En mkt obehaglig överraskning Viasat.

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Rainer

En mkt obehaglig överraskning Viasat.

Inlägg av Rainer »

Har varit på semester ett antal veckor, och missade USA loppet, men eftersom man spelar in alla lopp ändå, så kan jag se loppet när jag kommer hem...trodde jag iaf!

Fan, första timmen avkapad på alla sändningar, vad hade hänt??
Jag hade programmerat DVD:n, efter VIASAT SPORTS tablå. Tydligen så har nåt gått snett och antingen så har det blivit sena förändringar av arrangörerna (vilket jag inte tror på), eller så har VIASAT inte haft koll??

Nåväl jag hade ju "backat upp" med att spela in även eftersändningarna på VIASAT SPORT 1...men vad fick man se?? Ett gäng tanter som rullar boll en gräsmatta! VA falls????
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Alltså VIASAT och deras uppdateringar på text TV och deras hemsida är under all kritik.

Jg blev blåst på kvalet till Silverstone och en kompis till mig mailade och påtalade att det stod fel tider överallt men han fick inget svar på det mailet
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

När jag jämförde tv-tablån på GP och GT/Expressen så stod det 18.55 på den ena och 19.55 på den andra för kval och race på indianapolis. Mycket dåligt!!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jag brukar alltid dubbelkolla tiderna på Forza´s förstasida, de brukra ha koll på det där :up:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Bopper skrev:Jag brukar alltid dubbelkolla tiderna på Forza´s förstasida, de brukra ha koll på det där :up:
Ett bra tips. :D

Vill inte skryta, men jag försöker verkligen se till att våra F1-tidscheman ska vara 100 procentiga. Jag lägger in dem direkt vid säsongsstarten (brukar få en variant av FIA och en av Blomman anpassad till TV), men får sedan eventuellt justera några under säsongen. Försöker alltid kontrollera/rätta dem så tidigt som möjligt, för jag anser det vara jätteviktigt att inte "lura" någon med felaktig information. Att någon skulle missa ett F1-lopp på grund av oss, vill jag inte ha på mitt samvete, för jag vet hur viktigt det är. :D

Därför slickar jag gärna åt mig lite beröm för tiderna. ;)
jAsO

Inlägg av jAsO »

Pastis skrev:Därför slickar jag gärna åt mig lite beröm för tiderna. ;)
Det ska du göra! Även jag använder forza-motorsport som huvudkälla till GP-helgernas tidsscheman. :up:
moch

Inlägg av moch »

Funkar viasats formel1 sida bra med IE för er? Den visar artiklar under menyn på min, och så skall det väl inte va...
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

moch skrev:Funkar viasats formel1 sida bra med IE för er? Den visar artiklar under menyn på min, och så skall det väl inte va...
Ingen aning, vet bara en sak. Deras sajt startade med buller och bang, men nu uppdateras den knappt alls. Tidscheman är felaktiga, nedräkningen inte ens uppdaterad, knappt några nyheter, inga krönikor, o.s.v...

Synd, där brände de x kronor på yta men inget på innehåll.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vet inte hur tittarsiffrorna ser ut men jag gissar att de är lägre än vad Viasat hade hoppats på. Och det är knappast deras fel. Det är inte lätt att locka tittare när racen är så tråkiga att man somnar.

Måste ändå säga att Blomman och Eje är bättre än någonsin. Inte för att negligera Blomman men framförallt tycker jag att Eje har blivit ruskigt bra. Fenomenalt radarpar. Studioprogrammet har blivit mycket bättre än vad det var i början och jämfört med TV4:s sätt att sköta det hela så gör Viasat som helhet ett bättre jobb. Men om tittarsiffrorna, och besökssiffrorna till sajten sviktar så kanske det inte är så konstigt om en del grejer inte sköts som de ska. Det är naturligtvis inte bra men om det jobbas i motvind för länge så tar det stopp till slut.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev: Måste ändå säga att Blomman och Eje är bättre än någonsin.
Ja, grabbarna gör ett mycket bra jobb. Inte deras fel att programet mals sönder av idiotiska reklaminslag.

Men håll med om att blommans slips nu senast var en katastrof.

Jag skall ut på stan i morgon och se om jag inte hittar något snyggt som han kan ha så hans stackars fru slipper skämmas. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vad gäller reklam tror jag att det funkar så här: Är inte sporten tillräckligt attraktiv blir den svårsåld för annonssäljarna. Det blir förmodligen enklare att sälja fler, men kortare inslag, än att hitta de som är villiga att betala större summor för kortare reklaminslag. Bakom tv-rutan handlar det ju också om hur mycket tid som läggs per såld krona och då tror jag att det finns betydligt mer lättsålda produkter i Sverige än F1. Ju högre kvalitet på tävlingarna, desto mindre reklam i minuter räknat, det är min teori.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Pastis skrev:
moch skrev:Funkar viasats formel1 sida bra med IE för er? Den visar artiklar under menyn på min, och så skall det väl inte va...
Ingen aning, vet bara en sak. Deras sajt startade med buller och bang, men nu uppdateras den knappt alls. Tidscheman är felaktiga, nedräkningen inte ens uppdaterad, knappt några nyheter, inga krönikor, o.s.v...
och nu har ni tagit över Viasat sports nedräkning ser jag :D
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Bopper skrev:
Pastis skrev:
och nu har ni tagit över Viasat sports nedräkning ser jag :D
Yepp ;)