Montoya klar för Nascar 2007
-
-
Jag tycker inte att det är ett så stort problem i F1, sporten är trots allt inte i någon kris - det skulle ialla fall inte jag påstå.
Men ett orosmoment är att det inte längre finns utrymme för förare med lite personlighet, lite karisma och som är mer än bara väldrillade PR-maskiner för storföretag.
I F1 handlar det om bilen, inte föraren numera. Och föraren får inte göra några som helst misstag, det accepteras inte. Man får som förare inte ge sig på ett omkörningsförsök med 50/50 chans att lyckas/misslyckas. Man ska i så fall hellre vänta tills depåstoppen. Man får inte försöka göra något på banan som inte simulerats fram i datorprogrammen.
Det är så F1 vill se ut. Det är inte så jag vill se F1. I kombination med att en av mina fyra favoritförare (varav 3 idag är aktiva och kör i F1) lämnar sporten så försvinner en del av mitt F1-intresse med honom.
Men ett orosmoment är att det inte längre finns utrymme för förare med lite personlighet, lite karisma och som är mer än bara väldrillade PR-maskiner för storföretag.
I F1 handlar det om bilen, inte föraren numera. Och föraren får inte göra några som helst misstag, det accepteras inte. Man får som förare inte ge sig på ett omkörningsförsök med 50/50 chans att lyckas/misslyckas. Man ska i så fall hellre vänta tills depåstoppen. Man får inte försöka göra något på banan som inte simulerats fram i datorprogrammen.
Det är så F1 vill se ut. Det är inte så jag vill se F1. I kombination med att en av mina fyra favoritförare (varav 3 idag är aktiva och kör i F1) lämnar sporten så försvinner en del av mitt F1-intresse med honom.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jag tror att Villeneuve stannar efter dom resultat so han visade i usa och kanada, han förbättrat sig dom senaste gångerna, men man får väl se.Sami skrev:Jag tror att det är lite som geer säger. Montoya hade förmodligen inga bra erbjudande i F1 inför nästa säsong. Att köra för vilket stall som helst, bara för att få köra F1 är nog knappast Montoyas melodi.
Lite tufft är det allt han ger sig på Nascar. Kanske kommer han att få sällskap av Villeneuve?
han har ju intr rosat f1 tidigare kanska det har lossnat nu eller om det var en tillfällighet med goda resultat.
-
LuckyStrike1 skrev:Och vad är det du försöker säga Gösta? Att jag inte får hålla på Hill då? Vilka får man hålla på då? Är det dig jag ska fråga innan jag skaffar mig en favoritförare och vilka kriterier ska ligga till grund för mitt val? Är det andra saker jag också bör fråga dig eller annan expert om innan jag skaffar mig en åsikt? Favoritmusik eller favoritmat t.ex.?Gösta skrev:Din "hyllning" av den sopan. Lite Ville över honom.
Profiterar på sin salig faders namn / rykte. PARASIT.
Med den williamsbilen han körde -96 kunde en apa blivit WDC. (och blev det)
SJÄLVKLART!!!
Att det skulle behöva ta så lång tid för dig att begripa det??
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Det kommer dock aldrig att inträffa Gösta. Jag väljer favoriter inom alla områden utifrån min egen smak och på mina grunder, inte utifrån någon annans.
-
Lite motvallskärring idag? Jag vet att du tycker precis som jag, men är lite bekymrad att erkänna det.LuckyStrike1 skrev:Det kommer dock aldrig att inträffa Gösta. Jag väljer favoriter inom alla områden utifrån min egen smak och på mina grunder, inte utifrån någon annans.
Var det inte du som skrev denna visa till mig en gång??
Jag är kung över alla här
under trädens gröna höjd
jag har nått opp till högsta topp
men ännu är jag ej nöjd
jag vill ju bli en man, en människa
och kunna allt ni kan
jag vill ej längre apa mig
jag bara va en man
Oh, oobee doo
jag vill ju va som du-u-u
jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u
det vill jag nu-u-u
ett djur som ja-a-ag
det lär sig bra, bli en människa-a-a
Försök inte lura mig gosse
jag inga konster tål
att känna till hur eld blir till
det är mina drömmars mål
din hemlighet vil jag veta
säj hur det går till
för då blir jag visst
en man till sist
och det är vad jag vill
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
-
Kul. Här satt jag för bara någon dag sedan och tänkte att Montoya skulle bli just den nya Coulthard eller Heidfeld eller Fisichella. Som åsikter kan skiljas.El Scorcho skrev: Jag tycker det är dåligt av staller som envisas med att kontraktera alla som nöter sig kvar - alla Coulthards, Heidfelds, Fisichellas m.m. som inte har talang i närheten av Montoyas.
Hur som helst så är det tråkigt att han sticker. Som redan konstaterats behöver man ju inte vara ett geni för att se att Montoya har varit ganska olycklig/frustrerad/less den senaste tiden. Det är väl allra mest tydligt i hans resultat. Och less har han nog varit enda sedan den där lilla depåfadäsen 2003. Då tröttnade han på Williams, gick över till McLaren och insåg snart att det var likadant där.
Man kan ju undra om det var sporten eller de två stall han hade "oturen" att köra hos som knäckte honom.
-
LS1 Vi har precis samma åsikter. Jag älskar formel 1 men jag kan inte känna samma fladder i magen som när Hill körde. Jag glömmer aldrig hur jag kräktes av nervositet på morgon innnan starten till Japans GP 1996. Det engagemanget jag hade när Hill körde vill jag ha tillbaka.
Lite äldre, lite långsammare
-
- Varnad
Han kommer kr0cka jämt och ständigt och göra sorti från serien i vad Lucy kommer kalla förtid.JTarnstrom skrev:Du som tycker att F1 är så bra?LuckyStrike1 skrev:Jaha, där dog F ytterligare lite för mig ialla fall då favoritföraren lämnar sporten.
Tufft och modigt beslut av Montoya för övrigt - omställningen är enorm och svår.
Håller med om att det är ett ytterst modigt beslut och det ska bli jäkligt kul att följa Montoya i Nascar. Vi kan nog räkna med att han kommer att få ett hett mottagande av de etablerade förarna. De kommer att ge honom både en och annan lektion samtidigt som Montoya inte brukar vara sen att presentera sitt rätta jag. Det kommer att bli rubriker. Gordon och Kenseth kommer att få en kompis att gruffa med nästa år.
Tärnström
Han har inga racingnerver.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
Tycker nog att Enzo ställde frågan på exakt rätt spets:LuckyStrike1 skrev:Och vad är det du försöker säga Gösta? Att jag inte får hålla på Hill då? Vilka får man hålla på då? Är det dig jag ska fråga innan jag skaffar mig en favoritförare och vilka kriterier ska ligga till grund för mitt val? Är det andra saker jag också bör fråga dig eller annan expert om innan jag skaffar mig en åsikt? Favoritmusik eller favoritmat t.ex.?Gösta skrev:Din "hyllning" av den sopan. Lite Ville över honom.
Jag har fyra favoritförare från F1, varav Damon Hill är det i särklass största favoriten. Stöttte honom i vått och torrt. Förutom Hill är Villeneuve, Montoya och Alonso mina stora personliga favoriter.
Att andra personer har andra favoriter skulle jag aldrig uttala mig negativt om. Vi har alla våra sympatier. Du har väl Schumacher som lite av en favorit? Det kanske är typiskt personer som håller på Schumacher att racka ner på andra personers val?
Borde en F1-förares första kriterium inte vara att han kör snabbt och eller bra?
Du vill ha karaktären eller personligheten, som i Damons fall var i paritet med en skurborsta.
-
- Varnad
Jaså han har hört att vi kallar honom för apan?LuckyStrike1 skrev:Formula One has very exciting cars and technology. I'll take that away from Formula One, but anyone who watches the races knows it's not the most exciting thing you can watch. How hard is it to pass a car in Formula One? You pass 'em and you touch wheels and you're an animal."
-
- Varnad
Häkkinen slutade kanske i förtid men han gjorde det på ett eget beslut och med omtanke om sin familj och sina efterlevande.EnzoF1 skrev:För att återgå till tärnans fråga, kan man inte säga att Häkkinen slutade i förtid. Han borde ju kunna ha haft några år till att ge, eller var han verkligen på väg nedåt?
Kul att du nämner Mika Häkkinen förresten. Han var uppe och körde F1-bil på Goodwood nyligen. Första gången vid en F1-ratt sen han slutade.
-
- Varnad
De anser dessa herrar vara värda sin lön medan Montoya kanske inte anses vara det?JTarnstrom skrev:Hurra! Jag är inte ensam.El Scorcho skrev:
Jag tycker det är dåligt av staller som envisas med att kontraktera alla som nöter sig kvar - alla Coulthards, Heidfelds, Fisichellas m.m. som inte har talang i närheten av Montoyas. Det är min åsikt. De tråkar ut F1 fullständigt och jag kan villigt erkänna att de senaste 3-4 loppen har jag inte ids kollat klart på loppen.
Tärnström
Det handlar om vad man får för pengarna också...
Varför skulle man betala en krockbenägen sydamerikan världsmästarlön när killen till och med själv tappat sugen?
Jag ska inte ens gå in på Ralf...
-
Det finns ingen objektiv sanning i det. Vad som är personlighet och karisma för en person är det inte för en annan person. Samma sak vad gäller valet av ens favoritförare/favoritklubb/favoritspelare/favoritfräg etc.Jari skrev:Tycker nog att Enzo ställde frågan på exakt rätt spets:LuckyStrike1 skrev:Och vad är det du försöker säga Gösta? Att jag inte får hålla på Hill då? Vilka får man hålla på då? Är det dig jag ska fråga innan jag skaffar mig en favoritförare och vilka kriterier ska ligga till grund för mitt val? Är det andra saker jag också bör fråga dig eller annan expert om innan jag skaffar mig en åsikt? Favoritmusik eller favoritmat t.ex.?Gösta skrev:Din "hyllning" av den sopan. Lite Ville över honom.
Jag har fyra favoritförare från F1, varav Damon Hill är det i särklass största favoriten. Stöttte honom i vått och torrt. Förutom Hill är Villeneuve, Montoya och Alonso mina stora personliga favoriter.
Att andra personer har andra favoriter skulle jag aldrig uttala mig negativt om. Vi har alla våra sympatier. Du har väl Schumacher som lite av en favorit? Det kanske är typiskt personer som håller på Schumacher att racka ner på andra personers val?
Borde en F1-förares första kriterium inte vara att han kör snabbt och eller bra?
Du vill ha karaktären eller personligheten, som i Damons fall var i paritet med en skurborsta.
Men jag förstår att andra har andra åsikter om det. Man väljer på olika grunder.
Mitt absoluta F1-stall genom alla tider är Minardi. Det har jag mina skäl för - att det finns dem som gillar McLaren är ju kul för dem. Jag kan inte förstå det, men jag ifrågasätter inte det så som du gör här. Vi har ju alla våra egna grunder för vad vi tycker om resp. inte tycker om. Vissa gillar blått, andra gillar rött, vissa tycker gult är fint medan det finns de som älskar svart och de som inte kan leva utan rosa eller vitt. O.s.v.
Det finns nämligen inget rätt eller fel när det gäller valet av ens personliga favorit. Om det gjorde det skulle ju alla hålla på samma förare t.ex. och man skulle kunna ifrågasätta det kloka i att ha en förare som Kimi som favorit som bevisligen inte är lika bra som Alonso eller Schumacher ... åtminstone lyckas han inte vinna det de vinner.
-
Jag kräktes också den morgonen. Men det berodde också på att jag varit på en lång och sen fest kvällen innan som slutade en timme innan starten för Japans GP. Hann precis hem till sändningsstarten ... och upplevde den bästa medicinen jag någonsin upplevt mot baksmälla.Jacob skrev:LS1 Vi har precis samma åsikter. Jag älskar formel 1 men jag kan inte känna samma fladder i magen som när Hill körde. Jag glömmer aldrig hur jag kräktes av nervositet på morgon innnan starten till Japans GP 1996. Det engagemanget jag hade när Hill körde vill jag ha tillbaka.
-
-
-
-
- Varnad
Har du svarat klart på dina egna inlägg nu?
Montoya är inte bättre än runt en sekund eller en och en halv långsammare än Kimi och om inte ens Kimi vinner, hur skall Montoya någonsin kunna göra det?
Han har sju segrar på 95 starter och det för att han suttit i en bättre bil än motståndarna flera gånger. Inte för att han varit snabbare än flera andra på gridden. Å andra sidan så hade jag kanske kunnat anse att han hörde hemma någonstans på den nedre hälften av topp tio, men den sanningen tålde han inte själv så, bye bye. Jag kommer inte sakna mister: "you broke my fucking head"...
Montoya är inte bättre än runt en sekund eller en och en halv långsammare än Kimi och om inte ens Kimi vinner, hur skall Montoya någonsin kunna göra det?
Han har sju segrar på 95 starter och det för att han suttit i en bättre bil än motståndarna flera gånger. Inte för att han varit snabbare än flera andra på gridden. Å andra sidan så hade jag kanske kunnat anse att han hörde hemma någonstans på den nedre hälften av topp tio, men den sanningen tålde han inte själv så, bye bye. Jag kommer inte sakna mister: "you broke my fucking head"...
-
Jag kommer att sakna profilen Montoya men inte hans ursäkter för dom gånger han felat. Fast han är väl inte värre än någon annan.
Det är synd att han lämnar F1, det är många som borde gå före honom, vad det gäller skicklighet, men jag tror att Montoyas mentalitet tvingar honom att gå och han är helt klart besviken på att han inte räckte till.
Det sämsta han kan göra nu är en "Kenny Bräck", d.v.s. snacka skit om F1 p.g.a. att han inte nådde ända fram.
Det är synd att han lämnar F1, det är många som borde gå före honom, vad det gäller skicklighet, men jag tror att Montoyas mentalitet tvingar honom att gå och han är helt klart besviken på att han inte räckte till.
Det sämsta han kan göra nu är en "Kenny Bräck", d.v.s. snacka skit om F1 p.g.a. att han inte nådde ända fram.
-
Är 1- 1 ½ sekund långsammare per varv du menar? Och är det genomsnittlig kvaltidsskillnad korrigerad för bränslemängd de två emellan under deras tid som stallkamrater? Eller är det genomsnittlig varvtidsskillnad i loppen korrigerad för olika bränslestrategier?Jari skrev:Har du svarat klart på dina egna inlägg nu?
Jag har inte själv kollat på den exakta tidsskillnaden de två emellan, men andra har gjort de analyserna och kommit fram till mindre skillnader. Den siffran på 1 - 1 ½ sek per varv (antar jag att du menar) som du nämner låter mycket. Hur har du kommit fram till den?
-
- Varnad
-
Ja, den siffra jag har sett är att det i snitt har skiljt ett par tiondelar (skjutet fritt ur minnet från det jag läste, har inte räknat själv) per varv mellan de två, korrigerat för bränsle sett över en säsong. Det är ju trots allt en viss skillnad mellan ett par tion
Men det avgörande är inte det, utan att Montoya framför allt i år har gjort en massa dumma misstag på banan.
Men det avgörande är inte det, utan att Montoya framför allt i år har gjort en massa dumma misstag på banan.
-
Jari skrev
Sju segrar på 95 starter - bättre bil? Tro fan heller. Han har aldrig fått köra en Ferrari t.ex. Det är fan en bragd att ta hem lite segrar i Williams t.ex. Och alla fantastiska polevarv han har satt genom åren?
Ditt inlägg Jari är dåligt skrivet och har inget med verkligheten att göra.
För övrigt har jag inget emot om Montoya kritiserar F1 - kritik behövs. Med bara ja-sägare blir det ingen utveckling. Något är fel i F1 idag. Reducera hur mycket vingyta man får ha och bredda däcken är mitt tips.
Ja - Kimi är snabbare i McLaren stallet. Han kanske är bättre? I F1 - idag och i McLaren där mycket kretsar kring Kimi. Men inte fan är det någon sekund per varv om de har samma förutsättningar. Vi kan ta fjolåret som exempel. När Montoya kom igång på allvar framåt mitten av säsongen vann han ju t.ex. på Silverstone och Monza - eller kommer jag ihåg fel? Jag har f-n inte orkat kolla. Jag tycker Montoya var helt OK.Montoya är inte bättre än runt en sekund eller en och en halv långsammare än Kimi och om inte ens Kimi vinner, hur skall Montoya någonsin kunna göra det?
Han har sju segrar på 95 starter och det för att han suttit i en bättre bil än motståndarna flera gånger. Inte för att han varit snabbare än flera andra på gridden.
Sju segrar på 95 starter - bättre bil? Tro fan heller. Han har aldrig fått köra en Ferrari t.ex. Det är fan en bragd att ta hem lite segrar i Williams t.ex. Och alla fantastiska polevarv han har satt genom åren?
För övrigt har jag inget emot om Montoya kritiserar F1 - kritik behövs. Med bara ja-sägare blir det ingen utveckling. Något är fel i F1 idag. Reducera hur mycket vingyta man får ha och bredda däcken är mitt tips.
-
-
-
-
-
- Varnad
Försök att få ner åtminstone en fot i marken när du börjar orera om Montoya. Han är inte bättre än vad han visat i McLarenstallet och jag är helt övertygad om att han har tillgång till samma bildelar som Kimi, men kan inte utnyttja de resurser som finns.El Scorcho skrev:Jari skrevJa - Kimi är snabbare i McLaren stallet. Han kanske är bättre? I F1 - idag och i McLaren där mycket kretsar kring Kimi. Men inte fan är det någon sekund per varv om de har samma förutsättningar. Vi kan ta fjolåret som exempel. När Montoya kom igång på allvar framåt mitten av säsongen vann han ju t.ex. på Silverstone och Monza - eller kommer jag ihåg fel? Jag har f-n inte orkat kolla. Jag tycker Montoya var helt OK.Montoya är inte bättre än runt en sekund eller en och en halv långsammare än Kimi och om inte ens Kimi vinner, hur skall Montoya någonsin kunna göra det?
Han har sju segrar på 95 starter och det för att han suttit i en bättre bil än motståndarna flera gånger. Inte för att han varit snabbare än flera andra på gridden.
För att spekulera lite till:
Varför fick Montoya sparken med omedelbar verkan?
Glöm att han själv sa upp sig för att hans utsikter inför nästa år såg klena ut.
Min teori är att när videon och telemetrin från Indy granskats internt och det visar sig att Montoya faktiskt med flit kör på sin stallkamrat så blev måttet rågat.
Man kan inte ha folk som kör av sin stallkamrat med flit ute på banan och det höjdes faktiskt en del röster för att hans licens skulle dras in också.
Folk har blivit av med den tillfälligt för mindre klantigheter än det Montoya visat i ett antal lopp i rad nu.
Han var ett vandrande katastrofområde och jag begriper inte vad som är så stort och bra med det...
Den enda rimliga förklaring jag kan se just nu.
-
Montoya gick av fri vilja - tro mig.
Fråga 1: om Kimi delar stall med Schumi nästa år - vinner ett par lopp och kanske i snitt har kvalvarv som är 0,1s långsammare än Schumi.
Är det då OK om jag skriver att Kimi är en sopa och att han är helt misslyckad och 1-1,5 sekunder långsammare per varv???
Fråga 2: förstår du vad jag menar?
Montoya var grym på att sätta poles när det begav sig - eller håller du inte med? Han var också grym på att sätta färg på loppen - att vara aggressiv på rätt sätt - att hitta omkörningar.
Ditt problem med Montoya är alldeles tydligt - det är att han inte vill slicka Kimi där bak och bära fram Kimi till en titel
Fråga 1: om Kimi delar stall med Schumi nästa år - vinner ett par lopp och kanske i snitt har kvalvarv som är 0,1s långsammare än Schumi.
Är det då OK om jag skriver att Kimi är en sopa och att han är helt misslyckad och 1-1,5 sekunder långsammare per varv???
Fråga 2: förstår du vad jag menar?
Montoya var grym på att sätta poles när det begav sig - eller håller du inte med? Han var också grym på att sätta färg på loppen - att vara aggressiv på rätt sätt - att hitta omkörningar.
Ditt problem med Montoya är alldeles tydligt - det är att han inte vill slicka Kimi där bak och bära fram Kimi till en titel
-
- Varnad
Du tror på fullt allvar att Montoya är anställd för att slicka Kimi där bak?
Är det för att han inte hänger med?
Han gick av fri vilja med omedelbar verkan?
Jo tjena!
Skulle Kimi gå till Ferrari nästa år, vilket jag betvivlar och skulle Schumacher vara kvar då, vilket jag också betvivlar OCH att Kimi skulle vara 0,1s långsammare per varv OBS halvvägs inne på det andra året, så skulle jag tycka att det var helt okej att påstå att Kimi är långsammare än Schumi i en bil som är fullständigt anpassad och byggd för Schumi och kring sen 1996.
Chansen att du någonsin får konstatera något sånt är försvinnande liten.
Är det för att han inte hänger med?
Han gick av fri vilja med omedelbar verkan?
Jo tjena!
Skulle Kimi gå till Ferrari nästa år, vilket jag betvivlar och skulle Schumacher vara kvar då, vilket jag också betvivlar OCH att Kimi skulle vara 0,1s långsammare per varv OBS halvvägs inne på det andra året, så skulle jag tycka att det var helt okej att påstå att Kimi är långsammare än Schumi i en bil som är fullständigt anpassad och byggd för Schumi och kring sen 1996.
Chansen att du någonsin får konstatera något sånt är försvinnande liten.
-
-
Fabbe är en legend här iallafall tycker jag det.kanotisten skrev:Vem är Fabbe? Och varför skulle någon här vara intresserad av detta?Jacob skrev:Och jag kommer ihåg en romans mellan Fabbe och en Finsk busschaufför!!
Jag tror också att det är någon som ler lite åt det minnet!
Lite äldre, lite långsammare
-
-
Styr Haugs F1 ? Trodde inte han hade så mycket att säga till om utanför McLaren.El Scorcho skrev:Nej:-)
Det är nog för mycket personer som Norbert Haugs m.fl. och för lite Bernies och Max som styr F1 idag. För mycket företag och för lite passion.
Styr Bernie och Max för lite ? Det tvivlar jag på. Bernie styr mycket (vilket är bra) men börjar bli gammal. Dom senaste förändringarna i ägandet är nog till stor del för att Bernie vet att han måste börja växla av.
Det är för mycket politik och för lite sport i Max aggerande och även här börjar åldern ta ut sin rätt.
-
-
-
-
- Varnad
Nej!AndersF1 skrev:Kan de rösterna ha gnällt på ett icke-indoeuropeiskt språk som talas i ett land som ligger någonstans mellan Stockholm och Murmansk?Jari skrev:det höjdes faktiskt en del röster för att hans licens skulle dras in också.
Det handlade om människor som innehar superlicens och/eller är involverade i branschen genom att vara nämnda i boke who's who in F1.
-
-
Det höjdes r öster för att Schumachers superlicens skulle dras in efter parkeringen i Monaco.
Höjda röster tyder mycket sällan på någonting i sådana här sammanhang, vilken dåre som helst kan höja sin röst.
Höjda röster tyder mycket sällan på någonting i sådana här sammanhang, vilken dåre som helst kan höja sin röst.
-
-
1. jag skrev för många Norbert Haugs... med det menar jag att det är för mycket företagsmänniskor - biltillverkarmänniskor jämfört med personer som ser till F1 sportens underhållningsvärde.
2. Montoya slutade av fri vilja. Ja. Att han får gå mitt i säsongen är inte fri vilja utan en följd av att han bestämde sig göra annat nästa år.
3. Jari Jari Jari - är det omöjligt för dig att svara på frågor? Är det språket? Ska jag skriva till dig på engelska i stället? Det måste vara språket som gör att du inte förstår satir/ironi/fakta för inte kan det väl vara INTELLIGENSEN? Är du och Gösta samma person?
Smaka på detta - GÄSP....................
2. Montoya slutade av fri vilja. Ja. Att han får gå mitt i säsongen är inte fri vilja utan en följd av att han bestämde sig göra annat nästa år.
3. Jari Jari Jari - är det omöjligt för dig att svara på frågor? Är det språket? Ska jag skriva till dig på engelska i stället? Det måste vara språket som gör att du inte förstår satir/ironi/fakta för inte kan det väl vara INTELLIGENSEN? Är du och Gösta samma person?
Smaka på detta - GÄSP....................
-
-
Bernie och Max är intresserade av att F1 ska vara spännande och underhållande racing - tror jag. De representerar ändå sporten F1 som ska vara toppen av motorsport och det är självklart viktigt att serien är populär och genererar pengar också. Och blir den dålig, tråkig - gör den ju inte det i lika stor grad.
Säga vad man vill om Max Mosley men han skriver inlägg i F1 Racing där han i alla fall säger sig stå för att stallen ska ha lägre kostnader, där han skriver om hur viktigt det är med själva racingen och att det ska vara möjligt att köra om och så. Har jag för mig...jag har inte tidningarna här just nu, men temat när han skriver brukar vara det. Och det ska man väl tro på - eller?
Säga vad man vill om Max Mosley men han skriver inlägg i F1 Racing där han i alla fall säger sig stå för att stallen ska ha lägre kostnader, där han skriver om hur viktigt det är med själva racingen och att det ska vara möjligt att köra om och så. Har jag för mig...jag har inte tidningarna här just nu, men temat när han skriver brukar vara det. Och det ska man väl tro på - eller?
-
-
- Moderator
Intressant att Delar-Åsa tar McLaren-sitsen. Jag hade hoppats på ett lite mer modigt beslut från McLarens sida; att de hade satt in Piptobaken i bilen i stället. Kanske indikerar beslutet att Piptobaken inte kommer att ha en racesits nästa säsong. Det vore i så fall trist. Piptobaken är lika mogen som Rosberg och borde få chansen. Kanske lyckas Rån-Dennis sätta in Piptobaken i något annat stall - frågan är i så fall vilket?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Det torde vara ställt utom allt tvivel att JPM är en bättre förare än Kimi; hur kan man annars förklara att han tagit fler segrar än Kimi 2 säsonger medan Kimi endast har haft fler segrar än JPM 1 säsong?
Med hjälp av lite "Jarimatik" kan man tom påstå att han under 2 säsonger tog 100% fler segrar än Kimi.
Med hjälp av lite "Jarimatik" kan man tom påstå att han under 2 säsonger tog 100% fler segrar än Kimi.