Promenadseger för Ferrari i morgon. De försämrade sina tider mer än vad de andra gjorde jämfört med Q2 och det indikerar att de har mer bräsnle. Renault har ju också lastat ALonsos bil med mindre bränsle de senaste tävlingarna för att han ska säkra pole - har de gjort detsamma den här gången så har han ännu mindre chans i morgon.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
det blir förhopningsvis ingen promenadseger imorgon. Fast Alonso verkar misstänkt lätt då hans tider i Q3 var ungefär lika bra som den han gjorde i Q2. McLaren och speciellt Räikkönen är en riktig "dark horse" Om han överlever starten förstås.
De måste förbjuda dem. Skyll på säkerhetsskäl eller något.
Problemet är ju att de är så fula att de riskerar att få folk att skratta på sig. De drar löje över sporten.
Jag har så det räcker. Fast just nu är de bortresta och har lånat ut lägenheten till en kille som är väldigt skötsam. Snacka om skillnad. En drömgranne i jämförelse.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Kanske gör mig själv till åtlöje när jag försöker ställa en seriös fråga istället för att skriva om mina grannar... men jag tar chansen (och duckar samtidigt). FIA:s motivering var alltså att dessa fenor skymmer förarens sikt. Det råkar inte vara så att någon sitter med en bild tagen från förarens synvinkel? Jag föreställer mig att de faktiskt kan skymma ett antal grader av synfältet p.g.a. dess bredd, men inte värre än vad takbalkarna (A-stolparna) gör i en porsche-cup-bil, DTM- eller WTCC-bil. Iofs helt andra hastigheter, men ändå en möjligen intressant jämförelse.
Edit: det hade alltså varit intressant om någon fotograf hållt sin kamera precis där förarna har sitt huvud. Ombord-kameran sitter väl lite för högt för att ge en rättvisande bild om jag tänker rätt.
Jag har inte sett några sådana bilder, men med tanke på att BMW både har testat med vingarna i ett antal test och kört en helt tävlingshelg med dem utan att FIA haft synpunkter på sikten kan man kanske misstänka att det är andra, estetiska, skäl som egentligen ligger bakom beslutet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish