStrike1 skrev:
Budo skrev:
LuckyStrike1 skrev: Till skillnad från det nuvarande midfield-teamet McLaren?
Du menar att det enda som skiljer McLaren och Renault åt idag är att REnault har ... ehh typ Michelindäck som McLaren har? Och när de nästa år båda har Bridgestonedäck kommer McLaren att vara bättre för att ... de inte längre båda två har Michelindäck.

Är det så du tänker?
Jag tror mclaren kommer att anpassa sig bättre till bridgestone än renault gör, ja.
En och samma däck kan ju fungera olika på olika bilar. Sen svänger det snabbt också, det såg vi ju förra året. Michelin kanske favoriserar renault också, det vet vi ju inte, men en sak vet jag. Varför vill FA byta till just mclaren om reno nu har ljusare framtid framför sig?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror på vad Alonso sagt. Vad tror du på?

Användarens profilbild
PC:

Budo skrev:

Jag sa framtids, ej dåtids midfiled team Renault. Hur mycket påverkar historien framtiden egentligen tror du? Kanske man ska sluta köra och istället titta i historieböcker för att krona en ny "vinnare" :).
Det som som Renault har presterat sedan senaste återkomsten går inte att räkna in till historien,eller...?

Historien berättar en hel del om en presumtiv framtid, om man lär av Renault´s förehavanden hit in tills i Grand Prix-racing så förstår då inte jag hur man kan tro att Renault skall bli ett nytt Midland.

Dagens Midland är för övrigt ett dåligt derivat av Jordan Racing som var ett privatägt stall med knappa resurser.

Renault har det något mer förspänt... :idea:
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Midfield inte Midland
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"

Richard Britton. Macau GP 2004
Användarens profilbild
PC:

westerberg skrev:Midfield inte Midland
Sorry. Fel av mig, läste slarvigt... (Fast kommande variant av stavningen hade kunnat bli så...)

Dock tror jag inte på att Renault kommer att bli ett midfield-team heller, för den delen.

Kunnande och erfarenhet finns i överflöd och om bara viljan finns så kommer det inte att gå någon nöd på Di Gule å Blåe.
Budo

Inlägg av Budo »

westerberg skrev:Midfield inte Midland
Sorry. Fel av mig, läste slarvigt... (Fast kommande variant av stavningen hade kunnat bli så...)

Dock tror jag inte på att Renault kommer att bli ett midfield-team heller, för den delen.

Kunnande och erfarenhet finns i överflöd och om bara viljan finns så kommer det inte att gå någon nöd på Di Gule å Blåe.
Vem trodde för 10 år sedan att williams skulle vara där dom är idag?
Det är lite som det var på den tiden mellan ferrari och williams. En är på väg :up: och den andre :down: .
Budo

Inlägg av Budo »

LuckyStrike1 skrev:Jag tror på vad Alonso sagt. Vad tror du på?
Jag tror inte han är dum i vilket fall som helst. Han byter inte utan anledning. Varför flyttade M.S. efter 1995 ifrån en tillsynes betydligt starkare reno till medelmåttor som ferrari var då. Om han nu var så sugen på nya utmaningar, jo varför byter han inte då en gång till?

F1 är:

1. ferrari
2. mclaren
3. williams
4. resten...........................
Användarens profilbild
PC:

Budo skrev:Vem trodde för 10 år sedan att williams skulle vara där dom är idag?
På den tiden Williams var riktigt stora så åkte de med, ja just det, Renault-motorer. :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Budo skrev:
Jag tror inte han är dum i vilket fall som helst. Han byter inte utan anledning. Varför flyttade M.S. efter 1995 ifrån en tillsynes betydligt starkare reno till medelmåttor som ferrari var då. Om han nu var så sugen på nya utmaningar, jo varför byter han inte då en gång till?

F1 är:

1. ferrari
2. mclaren
3. williams

Jasså, hur räknar du då? Tror du har missat lite stall däremellan.

Tror jag ska räkna som du.

F1 är:
1: Toro Rosso
2: Red Bull
3: Resten .... :roll:

Alonso har ju sagt i klarspråk varför han bytte. För övrigt av ungefär samma skäl som Schumacher hade 1995/96. Från vinnarstall till f.d. vinnarstall som inte har vunnit på länge, och som är på rejäl dekis där flera flyr stallet.

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Budo skrev:Jag tror inte han är dum i vilket fall som helst. Han byter inte utan anledning. Varför flyttade M.S. efter 1995 ifrån en tillsynes betydligt starkare reno till medelmåttor som ferrari var då.
Jag tror möjligen att $ kan spela in...
Budo

Inlägg av Budo »

LuckyStrike1 skrev:
Budo skrev:

F1 är:

1. ferrari
2. mclaren
3. williams

Jasså, hur räknar du då? Tror du har missat lite stall däremellan.

Tror jag ska räkna som du.

F1 är:
1: Toro Rosso
2: Red Bull
3: Resten .... :roll:

Alonso har ju sagt i klarspråk varför han bytte. För övrigt av ungefär samma skäl som Schumacher hade 1995/96. Från vinnarstall till f.d. vinnarstall som inte har vunnit på länge, och som är på rejäl dekis där flera flyr stallet.
Absolut. Så kan ma se det också.
Budo

Inlägg av Budo »

Cuscino skrev:
Budo skrev:Jag tror inte han är dum i vilket fall som helst. Han byter inte utan anledning. Varför flyttade M.S. efter 1995 ifrån en tillsynes betydligt starkare reno till medelmåttor som ferrari var då.
Jag tror möjligen att $ kan spela in...
Visst spelar pengarna in sin roll också. Dock så tror jag inte det handlar bara om $$$.

Kolla här. När M.S. vann 94-95 med bennetton och sen 00-01 med ferrari, varför bytte han inte då till typ mclaren? Dessa har ju varit sugna på att anställa honom och hade säkerligen betalat bra samtidigt som M.S. hade chansen att ta titel med 3 olika stall. Om han nu är en äkta racer så vore väll detta rena drömmen för honom.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Äh...skulle han velat ha en riktig utmaning så borde Schumi gått till Minardi 2002. Det hade varit en riktig grej :D
jAsO

Inlägg av jAsO »

Budo skrev:Kolla här.
Kollar men ser inte något speciellt. Vad är det som ska hända eller vad är det vi ska se? Någon annan som ser något speciellt?
Budo

Inlägg av Budo »

jAsO skrev:
Budo skrev:Kolla här.
Kollar men ser inte något speciellt. Vad är det som ska hända eller vad är det vi ska se? Någon annan som ser något speciellt?
Ser du inte så får du nog vänta och följa utvecklingen istället.
moch

Inlägg av moch »

FA är en pajas enligt mig. Han vänder kappan efter vinden som en viss britt gjorde för något år sedan, och han gör samma misstag som Button gjorde då. Förlorar en massa pengar, och får en kass bil. Japp, kass är vad den kommer att bli. Renault vill inte pumpa in mer pengar i f1 som dom gjort, vilket kommer 'bromsa' utvecklingen. Samma sak gjorde ferrari förra året, och delvis i år. Men i år sa dom det bara, men pumpar ändå... Fiat kommer inte med många nya modeller närmaste åren antar jag :lol: ...

I övrigt hoppas jag Mclaren börjar tänka lite 'safe' snart. Patetiskt att dom kan vara snabbast i ett halvt lopp bara... sedan går sakerna sönder. Kanske skulle skicka en instruktionsbok i svarvning och fräsning... och tydligen har dom förväxlat pneumatik och hydralik med...

Ställ ned motorn ett par varv, så förarna hinner lära sig bilen...
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

moch skrev:FA är en pajas enligt mig. Han vänder kappan efter vinden som en viss britt gjorde för något år sedan, och han gör samma misstag som Button gjorde då. Förlorar en massa pengar, och får en kass bil. Japp, kass är vad den kommer att bli. Renault vill inte pumpa in mer pengar i f1 som dom gjort, vilket kommer 'bromsa' utvecklingen. Samma sak gjorde ferrari förra året, och delvis i år. Men i år sa dom det bara, men pumpar ändå... Fiat kommer inte med många nya modeller närmaste åren antar jag :lol: ...

I övrigt hoppas jag Mclaren börjar tänka lite 'safe' snart. Patetiskt att dom kan vara snabbast i ett halvt lopp bara... sedan går sakerna sönder. Kanske skulle skicka en instruktionsbok i svarvning och fräsning... och tydligen har dom förväxlat pneumatik och hydralik med...

Ställ ned motorn ett par varv, så förarna hinner lära sig bilen...
Ok, om jag förstått dig rätt så menar du att Alonso är en pajas för att han gör som Button dvs går till ett ny stall med ångervecka? Betyder det då att du tyckte att Button hade tjänat på att gå till Williams rent resultatmässigt alltså?

Finns det ett annat Williams än det som Webber och Nico kör för; du vet dom som har skrapat ihop mindre än 1/3 av Hondas poäng hittills. Trodde i min enfald att det var bättre att ha många poäng, jag.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Hondaförarna har ju var för sig tagit 60% fler poäng än Williamsförarna tillsammans och samma sak kan ju gälla för Renault och McLaren nästa säsong; Alonso har ju ensam tagit 25 poäng mer än McLarenförarna har tillsammans.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
moch

Inlägg av moch »

Nalle spik skrev: Ok, om jag förstått dig rätt så menar du att Alonso är en pajas för att han gör som Button dvs går till ett ny stall med ångervecka? Betyder det då att du tyckte att Button hade tjänat på att gå till Williams rent resultatmässigt alltså?

Finns det ett annat Williams än det som Webber och Nico kör för; du vet dom som har skrapat ihop mindre än 1/3 av Hondas poäng hittills. Trodde i min enfald att det var bättre att ha många poäng, jag.
Tänkte mig inte riktigt för... men jag tycker ändock han är en pajas. Kanske mest för att han är så himla tråkig, kanske var det den liknelsen med button jag menade...
Senast redigerad av moch den mån jul 24, 2006 23:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

moch skrev:men jag tycker ändock han är en pajas. Kanske mest för att han är så himla tråkig
Jag trodde att poängen med en pajas är att han (eller hon) inte är tråkig?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
moch

Inlägg av moch »

Ordet pajas har mer än en innebörd vettu
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vet du själv vad du menade?

kanotisten

Inlägg av kanotisten »

moch skrev:Massa har en rolig dialekt... mest därför...
Så du kan portugisiska så bra att du kan skilja på olika dialekter?

Det kan väl aldrig vara hans läspande du menar? I så fall har du ingen aning om vad en dialekt är..
Gösta

Inlägg av Gösta »

kanotisten skrev:
moch skrev:Massa har en rolig dialekt... mest därför...
Så du kan portugisiska så bra att du kan skilja på olika dialekter?

Det kan väl aldrig vara hans läspande du menar? I så fall har du ingen aning om vad en dialekt är..

Jag kan inte skilja på en portugisisk / brasiliansk dialekt från en dåligt utalad xhosa ifrån sydafrika, men jag känner igen ett sött läspande när jag hör det. :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Harvester194

Inlägg av Harvester194 »

Fan vad alla ska basha varandra helatiden, sluta hitta småfel hos varandra och för en vettig diskussion istället. Ingen idé att hålla på att hävda sig och kaosa 24/7[/quote]
moch

Inlägg av moch »

Hade inte ens tänkt på att han läspar. Jag pratade om han engelska dialekt. Barrichello hade liknande, menar inget illa fool. Tycker bara att det är kul att höra det. Är ingen besservisser (felstavat ?), säger vad jag tycker... tycker ni annat, kul för er.

Slappna av!
Gösta

Inlägg av Gösta »

För några är det viktigare att ha rätt än att föra en debatt. Kan man belägga någon med ett sakfel så är deras lycka gjord.

Det är ett psykologiskt problem som vi inte kan lösa här. Det kräver expertkunnskaper och i vissa fall institutionell vård. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Budo

Inlägg av Budo »

Börjar vi haja nu kanske vad jag menade med renault och midfield team? :wink:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Renault var onekligen bleka idag. Alonso fick till och med pisk av Fisichella! Dom kanske har valt en annan strateg än resteni?

Undra hur mycket soppa Räikkönen har ombord? Misstänker att han är väldigt lätt men det är kul med en pole :up:
arska

Inlägg av arska »

Kändes nästan som att det hät kvalet var mer spännande än alla tidigare lopp. Nu kommer det nog ändå bli lite mer förändringar i själva loppet, tror inte Kimi håller.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Kvalet var kanon.
Användarens profilbild
PC:

Budo skrev:Börjar vi haja nu kanske vad jag menade med renault och midfield team? :wink:
Nej.
Budo

Inlägg av Budo »

Budo skrev:Börjar vi haja nu kanske vad jag menade med renault och midfield team? :wink:
Nej.
Nu då?! :lol: