Talande tystnad?
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Talande tystnad?
Sex timmar efter målgång har ingen ännu skrivit något alls.
Så hur var det?
Så hur var det?
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Re: Talande tystnad?
Tja, vad ska man skriva? Vill man läsa något så är det bara att kolla på tidigare poster. Inte konstigt att JPM slutade.ANFRAN skrev:Sex timmar efter målgång har ingen ännu skrivit något alls.
Så hur var det?
-
- Inlägg: 317
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Re: Talande tystnad?
trevligt....men det berodde nog mera på sällskapet ute på altan än vad vi såg på tvn...... tyvärr så har själva racingen blivit lite tråkigare tycker jag i F1...ANFRAN skrev:Sex timmar efter målgång har ingen ännu skrivit något alls.
Så hur var det?
kollar faktiskt på JPM nästa sport just nu.... och det händer betydligt mera där och tv-sändningarna är bättre rent dramaturgiskt
Moderator-polis
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Re: Talande tystnad?
Ja, tackar för sällskapet och slitandet på TV:n(som tyvärr blev omfattande...).SLC skrev:trevligt....men det berodde nog mera på sällskapet ute på altan än vad vi såg på tvn...... tyvärr så har själva racingen blivit lite tråkigare tycker jag i F1...ANFRAN skrev:Sex timmar efter målgång har ingen ännu skrivit något alls.
Så hur var det?
kollar faktiskt på JPM nästa sport just nu.... och det händer betydligt mera där och tv-sändningarna är bättre rent dramaturgiskt
Nej, någon jättespänning infann sig aldrig.
Vi reflekterade precis över vad många F1-lopp som är tämligen urtrista och samma tyckte de jag pratade med på järfällabanan efteråt.
Jag tror även att alla reklamavbrott har en negativ påverkan, man tappar liksom tråden lite varje gång och till slut känns det allt mer ointressant.
Ändå gillar jag formelbilsracing där man absolut har de snyggaste omkörningarna och "riktiga" räserbilar, men det hjälper ju inte om det knappt förekommer några omkörningar annat än om det skiljer tre sekunder mellan bilarna. I GP2 verkar det dock gå, om det bara beror på bilarna eller även till stor del inställningen ifrån förarna vet jag inte.
Man får väl helt enkelt börja kolla på NASCAR istället. Där är kanske varken körningen eller bilarna lika imponerande, men det är åtmistone spännande på andra ställen än striden om 8:e plats.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Jag vet inte vad som är fel med Formel 1 idag; jag menar... det går ju att tävla med formelbilar och få det spännande även på banor som Magny Cours.
Se bara på korta GP2-loppet som kördes där tidigare idag... massor med action och bra fighter. Precis så som F1 borde se ut
Se bara på korta GP2-loppet som kördes där tidigare idag... massor med action och bra fighter. Precis så som F1 borde se ut
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Re: Talande tystnad?
Alla många och långa reklamavbrott gör helt klart att intresset svalnarAndersF1 skrev:
Jag tror även att alla reklamavbrott har en negativ påverkan, man tappar liksom tråden lite varje gång och till slut känns det allt mer ointressant.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: mån mar 06, 2006 11:12
Gääsp
Lustigt att De Larosa stog för den mesta spänningen med racet med Webber. Annars var det ganska ordinärt race.
Som sagt, minska downforce och sidogreppet så det blir lite med bredhas i böjarna. Det är ju värdelöst att en mycket snabbare bil inte kan komma om en långsammare på flera varv.
Som sagt, minska downforce och sidogreppet så det blir lite med bredhas i böjarna. Det är ju värdelöst att en mycket snabbare bil inte kan komma om en långsammare på flera varv.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jaså, jag trodde det var spänningen i magen... Den var fullständigt olidlig. Nä, F1-loppet var ju ingen höjdare. I princip räcker det ju numer med att kolla kvalresultatet för att veta hur det ska gå. F1 är sååååååååååååååå förutsägbart. Jag kollar numer bara för att jag känner att jag måste - någon gång i framtiden kanske det blir spännande igen och då vill jag inte ha en lucka i historiekunskaperna.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det blir allt svårare att vaska fram guldkornen... Desperat försöker man hitta olika draman i sporten och konstruerar olika scenarios. Man räknar på hur mycket soppa förarna har kvalat med och räknar ut nya kvaltider baserat på det. Man gräver och rotar i varvtider för att försöka hitta något spännande. Man försöker lista ut vilka strategier förarna ligger på (vilket också har blivit ganska förutsägbart). Problemet är att så lite av dramat utspelar sig på själva banan. Den största F1-nyheten i år har ju inte ett smack att göra med om någon har vunnit, eller om det har varit ett jävligt spännande race. Nej, den största F1-nyheten i år är att en av de största profilerna har lämnat sporten för Nascar - det säger en hel del om att F1 befinner sig i sitt djupaste hål någonsin.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 45
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Märsta,Sweden
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jag såg inte så mycket av loppet, det var därför jag frågade vad ni tyckte. Jag slösurfade i stället, kastade ett öga på teven de gånger jag gick förbi den, men lyssnade mest på ljudet som stod på i bakgrunden. Hörde att Schumacher ledde med X komma Y sekunder före Z och att det snart var dags för nästa runda depåstopp. Alonso gick visst om Massa vid ett av stoppen. Det var väl dagens bedrift.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Re: Talande tystnad?
Det var väl helt ok - Duncan Huisman tog en imponerande tedjeplats ochj körde väldigt bra. Det var väldigt synd om Richard Göransson och Robin Rudholm å andra sidan. Men de stod för en hel del spänning.ANFRAN skrev:Sex timmar efter målgång har ingen ännu skrivit något alls.
Så hur var det?
Flash lever än - gammelgubben kan köra bil. När Robert Dahlgren kvalar in högt upp slutar han högt upp - en mycket vass förare. Men Thed Björk imponerar helt klart så här långt.
David Björk har stått för en imponerande debutsäsong hittills.
Loppet ... ja det var rätt spännande på Falkenberg tycker jag. Kanske inte det mest händelserika på banan, men loppet hade en viss nerv och en rätt häftig toppstrid.
Eller vad pratade du om?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Tja, jag tycker väl inte heller att det var jätteupphetsande, kul att se att schumi piskar upp Alonso rejält, ett stopp mer och nära 30 sekunder var skönt att se, det var ett bra tag sedan, det har ju ofta varit Alonso som varit 30 sek före MS...Det jag reagerar mest på är att De på Tv säger att Alonso gör en MINST lika stor prestation som MS, fast han kommer två en bra bit bakom. När däremot MS kommer tvåa 30 sek bakom Alonso så är Alonso så jävla bra och grym, men det spelar tydligen inte så stor roll var han befinner sig för han är grym var han än befinner sig. Missförstå mig inte, ALonso är Jävligt bra, men jag tycker att han hissades lite för mycket...
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Framtiden lär nog vissa hur överskattad han är/har varit.Crazy F1 skrev:Tja, jag tycker väl inte heller att det var jätteupphetsande, kul att se att schumi piskar upp Alonso rejält, ett stopp mer och nära 30 sekunder var skönt att se, det var ett bra tag sedan, det har ju ofta varit Alonso som varit 30 sek före MS...Det jag reagerar mest på är att De på Tv säger att Alonso gör en MINST lika stor prestation som MS, fast han kommer två en bra bit bakom. När däremot MS kommer tvåa 30 sek bakom Alonso så är Alonso så jävla bra och grym, men det spelar tydligen inte så stor roll var han befinner sig för han är grym var han än befinner sig. Missförstå mig inte, ALonso är Jävligt bra, men jag tycker att han hissades lite för mycket...
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Men din ständiga superhaussning av Schumi är helt objektiv och korrekt?Crazy F1 skrev:Tja, jag tycker väl inte heller att det var jätteupphetsande, kul att se att schumi piskar upp Alonso rejält, ett stopp mer och nära 30 sekunder var skönt att se, det var ett bra tag sedan, det har ju ofta varit Alonso som varit 30 sek före MS...Det jag reagerar mest på är att De på Tv säger att Alonso gör en MINST lika stor prestation som MS, fast han kommer två en bra bit bakom. När däremot MS kommer tvåa 30 sek bakom Alonso så är Alonso så jävla bra och grym, men det spelar tydligen inte så stor roll var han befinner sig för han är grym var han än befinner sig. Missförstå mig inte, ALonso är Jävligt bra, men jag tycker att han hissades lite för mycket...
Sedan förstår jag inte ditt prat om extra depåstopp, som jag tror du tagit upp förut. Om inte Ferrari trodde att det skulle vara snabbaste sättet att ta sig de dryga 30 milen så skulle de väl inte använda det, eller hur?
Säg att man förlorar 15-18 sekunder i total extra stopptid, vilket ju inte är så omöjligt att köra in på vissa banor och med tanke på en trolig bättre startposition. Det blir kanske 2-3 tiondelar att köra per varv i snitt, beroende på bana. Den minskade snittvikten ligger väl nånstans kring 10-15 kg. Till det kommer möjligheten till mjukare däck och ett genomsnittligt fräschare däck.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Både grandprix.com och Pitpass har rätt syrliga artiklar efter Frankrikes GP om hur jävla segt det har blivit. Kollar man på Autosports forum är det inte många som bryr sig längre. Förr ramlade ju inlägg in med en rasande fart, nu är det betydligt färre. Folk skiter i F1. Säger det igen - årets största nyheter i F1 handlar om en parkering och en förare som ger fan i F1. Förra årets största F1-nyhet handlade om bilar som INTE körde.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Och vad snackas det om nu? Jo, om motorerna ska "frysas" eller inte. När kommer racingen i fokus?
Tycker att Mosley ska ge stallen tre år att avveckla det de håller på med och starta helt nytt till 2010. Helt ny kula. Biltillverkarna ska inte ha ett smack att säga till om. Vill de syssla med kapitalförstöring kan de göra det någon annanstans.
Tärnström
Tycker att Mosley ska ge stallen tre år att avveckla det de håller på med och starta helt nytt till 2010. Helt ny kula. Biltillverkarna ska inte ha ett smack att säga till om. Vill de syssla med kapitalförstöring kan de göra det någon annanstans.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Eller kan det vara så som schumi sa på presskonferenssen...de hade inte testat hur mycket däcken klarade och därför var en tre stoppare det ända alternativet...sedan kan man ju se det som att det var det sanbbaste sättet för Ferrari, men det är ju inte helt omöjligt att tänka sig att de hade klarat sig på en tvåstoppare också. Visst att det bör gå snabbare om man kör på en tre stoppare sett på varvtider, men är det finns ju en del exempel när det i stort sett presterats lika snabba varvtider med en tvåa som en trea.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
De hade kunnat köra en live-konsert med den nyligen avlidne Syd Barret. Till och med det hade varit mer livat än F1-racet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Jag håller fullkomligt med om att årets säsong inte är spännande och att det är dags för FIA att göra något. Helt klart. Det är ju nästan ironiskt att man ska sitta här och heja på Max Mosley framför alla stora bilmärken som har kommit in och inte förstår ett skit om vad racing är.
Det känns lite olyckligt att årets säsong är lite som den är med tanke på att TV3 har tagit upp tråden i år. Ifall inte intresset ökar så kanske sändningarna ligger löst - och det får man ju verkligen inte hoppas. För hur det än är så kommer säkert spänningen tillbaka. Om inte annat så kan ju årets mästerskap bli spännande till slut.
Men som sagt - det är dags för FIA att börja agera nu! Hur konstigt det här än kan låta så måste de begränsa utvecklingen. Det kan inte vara rimligt att en del stall plöjer ner miljoner eller miljarder på att utveckla någon liten fena som ska kapa 5 tusendelar på ett varv. Liksom...
Alla de här små skitfenorna ser ju urtöntiga ut. För att inte tala om BMW:s desperatstolpar. (kan garantera att marknadsavdelningen på BMW inte gnuggar händerna direkt). Det kan inte heller vara rimligt att ha ett reglemente som verkar göra det otroligt svårt att köra om en bil framför även om man är sekunden snabbare per varv. Helidiotiskt. Och allt är aerodynamikens fel. Stallen har blivit för bra på att kompensera den mindre vingytan med alla dessa "småvingar" eller vad man ska säga. Bort med dem.
Det känns lite olyckligt att årets säsong är lite som den är med tanke på att TV3 har tagit upp tråden i år. Ifall inte intresset ökar så kanske sändningarna ligger löst - och det får man ju verkligen inte hoppas. För hur det än är så kommer säkert spänningen tillbaka. Om inte annat så kan ju årets mästerskap bli spännande till slut.
Men som sagt - det är dags för FIA att börja agera nu! Hur konstigt det här än kan låta så måste de begränsa utvecklingen. Det kan inte vara rimligt att en del stall plöjer ner miljoner eller miljarder på att utveckla någon liten fena som ska kapa 5 tusendelar på ett varv. Liksom...
Alla de här små skitfenorna ser ju urtöntiga ut. För att inte tala om BMW:s desperatstolpar. (kan garantera att marknadsavdelningen på BMW inte gnuggar händerna direkt). Det kan inte heller vara rimligt att ha ett reglemente som verkar göra det otroligt svårt att köra om en bil framför även om man är sekunden snabbare per varv. Helidiotiskt. Och allt är aerodynamikens fel. Stallen har blivit för bra på att kompensera den mindre vingytan med alla dessa "småvingar" eller vad man ska säga. Bort med dem.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tja, jag har inte ens sett loppet än så jag vet inte.JTarnstrom skrev:Både grandprix.com och Pitpass har rätt syrliga artiklar efter Frankrikes GP om hur jävla segt det har blivit. Kollar man på Autosports forum är det inte många som bryr sig längre. Förr ramlade ju inlägg in med en rasande fart, nu är det betydligt färre. Folk skiter i F1. Säger det igen - årets största nyheter i F1 handlar om en parkering och en förare som ger fan i F1. Förra årets största F1-nyhet handlade om bilar som INTE körde.
Tärnström
Men varje år, oavsett spänning, så misstänker jag starkt att en världsmästare som felparkerar bilen, en förare a la Montoya som tar steget F1-NASCAR och bara 6 bilar till start pga. exploderande däck alltid kommer att få de största rubrikerna. Oavsett hur roligt eller tråkigt F1 är för stunden.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 572
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 21:37
Som alltid när det är sommar så slutar folk skriva, är det så konstigt egentligen?JTarnstrom skrev:Både grandprix.com och Pitpass har rätt syrliga artiklar efter Frankrikes GP om hur jävla segt det har blivit. Kollar man på Autosports forum är det inte många som bryr sig längre. Förr ramlade ju inlägg in med en rasande fart, nu är det betydligt färre. Folk skiter i F1. Säger det igen - årets största nyheter i F1 handlar om en parkering och en förare som ger fan i F1. Förra årets största F1-nyhet handlade om bilar som INTE körde.
Tärnström
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag skulle kanske ha tillagt att trafiken har varit betydligt lägre även under våren. Detsamma gäller det här forumet och även F1bb. Jag kan ha fel eftersom jag inte sitter inne med statistik men det är mitt bestämda intryck.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tror också att de nämnda nyheterna hade genererat ett stort intresse även om F1 hade varit intressantare men i dag tycker jag att det har nått orimliga proportioner. Det är nästan som om själva tävlandet drunknar i all politik, skandaler och annat ovidkommande. Racingen måste bli mer intressant annars kommer Formel 1 att dö.LuckyStrike1 skrev:Tja, jag har inte ens sett loppet än så jag vet inte.JTarnstrom skrev:Både grandprix.com och Pitpass har rätt syrliga artiklar efter Frankrikes GP om hur jävla segt det har blivit. Kollar man på Autosports forum är det inte många som bryr sig längre. Förr ramlade ju inlägg in med en rasande fart, nu är det betydligt färre. Folk skiter i F1. Säger det igen - årets största nyheter i F1 handlar om en parkering och en förare som ger fan i F1. Förra årets största F1-nyhet handlade om bilar som INTE körde.
Tärnström
Men varje år, oavsett spänning, så misstänker jag starkt att en världsmästare som felparkerar bilen, en förare a la Montoya som tar steget F1-NASCAR och bara 6 bilar till start pga. exploderande däck alltid kommer att få de största rubrikerna. Oavsett hur roligt eller tråkigt F1 är för stunden.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Re: Talande tystnad?
Ett tips...LuckyStrike1 skrev:Loppet ... ja det var rätt spännande på Falkenberg tycker jag. Kanske inte det mest händelserika på banan, men loppet hade en viss nerv och en rätt häftig toppstrid.
Besöker du STCC och vill se renhårig, händelserik och snabb racing, kolla då in Radical-bilarna.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jorå, jag kastade getögon på Radicalracet men det händer inte så mycket. Däremot låter de ju kul, men jag måste oftast göra andra saker när Radical kör sina race.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ett problem med att allt för länge leva på gamla fornstora dagar och sin egen haussade mytbildning är när folk helt plötsligt gör nåt annat under några race och då upptäcker att det funkar alldeles utmärkt att inte se F1-loppen, eftersom man inte känner att man missat nåt. Själv orkar jag knappt spola mig igenom inspelningarna längre.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så, är det oss det är fel på eller är det racingen? Och hur ser framtiden ut?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Mike Lawrence har alltid varit min favoritgnällspik. Han skriver också otroligt bra. Så är han ju gammal lärare också...
Vad ska man säga? Allt fler börjar misströsta och se sig om efter annat. Kan F1 någonsin återfå sin forna glans? Det är som sagt alldeles för mycket snack om annat än det som händer på banan. Det pratas om att evenemang vid sidan av banan ska locka publiken att komma. BMW och Red Bull verkar vara bra på sånt men det gör inte racingen bättre.
Att det ska vara så svårt. I min värld är det enkelt. Racing = människan mot maskinen, den som klarar det konststycket bäst vinner. I dag är ju förararbetet mer att likna vid en maskinoperatör. Förarna är naturligtvis oerhört skickliga på att vara operatörer. Skickligare än vad någon av oss vanliga dödliga är men de är ändå mer operatörer än vad de var för 30 år sedan. Jag vill att de ska vara förare. I dag är det oerhört svårt att se förarnas personlighet avspegla sig i deras körning. Allt ser så perfekt ut att det inte går att skilja dem åt. Det måste gå att göra något åt detta men FIA, biltillverkarna och stallen gör inget annat än att tjafsa bort tiden.
Tärnström
Vad ska man säga? Allt fler börjar misströsta och se sig om efter annat. Kan F1 någonsin återfå sin forna glans? Det är som sagt alldeles för mycket snack om annat än det som händer på banan. Det pratas om att evenemang vid sidan av banan ska locka publiken att komma. BMW och Red Bull verkar vara bra på sånt men det gör inte racingen bättre.
Att det ska vara så svårt. I min värld är det enkelt. Racing = människan mot maskinen, den som klarar det konststycket bäst vinner. I dag är ju förararbetet mer att likna vid en maskinoperatör. Förarna är naturligtvis oerhört skickliga på att vara operatörer. Skickligare än vad någon av oss vanliga dödliga är men de är ändå mer operatörer än vad de var för 30 år sedan. Jag vill att de ska vara förare. I dag är det oerhört svårt att se förarnas personlighet avspegla sig i deras körning. Allt ser så perfekt ut att det inte går att skilja dem åt. Det måste gå att göra något åt detta men FIA, biltillverkarna och stallen gör inget annat än att tjafsa bort tiden.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tycker ändå att GP2 kan bjuda på en hel del roliga rejs, betydligt roligare än F1:s.
Problemet är förstås att det är div. 2 och därför känns det inte riktigt lika intressant att följa, men det är väldans vad de tar i ibland.
Den överlägset roligaste racingen att titta på är f.ö. karting, hårda täta strider utan allt för mycket kontakt, fantastisk timing och många omkörningar.
Problemet är förstås att det är div. 2 och därför känns det inte riktigt lika intressant att följa, men det är väldans vad de tar i ibland.
Den överlägset roligaste racingen att titta på är f.ö. karting, hårda täta strider utan allt för mycket kontakt, fantastisk timing och många omkörningar.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm